Fitness Seller

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

• Topic Starter Topic Starter

About Halfway Not Quite There Yet

Ook deze training had ik al een keer gedaan, maar niet gelogd, vandaag ging deze beter dan de vorige keer.

Training

Block 2; Week 1b; Training 2
In de eerste week van het "Rippetoe"-blok beginnen we met 3 x 5 @ 6-7 RPE. De rusttijden laat ik gedurende dit blok, indien nodig, oplopen naar een minuut of 3.

Warm up

row erg 1000m
<4m, 2:00/500m, gemiddeld 21s/m
De row iedere dag voelt erg lekker, ik heb het idee dat het vrij efficiënte slagen zin.

Workout

BP
50kg x 5 x 3; r=2,5m
Vorm voelde redelijk vandaag.
BOR
40kg x 8 x 3; r=2m
Voelde heerlijk vandaag, klein beetje lichaam om de beweging te starten, gecontroleerd terug
BTN Press (Strict, grip net binnen het rack)
22,5kg x 5 x 3; r=2,5m
LPD2, wide and pronated
40kg x 5 x 3; r=2m
Deze voelde ook prima vandaag..

Notities

Ook bij de BP ben ik met 50kg in ieder geval op de helft van het 1rm doel van 100kg, als ik vrijdag de DL doe met 90kg of meer dan ben ik met de grote 4 minstens over de helft. Even negerend dat de tweede helft een stuk zwaarder is en langer duurt, is het wel iets om even blij mee te zijn.

Laatst bewerkt:

All faults of mine

Vanmorgen was ik te laat om een volledige training te kunnen doen, ik weet nog niet hoe en of ik dat ga oplossen. Wel ben ik naar de gym gegaan en heb m'n DL gedaan, zodat ik de 4 grote lifts binnen heb voor deze week.

Training

Block 2; Week 1b; Training 3
In de eerste week van het "Rippetoe"-blok beginnen we met 3 x 5 @ 6-7 RPE. De rusttijden laat ik gedurende dit blok, indien nodig, oplopen naar een minuut of 3.

Warm up

row erg 1000m
<4m, 2:00/500m, gemiddeld 21s/m
Gisteren niet geroeid en getraind, vandaag weer supermakkelijk.

Workout

DL
90kg x 5 x 3; r=3m

Notities

Minstens de helft van 180 was het doel, dus met 40, 60 en 80 naar 90: liften, douchen, door.

Goed bezig. Nu volhouden en geen excuses meer om gewoon te gaan en langzaam zwaarder te loaden.

Becoming Girlie Strong​

Voordat u in al uw misogynie zegt, "dat ben je al", ik heb het over meer dan 2/3 van je lichaamsgewicht voor sets van 7 reps OHP'en. Vandaag kwam dit filmpje langs, Nederlandse gewichthefster die uitkomt in 55 en 59kg en was op de laatste EK: 7s met 40kg op de OHP! In de "Story" zat ook een foto van haar 8 jaar geleden toen ze begon met trainen. Inspirerend, motiverend en hoopgevend!

Training

Block 2; Week 2; Training 1
De tweede week van de "sets of fivehs", 4 x 5 @ 7-8 RPE De rusttijden laat ik gedurende dit blok, indien nodig, oplopen naar een minuut of 3.

Warm up

Row Erg: 1k <4 min
Zalige warming up, binnenkort eens kijken of ik dit langer kan volhouden.

Workout

Weekdoel: 4 x 5 @ 7-8 RPE

OHP
4 x 5 x 35kg; r=3m
Te snel na de eerste set met 35kg probeerde ik nog een set met 37,5kg, met meer rust was dat gelukt, maar mogelijk geen 4 sets.

hb BSQ
4 x 5 x 75kg; r=3m
Veel beter dan vorige week, zeer tevreden, zit nog rek in.

RDL
4 x 8 x 60kg; r=2,5 of 3m
Het voelt goed om de eerste plate erop te leggen, op naar de volgende, grip werd in de laatste set wel iets lastiger.

LPD1: v-handle
4 x 8 x 50; r=2,5m
Reps netter afgemaakt dan vorige week, goed gedaan.

Training

Running: Stage 1, Step 1, Week 1, Training 2

Work Out

Loopband: helling 1%; Jog 9km/u; Walk 6km/u
Walk/Jog 4/1m x 6
Training aangepast door met het wandel-gedeelte te beginnen.

Notities

• Link naar huidige schema: https://forum.bodybuilding.nl/topic...ions-of-a-serial-starter.423803/post-11106702;
  • Training begint nu wel lang te duren, het krachtgedeelte duurt 1u25m, dat is wel erg lang, dat moet niet veel meer worden;
  • Het lijkt erop dat er een correlatie is tussen mijn HS onder de 100 en wanneer ik uitgerust genoeg ben voor de volgende set;
  • Vorige week 1x gaan rennen, doel voor deze week is 2x.

