AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Wat doen de beste met zoiets dan? Ik weet niets van het gripwereldje (zoals de meeste hier), dus ik zat in eerste instantie te wachten tot wanneer ze hem OH gingen pressen.
Haha toch apart dat zelfs serieuze kracht atleten niet door hebben wat een prestatie dit is. Er zijn genoeg hele sterke gasten die een INCH db (78kg) niet kunnen deadliften. Jij hebt toch ook ooit eens een rolling thunder vast gepakt? Dit is heel wat zwaarder.

Een inch deadliften staat denk ik wel gelijk aan 350kg/400kg kunnen deadliften. De beste atleten zijn Liane Snook en Mark Henry denk ik wel. Laine Snook die pakt de millennium dumbbell (104kg) en cleaned de INCH.

Volgens mij is Mark Henry de enige man op de wereld die met 1 hand de INCH oppakt en boven zijn hoofd drukt. (met 2 handen kunnen dat er zeker meer maar dat is niet de uitdaging).

Laatst bewerkt:
Cleanen is een wereld van verschil met oppakken. Mijn 71kg dumbell met 60mm handvat pakken er ook een paar op bij Rpb maar cleanen vereist veel meer snelheid. Mooie prestatie en sterke grip maar om het te vergelijken met een dl. Dat vind ik toch echt van een andere orde.

Cleanen is een wereld van verschil met oppakken. Mijn 71kg dumbell met 60mm handvat pakken er ook een paar op bij Rpb maar cleanen vereist veel meer snelheid. Mooie prestatie en sterke grip maar om het te vergelijken met een dl. Dat vind ik toch echt van een andere orde.

Al helemaal om het te vergelijken met 350 a 400kg deadlift

Omdat het voor veel moeilijk te plaatsen is wat voor prestatie het is heb ik dit als voorbeeld gepakt. 71kg is sterk maar nog geen 78kg. Tevens doen deze jongens op de film geen sterkste man trainingen maar alleen wat bankdrukken en deadliften in de gym meer niet. Met sterkste man trainingen pak je je grip al goed aan. Om met deze cijfers te starten geeft blijkt van een extreem hoge basiskracht.

Een INCH cleanen is zeker wat anders maar Erwin vroeg om het resultaat van de besten. Een INCH cleanen doen er volgens mij nog geen 5 man op de wereld. Ik kan er zelf maar 2 of 3 opnoemen die het kunnen en volgens mij hebben we op de wereld ook maar een stuk of 5 man die 450+kg kunnen deadliften.

Vandaar dat het vergelijk imo niet eens zo gek is. Hoeveel mannen op de wereld deadliften er tussen de 350/400kg? Hoeveel mensen op de wereld kunnen een INCH deadliften? Bij de INCH zullen dat er schat ik zo'n 100 man zijn. Ik denk dat er misschien wereldwijd wel meer dan 100 man 350+kg kunnen deadliften.

Omdat het voor veel moeilijk te plaatsen is wat voor prestatie het is heb ik dit als voorbeeld gepakt. 71kg is sterk maar nog geen 78kg. Tevens doen deze jongens op de film geen sterkste man trainingen maar alleen wat bankdrukken en deadliften in de gym meer niet. Met sterkste man trainingen pak je je grip al goed aan. Om met deze cijfers te starten geeft blijkt van een extreem hoge basiskracht.

Een INCH cleanen is zeker wat anders maar Erwin vroeg om het resultaat van de besten. Een INCH cleanen doen er volgens mij nog geen 5 man op de wereld. Ik kan er zelf maar 2 of 3 opnoemen die het kunnen en volgens mij hebben we op de wereld ook maar een stuk of 5 man die 450+kg kunnen deadliften.

Vandaar dat het vergelijk imo niet eens zo gek is. Hoeveel mannen op de wereld deadliften er tussen de 350/400kg? Hoeveel mensen op de wereld kunnen een INCH deadliften? Bij de INCH zullen dat er schat ik zo'n 100 man zijn. Ik denk dat er misschien wereldwijd wel meer dan 100 man 350+kg kunnen deadliften.

Ik denk dat de voornaamste reden hiervoor is dat veel meer mensen de deadlift trainen dan een Inch dumbell deadlift.

Dat zal er zeker mee te maken hebben maar je kunt geen vergelijking maken met wat als...
Wat als heel de wereld gaat deadliften? Maakt dit dan een 350+kg deadlift ineens minder bijzonder? Tuurlijk als 100.000 man dit ineens na gaan doen maar je weet denk ik net als ik dat dit niet het geval zal zijn.De mannen die grip trainen zijn net zo dedicated in hun sport als elke andere krachtsport en de gripsport is wereldwijd een stuk groter dan je zou denken.

Maar goed is het aan iedereen vrij om grip prestaties als minder indrukwekkend te bestempelen. Het is toch vaak wat de boer niet kent.

400 is tegenwoordig al niet bijzonder meer helaas

Ik zal er wel geen verstand van hebben, maar die gast heeft toch gewoon intens lange vingers? Er komt vast meer bij kijken maar ik zou m'n vingers er niet omheen kunnen krijgen dus ben sowieso al kansloos.

Ik zal er wel geen verstand van hebben, maar die gast heeft toch gewoon intens lange vingers? Er komt vast meer bij kijken maar ik zou m'n vingers er niet omheen kunnen krijgen dus ben sowieso al kansloos.

zo werkt het toch wel vaker in krachtsport dat je lichaamsverhoudingen belangrijk zijn?

'belangrijk'

lekker veel nuance weer, dit wordt vast een goede discussie

Had ik maar intens lange vingers.

Had ik maar intens lange vingers.
best I can do is intense lange vingers
c9116815ee972d2b72d2c8ba149d470a.png

lange vingers :heart: echt fucking lekker die dingen :roflol:

Jongens waar gaat dit over, iemand pakt een dumbell op so what, get over it and start lifting!

Wat is het doel van dit topic? We gaan toch ook niet zeggen oh iemand pakt een barbell op (deadlift) so what...

En geen smoesjes om kleine handen/korte vingers. Adam Glass heeft geen grote handen 19,5cm maar lift ook easy de inch.

Wat is het doel van dit topic? We gaan toch ook niet zeggen oh iemand pakt een barbell op (deadlift) so what...

Haha was meer bedoeld voor de haters want ik bedoelde juist positief, sterker nog (pun intended) ik kom graag een keer naar Dordrecht om die Inch op te pakken. Wat is het verschil met die circus dumbell eigenlijk? Heb een keer met diy versie aardig gek kunnen doen namelijk

Haha was meer bedoeld voor de haters want ik bedoelde juist positief, sterker nog (pun intended) ik kom graag een keer naar Dordrecht om die Inch op te pakken. Wat is het verschil met die circus dumbell eigenlijk? Heb een keer met diy versie aardig gek kunnen doen namelijk
Nice, je bent zoals je weet van harte welkom.

De INCH is in feite een dik handvat met twee massieve stalen bollen eraan (cast iron).
thomasinchdumbbell_replica.gif

Omdat het een 'stuk' staal is rolt het staal uit je handen zodra je gaat tillen. Met mijn dumbbell schroef je de schijven vast aan het handvat (via moeren en schroefdraad) waardoor je een laadbare variant hebt die zich op dezelfde wijze gedraagt als een cast iron dumbbell.

Terug
Naar boven