Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Imo heeft iedereen die er traint in zekere zin een verantwoordelijkheid naar elkaar! Zoals eerder om elkaar te coachen en te tussen, maar ook om te corrigeren en opbouwende kritiek te leveren ter plaatse.
En dat is wat veel mensen missen te horen op de filmpjes.

Als iemand half uit je auto wenst te hangen midden op de snelheid fluit je hem ook terug, omdat je geen ongelukken wilt...

Dat klopt, maar dat betekent niet dat het niet vreemd is als alleen Gijs erop wordt aangesproken wanneer er 6 man om iemand heen staan bij die lift

Gijs is de man met ervaring, kennis en aanzien. Het is niet gek dat hij automatisch als eerste aanspreekpunt gezien wordt. Het is helemaal niet gek dus dat hij aangesproken wordt. Dat mensen meteen gaan zeggen dat hij automatisch verantwoordelijk is voor alles ben ik het inderdaad niet mee eens. Daarom dat ik vroeg wat zijn visie/mening was over een situatie ipv meteen met een vinger te wijzen.

En tja elkaar coachen. Als je kijkt naar de "groten" dan gebeurd dat ook. Mannen die al jaren ervaring hebben en op redelijk niveau presteren en weten waar ze het over hebben. Maar als er stel relatief onervaren jongens samen trainen die nog te veel ego gedreven zijn om die PR er per se uit te willen persen...wie gaat er dan coachen? Want wat er nu zichtbaar is is dat iedereen elkaar alleen maar toe loopt te juichen. De enige die dan kan, en soms ook coacht is Gijs. Heb zelf ook nog wat pointers over de Log gehad. En dan kom je automatisch weer bij de vanzelfsprekende aanname, correct of incorrect, dat hij The Man is daar. In een groep is er altijd 1 iemand die het voortouw moet nemen en dat de rest het voorbeeld volgt.

Zie het niet als negatieve kritiek overigens. Gewoon iets om RPB nog beter te maken tot een plek waar wel iedereen elkaar coacht en doet in de loop der tijd, want alleen maar toeschreeuwen om door te gaan is niet hardcore en ook geen coachen. Daarnaast sta ik persoonlijk altijd liever op een eilandje en doe me eigen ding...dus mij zul je niet snel horen bemoeien met anderen tijdens een training hehe. Just my two cents.

Dat klopt, maar dat betekent niet dat het niet vreemd is als alleen Gijs erop wordt aangesproken wanneer er 6 man om iemand heen staan bij die lift

Klopt daarom dat ik dat ook 2x heb gemeld...maar het is uiteindelijk zijn trainingsfaciliteit en dan is het ook te makkelijk om te zeggen dat het zijn verantwoordelijkheid niet is, omdat hij alleen maar faciliteerd.
En wat Valstier zegt....hij is de man daar met de meeste trainingservaring, hij staat op SMvNl en goed ik denk/ vind dat hij, door bovenstaande algeheel, iets meer verantwoordelijkheid heeft dan dat hij misschien nu beseft.

MAar uiteindelijk moet gewoon iedereen elkaar meer gaan coachen en kritischer gaan beoordelen daaro!!!

Ik had er tot nu toe nog nooit echt over nagedacht, maar ik vind eigenlijk dat Gijs wel degelijk een verantwoordelijkheid heeft wanneer er getraind word bij Raw Power Baarn.
Net zoals een sportschoolhouder die ook heeft, al ervaren slechts zeer weinigen dat zelf ook.
Veel te vaak worden de jongens in een sportschool maar wat aan hun lot over gelaten, en worden er belachelijke schema's gegeven aan hen.
Ik denk dat de jongens die bij Gijs trainen in hun handen mogen klappen vanwege het voorrecht dat ze hebben.
En wat de lelijke PR pogingen betreft...
Dat ga je nooit tegen kunnen houden als je met jonge gasten te maken hebt.
Die doen dat toch wel, ook al is het toezicht nog zo strak, er is altijd wel een gaatje om eens even te maxen en te laten zien wat je kan!
Er zit misschien wel een gevaar in het feit dat Gijs zo'n beetje onverwoestbaar lijkt(/leek?) en maar kan strainen en buffelen om een gewicht "boven" te krijgen zonder daar echt veel last van te hebben/krijgen.
Als "role model" kan dat wel gevaarlijk zijn als je zelf wat kwetsbaarder bent. ;)
Maar volgens mij kan wat Gijs daar allemaal mogelijk maakt alleen maar onze lof hebben. :thumb:

Gijs heeft volgens mij al meerdere malen aangegeven bij degenen die dat doen dat ze ranzig liften en dat het onverstandig is.. Verder dan dat gaat zijn verantwoordelijkheid (of die van wie dan ook) niet vind ik. Uiteindelijk is iedereen verstandig genoeg om zelf te bedenken dat bepaalde dingen wel eens fout kunnen aflopen.

