Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Weet zelf ook wel dat onderrug zo bolt bij een ruk aan de bar. En dat dat niet goed is.

Tijdens thuis trainingen lift ik ook niet zo. Heb ook geen onderrug of bicep klachten. Voel me eigen gewoon goed.

+1 at Tjok en MrT (ookal had hij het wellicht anders kunnen verwoorden).

@ed: Zoals falstyr en anderen terecht opmerken is het slechts een kwestie van tijd tot.. Met malloten bedoel ik een bepaalde catagorie posters in dit topic. Kijk, snap zelf ook wel dat er een verschil is tussen powerliften en strongman. En dat is nou eenmaal...zoals het is, punt. Nu blijkt steeds meer... dat het de dagelijkse gang van zaken is voor sommigen, alle goedbedoelde adviezen ten spijt. Toch blijft men het forum schaamteloos bombarderen met eindeloze reeksen filmpjes van hetzelfde kaliber prutlifts alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Kan er geen medelijden mee hebben als er dan wel een keer iets mis gaat. Misschien zou het wel eens heel verfrissend kunnen zijn! Zie het als ..wie offert zich op voor de goede zaak. Oh, en verder was ik op die meet het eerste dagdeel kenkerziek -onderweg nog out gegaan in de trein- dus dan ben je logischerwijs meer met jezelf bezig dan met wat er om je heen gebeurd voorzover je er al iets van meekrijgt..zonder meteen te gaan lopen miepen. Succes met je trainingen, en de gezondheid. Mzzl.

Laatst bewerkt:
mzzl

Chill trouwens dat er weer een beetje een battle is, dat heeft DBB gemist!

Potverdomme, jij gaat nog altijd hard, monster!
Waar train je nu eigenlijk precies?
Lijkt het je iets als scrained, igunick en ik eens een keertje mee komen trainen.

[Link niet meer beschikbaar]

:roflol:

Dit is echt waar het grappigste filmpje dat ik in lange tijd heb gezien. Heb hier serieus hardop liggen lachen.

Goede post man, quotewaardig iemand een blessure toewensen omdat ze lelijk liften.
Die klote spits van Feyenoord ook die bakt er niks van, hoog tijd dat die ze been breekt.
Iets van appels met peren vergelijken... Zo'n opmerking had ik overigens niet van jou verwacht.

Iemand met een slechte techniek is gewoon dom bezig, zeker als degene in kwestie dit zich realiseert. Je vergeet waarschijnlijk dat iemand dom noemen in deze context niet impliceert dat diegene daadwerkelijk een IQ van een baviaan heeft maar gewoonweg onverstandig bezig is en, misschien door leeftijd, weinig toekomstinzicht heeft of roekeloos is. Je ziet wat er gebeurt met mensen die op brute kracht liften. Voorbeelden genoeg op dit forum alleen al, laat staan daarbuiten.

Het zou inderdaad wel goed zijn als iemand zich op een filmpje walgelijk blesseert tijdens zo'n lift. Dan is er namelijk een voorbeeld op film van een direct negatief resultaat van slechte techniek i.p.v. alleen maar goede resultaten (lees: PRs met de meest walgelijke catbackhitches e.d.). De indirecte negatieve resultaten zijn namelijk thuis pas te voelen of na een x-aantal lelijke lifts en een y-aantal bezoeken aan de fysiotherapeut. Hopelijk schrikt zo'n filmpje of zo'n blessure tijdens een meet zo erg af dat mensen ook echt actie gaan ondernemen om hun techniek te verbeteren i.p.v. elke kans op een PR gebruiken om de verwaarlozing van hun techniek goed te praten. Als bij elk PR een techniekbreakdown ontstaat komt er vanzelf een dag dat ook bij rep-PRs of volume-PRs deze verloedering wordt goedgepraat en dan lift je dus consequent slecht op het moment dat het zwaar wordt. De enige mogelijke manier om dan een PR te gaan zetten is dan weer met zo'n gebrek aan techniek te liften. Zie je waar ik heen ga? De kans om blessurevrij te liften wordt dus bij elke toelating bij wat voor vorm van techniekbreakdown kleiner, niet alleen direct maar ook indirect.

Een post als die van thrasher is dus juist niet zo beledigend of op wat voor negatieve wijze jij deze post had opgevat als dat jij denkt dat hij bedoelt. Indirect duidt het er namelijk op dat hij zich zorgen maakt over de gezondheid van de lifter(s) in kwestie.

Even rustig ademen, nadenken en dan pas reageren want jouw bovenstaande posts stralen eerder frustratie uit dan opbouwende tegenargumenten.

Weet zelf ook wel dat onderrug zo bolt bij een ruk aan de bar. En dat dat niet goed is.

Tijdens thuis trainingen lift ik ook niet zo. Heb ook geen onderrug of bicep klachten. Voel me eigen gewoon goed.
Schijnbaar begrijpen de meesten het nog steeds niet, zelfs als je voor 1rm gaat is hitchen gewoon dom. Waarom neemt iedereen toch steeds het risico op blessure's om zen 1rm te verhogen ? En kom niet aanzetten dat je het alleen doet als je een nieuw 1rm neer wil zetten wtf volgens mij kan je je als je een nieuw 1rm neerzet ook gewoon nog blesseren hoor, volgens mij denken sommige dat als je een nieuw 1rm wil neerzetten je je niet kan blesseren :o

Enough said.

