MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Die lukte toch? Hoe kan je daar nou failen?:p

Ik krijg hem juist altijd met de grootste moeite van de grond af... Maar locken gaat wel altijd gelijk

Geen tips meer aan corpaul plz. Die gast mag niet te sterk worden. ;)

In jou geval moet je na de barbell van de grond is iets meer in het gewicht gaan hangen. Het is bij beide filmpjes te zien dat je lichaamsgewicht rust op je voorvoeten. Je krijgt daardoor ook iets meer moeite met je lockout omdat je de heupen niet meer goed naar voren kan duwen omdat je dan balans naar voren zou verliezen.

In jou geval moet je na de barbell van de grond is iets meer in het gewicht gaan hangen. Het is bij beide filmpjes te zien dat je lichaamsgewicht rust op je voorvoeten. Je krijgt daardoor ook iets meer moeite met je lockout omdat je de heupen niet meer goed naar voren kan duwen omdat je dan balans naar voren zou verliezen.

klinkt idd wel zoals ik het beleef :) thx!

Mijn poging op de 200kg. Diepte ben ik niet helemaal tevreden mee ondanks dat ik gewoon niet dieper kon. Heb de indruk dat het koudere weer me hamstrings strammer maakt. Idee om nog meer rek werk in te voegen of het voor lief te nemen?

Squat
60kg x10
82,5kg x10
105kg x10
127,5kg x10
150kg 3x3
165kg x3
180kg x1
190kg x1 (PR+5)
200kg x1 (PR+15kg)
http://www.youtube.com/watch?v=7zkOSCovzd8

tja super beheerst ansich, maar k*tdiepte...

bench pr, 190kg

[Link niet meer beschikbaar]

Very nice!

Mijn poging op de 200kg. Diepte ben ik niet helemaal tevreden mee ondanks dat ik gewoon niet dieper kon. Heb de indruk dat het koudere weer me hamstrings strammer maakt. Idee om nog meer rek werk in te voegen of het voor lief te nemen?

Squat
60kg x10
82,5kg x10
105kg x10
127,5kg x10
150kg 3x3
165kg x3
180kg x1
190kg x1 (PR+5)
200kg x1 (PR+15kg)
http://www.youtube.com/watch?v=7zkOSCovzd8

Mooi werk man. Ik kan de diepte niet helemaal beoordelen zo maar lijkt idd tikkeltje hoog. Wel sterk dat je zo even kan pauzeren. Je gaat goed!

ik kan niet eens zien hoe diep je gaat :o

Waarom wil je even pauzeren? Wil je totaal geen gebruik maken van stretch reflex?

Ik heb Coan gebruikt voor de deadlift. Dit heeft me core en hamstrings enorm geholpen. In die tijd deed ik er 531 voor squat/bench/push press naast. Aangezien je met squat merendeels ook de hamstrings gebruikt... Maar merk dat ik ook gewoon sterker op de squat ben dan op de deadlift gek genoeg dus vind de sprong niet zo vreemd.

Oorspronkelijk was die work-out bedoeld als de-load en wilde niet verder dan de 150kg gaan. Maar alles voelde zo goed aan dat ik voorzichtig verder ben gegaan en elk gewicht keek wat er nog meer in zou zitten.

Onderin stoppen haalt het stretch reflex niet weg. Die verdwijnt pas als ik te lang stil zit. Die ene micro seconde bouwt voor me gevoel juist nog net dat beetje extra spanning op. Daarnaast wil ik geen "bounce" gebruiken. Dat is soort van cheaten om momentum en zwaartekracht in je voordeel te gebruiken. Mag prima op sterke man wedstrijden, maar niet op PL wedstrijden in mijn ogen.

@Leeman
Had in een ander filmpje pagina of 2 terug al laten zien wat ongeveer mijn normale diepte is. Dus dat zou op zich geen punt moeten zijn. Dit keer wilde ik me schijven mooi in beeld hebben net zoals een bodybuilder die zijn spieren op de film wil hebben :P

Terug
Naar boven