Laatst bewerkt:

Becoming Girlie Strong​

Voordat u in al uw misogynie zegt, "dat ben je al", ik heb het over meer dan 2/3 van je lichaamsgewicht voor sets van 7 reps OHP'en. Vandaag kwam dit filmpje langs, Nederlandse gewichthefster die uitkomt in 55 en 59kg, 7s met 40kg op de OHP! In de "Story" zat ook een foto van haar 8 jaar geleden toen ze begon met trainen. Inspirerend, motiverend en hoopgevend!

Training

Block 2; Week 2; Training 1
De tweede week van de "sets of fivehs", 4 x 5 @ 7-8 RPE De rusttijden laat ik gedurende dit blok, indien nodig, oplopen naar een minuut of 3.

Warm up

Row Erg: 1k <4 min
Zalige warming up, binnenkort eens kijken of ik dit langer kan volhouden.

Workout

OHP
4 x 5 x 35kg; r=3m
Te snel na de eerste set met 35kg probeerde ik nog een set met 37,5kg, met meer rust was dat gelukt, maar mogelijk geen 4 sets.

hb BSQ
4 x 5 x 75kg; r=3m
Veel beter dan vorige week, zeer tevreden, zit nog rek in.

RDL
4 x 8 x 60kg; r=2,5 of 3m
Het voelt goed om de eerste plate erop te leggen, op naar de volgende, grip werd in de laatste set wel iets lastiger.

4 x 8 x 50; r=2,5m
Reps netter afgemaakt dan vorige week, goed gedaan.

Training

Running: Stage 1, Step 1, Week 1, Training 2

Work Out

Loopband: helling 1%; Jog 9km/u; Walk 6km/u
Walk/Jog 4/1m x 6
Training aangepast door met het wandel-gedeelte te beginnen.

Notities

• Link naar huidige schema: https://forum.bodybuilding.nl/topic...ions-of-a-serial-starter.423803/post-11106702;
  • Training begint nu wel lang te duren, het krachtgedeelte duurt 1u25m, dat is wel erg lang, dat moet niet veel meer worden;
  • Het lijkt erop dat er een correlatie is tussen mijn HS onder de 100 en wanneer ik uitgerust genoeg ben voor de volgende set;
  • Vorige week 1x gaan rennen, doel voor deze week is 2x.

Als wiskundig bioloog weet ik waarom mieren 5000 keer hun lichaamsgewicht kunnen tillen, maar die cursus ga ik niet volgen.

Feels like forever​

Het is deze week bij twee keer KT van 1,5 uur gebleven, maar de tweede training ging wel heerlijk.

Training

Block 2; Week 2; Training 2 met oefeningen van 2 en 3

Warm up

Row Erg: niets, was al avond en geen zin.

Workout

BP
4 x 5 x 52,5kg; r=2m
Makkelijk, BP voelde niet eerder zo lekker dit schema, er was nog ruimte geweest voor meer.

DL
4 x 5 x 100kg; r=3m
De eerste 100 is binnen!.

FSQ
4 x 5 x 52,5kg; r=2
De BP evenaren. Een paar sets leek de bovenrug een factor te worden, maar de laatste set speelde dit helemaal niet.

BOR
4 x 8 x 42,5kg; r=2m
Sporthorloge geeft soms 4 reps aan, soms 10, aan wie of wat ligt die inconsistentie.

Notities

Het plan en schema is 3x per week, maar ik wil eigenlijk ook naar 3x hardlopen en de trainingen blijken nu 1,5 uur te duren.
Kan je zelf niet tellen? Het idee om dit door een horloge te laten doen.....
Naruurlijk tel ik zelf. Het is een beetje experimenteren met een optie die het horloge toch al heeft en het horloge timed de rust heel goed. Je kan de gemeten sets makkelijk aanpassen, bij sommige oefeningen zit het horloge er bijna standaard 1 rep boven.

De vraag die ik mezelf stel gaat vooral over de consistentie van mijn techniek, of deze niet teveel verschilt per set.

Laatst bewerkt:
Ligt aan het het horloge. Baantjes zwemmen klopte ook nooit, miste keerpunten, maar telde de zwemslagen ook niet goed.

Maar waarom ga je bankdrukken met 52kg als je hier al vanaf 2015 rondhangt? En allemaal fancy taal, je traint veel ingewikkelder dan ik, maar.... ik mis misschien iets? Ik bedoel als je iets zwaarder gaat trainen, gewoon lekker los gaan, buffelen, beetje mannelijk trainen, zou dat niet beter werken?

