Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

met zwaardere gewichten wordt je inderdaad sterker ja...

maar met zwaardere hitchen wordt je niet sterker van.

je moet het zelf maar weten, ik hoop dat je niets voorkrijgt aan je rug, maar er zijn genoeg mensen die je gewaarschuwd hebben. je bent 17, jij (en ik ook trouwens) moeten nu de perfect mogelijke techniek zien te verkrijgen en daarop verder bouwen.

maar wat ik doe bovenin is shruggen.
power shrugs of normale shrugs vernken je rug toch ook niet.

ik ga nooit als een malle naar achteren hangen

had hem van voor in gedachte (het filmpje van de voorkant). maar het valt allemaal nog wel mee imo.

ik lift gewoon lekker door zoals ik nu doe want de keren dat ik zo gelift heb is op één hand te tellen. als je het trainingsfilmpje van vorige pagina bekijkt zie je hoe ik deadlift als ik train.

Laatst bewerkt:
Kijk. Ik heb een aantal maanden terug heel wat kritiek gekregen over dat mijn deadlift op niets trok. Ik heb alle info geanalyseerd en bepaald waar precies mijn fouten zitten. Ik ben nu hard aan het werken aan mijn techniek maar daarvoor heb ik wel het aantal kilo's moeten laten zakken. Zou jij beter ook doen, je hebt de kracht. Laat het nu ook nog eens een lift zijn met een mooie techniek en geen flauwe excuses dat het voor strongmen toegelaten is om te hitchen.

het is niet techniek bij mij wauter.. maar een te zwakke onderrug.
en ik ben al zolang ik train deze aan het aansterken

Vooral in de beginjaren van je trainen, ik herrinner me éne snoob die er ook last mee heeft gekregen. En kom niet aan met Gijs als voorbeeld, die traint al 15 jaar en is dus al een stuk beter ontwikkeld.

:p

1 Liever geen hitch bij de deadlift
2 Niet elke hitch is even slecht voor je. Boven de knie gaan hangen en de heup weer naar voren kan juist resulteren in een rechtere rug en is juist slim gebruik maken van een techniek die binnen de regels past.
3 De post van GHL is leuk maar slaat verder nergens op, net zoals hitchen of thighriden gebruikt kan worden gaan powerlifters maar "net" beneden de par en niet full bij squat omdat dat nog binnen de regels mag. De regels bij strongman zijn anders.

enz

2 Niet elke hitch is even slecht voor je. Boven de knie gaan hangen en de heup weer naar voren kan juist resulteren in een rechtere rug en is juist slim gebruik maken van een techniek die binnen de regels past.
3 De post van GHL is leuk maar slaat verder nergens op, net zoals hitchen of thighriden gebruikt kan worden gaan powerlifters maar "net" beneden de par en niet full bij squat omdat dat nog binnen de regels mag. De regels bij strongman zijn anders.

enz

mooi gezegd gijs

ik ben weer verder
overal spierpijn van gisteren, hams, quads, glutes, lowerback pfff :P

hitchen vind je vet omdat je te vaak het verkeerde voorbeeld krijgt dan imo... leuk een gevecht tegen zwaartekracht maar its only fun till your spine cracks. dat sommige er mee weg komen hoeft niet te betekenen dat jij dat ook kan, waarom het risico (en zeker met trainingsweights) lopen? als je eenmaal iets goed verdoet dan is je progressie misschien wel voor eeuwig gestagneerd en dat is dan wellicht het minst erge... en waarvoor heb je het dan gedaan? om 10kilo meer gelocked te krijgen?

sowieso, niks is er mooier dan een clean lift vanaf de grond tot aan lockout. hitchen is lelijk mattie, hitchen betekend gewoon dat je nog niet sterk genoeg bent voor het gewicht.

maar goed dat is mijn mening (en dat van elke powerliftingsbond) ;)
+1

Ik train niet om een perfecte hitch techniek te ontwikkelen maar wil het liefst een mooie lift met natuurlijk ook aardig wat gewicht. Maar mijn ego bevredigen is voor mij niet het doel.

Op een strongman wedstrijd maak ik tegen die tijd wel eens een uitzondering want dan moet het gewicht gewoon omhoog, maar niet in mijn trainingen.

Laatst bewerkt:
het is niet techniek bij mij wauter.. maar een te zwakke onderrug.
en ik ben al zolang ik train deze aan het aansterken

Jij doet je zin maar ik hoop voor jou dat er serieus wat veranderd aan je techniek bij PR pogingen. Probeer niet te snel te gaan in kilo's en bouw gestaag op met een goeie techniek

enz
powerlifters doen ook fullsquats, maar meer als assistance
ik doe bv elke week oly's/frontsquats voor 6-10 reps als assistance van de PL squat, andere prioriteiten.

maar om dat nu te vergelijken met een hitch lift vs een PL lift vind ik persoonlijk toch wel heeeeeeeel ver gezocht...

mooi gezegd gijs

ik ben weer verder
overal spierpijn van gisteren, hams, quads, glutes, lowerback pfff :P
jij leest ook alleen maar wat je wil lezen precies :D

Hitchen is walgelijk.

Hitchlift =/= Deadlift.

