XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

ik doe ze altijd tot de "hoek" waarin ik bij een squat zou voorover vallen. misschien een beetje moeilijk uitgelegd maar ik denk dat de meeste wel begrijpen wat ik bedoel.
zoals chewie zegt is het niet echt nuttig om volledig horizontaal te gaan aangezien je toch nooit die positie aanneemt bij squat/deadlift.

Mwahja bedoel je moet toch wel verder dan 45gr buigen, maar of je nu tot 80 90 of 70 graden gaat bomt niet echt veel!

Ik doe ze tot ik m'n hams goed genoeg voel rekken, komt bij mij overeen met pins op navelhoogte (doe ze deadstop, veel leuker :p)

Iedereen bedankt voor al het commentaar!

Als ik het goed samenvat:
* Knieën licht gebogen;
* ROM vergelijkbaar met de oefening waarvoor je het als assist doet;
* Meer gewicht, minder strict.

Ga ik proberen. Ik heb wel het idee dat iedereen ervanuit gaat dat ik de oefening puur doe om de prestatie van een compound te verbeteren. Maar ik ziet het ook een beetje als hamstring oefening. Ik moet zeggen, de spierpijn zit er goed in ;), zelfs met die suffe gewichten.

Mooie uitvoering, maar is puur voor je hams zo, zal vrij weinig doen voor je rug omdat het gewicht gewoon te weinig is. Ik doe ze liever met gebogen benen en een pak meer gewicht.

Mooie uitvoering, maar is puur voor je hams zo, zal vrij weinig doen voor je rug omdat het gewicht gewoon te weinig is. Ik doe ze liever met gebogen benen en een pak meer gewicht.

Maar ga je dan ook zo diep met je rug als in het filmpje? En hoort het wat pijn te doen als een soort squatrep die je met de meeste moeite omhoog krijgt en met rottechniek door rugliften? :p

Iedereen bedankt voor al het commentaar!

Als ik het goed samenvat:
* Knieën licht gebogen;
* ROM vergelijkbaar met de oefening waarvoor je het als assist doet;FOUT, wel zo diep mogelijk maar minder strict. Rug wel zo recht mogelijk houden(ben zelf geen fan van round back gm). Maar als je moet kiezen tussen 200kg tot 60gr of 120kg tot 90gr ga dan lekker voor die 200kg :P
Overigens lichtere sets gewoon goed strikt doen, maar durf je vorm ook soms iets losjes te houden!

* Meer gewicht, minder strict.

Ga ik proberen. Ik heb wel het idee dat iedereen ervanuit gaat dat ik de oefening puur doe om de prestatie van een compound te verbeteren. Maar ik ziet het ook een beetje als hamstring oefening. Ik moet zeggen, de spierpijn zit er goed in ;), zelfs met die suffe gewichten.

^^

Mwahja bedoel je moet toch wel verder dan 45gr buigen, maar of je nu tot 80 90 of 70 graden gaat bomt niet echt veel!
ik ga tot 70° ongeveer, verder heeft volgens mij geen nut omdat je nooit in die positie komt. maar goed dat is een persoonlijke keuze

je weet toch wel welke hoek je ongeveer maakt :D het is dieper dan bij een squat en het is geen 90° dus daar tussenin is 60-70° ;) :D

Gewoon om weer eens wat te posten.

http://www.youtube.com/watch?v=F_B7B-cRZDE
Daarna ook nog triple met 240 gedaan. Zal weer eens meer tegen bands gaan liften. Denk dat als ik de topspanning op 340-350 krijg dat 330 met suit erin moet zitten. Ik lifte 260 tegen average toen ik 320 met suit deed.

:roflol: nice! handig trouwens die bands zo, kun je dat met benchen ook zo doen? of is dat vragen om problemen? :)

gefeliciteerd met je 10000e post trouwens!

Mooie vorm en groove. :)

Mafkees :roflol:

:roflol: nice! handig trouwens die bands zo, kun je dat met benchen ook zo doen? of is dat vragen om problemen? :)

gefeliciteerd met je 10000e post trouwens!

Het kan wel zo bij bench ja ik heb er wel eens een filmpje van gezien onder de bench door maar ik zou gewoon 2 bands gebruiken via dumbbells.

Dank je.

Sanderendaags.........

Het kan wel zo bij bench ja ik heb er wel eens een filmpje van gezien onder de bench door maar ik zou gewoon 2 bands gebruiken via dumbbells.

hm via dumbbells? dat kan ook idd :) ik zat erover te denken om bands aan te schaffen om een en ander mee te doen, maar wist niet hoe ik ze in m'n gym kon gebruiken... dit zijn wel goede ideeen :)

Ik heb toevallig 2 handige bevestigingspunten voor bands;)
Welke package raad jij me aan?

Terug
Naar boven