- Waardering
- 3.884
- Lengte
- 1m65
- Massa
- 82kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In tegenstelling tot vorige keer ging het een stuk moeizamer. Maar heb ook 2 verrotte knieen momenteel..ontstoken aanhechtingen ofzo
..Ik had ook last van me knie. Uiteindelijk maar rust genomen aantal maandjes. Misschien moet je er toch maar aan geloven.Lijkt wel chronischTijd lang lichtere squats gedaan, maar gaat niet meer weg. En ja ik ben eigenwijs
![]()
Goed voor een 14-jarige! Msch wat magnesium gebruiken ofzo want de lift ziet er ook nogal raar uit omdat je bang bent dat ie bijna uit je handen glijdt... En probeer wat meer je borst vooruit te drukken want dits gewoon stifflegged.![]()
Het lijkt erop dat je pas spanning uitoefent op de stang nadat je heupen zijn gestegen waardoor je je benen niet gebruikt. Het is lastig te zien, maar ik vermoed te zien dat je je rug behoorlijk bolt, zowel onder als boven. Als laatste leg je de stang te snel op je bovenbenen, waardoor het lastig is om nog verder rechtop te staan, vandaar dat hupje waarbij je zelfs even op je tenen gaat staan.
Ik zou voorlopig minder kgs op de stang hangen tot je de oefening een beetje onder de knie hebt. Ik ben zelfs van mening dat je de deadlift maar licht moet houden of niet moet doen tot je een beetje uit bent gegroeid... 14 jaar vind ik een beetje jong voor max effort compounds.
PS: Voor betere techniek controle zou je het filmpje van opzij moeten nemen.
Je mag je voeten (en handen) ook wel wat dichter bij elkaar zetten. En het helpt als je iets meer door je benen zakt aan het begin van de beweging. Bij het omhooggaan erop focussen dat je je heupen als ware naar binnen duwt, dan spreek je je hamstrings en glute het meest aan. Je voorkomt dan ook dat je je knieën eerst strekt waardoor het meer een soort van stifflegged DL wordt.Heb je gelijk in, dat is ook zo, ik denk dat ik mn benen meer gebruik als ik mn borst meer naar voren druk zoals tjok opmerkte. Klopt, ik ga nu rippetoe doen, beginnen met 1 x 5 x 70, en dan gewoon opbouwen met 2,5 kg per training, hoop zo ook mn techniek te verbeteren.