XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

als ik cor paul niet had....:D

wtf die deadlift van zyed, sick man

Haha ik kom nog geen halve meter in beeld :D Ging goed snel bij Ziyed!

rackpulls boven de knie hebben weinig zin kerel.. alleen onnodige belasting van je czs zo

Het heeft wel nut alleen de reps moeten niet hoger dan 3 zijn en het gew moet hoger zijn dan je DL top,want daar worden je pezen sterker van als je deze rackpulls doet en zonder straps ook voor je grippower.

Het heeft wel nut alleen de reps moeten niet hoger dan 3 zijn en het gew moet hoger zijn dan je DL top,want daar worden je pezen sterker van als je deze rackpulls doet en zonder straps ook voor je grippower.

imo is matthieu right... en zeker zodra het gewicht hoger word dan je top DL word het JUIST onnodig belasting van je CZS.... alles boven 10kilo op je 1rm is gewoon onzin... en als je aan grippower wil werken kan je gewoon barbell holds doen.

haha ****ing nice deadlift ziyed, beest

Snelle yoke ziyed !

Ook ff van mijn kant

FRANK EN ZIYED ****ING NICE DEADS GASTEN!!!!!

Het risico van hier filmpjes posten is natuurlijk dat je soms compleet uit je dromen wordt gehaald (wat positief is). Als iemand als g-men het categoriseert als pushpress dan neem ik er vrede mee. Zoniet dan is het voor mij een rasechte MP! Dus g-men laat je horen!

Haha er wordt mij veel te veel eer toegedicht ondertussen. Niet dat ik me niet vereerd voel dat mijn mening zo wordt gewaardeerd.

Tja.. Je gaat wat door de knieen. Ik heb er ook niks over gezegt en had je filmpje wel gezien. Als je mp echt serieus gaat doen is het vaak lastig om echt helemaal niet meer even de knieen te buigen je moet dit bewust controleren. De truc bij mij is om de glutes even hard aan te spannen.
Technisch gesproken is elke vorm van wat door de knieen gaan geen mp meer maar wat je bij deze lift doet levert je echt niks op. Als mijn trainingsmaat het gedaan had zou ik het wel een mp vinden en zou ik hem dus zeggen dat hij zijn billen moet aanspannen voor de start van de lift. Je bent sterk bezig.

rackpulls boven de knie hebben weinig zin kerel.. alleen onnodige belasting van je czs zo

Dit soort opmerkingen komen wel vaker. Niet alleen over rackpulls maar ook over quarter squats en andere oefeningen die meer gewicht gebruiken dan je eigenlijke 1rm.

Geen zin is een beetje kortzichtig. Het heeft wel degelijk een doel. Voor zware rackpulls is dat voornamelijk opbouwen van massa in de bovenrug. Rackpulls zijn dan ook redelijk vaak onderdeel van een bodybuilders schema.
Voor powerlifters wordt boven de knie eigenlijk bijna nooit gedaan. En ben ik het met je eens in de zin van dat het weinig zin heeft om je gewone deadlift omhoog te krijgen. Onder de knie is een betere variant maar de meeste powerlifters tegenwoordig gaan er vanuit dat accomodating resistance (bands en chains) meer effect heeft.

imo is matthieu right... en zeker zodra het gewicht hoger word dan je top DL word het JUIST onnodig belasting van je CZS.... alles boven 10kilo op je 1rm is gewoon onzin... en als je aan grippower wil werken kan je gewoon barbell holds doen.

Je hebt het nog nooit geprobeerd of gedaan,dus zou zeggen probeer het eens uit,belasting van je CZS valt wel wat mee met lage reps...

Je hebt het nog nooit geprobeerd of gedaan,dus zou zeggen probeer het eens uit,belasting van je CZS valt wel wat mee met lage reps...

Verklaar je nader?? Wanneer je rackpulls vanaf kniehoogte of zelfs daarboven uitvoert is de hele bewegingsbaan en houding totaal verschillend aan een reguliere deadlift, waardoor de overdracht vaak nihil is. Zoals Gijs al aangeeft kun je beter met bands en chains trainen om een overload in de lockout te creëren, dit omdat de bewegingsbaan hetzelfde blijft. Daarnaast zijn rack deadlifts natuurlijk wel een handige tool om de onderrug sterker te maken, alleen hebben deze van kniehoogte of zelfs daarboven weinig nut.

Ps: Frank en Ziyed badass deadlifts.

Dit er van uitgaande dat CZS belasting enkel in functie is van gewicht.

jezus max, wtf, jij blijft buffer worden

Haha bedankt maat, ik ben wel 5kg afgevallen dus misschien dat het buffer lijkt ;)

Terug
Naar boven