AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Mooi gewicht maar ik zou nog even concentreren op dubbels/triples op 150. Mss wat abductie met band toevoegen in je LB schema. Je Knieen zwerven een flink stuk naar binnen, je borst valt wat in (harder naar voren drukken) en je begint te laat met uitademen. Pas helemaal bovenin hoor ik de release.

Nuff said, wel flink gewicht natuurlijk. :thumb:

Meer lucht pakken voor het uitpakken dan voelt ie niet zo zwaar en loop je hem makkelijker uit, rustiger/gecontroleerder zakker, borst naar voren en je lowerback keihard archen (zo houd je je gehele UB gearched. Misschien je upperback wat meer de stang erin kneipen maar dat kan ik niet zo zien. Kijk eens bij mijn vids hoe ik uitloop/erbij sta voor ik squat, zie je gelijk het verschil. Wel weer nice PR uiteraard.

Laatst bewerkt:
Thnx voor de tips boys, hier heb ik wat aan.

Je moet je onder spanning zakken jij laat je echt vallen en miss de stand van je meer naar buiten zetten zodat je tijdens het zakken je knieen naar buiten drukt. En oefen dit met lage gewichten.

als mijn max pr er zo uitziet ben ik tevreden.
moet kennelijk echt aan mijn techniek werken :(

Zoals Gijs zegt knieen zakken naar binnen en je borst valt in. Probeer hier rekening mee te houden, alhoewel het zwaar blijft met je maxes uiteraard.

Iets meer op de buitenkant van je voeten squaten zodat je knieen automatisch meer naar buiten gaan. Misschien wat pulltroughs doen ook?

Lekker Pr, techniek tips zijn al gegeven:p.

ellenbogen naar voren draaien als je op je sticking point komt en je hoofd meer in de baar duwen en omhoog kijken als je op je sticking point komt.

door je ellenbogen te draaien en meer naar boven te kijken ga je je UB beter kunnen controleren en recht houden.

Je moet je onder spanning zakken jij laat je echt vallen en miss de stand van je meer naar buiten zetten zodat je tijdens het zakken je knieen naar buiten drukt. En oefen dit met lage gewichten.

Dit is mijns inziens de zinnigste commentaar . Je laat je echt pijlsnel -bijnavallen- zakken , waardoor je onmogelijk de nodige spanning kunt opbouwen/behouden . Daar moet gewicht af en focus moet gaan naar techniek . Eens je die onder de knie hebt , zit je zo aan 200 .
Verder zijn versterken van de abs zeker nuttig gezien je wel heel erg hard naar voren zakt .
Verder zou ik wat unilateraal werk doen zoals one-legged deadlifts , weighted stepups of Bulgarian split squats .
Abductor- en adductor-oefeningen kunnen zeker helpen . Doe deze met bands en/of met cables (gaat ook maar mijn voorkeur gaat naar bands)

Dit is mijns inziens de zinnigste commentaar . Je laat je echt pijlsnel -bijnavallen- zakken , waardoor je onmogelijk de nodige spanning kunt opbouwen/behouden . Daar moet gewicht af en focus moet gaan naar techniek . Eens je die onder de knie hebt , zit je zo aan 200 .
Verder zijn versterken van de abs zeker nuttig gezien je wel heel erg hard naar voren zakt .
Verder zou ik wat unilateraal werk doen zoals one-legged deadlifts , weighted stepups of Bulgarian split squats .
Abductor- en adductor-oefeningen kunnen zeker helpen . Doe deze met bands en/of met cables (gaat ook maar mijn voorkeur gaat naar bands)

ik heb hetzelfde met squats met de knieën.
ben daarom vorige week begonnen met 5 x 5 x 100, en nu iedere week 5kg omhoog lekker goed voor het ego :P
maar je moet iets als je geen bands of zo tot je beschikking hebt.

ontopic:
na al de ophef, nu een nette lift van mij, geen geruk, geen gehitch
2e rep zat er niet in op deze manier, dus maar gedropt.
volgende week gewoon wat volume op 225 of zo

http://www.youtube.com/watch?v=Vkpct34g58s

nette pull mike!

Sterk mikey, beter fix je blokken want die cheape baren gaan krom als je stevig neerzet.

Wel netjes zo te zien hoor. :thumb:

Idd goed houding.

nette lift mike! en sowieso brutaal om dit op je 18e al te pakken

Thnx :P

mjah doel was eigenlijk wel 2+ reps

en blokken is idd wel een goed idee, dacht er zelf ook al aan. probeer hem nu gewoon rustig te laten zakken.

Nette lift!

Terug
Naar boven