XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Netjes alleen: LOOSE THE ****ING SHOES!

Nice Sanca. Zou alleen een grotere schijf pakken (waar je volledig op staat) en schoenen uit doen.

@wauter: ik start iets rapper door mijn benen te stekken? Bedoel je dat ik steeds eerder m'n benen strek naarmate de set vordert?

Ja dat bedoel ik, Ik heb me een beetje slecht uitgedrukt blijkbaar. Is het enige wat ik kan zeggen dat iets minder is aan je deadlift. Voor de rest top;)

techniek ziet er goed uit sancaman, alleen lijkt nogal onhandig om op schijven te staan.

Was mijn gedachte ook, maar naarmate de set vordert duikt hij minder diep wat ook logisch is hoor. :p
Maar misschien gewoon wat minder diep zakken ofzo? :p
Dunno echt een technique expert ben ik niet, ik suck eerder. :o

---------- Toegevoegd om 19:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:15 ----------

Assdip. :p

Iets minder diep inzakken voor je deadlift, je kunt meer quarter squatten dan half squatten, m.a.w. je kunt meer power uit je benen halen als je minder diep gaat :D

en @ sanca, sterk man, ziet er mooi uit :)

Iets minder diep inzakken voor je deadlift, je kunt meer quarter squatten dan half squatten, m.a.w. je kunt meer power uit je benen halen als je minder diep gaat :D

Bij de Deadlift haal je toch meer uit je rug als je minder diep met je benen gaat? ???

Nice Sanca. Zou alleen een grotere schijf pakken (waar je volledig op staat) en schoenen uit doen.

Bedankt voor de tips beest, ik moet eens in mn backyard kijken, ik geloof dat ik nog grotere rubberen schijven heb, ben niet zeker, ijzer op ijzer schuift nogal eens graag denk (ik sta trouwens heel op de schijf, al zie je dat slecht zo)
Zonder schoenen heb ik eens een paar x geprobeerd en dat vond ik niet zo chill

techniek ziet er goed uit sancaman, alleen lijkt nogal onhandig om op schijven te staan.

Thanks! Dat dacht ik eerst ook maar nu ik een paar maal van een platform gelift heb vind ik het lekkerder dan regular deadlift :)

Thanks, 215 is PR, op naar meer!

Maar wel opletten met mn biceps zie ik in dat 2de filmpje :o

Netjes Sanca. Eerste filmpje kom je echter niet geheel tot lockout, 2e filmpje wel.

thnx man, ik zal proberen om minder diep te zakken en m'n schouders goed achter de bar te houden.

Zouden jullie de techniek op mijn good morning willen beoordelen? Het is de eerste keer dat ik hem doe:
http://www.youtube.com/watch?v=Px75wHBH76M
http://www.youtube.com/watch?v=hG3zFEWHx0w
Ik houd volledig gestrekte benen (stiffed legged) in de filmpjes. Ik heb even met licht gebogen knieën geprobeerd, en merk dat gestrekte benen een wereld van verschil maakt en de focus vnl. verschuift naar de hamstrings. Die voel ik vandaag goed, ondanks de babyweights.

Ik heb ook verschillende stances geprobeerd, maar ik merk dat narrow stance het beste aanvoelt voor de hamstrings. Als ik wijd ga staan trekt de oefening aan de aanhechting aan binnenkant knieholte. Dat voelt niet goed aan.

Laatst bewerkt:
Stiff legged is iets anders dan straight legged. Hou je knie licht gebogen, altijd. Je zet zo veel te veel spanning op de aanhechtingen in je knie. Niet goed. Als je de licht gebogen knie vervolgens fixeert (stiff) dan hou je de spanning ook op de hamstrings. Ga in je squat stand staan voor de goodmorning.

Laatst bewerkt:
Goodmornings moeten zwaar en het liefst van een pin of chains als je ze gebruikt voor je deadlift. Je mag best met je benen in een quarter squat positie komen als je rug horizontaal benadert. Zou ze dus wat minder strikt doen en met veel zwaardere gewichten.

Wat Tjok zegt....het zijn assistentie oefeningen voor je dl en squat en in beide oefeningen kom je niet horizontaal. Zolang je maar dieper komt dan je normale squat en dl is het eigenlijk al ok...

Terug
Naar boven