XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

te weinig volume
te weinig frequente
te veel deloads

Veel amerikanen op t nation zijn ook voor de wapen wet :roflol: stelletje simpele rednecks vaak gewoon.

wat zijn je doelen en je traings ervaring?

Train nu 4 jaar, eerste 3,5 jaar niet heel progressief getraind. laatste paar maanden volg ik Jim Wendlers 5/3/1 Boring but big.

Voor dec 2016
1x150 SQ
1x105 BP
1x205 DL
1x80 OHP

Laatst bewerkt:
te weinig volume
te weinig frequente
te veel deloads

Veel amerikanen op t nation zijn ook voor de wapen wet :roflol: stelletje simpele rednecks vaak gewoon.

wat zijn je doelen en je traings ervaring?
De 5/3/1 die wij doen werkt wel super
Als je zwaar zit is het behalen van de reps al een hele uitdaging.

Wk1: 5 5 5 (65 75 85%)
Wk2: 3 3 3 (70 80 90%)
Wk3: 5 3 1 (75 85 95%)

Plus assistance naar eigen keus die je denkt nodig te hebben

dan doe je dus een zware set per week voor elke hoofdoefening in week 1/2 en in week 3 doe je 3 sets. dat is echt het volume wat je bij een ander schema in een dag kan hebben.

Train nu 4 jaar, eerste 3,5 jaar niet heel progressief getraind. wel semi-fanatiek. laatste paar maanden volg ik Jim Wendlers 5/3/1 Boring but big. Met soms ipv 5x10, 10x3 op 75-85% van mn 1RM.
10x3 doe ik dan met DL, SQ, OHP en BP. soms ook 6x3 of 7x3, net hoe het voelt op die dag.
Boek redelijk wat vooruitgang.:)
De 4de week heb ik de deload echt wel nodig, maar ik knal er ook aardig wat meer volume en intensiteit door.:P

Vrij logish dat als je nu structuur aanbrengt in je trainingen je vooruit gaat maar dit betekend niet dat dit de beste manier is. Als je doel powerliften is is 5/3/1 niet echt geschikt

voor jou is het denk ook niet een heel gek programma. Zeker omdat Wendler eigenlijk niet puur een powerlift schema is en niet al te belastend is. Dus dat je daarnaast genoeg energie en ruimte hebt voor strongman onderdelen.

dan doe je dus een zware set per week voor elke hoofdoefening in week 1/2 en in week 3 doe je 3 sets. dat is echt het volume wat je bij een ander schema in een dag kan hebben.
Als je zwaar zit is de 2e set ook al vaak wel pittig hoor.

Maar ja dat zijn de werksets per hoofdoefening. Soms de warming up wat kleinere stappen maar niet meer zware sets. En ook geen behoefte aan aangezien er meer verzet moet worden.

Bijv na de 531 log nog 2 oh varianten en soms close grip bench

Sq en dl zitten al op een dag met nog vaak een yoke of farmer erbij

En op de zondag ook vaak tire/Stones/cArpull/logcleans/medley die t wekelijks volume omhoog krikken

Vrij logish dat als je nu structuur aanbrengt in je trainingen je vooruit gaat maar dit betekend niet dat dit de beste manier is. Als je doel powerliften is is 5/3/1 niet echt geschikt

voor jou is het denk ook niet een heel gek programma. Zeker omdat Wendler eigenlijk niet puur een powerlift schema is en niet al te belastend is. Dus dat je daarnaast genoeg energie en ruimte hebt voor strongman onderdelen.
Idd dat is ook heel belangrijk om wat ruimte daarvoor over te houden. Te veel (zware) sets wordt al gauw te veel voor dingetjes als onderarm peesjes, enkels, etc als je met events ook zwaar zit

Wendler is ook niet per se een slecht ofzo. Maar gewoon niet geschikt voor powerlifting

Mn schema ziet er ongeveer zo uit:

Ma:
3x5 squatten 70%, 80%, 90%

Di:
3x5 BP 70, 80, 90%

Do:
3x5 DL 70, 80, 90%

Vrij:
3x5 OHP 70,80, 90%

Oo, en doe elke training wel 30-50 chin ups in setjes van 3 oid.
Soms met wat extra gewicht.

Dit zijn de lifts die ik sowieso doe, komt meestal nog wel wat bij qua core oefeningen 2x pw
Leg raise, ab wheel etc.
.

Laatst bewerkt:
originele wendler best prima, maar zeker die wat recentere updates/toevoegingen van 'm lijken nogal op krampachtige pogingen om relevant te blijven

originele wendler best prima, maar zeker die wat recentere updates/toevoegingen van 'm lijken nogal op krampachtige pogingen om relevant te blijven
bedoel je de standaard variant waar je een keer per week naar een amrap toe werkt en om de 3 weken deload?

heb t net weer ff opgezocht en het is inderdaad wel echt angstaanjagend weinig volume :roflol:

o6hWSzn.png

schrap die 'best prima' maar lol

dat hele idee van 0 volume doen en dat dan achteraf fixen met een fucking blitzkrieg aan volume op onzinnig lage percentages ipv gewoon meer volume draaien in the first place (big but boring heet dat geloof ik) is ook echt onzin

het is wel simpel en goal oriented wat misschien goed is voor mensen met extreme fuckarounditis, dat dan weer wel

heb t net weer ff opgezocht en het is inderdaad wel echt angstaanjagend weinig volume :roflol:

o6hWSzn.png

dat hele idee van 0 volume doen en dat dan achteraf fixen met een fucking blitzkrieg aan volume op onzinnig lage percentages ipv gewoon meer volume draaien in the first place (big but boring heet dat geloof ik) is ook echt onzin

het is wel simpel en goal oriented wat misschien goed is voor mensen met extreme fuckarounditis, dat dan weer wel
Is de phm methode al uitgeschreven?

o6hWSzn.png

En als je deze lifts aanhoudt en dan als assistence exercises 10x3 op 70-85% doet, en daarna nog een oefening met wat meer volume, 3x10/5x10 bijv?:)

Terug
Naar boven