XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Oké, zal het voortaan weer doen.

Het is idd verstandig om de spanning van je benen af te halen als je op het bankje gaat zitten, want anders heeft dit totaal geen nut imo.

idd, nu maak je eigenlijk gewoon een soort boven-par-stuiter-met-je-kont-op-een-bankje squat

Dat ik boven parallel zit komt omdat dieper nog niet gaat vanwege de pijn/blessure.
Anders zou ik die box squats niet eens doen :p

is inderdaad geen box squat, de benaming van Cor Paul past er beter bij hehe. Als je box squat doet moet je helemaal naar achter zitten. Je onderbenen staan dan recht en komen absoluut NIET naar voren. Sterker nog als je op de box zit staan ze eerder nog wat naar achteren zover moet je gaan zitten. En dan is het glutes/hams aanspannen om weer omhoog te komen. Je heupen komen op die manier dan eerst in beweging en dan volgt de rest. En je moet stil zitten dus niet naar voren leunen om momentum te creeren om naar boven te kunnen komen.

http://www.youtube.com/watch?v=Ue_GrU4mhqc

http://www.youtube.com/watch?v=t156u5VuBTw

Laatst bewerkt:
Hoewel Jim Wendler dit weer tegenspreekt als je alleen normale stance raw squat.
Uit eigen ervaring merk ik dit ook. Je gaat met een normale raw squat natuurlijk niet zo wide stance en naar achteren zitten als met een pak.

JW raad dan ook aan om een gewoon stance te gebruiken en niet te ver naar achteren te zitten.

Ik probeer eigenlijk me normale squat stance toe te passen, maar dan met een bankje/box eronder zodat ik niet te diep kan gaan ivm die blessure en dan steeds wat dieper proberen.

Is dit een verkeerde gedachte dan?

ja want dan heb je eerder dat je je techniek verziekt dan dat het iets positiefs brengt. je kan ook zonder bankje zorgen dat je niet te diep zakt

idd, dat is alles behalve een boxsquat :)

ik squat RAW op wedstrijden en ik doe gewoon mijn boxsquats zoals in het WSB filmpje, werkt goed ;)

Dat ik boven parallel zit komt omdat dieper nog niet gaat vanwege de pijn/blessure.
Anders zou ik die box squats niet eens doen :p

Half squats bounced back to lockout zijn geen box squats.

Zou hier onmiddelijk mee stoppen, voor je je spine wrecked.
Dan ga je pas echt voelen wat pijn is.

Ik kap ook inderdaad met die stuit op de bank.

Ouch zit er niet echt nice uit man. :p
Werkt inderdaad net als een hamer op je spine als je zo naar beneden knalt.
Wel goed dat je normaal gezegd pauzeert onderin.

Ik snap eigenlijk ook niet echt waarom ik dit deed, ging niet eens echt beter hierdoor.

dit is niet echt heel wijd en me knieen druk ik naar buiten maar dat zie je niet echt misschien.
Dat lopen is niet anders, anders sta ik wel erg dicht op dat ding.

Als ik je 1 raad mag geven ... Stop met allerhande manieren van squats . Gewoon squatten . Op jou niveau maak je echt nog de beste gains door gewoon 2 keer per week een hoop sets weg te squatten imo . Boxsquatten en al zeker op deze manier is echt iets voor later .

Als ik je 1 raad mag geven ... Stop met allerhande manieren van squats . Gewoon squatten . Op jou niveau maak je echt nog de beste gains door gewoon 2 keer per week een hoop sets weg te squatten imo . Boxsquatten en al zeker op deze manier is echt iets voor later .

als je wat verder lees, zie je dat hij niet in staat is om normaal te squatten

Idd, ik heb ook maar een enkele keer boxsquats gedaan. Normale squats heb je in je beginjaren veel meer aan.

Terug
Naar boven