Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Mooie press ! En shit wat is die gijs toch buff, he !

Sterk frank ! nu moet ik weer aan de bak hoor...

Damn Frank, dat gaat de goede kant op man! :bow:

Moet sneller Mike. Loose some weight.

Is volgems coan schema. Dus volg het wel ff natuurlijk. Nog 8 weken te gaan

Ja speed kan jke het eigenlijk niet echt noemen. Maar het schema werkt wel.
En zoveel sets deadliften zal alleen maar goed voor me zijn denk ik.

Als het schema afelopen is wil ik wel met echte speed deads beginnen denk. Het liefst met chains of zo. Maar denk dat ik dan richting de 130 kg moet

Mikeo26,

Goed bezig, ik heb Coan DL schema verleden jaar gedaan ter voorbereiding van DL wedstrijd. +25kg, Ik heb het tot op de letter gevolgd.

Die "speed" moet je met een korreltje nemen, zie het eerder als volume werk en techniek check. Gewoon maken dat je uw gewichten telkens haalt.
De 1ste 4 (volume)weken vind ik het moeilijkst.
Gewoon het schema volgen tot de letter, als het moeilijk gaan , niet opgeven.
Ik garandeer je zeker succes als je niet overdreven hebt met je doelstelling;)
good luck !

Mikeo26,

Goed bezig, ik heb Coan DL schema verleden jaar gedaan ter voorbereiding van DL wedstrijd. +25kg, Ik heb het tot op de letter gevolgd.

Die "speed" moet je met een korreltje nemen, zie het eerder als volume werk en techniek check. Gewoon maken dat je uw gewichten telkens haalt.
De 1ste 4 (volume)weken vind ik het moeilijkst.
Gewoon het schema volgen tot de letter, als het moeilijk gaan , niet opgeven.
Ik garandeer je zeker succes als je niet overdreven hebt met je doelstelling;)
good luck !

heb als doel ingesteld 230 » 235
Volhouden ga ik zeker doen. Ik hoop uiteindelijk de 240 te pakken

Mike, ik ben geen grote kenner, maar wat ik zie is dat in je lift off weinig speed zit, maar tegen het einde van de bewegings baan en meer naar de lockout toe is je snelheid er wel.

heb als doel ingesteld 230 » 235
Volhouden ga ik zeker doen. Ik hoop uiteindelijk de 240 te pakken
misschien een mogelijkheid om eerst een 220 DL zonder scared cat back + hitch te liften? (no hate btw)

en speed dl met chain wil je beginnen op 130? dan nog 20/30kg chains?
zit je weer op 150/160kg om te speed DL'en, dat gaat niet snel genoeg zijn om speed te noemen. eerder 100kg + 30kg chains en echt heel explosief liften. kijk anders wat filmpjes over speed deadlifts bij WSB ;)

Mike, ik ben geen grote kenner, maar wat ik zie is dat in je lift off weinig speed zit, maar tegen het einde van de bewegings baan en meer naar de lockout toe is je snelheid er wel.
hoeft ook geen speed in te zitten eigenlijk.

misschien een mogelijkheid om eerst een 220 DL zonder scared cat back + hitch te liften? (no hate btw)

en speed dl met chain wil je beginnen op 130? dan nog 20/30kg chains?
zit je weer op 150/160kg om te speed DL'en, dat gaat niet snel genoeg zijn om speed te noemen. eerder 100kg + 30kg chains en echt heel explosief liften. kijk anders wat filmpjes over speed deadlifts bij WSB ;)
nee, voel me er zo goed bij. me rug was bij die 230 beter als bij de 220 tijdje terug.. ben nog volop bezig hem aan te sterken dus zal steeds beter gaan.

en speed lifts komen over een week of 8 pas dus ik kijk dan wel

en about the hitch. hitchen is juist vet vind ik. gevecht tegen de zwaartekracht. mooiste wat er is aan een brute max lift

hoeft ook geen speed in te zitten eigenlijk.

nee, voel me er zo goed bij. me rug was bij die 230 beter(1) als bij de 220 tijdje terug.. ben nog volop bezig hem aan te sterken dus zal steeds beter gaan.

en speed lifts komen over een week of 8 pas dus ik kijk dan wel

en about the hitch. hitchen is juist vet vind ik(2). gevecht tegen de zwaartekracht. mooiste wat er is aan een brute max lift
(1) mischien ietsje, maar een bolle rug is en blijft een bolle rug en dus gewoon slecht...

