Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Box squats kan ik niet veel over zeggen want weet er geen reet over maar komen je hielen van de grond bij het zakken voor het pushpressen?

Haha bruut gevecht van het begin al. Ik denk wel dat je hyperextendt aan het einde.

Mooi filmpje man, bruut!

Mike, ik ben geen PP-kenner, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je op je tenen gaat staan bij het inzakken voor de legdrive, maar vanuit je hielen af te zetten? Kan mogelijk ook helpen voor de stabiliteit van de rest van de beweging. Ik zat wat huiverig te kijken naar het heen en weer lopen en die scooter erachter ;).

Volgens mij is het juist aan te raden om ook je hielen van de grond te laten exploderen om bij te dragen aan de explosiviteit maar ik kan me ook vergissen met de pushjerk.

Tijdens de opgaande beweging zo veel snelheid maken dat je hiele loskomen is juist goed, maar bij de start van de bweging kun je ze maar beter op de grond laten staan denk ik.

Als je bij het naar beneden gaan je hielen van de grond licht dan explodeer je puur vanuit je quads ( is ook minder stabiel ). Als je je hielen laat staan betrek je er meer de posterior chain bij.
Kwestie van techniek. Beter voor je knieen dus om je hielen te laten staan. Vooral voor de quadriceps pees boven de kieschijf.

ik zal het in me achterhoofd houden.
maar is het niet zo dat je dan minder explosief kan zijn als je hiel op de grond moet blijven ?

Dat van je hielen viel me ook op. Dan lijkt het mij dat je dan minder stabiel staat. Tijdens de press is een sprongetje niet erg.

ik durf nu niet met zekerheid te zeggen of ik dat altijd doe.

ga zo 1 handed dumbbell pressen, ff op letten dus

Stretchreflex van achillespees is niet te onderschatten!11!!!111

ik zal het in me achterhoofd houden.
maar is het niet zo dat je dan minder explosief kan zijn als je hiel op de grond moet blijven ?
.

Of je je explosieviteit uit je sterke quads haalt of uit je sterkere combi quads/posterior chain. Kwestie van wat je gewend bent/ wat je zenuwstelsel geoefend heeft.

Ik tel er maar 6 :D?

Hielen los bij opgaande beweging = goede zaak, zolang het de snelheid is die ervoor zorgt en niet een langzame calfraise is voor het idee alleen dat je hielen loskomen.

Bij neergaande beweging = instabiliteit veroorzaakt doordat je knieen meer naar voren gaan ipv heupen naar achteren bij een dip voor een pushpress in tegenstelling tot een squat. Dit is normaal echter probeer je wrs teveel te zakken. Het moet een kleine explosieve dip zijn en moet niet op een squataanzet lijken.

Gijs, dat gedeelte vanaf 'Bij neergaande beweging = ....' begrijpt denk ik niemand.

Gijs, dat gedeelte vanaf 'Bij neergaande beweging = ....' begrijpt denk ik niemand.

hij bedoeld toch gewoon dat als je hielen de grond afkomen bij de neergaande beweging dat dat te wijten is aan instabiliteit vooroorzaakt doordat je knieen meer naar voren gaan ipv heupen naar achteren

Terug
Naar boven