Ligt aan het het horloge. Baantjes zwemmen klopte ook nooit, miste keerpunten, maar telde de zwemslagen ook niet goed.
Dank.
Maar waarom ga je bankdrukken met 52kg als je hier al vanaf 2015 rondhangt?
Heb 2 jaar niet getraind, daarvoor ook met veel onderbrekingen, ben nu weer 2 maandjes bezig. Ook dien ik meerdere goden (hardlopen, bijvoorbeeld).
En allemaal fancy taal, je traint veel ingewikkelder dan ik
Lijkt misschien ingewikkelder dan het is: compounds met wat variatie. Steeds een beetje zwaarder, 4 weken 8jes, 4 weken 5jes, 4 weken 3tjes.
, maar.... ik mis misschien iets? Ik bedoel als je iets zwaarder gaat trainen, gewoon lekker los gaan, buffelen, beetje mannelijk trainen, zou dat niet beter werken?
Geen idee wat je precies bedoelt, pompwerk tot falen? Ik vind de compounds zelf wel buffelen en mannelijk trainen. Voorlopig zit overal vooruitgang in, trainingen beginnen wel lang te duren.

853? is dat niet gebaseerd op Andy Baker?

853? is dat niet gebaseerd op Andy Baker?
LSUS Intermediate doet 10/5/3, Juggernaut Method doet 10/8/5/3, 531 doet *trommelgeroffel* 5/3/1. Van meer reps (volume) naar minder reps (intensiteit) is niet echt een heel nieuw idee.

Hier vooral om het lichaam, oa de pezen, te laten wennen aan de belasting: een schema voor herintreders. Dat leek me leuker dan SS of SL beginnen met squatten van "just the bar" en verstandiger dan (op dat moment beginnen met) de AMRAP van 531, GSLP of GZCLp.

Laatst bewerkt:
LSUS Intermediate doet 10/5/3, Juggernaut Method doet 10/8/5/3, 531 doet *trommelgeroffel* 5/3/1. Van meer reps (volume) naar minder reps (intensiteit) is niet echt een heel nieuw idee.

Hier vooral om het lichaam, oa de pezen, te laten wennen aan de belasting: een schema voor herintreders. Dat leek me leuker dan SS of SL beginnen met squatten van "just the bar" en verstandiger dan (op dat moment beginnen met) de AMRAP van 531, GSLP of GZCLp.
Het klopt dat lage reps-hoog gewicht zwaar is voor de pezen en banden en dat die langzamer op kracht komen na een blessure/onderbreking dan de spieren. Dus langzaam opbouwen lijkt me verstandig. Verder blijft het gunstig om binnen een 'periode' hoog reps en laag reps oefeningen te kombineren om een zo breed mogelijke range van spiervezels aan te spreken. Welke methode je daar precies voor gebruikt lijkt me allemaal niet zo belangrijk.

Hoe gaat het hier?

afgelopen dagen niet getraind ?
Nee, met paasweekend en daarna is het er niet van gekomen.

De komende weken wil ik minstens 2x KT, 2 x cardio doen. Al komt er in de tweede helft van april een lang weekend aan dat ik niet naar de gym kan, ik mik op minstens 8x KT en 8x cardio voor de hele maand april.

Friday Fun​

De eerste training na Pasen, ik heb getraind, ik heb waarlijk getraind.

Het lijkt erop dat deze (trainings)week, misschien volgende week en de tweede week van de triples de weken zijn die mogelijk lang duren en dat het voor de rest wel meevalt. Dan is het ff een beetje doorbijten, maar wel de moeite om ook na het blok met 5jes ook aan het blok met triples te beginnen. Als ik eerlijk ben speelt weleens de gedachte door m'n hoofd na de 5jes iets anders te gaan doen.

Training
Block 2; Week 3; Training 1

De derde week van de "sets of fivehs", 4 x 5 @ 7-8 RPE De rusttijden laat ik gedurende dit blok, indien nodig, oplopen naar een minuut of 3.

Warm up

Row Erg:
Lekker niet gedaan.

Workout

OHP
4 x 5 x 37,5kg; r=3m
Deze week was 37,5 een makkie, binnenkort ben ik sterker dan een vrouw van minder dan 60 kilo op deze oefening. Dat is toch iets om naar uit te kijken.

hb BSQ
4 x 5 x 80kg; r=3m
Uiterst redelijke squats, tevreden.

RDL
4 x 8 x 60kg; r=2,5m
Gezien de grip van de vorige keer hetzelfde gewicht, makkelijk vandaag.

4 x 8 x 55; r=2,5m
Deze waren op het randje.

Notities

Terug
Naar boven