MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Schouders moeten achter de bar dus meer achterover leunen indeed.
Ik denk dat je iets meer naar boven moet kijken en dat het dan vanzelf zal gaan.

Uhm...nee.
De Scapula moet precies boven de barbell zijn. Dat ding zit tussen je schouderbladen ongeveer. Dus je schouders zelf zitten net iets voor de barbel. Zo legt Rippetoe het uit en dat zie je terug bij alle grote deadlifters zoals Bolton en Kostantinov e.d.

http://www.youtube.com/watch?v=vue17RjRhwM

Powertec is geweldig spul als power rack. heb er zelf ook veel plezier van. Stuk prettiger zonder Lat Pulley dan met. Dat soort dingen kun je beter een los kabel stationetje voor halen. Erg stevig dus dat power rack. Zit er zelf van te kijken dat die 2 stangen 300+ kg kunnen houden zonder te breken. Kan ook prima cleanen er in, maar presses moet je buiten het Rack doen omdat het gewoon te laag is, zelfs voor mijn dwergen lengte van 1.78.

Laatst bewerkt:
Tjok set zijn back ook niet voor de rep, chest up cue kan daarbij helpen.
Voor zover ik advies mag geven aan een 2x230 deadlift :)

Je hebt een heel andere techniek dan ik . Je trekt 'em echt uit die rug doordat je heel hoog start met je heupen maar voor zover ik weet doe je daar niets verkeerd mee ...

Schouders moeten achter de bar dus meer achterover leunen indeed.
Ik denk dat je iets meer naar boven moet kijken en dat het dan vanzelf zal gaan.

Fawaz daar zul je even de voorgaande discussies over moeten gaan lezen. Er zijn sommigen die idd beweren wat jij zegt maar de gangbare mening en zeker die van de grote pullers is toch van niet.

Uhm...nee.
De Scapula moet precies boven de barbell zijn. Dat ding zit tussen je schouderbladen ongeveer. Dus je schouders zelf zitten net iets voor de barbel. Zo legt Rippetoe het uit en dat zie je terug bij alle grote deadlifters zoals Bolton en Kostantinov e.d.

In anatomy, the scapula, omo (Medical Latin), or shoulder blade, is the bone that connects the humerus (arm bone) with the clavicle (collar bone).

Ik zei achter de bar maar ik bedoelde meer boven de bar, zo lift ik ook en dat is ook het meest prettige. :p

In anatomy, the scapula, omo (Medical Latin), or shoulder blade, is the bone that connects the humerus (arm bone) with the clavicle (collar bone).
Je vergeet het te vertalen en al het slimme er uit te halen. Zo kom je er niet Gijs.

Laatst bewerkt:
De koning van de bulk is terug.

Je vergeet het te vertalen en al het slimme er uit te halen. Zo kom je er niet Gijs.

scapulae = shoulder blade ;)

Mijn nederige excuses voor iedereen die uit intellectueel oogpunt de voorgaande zin in een andere Angelsaksische taal niet geheel kon volgen..

scapulae = shoulder blade ;)

Mijn nederige excuses voor iedereen die uit intellectueel oogpunt de voorgaande zin in een andere Angelsaksische taal niet geheel kon volgen..

Om even echt miertjes te nken:

Scapulae = schouderbladen
Scapula = schouderblad

Maar dat weet Gijs ook wel.

Inhoudelijk ga ik er maar niet op reageren :o

---------- Toegevoegd om 20:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

@tjok: Je lee-priest look is zeer gelikt!.. nice deads

---------- Toegevoegd om 20:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:45 ----------

van boxsquats herstel je sneller omdat je hamstrings meer aankunnen dan je quads, dus 1 keer gewone squats en 1 keer boxsquats (als je ze goed uitvoert) kan je langer volhouden zonder een deload nodig te hebben

Is dat zo? ???

Omdat ik weak as shit ben. :P

Netjes man, een 140 log clean easy as pie. Je hebt hem ook lekker hardcore gehouden zie ik.

Maarja tis wel een t*ring dikke log zo te zien dus de clean is altijd makkelijker dan met een dunne, neemt niet af dat het knap is en dat ie hem hoogstwaarschijnlijk nog wel had kunnen pressen :)

Tjok en 100 kilo overhead pressen? :roflol:

Terug
Naar boven