(1) mischien ietsje, maar een bolle rug is en blijft een bolle rug en dus gewoon slecht...

Zeg dat maar eens tegen Konstantinovs. En als jij een 1RM lift met perfect form kunt liften, dan is t geen 1RM.

(2) er is niets en dan ook echt helemaal NIETS "vet" aan een hitch... je hebt er alleen maar jezelf mee...

Je kan jouw ongezouten mening wel geven maar dat Mike bepaalt natuurlijk nog altijd zelf wel wat ie vet vindt. En nee ik vind hitchen ook niet goed, maar soms wil je iets zo graag, dat je er gewoon alles voor doet om t maar te halen.

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:23 ----------

om even GoHeavyLifter te quoten (dit is een quote van op forza btw)

Ja, mooie mening. Maar aan de andere kant van het spectrum kan ik me ook nog een verhaal van 3XL herinneren waarin hij goed onderbouwd kon beargumenteren dat je soms je spieren lichtelijk moet 'overreachen' door wat te cheaten om de dieperliggende motorunits in de spieren te kunnen stimuleren.

Ik ken genoeg gasten die altijd met perfect form en op papier perfect uitgedachte en wetenschappelijk verantwoorde schema's werkten maar echt een progressie boekten en resultaten neerzette waar bijv. jongens als Mikeo en Spencer niet eens meer als warm up gewichten gebruiken.

Je moet gewoon voorzichtig zijn met je lichaam en proberen verstandig om te gaan, maar dit is en blijft gewoon een risicovolle sport en dat betekent dat je soms ook wat risico's (moet nemen) neemt.

Laatst bewerkt:
Hahaha, 3XL kon beargumenteren dat je zo nu en dan de spieren lichtelijk moet overreachen door wat te cheaten en jij beargumenteert daarmee dat sommige van die walgelijke hitches "ok" zijn. Het moet niet gekker worden natuurlijk.

Feit is gewoon dat heel veel gasten "zieke" DL progressie maken omdat ze steeds beter leren hitchen. Ze worden heel efficient in gewichten tot NET over hun knieeen krijgen om hem daarna any way possible omhoog te slepen.

Laatst bewerkt:
Hitchen is imo gewoon een verloedering van de techniek. Heeft verder vrij weinig met DLen te maken. Imo is de DL een toonbeeld van pure kracht, en die verdwijnt al gauw door het gehitch.

Hahaha, 3XL kon beargumenteren dat je zo nu en dan de spieren lichtelijk moet overreachen door wat te cheaten en jij beargumenteert daarmee dat sommige van die walgelijke hitches "ok" zijn. Het moet niet gekker worden natuurlijk.

Nee dat beargumenteer ik er niet mee. Hitchen is imo iets wat je gewoon moet vermijden, maar die zin beargumenteert dat altijd alleen maar perfecte en stricte form nastreven gewoonweg je progressie in de weg kan zitten. Stel je doet bb rows en je doet je eerste set strict 8x80 maar merkte dat je bij de 8e licht cheatte. Wat denk je dat de spier beter stimuleert? Terug gaan naar de 75 kg en 8-10 stricte reps maken of gewoon 85-90 kg pakken en met een beetje cheaten er 6-7 reps uithalen? Juist.

Feit is gewoon dat heel veel gasten "zieke" DL progressie maken omdat ze steeds beter leren hitchen. Ze worden heel efficient in gewichten tot NET over hun knieeen krijgen om hem daarna any way possible omhoog te slepen.

Yup, dat is idd jammer en mogelijk gevaarlijk.. maar raar genoeg is dat voor de SM-achtige dl-ers een lift dat gewoon wordt geteld.

Minder b**chen hier en meer liften. Mike zijn dl is niet zo afschuwelijk als sommige hier ervan maken... Ja hij hitched wat bij zijn 1rm boeiuh!?!
Zolang je het niet elke keer doet en er geen kunst van maakt...
En wat de 1 als pr lift ziet met hitch mag de ander geen pr vinden, maar zo op een forum is het zinloos om daar over te b**chen...wil je je lift met waarde vergelijken ga dan naar een wedstrijd toe

Laatst bewerkt:
Wat een hoop gemauw over iets wat iedereen op een bepaald moment wel eens doet of gedaan heeft.

Hitchen is imo gewoon een verloedering van de techniek. Heeft verder vrij weinig met DLen te maken. Imo is de DL een toonbeeld van pure kracht, en die verdwijnt al gauw door het gehitch.

Inderdaad. Hitchen is simpelweg een teken van zwakte, maar goed /care. Iedereen moet natuurlijk doen en laten wat hij zelf wil. Overigens zie ik in het proffesionele strongmancircuit zelden hitches van het caliber die ik bij Raw power Baarn voorbij zie komen.:roflol:

Inderdaad. Hitchen is simpelweg een teken van zwakte, maar goed /care. Iedereen moet natuurlijk doen en laten wat hij zelf wil. Overigens zie ik in het proffesionele strongmancircuit zelden hitches van het caliber die ik bij Raw power Baarn voorbij zie komen.:roflol:

Zat toevallig net het filmpje van mij te zoeken maar ken hem niet meer vinden :D

---------- Toegevoegd om 17:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:52 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=rzwI7J3NBvA

Deze

Terug
Naar boven