Ik ga overigens ook geen kritiek meer leveren op mensen die consequent tegen beter willen en/of weten in walgelijk blijven liften. Integendeel, ik hoop dan ook dat er gauw een dag komt dat diegene zichzelf smerig blesseert tijdens een meet of op een filmpje. Dan blijven er namelijk netto minder blessures over mits de achterlijkheid van de observeerders meevalt.

Als iemand iets wil doen bij mij dan moet ie dat vooral doen en moedig ik hem aan.
Als iemand vraagt om mijn mening over de techniek dan geef ik die.
Als iemand bij een heel lelijke 240 vraagt of hij 250 moet doen dan zeg ik nee.
Als iemand tips wil over de techniek dan geef ik die.

Ik wens nooit en te nimmer iemand een blessure toe.

Ik snap overigens wel wat je bedoeld Trasher maar de manier waarop je het neerzet vind ik opmerkelijk.

En verder heb ik weer een topdag gehad met een topgroepje.

Yess, je moet nou eenmaal brutaal uit de hoek komen hier om reacties los te maken. En dat is zo te zien gelukt. Kan mezelf dan in ieder geval niets verwijten mocht het zover komen. Dat was het laatste. Fijne weekend, me iz gone :D

Gijs. Hoe zit het dan met tijdig ingrijpen tijdens reps bijvoorbeeld? Je staat bijvoorbeeld Chreiz aan te moedigen terwijl je elke rep duidelijk slechter ziet worden. In plaats dat jij, als men met ervaring en boegbeeld, dan ingrijpt ga je hem juist aanmoedigen. Hoe kijk je daar tegen aan?

Ergens heeft falstyr gelijk...

Wat een discussie weer, maarja het zat er aan te komen :)

Ik vind zijn reps nog niet slecht eerlijk gezegt. Vooral rep 1 was bloedsnel waarna ik aanmoedigde voor 2. Ook die was zonder hitch dus lijkt me 3 gewoon te attempten. De 3e is de rug wel gaan bollen. Ik zat van voor en zag vooral dat de lockout lang duurde. Dat betekend nog niet dat nr 4 er niet in zou zitten, vooral niet bij sumo waarbij een rechte rug in de startpositie met een goede druk op de riem de lockout behoorlijk vergemakkelijkt in mijn ervaring daarom gaf ik hem mee dat hij vooral goed de spanning moest opbouwen. Maar als iedereen die bij mij komt er zo over denkt wil ik best eerder aangeven wanneer te stoppen met liften.

Ik had jou tireflip mss ook eerder moeten stoppen maar ja je was zo enthousiast toen je hier was..............

Mwah nu zat jij van voren, maar dan anderen die het wel zien...coach elkaar..net zoals mike zijn deadlift iemand had moeten roepen drop die baar gewoon! En dat hoef niet constant jij te zijn gijs, nagenoeg iedereen weet hoe een deadlift eruit ziet...

thanks George ik ervaar het dan ook helemaal niet als mijn taak om bij iedere lift overal te pas en te onpas iemand te sommeren de barbell te droppen. Ik stel een trainingslokatie beschikbaar en zorg dat er een goede sfeer heerst (dat doen we trouwens samen), hier en daar geef ik tips.

Mwah nu zat jij van voren, maar dan anderen die het wel zien...coach elkaar..net zoals mike zijn deadlift iemand had moeten roepen drop die baar gewoon! En dat hoef niet constant jij te zijn gijs, nagenoeg iedereen weet hoe een deadlift eruit ziet...

Maar er word zovaak gefilmd en op youtube gezet, iedereen weet onderhand wel hoe zijn eigen lift eruit ziet, lijkt me dan dat je je eigen keuze maakt om zo te gaan liften. Waarom zou iemand anders dan moeten zeggen dat je dat niet moet doen, het is toch je eigen keuze en je bent je bewust van de gevolgen die eventueel zouden kunnen ontstaan.

Idd ik had die 4e lift niet moeten doen. Niet Gijs of iemand anders is hiervoor verantwoordelijk, maar ik zelf. Techniek is ruk bij 3e en 4e rep, maar dat kan achteraf ook gezegd worden.

Idem voor Mike z'n lift, hoewel dit toch wel een tikkeltje gevaarlijker was als hij dikker geweest zou zijn en we misschien al eerder hadden moeten ingrijpen toen hij in een fullsquat positie zat.

Ik had jou tireflip mss ook eerder moeten stoppen maar ja je was zo enthousiast toen je hier was..............

Als het gevaarlijk slecht is qua techniek by all means. stoppen omdat me conditie slecht was en na de 4e rep langere rust intervals nodig had voor de resterende 4reps...niet bepaald een reden om dan in te grijpen.

Maar er word zovaak gefilmd en op youtube gezet, iedereen weet onderhand wel hoe zijn eigen lift eruit ziet, lijkt me dan dat je je eigen keuze maakt om zo te gaan liften. Waarom zou iemand anders dan moeten zeggen dat je dat niet moet doen, het is toch je eigen keuze en je bent je bewust van de gevolgen die eventueel zouden kunnen ontstaan.

True maar in de hitte van de strijd moet iemandsoms beschermd worden tegen zichzelf...en dat is niet gijs zijn taak maar ieders taak die het ziet! Niet om achteraf met een dubbele hernia het filmpje te beoordelen..je traint samen om te motiveren en coachen( zowel om iemand te pushen, maar ook om iemand af te remmen)...

Terug
Naar boven