MuscleMeat

Film Wilders: de gevolgen

Peiling Peiling Gaat de film van Wilders voor problemen zorgen?

• Nee hoor, moslims hebben wel wat beters te doen dan zich over zoiets druk te maken

Stemmen: 4 4,9%
  • Er zullen wel wat gekken met stenen gooien maar het waait snel over

Stemmen: 49 60,5%
  • Je kunt maar beter niet meer vertellen dat je Nederlander bent als je op vakanite gaat

Stemmen: 8 9,9%
  • De hel breekt los, ik heb al eten gehamsterd en een koran zichtbaar in m'n auto gelegd

Stemmen: 20 24,7%

• Totaal stemmers
    81

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
'Zorgen om film Wilders erg groot'

Zaterdag 19 januari 2008 - DEN HAAG - Het kabinet doet het maximale om calamiteiten te voorkomen naar aanleiding van de film van PVV-fractieleider Geert Wilders over de islam.

Dit zei premier Jan Peter Balkenende gisteren na afloop van de ministerraad.

"Je mag van het kabinet verwachten dat het oog heeft voor de eventuele gevolgen van deze film." De film vooraf verbieden, is geen optie, aldus Balkenende. Hij zal Wilders evenmin vragen om van zijn film af te zien. "We kennen hier vrijheid van meningsuiting. De vraag is: hoe ga je daarmee om? We kennen immers ook een traditie van respect, tolerantie en verdraagzaamheid. Dat geldt voor iedereen, ook voor Wilders. Het is aan Wilders om te kijken wat hij daar mee doet. Het kabinet zal zich verzetten als een bevolkingsgroep wordt gekwetst." Wilders komt naar eigen zeggen eind deze maand met een film over de koran waarin dit geschrift 'er niet goed vanaf komt'.

Het kabinet vreest rellen in binnen- en buitenland als de film wordt vertoond naar analogie van de gebeurtenissen in 2006 toen cartoons over de profeet Mohammed in een Deense krant aanleiding waren voor ernstige onlusten.

De film van Wilders zal nu binnen enkele weken uitkomen naar alle waarschijnlijkheid. Het is niet ondenkbaar dat deze film gevolgen zal hebben voor Nederland en zijn inwoners. Niet alle moslims hebben immers evenveel begrip voor het westerse concept van 'vrijheid van meningsuiting'. Het zal natuurlijk een beetje afhangen van wat de precieze inhoud van de film zal blijken te zijn, maar gezien de xenofobe en vijandige houding van Wilders naar de islam toe, en gezien het lich ontvlambare karakter van sommige moslims, zijn de ingrediënten voor een stevige rel aanwezig. Wat denken jullie?

Denk nr 2 maar het zou me niet verbazen dat met wat buitenlandse publiciteit de Nederlandse ambassades in bepaalde landen er ook aan zullen moeten geloven.

Ik heb mijn voorhuid er net afgehaald!

Hangt gewoon van de inhoud af misschien wil Wilders juist laten zien dat alle ophef nergens voor nodig was. Maar mocht het zwaar provocerend zijn dan breekt waarschijnlijk wel de hel los.

Wilders is een relnicht, vrije meningsuiting is al lang een utopie, en het is onnodig om voor de zoveelste keer mensen tegen elkaar op te zetten.

Greetzzzz.

Als wilders nou graag die film wil maken, moet hij dat toch zelf weten
Moslims kunnen nou eenmaal niks hebben
Typisch dominante houding van moslims en die cultuur daarzo om met geweld te reageren. En dan gaan we hier nog bang worde ook:mad:

Ik hoop op eerst de kogel door de kerk, en dan door PVV.

Ik denk nr 2, er zullen altijd wel wat mallootjes zijn die hier en daar voor opstootjes zullen zorgen, maar dat zijn ook de gene die niet eens weten waar de islam voor staat.
Beste is gewoon dat de moslims zich gedeisd houden en dat waait alle heisa ook zo weer over.
Als je Wilders wilt terugpakken, moet je juist niets doen. Hoe meer je gaat proveren des te meer dat hij daar gebruik van zult maken.

zal allemaal wel meevallen...........

ik verdenk de meeste moslims ervan slimmer te zijn dan Wilders..........
;)

Ik hoop dat de moslims volop gaan rellen. Dan heeft Wilders z'n gelijk.

Hij heeft eigenlijk al gelijk, want iedereen is al bang voor relletjes e.d. terwijl er nog geen eens een film is uitgekomen. Dit zegt imo veel over die godsdienst en hun aanhangers. Wilders is de man.

Wie helpt me nog even aan dat gekke balkje? :D

Laatst bewerkt:
Als jullie weten wat de koran betekend voor veel moslims weten jullie ook dat de hel losbreekt.

''Er zullen wel wat gekken met stenen gooien maar het waait snel over''

nr 2.

nr.2

:popcorn:

Ik hoop dat de moslims volop gaan rellen. Dan heeft Wilders z'n gelijk.

Hij heeft eigenlijk al gelijk, want iedereen is al bang voor relletjes e.d. terwijl er nog geen eens een film is uitgekomen. Dit zegt imo veel over die godsdienst en hun aanhangers. Wilders is de man.

Wie helpt me nog even aan dat gekke balkje? :D

Als jullie weten wat de koran betekend voor veel moslims weten jullie ook dat de hel losbreekt.

Ja he, eerst een hond een schop geven en dan zeggen kijk kijk, hij bijt me
Iig, ik verwacht er niet veel van, mogelijk hier en daar wat relletjes
Maar als hij zich aan zn woord houdt en ook daadwerkelijk de koran gaat verbranden, dan hoop ik iig dat er veel meer dan wat stenen gooien gebeurt

Ik heb mijn voorhuid er net afgehaald!

Hangt gewoon van de inhoud af misschien wil Wilders juist laten zien dat alle ophef nergens voor nodig was. Maar mocht het zwaar provocerend zijn dan breekt waarschijnlijk wel de hel los.

Bedoel je met zwaar provocerend de koran in de fik steken en daarna door de toilet spoelen?
Oh you bet ya dat er dan wat meer gaat gebeuren

Terug
Naar boven