(2) er is niets en dan ook echt helemaal NIETS "vet" aan een hitch... je hebt er alleen maar jezelf mee...

en about the hitch. hitchen is juist vet vind ik. gevecht tegen de zwaartekracht. mooiste wat er is aan een brute max lift

hitchen vind je vet omdat je te vaak het verkeerde voorbeeld krijgt dan imo... leuk een gevecht tegen zwaartekracht maar its only fun till your spine cracks. dat sommige er mee weg komen hoeft niet te betekenen dat jij dat ook kan, waarom het risico (en zeker met trainingsweights) lopen? als je eenmaal iets goed verdoet dan is je progressie misschien wel voor eeuwig gestagneerd en dat is dan wellicht het minst erge... en waarvoor heb je het dan gedaan? om 10kilo meer gelocked te krijgen?

sowieso, niks is er mooier dan een clean lift vanaf de grond tot aan lockout. hitchen is lelijk mattie, hitchen betekend gewoon dat je nog niet sterk genoeg bent voor het gewicht.

maar goed dat is mijn mening (en dat van elke powerliftingsbond) ;)

Laatst bewerkt:
Kijk. Ik heb een aantal maanden terug heel wat kritiek gekregen over dat mijn deadlift op niets trok. Ik heb alle info geanalyseerd en bepaald waar precies mijn fouten zitten. Ik ben nu hard aan het werken aan mijn techniek maar daarvoor heb ik wel het aantal kilo's moeten laten zakken. Zou jij beter ook doen, je hebt de kracht. Laat het nu ook nog eens een lift zijn met een mooie techniek en geen flauwe excuses dat het voor strongmen toegelaten is om te hitchen.

Vooral in de beginjaren van je trainen, ik herrinner me éne snoob die er ook last mee heeft gekregen. En kom niet aan met Gijs als voorbeeld, die traint al 15 jaar en is dus al een stuk beter ontwikkeld.

om even GoHeavyLifter te quoten (dit is een quote van op forza btw)

Ik kan het filmpje hier niet bekijken, maar ga toch ook even mijn mening over hitchen geven..

Ik snap eerlijk gezegd niet goed hoe het komt dat 'iedereen' het doet en dan nog die lift durft meetellen als PR of dergelijke... Ik neem aan dat het van het strongman gebeuren is overgewaait omdat het daar op wedstrijd nogal frequent gebeurt.

Ik snap trouwens ook niet goed dat als je 15-16-.. jaar oud bent, de tijd, het uitgelezen moment waar techniek altijd voorrang moet hebben op de gewichten die je lift, dat je jezelf al die kwalijke gewoonte zou aanleren.
Waarom heeft techniek hier voorrang imo? omdat de gewichten die je lift bvb een 140kg deadlift gewoon weak as shit is en nog weaker als je dan al moet beginnen hitchen...
En daarbij komt ook nog eens dat het zeer snel een gewoonte kan worden en op een gegeven moment kan je het zelfs nog niet meer afleren als je bij een bepaalde max komt.

Gevolg: weak as shit + nog weaker = ****ed up ego lifter + blessures :)

+ Geen respect van iemand die ook maar iets van liften afkent.

Dus ik zeg, nooit doen dat copieer gedrag, nooit hitchen. Als je de bar niet kan locken op een deftige manier moet je de bar maar droppen en trainen en sterker worden om ze wel te locken.

+ Heb ik al gezegd dat hitchen voor meisjes is?

Denk dat mijn mening wel duidelijk is, for anyone who cares. :)

allemaal heel leuk en aardig. maar hier word gepraat alsof ik iedere training bolle rug deads doe. die 1e keer maxen in de maand zal echt niet zo schadelijk zijn. als je al verhalen hoort van mensen vroeger op de bouw die niet eens wisten hoe je zware gewichten op moest pakken en dit hun hele leven deden.

en ik heb een hele lange tijd niet gemaxed op me deadlift. toen ie op 180 stond. hele tijd met lage gewichten getraind waarbij me onderrug niet bolde. maar wat heb ik eraan gehad? niks.. want toen ik dan alsnog naar de zwaardere gewichten ging bolde die gewoon weer.

conclusie: door af en toe zwaarder te trainen, word de onderrug ook sterker en dus niet met p*ssy weights altijd, want als je dan weer zwaar gaat heb je gewoon weer hetzelfde probleem.

doe al GM's bijna vanaf het begin dat ik train, langzaam maar zeker zouden ze toch moeten werken?

Terug
Naar boven