MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Schijfopname is idd vrij beperkt, wat wel jammer is. Prachtig ding verder.
Ik heb zelf 2 schijven van 40kg, en kan zo tot ergens 260-270kg gaan ofzo voor de bar vol zit :) (niet dat ik dit al gehoffen heb :p)

nice hoor ! Wat deadlift je regulier met stang?

Vandaag weer eens 4x200 gesquat. Aardig full zo te zien ;) In tegenstelling tot vorige keer ging het een stuk moeizamer. Maar heb ook 2 verrotte knieen momenteel..ontstoken aanhechtingen ofzo :( ..

Lijkt alleen wel of de spotter flink aan het helpen is, maar dit is niet het geval!

http://www.youtube.com/watch?v=3NP4GTGZWAA&feature=player_embedded

Laatst bewerkt:
Netjes!

• Like
Waarderingen: KaLe
Als je 2 verrotte knieen hebt dan zou ik als ik jouw was rust nemen en niet 4x200 gaan squaten. :D

Lijkt wel chronisch ;) Tijd lang lichtere squats gedaan, maar gaat niet meer weg. En ja ik ben eigenwijs :P

paar maandjes rust :eek:

Ja 4 zelfs. Zat er niet eens mee. Pijn is weg nu. Massa weinig afgenomen. Lekker pijnloos squaten weer. :)

kan me niet voorstellen dat je na 4 maanden rust geen massa verloren bent...

pff nice one Kale..! Hoe is je deadlift? Of is je rug je daarin nog aan het beperken?

Maaridd miss toch beter om even 2 maanden gewoon heel licht met laag volume je benen te trainen..

Deadlift is k*t. Wanneer ik boven de 160 kg ga, klap ik er een paar dagen later weer doorheen.. Dus pak deadlifts nu lichter.

Licht en met laag volume heb ik zo'n beetje een half jaar gedaan.. altijd pijn in mijn knieen. Maar maakt verder niet uit. Word ook niet erger, maar ook niet beter :D
Ik heb binnenkort zo'n spray wat verwarmt. Had ik laatst van iemand gebruikt, en had aanzienlijk minder last.

Worden ze ook dikker na het trainen? Ik denk dat goed opwarmen, warm houden tijdens het trainen (met een kniemouw ofzo) en er na met ijs koelen je al een stuk kan helpen..

Goed voor een 14-jarige! Msch wat magnesium gebruiken ofzo want de lift ziet er ook nogal raar uit omdat je bang bent dat ie bijna uit je handen glijdt... En probeer wat meer je borst vooruit te drukken want dits gewoon stifflegged. :p

train je in spijkerbroek? dat is niet zo handig :P verder net gewicht man voor je leeftijd!

Goed voor een 14-jarige! Msch wat magnesium gebruiken ofzo want de lift ziet er ook nogal raar uit omdat je bang bent dat ie bijna uit je handen glijdt... En probeer wat meer je borst vooruit te drukken want dits gewoon stifflegged. :p

Thanks, klopt magnesium is echt een must.. Die bar is zo verdomde glad nog.. ik zal de volgende keer meer op mn borst letten.

Het lijkt erop dat je pas spanning uitoefent op de stang nadat je heupen zijn gestegen waardoor je je benen niet gebruikt. Het is lastig te zien, maar ik vermoed te zien dat je je rug behoorlijk bolt, zowel onder als boven. Als laatste leg je de stang te snel op je bovenbenen, waardoor het lastig is om nog verder rechtop te staan, vandaar dat hupje waarbij je zelfs even op je tenen gaat staan.

Ik zou voorlopig minder kgs op de stang hangen tot je de oefening een beetje onder de knie hebt. Ik ben zelfs van mening dat je de deadlift maar licht moet houden of niet moet doen tot je een beetje uit bent gegroeid... 14 jaar vind ik een beetje jong voor max effort compounds.

PS: Voor betere techniek controle zou je het filmpje van opzij moeten nemen.

Het lijkt erop dat je pas spanning uitoefent op de stang nadat je heupen zijn gestegen waardoor je je benen niet gebruikt. Het is lastig te zien, maar ik vermoed te zien dat je je rug behoorlijk bolt, zowel onder als boven. Als laatste leg je de stang te snel op je bovenbenen, waardoor het lastig is om nog verder rechtop te staan, vandaar dat hupje waarbij je zelfs even op je tenen gaat staan.

Ik zou voorlopig minder kgs op de stang hangen tot je de oefening een beetje onder de knie hebt. Ik ben zelfs van mening dat je de deadlift maar licht moet houden of niet moet doen tot je een beetje uit bent gegroeid... 14 jaar vind ik een beetje jong voor max effort compounds.

PS: Voor betere techniek controle zou je het filmpje van opzij moeten nemen.

Heb je gelijk in, dat is ook zo, ik denk dat ik mn benen meer gebruik als ik mn borst meer naar voren druk zoals tjok opmerkte. Klopt, ik ga nu rippetoe doen, beginnen met 1 x 5 x 70, en dan gewoon opbouwen met 2,5 kg per training, hoop zo ook mn techniek te verbeteren.

Heb je gelijk in, dat is ook zo, ik denk dat ik mn benen meer gebruik als ik mn borst meer naar voren druk zoals tjok opmerkte. Klopt, ik ga nu rippetoe doen, beginnen met 1 x 5 x 70, en dan gewoon opbouwen met 2,5 kg per training, hoop zo ook mn techniek te verbeteren.
Je mag je voeten (en handen) ook wel wat dichter bij elkaar zetten. En het helpt als je iets meer door je benen zakt aan het begin van de beweging. Bij het omhooggaan erop focussen dat je je heupen als ware naar binnen duwt, dan spreek je je hamstrings en glute het meest aan. Je voorkomt dan ook dat je je knieën eerst strekt waardoor het meer een soort van stifflegged DL wordt.

En bij het teruggaan éérst door je heupen zakken, en pas als de stang voorbij je knieën is, je knieën buigen. Anders krijg je elke herhaling zo'n knal tegen je knieën aan ;)

Terug
Naar boven