Gijs heeft volgens mij al meerdere malen aangegeven bij degenen die dat doen dat ze ranzig liften en dat het onverstandig is.. Verder dan dat gaat zijn verantwoordelijkheid (of die van wie dan ook) niet vind ik. Uiteindelijk is iedereen verstandig genoeg om zelf te bedenken dat bepaalde dingen wel eens fout kunnen aflopen.

Als je met hele jonge gasten te maken heb vind ik dat wel, maar je gaat bepaalde dingen toch nooit kunnen voorkomen denk ik. ;)

laten we het snel weer over mijn mooie squat hebben, het begint nu een beetje saai te worden

Sterke Squats Niels! :bow:

jawel, maar ben er op uitgekeken en heb nieuw materiaal nodig :P

En tja elkaar coachen. Als je kijkt naar de "groten" dan gebeurd dat ook. Mannen die al jaren ervaring hebben en op redelijk niveau presteren en weten waar ze het over hebben. Maar als er stel relatief onervaren jongens samen trainen die nog te veel ego gedreven zijn om die PR er per se uit te willen persen...wie gaat er dan coachen? Want wat er nu zichtbaar is is dat iedereen elkaar alleen maar toe loopt te juichen. De enige die dan kan, en soms ook coacht is Gijs. Heb zelf ook nog wat pointers over de Log gehad. En dan kom je automatisch weer bij de vanzelfsprekende aanname, correct of incorrect, dat hij The Man is daar. In een groep is er altijd 1 iemand die het voortouw moet nemen en dat de rest het voorbeeld volgt.

Sorry, maar dit is een load of crap. Als je wat vaker bij RPB was geweest had je dit nooit opgeschreven. De meeste mensen die bij ons komen trainen vinden het juist zo tof bij ons omdat ze, in tegenstelling tot sommige andere plaatsen waar ze wel eens trainen, wél het gevoel hebben dat men advies/tips/aandacht en hulp aanbied náást de relaxte sfeer en aanmoedigingen.

Daarbij.. kan ik me ook nog wel herinneren dat ik jou nog een aantal tips heb meegegeven over hoe jij jouw logpress techniek kan verbeteren toen jij ermee stond te stuntelen. En al zeg ik het zelf, volgensmij is mijn techniek op de log nou niet bepaald slecht te noemen.

Zie het niet als negatieve kritiek overigens. Gewoon iets om RPB nog beter te maken tot een plek waar wel iedereen elkaar coacht en doet in de loop der tijd, want alleen maar toeschreeuwen om door te gaan is niet hardcore en ook geen coachen. Daarnaast sta ik persoonlijk altijd liever op een eilandje en doe me eigen ding...dus mij zul je niet snel horen bemoeien met anderen tijdens een training hehe. Just my two cents.

Nogmaals, als je denkt dat er bij RPB alleen maar wordt toegejuicht en geen aandacht wordt gegeven aan techniek algemeen advies is het een teken van een vertekent beeld door een tekort aan informatie.

Laatst bewerkt:
Als je wat vaker bij RPB was geweest had je dit nooit opgeschreven. De meeste mensen die bij ons komen trainen vinden het juist zo tof bij ons omdat ze, in tegenstelling tot sommige andere plaatsen waar ze wel eens trainen, wél het gevoel hebben dat men advies/tips/aandacht en hulp aanbied náást de relaxte sfeer en aanmoedigingen.

Ben weer op de weg terug. Als het zo door gaat zal ik volgend seizoen vaker langs komen. ;)

Owja die squat van Chopperbob is natuurlijk gewoon ****ing insane dik respekt!!

Brute squats man!

Ja ik voel en vindt me ook tot op zekere hoogte verantwoordelijk voor iedereen die hier traint. Des te minder ervaring des te meer verantwoordelijkheid. Je zult me ook meteen iemand zien aanspreken op bv draaien met een yoke of verkeerd schoeisel of iets dergelijks. De verantwoordelijkheid op dit gebied is soms lastig in te schatten en al helemaal als iemand zijn target heeft gezet op een bepaald pr. Ik ben idd niet bij alle lifts en volg ook niet bij iedereen de opbouw tot dat iemand gaat maxxen. Eigenlijk heb ik deze keer vooral Lennart gecoached (en ik hoop dat hij dat als positief heeft ervaren) aangezien dat de nieuwe jongen was op de training. Mike is toch al een jongen met wat meer ervaring bij ons. Over deze deadlift moet ik eerlijk zijn ik had Mike eerder moeten zeggen te droppen, klaar.

En verder vind ik commentaar helemaal niet vervelend hoor, het zijn heel legitieme vragen. Ik vond de vraag van Falstyr goed en die heb ik ook zeer serieus beantwoordt.

Er is ook een middenweg. Kijk ik vind het leuk om mensen te helpen en ik vind de trainingen hier altijd het leukste moment van de week. Samen motiveren we elkaar. Ik heb zeker een verantwoordelijkheid maar ik train zelf ook tijdens deze trainingen. Ik ben dus geen personal trainer.

Ik hoop dat iedereen deze uitleg voldoende vind.

Ps. Uberbrutale squats Niels:D

Terug
Naar boven