Fitness Seller

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

Deze week was 37,5 een makkie, binnenkort ben ik sterker dan een vrouw van minder dan 60 kilo op deze oefening. Dat is toch iets om naar uit te kijken.
Je moet je niet met een ander vergelijken, maar met jezelf van een week, maand, jaar geleden....

Wat is een LPD1?

• Topic Starter Topic Starter
Je moet je niet met een ander vergelijken, maar met jezelf van een week, maand, jaar geleden....
Ik heb vooral veel bewondering voor gewichtheffers en -heffsters en zag die Nederlandse topper 40kg reppen. Alles onder de 1/2/3/4 is te weinig, maar we zijn met alles over de helft.
Lat Pulley Down - variatie 1, dat is een cable pull down met een V-grip. LPD2 is een pull down met een overhand grip.

Just doing my reps​

Het was weer een lange training, wel een prettige training en een training die maar mooi weer gedaan is.

Training
Block 2; Week 3; Training 2

De derde week van de "sets of fivehs", 4 x 5 @ 7-8 RPE De rusttijden laat ik gedurende dit blok, indien nodig, oplopen naar een minuut of 3.

Warm up

Row Erg:
Lekker niet gedaan.

Workout

Weekdoel: 4 x 5 @ 7-8 RPE

BP
4 x 5 x 55kg; r= max 2,5m
Voelde steeds lekkerder en beter, misschien te makkelijk.

BOR
4 x 8 x 45kg; r=2,5m
Tweede en derde set wat meer body English.

BTN Press (handen tussen ringen en rek)
4 x 8 x 27,5kg; r=2,5m
Ging best makkelijk vandaag.

LPD2: ("lat-grip")
1 x 6 x 50; 1 x 8 x 45; 1 x 6 x 45; done!; r=2,5m
Te zwaar, had setjes met 45 moeten doen.

Notities

Niet zeurend bedoeld maar wou even checken of je alles logt: Zat er een squat sessie met 77.5 tussen die van 75 en 80?

Wat is je lifetime squat PR eigenlijk? 1rm en/of 5rm en/of 5x5rm?

Wat is je lifetime squat PR eigenlijk? 1rm en/of 5rm en/of 5x5rm?
Geen idee, meestal stopt het trainen even iets boven de 100, e1RM van 117 kan ik zo snel ergens terugvinden. Dat zal wel gebaseerd zijn op een 3-5x5RM? Dat zal wel low bar BS zijn geweest.

Oh dan ben je alweer bijna terug van weggeweest.

Geen idee, meestal stopt het trainen even iets boven de 100, e1RM van 117 kan ik zo snel ergens terugvinden. Dat zal wel gebaseerd zijn op een 3-5x5RM? Dat zal wel low bar BS zijn geweest.
Die e1RM van 117 gebruikte ik voor een GZCL die in de 3e trainingsweek, vlak voor de 4e week waarin de resultaten gemeten worden, moest stoppen omdat toen alle gyms sloten ivm covid19.

Die e1RM van 117 gebruikte ik voor een GZCL die in de 3e trainingsweek, vlak voor de 4e week waarin de resultaten gemeten worden, moest stoppen omdat toen alle gyms sloten ivm covid19.
De uitvinding van de homegym is ook al een paar eeuwen geleden gebeurd...

Ik had geen rack en barbell voor, tijdens en na de lockdown en ook nu niet.

We zullen we de dicussie over homegyms laten voor het is.

Stuttering Shoulder​

Het was een heerlijke training, maar m'n schouder doet al een week raar.

Training
Block 2; Week 3; Training 3

De derde week van de "sets of fivehs", 4 x 5 @ 7-8 RPE De rusttijden laat ik gedurende dit blok, indien nodig, oplopen naar een minuut of 3.

Warm up

Row Erg:
2k in 7:55/5, gem. 22 s/m
Heel ontspannen rustig uitgeroeid, ging heerlijk makkelijk.

Workout

Weekdoel: 4 x 5 @ 7-8 RPE

Incline BP (kleinste incline mogelijk)
4 x 5 x 50kg; r=3m
Ging lekker, wel beetje last van m'n schouder, anders had ik nog wat meer gewicht gedaan.

DL
4 x 5 x 105kg; r=3m
Geen probleem.

Front Squat
4 x 5 x55kg; r=3m
Ging goed én makkelijk vandaag, hier zit nog behoorlijk wat ruimte.

BOR2:
Niet gedaan, was al 1,5 uur bezig het roeien niet meegerekend.

Notities

• Link naar huidige schema: https://forum.bodybuilding.nl/topic...ions-of-a-serial-starter.423803/post-11106702;
  • Eigenlijk de hele week al wat irritatie in m'n schouder, geen idee waar het vandaan komt, maar ik ben er niet zo blij mee. De volgende (trainings)week zou ik 5 reps @ RPE 9 of hoger moeten draaien en dat zie ik zo helemaal niet zitten. Dat ik rondom volgend weekend een paar dagen weg ben waarbij last van m'n schouder niet uitkomt helpt hier niet bij;
  • Roeien ging heerlijk, zo zou een makkelijke 2k moeten voelen en het geeft vertrouwen dat er ruimte is voor beter.

was al 1,5 uur bezig het roeien niet meegerekend.

Dat is wel vrij fors voor drie oefeningen.
Kloppen je rusttijden wel?
Twaalf setjes à 3 minuten rust is 36 minuten rust.
Of doe je allerlei warming up setjes met 3 minuten rust oid?

Volgens mij was dit:
Ging lekker, wel beetje last van m'n schouder, anders had ik nog wat meer gewicht gedaan.
Ging goed én makkelijk vandaag, hier zit nog behoorlijk wat ruimte.

niet:
De rusttijden laat ik gedurende dit blok, indien nodig, oplopen naar een minuut of 3
of wel?

Schouder update

Irritatie aan de schouder lijkt af te nemen, na het komende (lange) weekend ga ik weer trainen. Komt het terug of houdt het aan dan wordt het tijd voor de fysio.

Ik weet nog niet wat ik ga doen, maar de week van 5jes @ RPE 9 lijkt niet het beste plan, eerder (iig de UB push) een beetje terug in gewicht en dan weer rustig omhoog. De 70's Big LP lonkt.

Fijn weekend!

Terug
Naar boven