MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Jesaja zou niet durven!!!

Gijs erken ik toch wel als meerdere idd.

wij simpele zielen kennen idd ons plaats tussen de elite!

Matthieu nog wat te zeggen over holling/bolling in de onderrug? Jij zei dat het niet uitmaakt zoals de houding tijdens de lift niet veranderd? Hoe zit het met de druk op de tussenwervelschijven?

Ik zal er serieus eens een artikel over aan schrijven;)

Klopt wel wat je zegt.. bolle bovenrug = kortere lastarm:

Voorbeeldje (sterk overdreven) :

rc0l1k.jpg

Intra-abdominale druk is een stuk belangrijker.

niet om te k*tten, maar volgens mij zeg je dat al een paar jaar dat je daar een artikel over gaat schrijven :D

maar globaal gezegd komt het er dus op neer dat wanneer je een bollere rug heb bij deadliften, maar wel zorgt voor intra abdominale druk, dat het ''even slecht'' is als dl met rechtere rug?

De lastarm is korter, maar de drukverdeling op de disci laat je voor het gemak maar even buiten beschouwing?

• Like
Waarderingen: Loo
Een aantal mensen weten wat voor haat ik heb jegens de bench press. Toch heb ik Huggybear gevraagd hoe er een wat respectabeler gewicht van te maken. Mijn doel op de bench is niet hoog. 150kg vind ik genoeg.

Dankzij Huggy ben ik van een 105-110kg naar de 125kg gegaan. En als ik me tijd niet had verdoen met 115kg en zo zou een 130 er ook wel in gezeten. Heb de spotter nog even voor de zekerheid gevraagd of hij had geholpen, maar hij zegt zijn handen onder de stang te hebben gehad just in case en verder niks deed. Wilde het zeker weten, want met half werk neem ik geen genoegen.

http://www.youtube.com/watch?v=L-L-wCDu-48

En wat heb je gedaan om meer te gaan benchen?

Toch jammer dat de spotter er aan moest zitten!

2x in de week benchen met 3 dagen rust tussen elke keer.

Oefening 1 was Bench press. 5x5 met zo'n 70-75% van je 1rm. 4mins rust tussen die 5x5 sets. en 2mins tussen de opwarm sets. Slag je beide work-outs met het gewicht en de sets dan verhoog je het met 2.5kg. Blijf verhogen voor 4 weken, dan een de-load week. Nieuwe Cycli doe je hetzelfde met 3x3. Derde cycli gebruik je singles en doubles om op te bouwen naar PR.

Na deze oefening 3-4sets met 6reps
Incline barbell Bench Press
Close Grip Bench Press
DB Hammer Curl

Ik deed dan bijvoorbeeld
Bench Press 5x5 100kg
Incline BP 75kg op alle sets
CGBP 75kg op alle sets
DB Hammer Curl 26kg op alle sets

En dan heel af en toe verhoogde ik het gewicht op de assist oefeningen.

Mooie vorm Gijs. :p
Topmotivatie dat sowieso. Crazy mofo. :)

Mss moet ik idd zo'n waarschuwling erop zetten volgende keer: don't try this at home.

Mss moet ik idd zo'n waarschuwling erop zetten volgende keer: don't try this at home.

:roflol:

Doet me ietsiepietsie denken aan zo'n gast met een ZEER verdoete Deadlift in z'n garage. Maar dat was geen Deadlift te noemen, dit lijkt tenminste nog enigsinds erop. :p

dit is gewoon de Pudzianowski-techniek :p

dit is gewoon de Pudzianowski-techniek :p

Volgens mij doet zowat iedere strongman dit als ze een rep met veel moeite willen halen. Poundstone z'n 9x800 Deadlift zag er op de laatste rep ook niet meer uit. :roflol:
Ging gewoon parallel zitten en even rusten en dan verder. :roflol:

Laatst bewerkt:
Haha, zo makkelijk nog na 5 werksets...

Terug
Naar boven