AndroidHealthClinic

Films die bijna iedereen enorm goed vinden maar jij haat en afschuwelijk vind..

Ik denk er opeens aan dat James Cameron, de man die ons de eerste 2 terminators schonk, ons ook de klucht van titanic bracht. My fart will go on.

En zoals door anderen vermeld, LotR is een echte k*tfilm.

- No Country for Old Men
- Pan's Labyrinth

Overigens haten en afschuwelijk vinden doe ik geen enkele film. Echte bagger zet ik gewoon zo snel mogelijk weer uit.

Uit dit topic blijkt wel weer dat de wat minder snuggere mensen de meesterwerkjes afkraken, en de wat intelligentere mensen dingen als borat etc

Smaken verschillen. Wat op het forum als slim gezien word, is de zogenaamde kenners napraten.
Waar ik een enorme hekel aan heb met die zogenaamde 'meesterwerkjes', is dat je bijna altijd naar een verhaal van 2 uur zit te kijken dat makkelijk in 30 minuen verteld had kunnen worden <<HINT>>the godfather, no country for old men, pulp fiction<<HINT>>
En ook al vind ik die films wel leuk, ik heb beteren gezien. Een simpele film als Rolemodels vermaakt mij veel meer.

Ik denk er opeens aan dat James Cameron, de man die ons de eerste 2 terminators schonk, ons ook de klucht van titanic bracht. My fart will go on.

En zoals door anderen vermeld, LotR is een echte k*tfilm.
Dit begint al meer als "feit" te klinken dan mening...

Ook jammer dat dan geen reden wordt opgegeven. Als je een meesterwerk k*t gaat noemen zou je toch tenminste kunnen aangeven waarom.

Ben het ook eens met Daster...

LOTR's films zijn niet aan mij besteed maar betekend niet dat ik ze haat of afschuwelijk vind. Ik heb er 1 gezien en deze kon mij niet genoeg boeien om de andere 2 te kijken.

Als je de top 100 pakt die op moviemeter staat zijn er wel films waarvan ik denk: Hoe komen die in godsnaam daar terecht.

Uit dit topic blijkt wel weer dat de wat minder snuggere mensen de meesterwerkjes afkraken, en de wat intelligentere mensen dingen als borat etc

Jij noemt de mensen die kritisch naar een film kijken, en daar een eigen mening over vormen, minder snugger. En de mensen die zogenaamde meesterwerkjes allemaal goed vinden, omdat iedereen ze goed vind, intelligent.

Ok.

Dit begint al meer als "feit" te klinken dan mening...

Ook jammer dat dan geen reden wordt opgegeven. Als je een meesterwerk k*t gaat noemen zou je toch tenminste kunnen aangeven waarom.

Ben het ook eens met Daster...

Wat dacht je van de weerzinwekkendheid van urenlang knuffelende en huilende hobbits op je scherm?

De film is in bepaalde opzichten goed hoor. Mooie kostuums. Goede CGI. En wellicht komt daarmee de fantasiewereld van Tolkien wel een beetje tot leven. Maar komaan, een paar volwassenen in het lichaam van een kleuter die tearjerkend voor een gevoel van drama moeten zorgen doet de hele films de nek om, er is ook werkelijk geen eind aan de films.

Bepaalde inhoud zoals crybaby hobbits is discutabel. Ik zit daar ook niet direct op te wachten. Ook de reden dat ik die films niet snel opnieuw hoef te zien. Maar qua productie/regie/cgi/afwerking/inzet acteurs neem ik mijn petje af. Na het zien van de trilogie leken alle matige films plots bagger imo, zegt genoeg.

Mensen die naar zo'n films gaan kijken met het idee van "oh leuk, 9 uur gay hobbits kijken" (wat totaal niet klopt) maken het voor zichzelf al bijna onmogelijk om de films op neutrale manier te bekijken en er van te genieten. Als je er voor open staat is het erg meeslepend en prachtig afgewerkt. Hoe iemand zoiets k*t kan noemen is voor mij niet te begrijpen. Dan zijn er twee mogelijkheden: men heeft een zeer beperkte smaak qua filmgenre en weigert daar van af te wijken, of men is simpelweg niet in staat een wat langer stuk te appreciëren (of een combinatie).

Bepaalde inhoud zoals crybaby hobbits is discutabel. Ik zit daar ook niet direct op te wachten. Ook de reden dat ik die films niet snel opnieuw hoef te zien. Maar qua productie/regie/cgi/afwerking/inzet acteurs neem ik mijn petje af. Na het zien van de trilogie leken alle matige films plots bagger imo, zegt genoeg.

Mensen die naar zo'n film gaan kijken met het idee van "oh leuk, 9 uur gay hobbits kijken" (wat totaal niet klopt) maken het voor zichzelf al bijna onmogelijk om de film op neutrale manier te bekijken en er van te genieten. Als je er voor open staat is het erg meeslepend en prachtig afgewerkt. Hoe iemand zoiets k*t kan noemen is voor mij niet te begrijpen. Dan zijn er twee mogelijkheden: je hebt een zeer beperkte smaak qua filmgenre, of je bent simpelweg niet in staat een wat langer stuk te appreciëren (of een combinatie).

Toen de eerste film uitkwam heb ik hier nog wel plezier aan beleefd, de film schonk het fantasygenre weer wat leven. Toen ik deze begon te herzien, wellicht tot driemaal, begon mij al de eendimensionaliteit van de hoofdpersonen tegen te staan. Hun taak lijkt onoverbrugbaar en men is dan ook continu angstig. Dus met deze wetenschap ben ik de vervolgen gaan zien puur vanwege het visuele geweld in de cinema. Maar de weerzinwekkende hobbits kwamen almaar nadrukkelijker op de voorgrond. En dan kan men stellen dat een film, alware een ketting, zo goed is als het slechtste element uit de film.

Ik weet niet wat je bedoelt met 'een wat langer stuk appreciëren', maar als je doelt op een onmogelijkheid lange films te waarderen dan kan ik dat tegenspreken.

LOTR is exact mijn antwoord op de vraag van TS. Omdat deze film de meeste gehypte productie is sinds Star Wars worden de tegenstellende opvattingen over de films natuurlijk vergroot. En daar waar ik de film normaal een cijfer zou geven ergens rond een 6 voel ik mij nu gesterkt te film af te branden.

Hoevaak heb je de films gezien T? Ik wil je nog wel eens horen na een aantal kijkbeurten.

Haha weerzinwekkende hobbits. Sounds like a bad dream :D Ik vond die elfen eigenlijk veel weerzinwekkender :p

Idd maar 1x gezien, maar tussen de "sprookjesfilms" vind je gewoon niets beters, dan is lotr toch echt het neusje van de zalm. De trilogie bevat genoeg verschillende figuren om hobbits en elfen op tijd even te vergeten ;)

Ik denk ook wel dat de tweede keer kijken een pak minder boeiend zal zijn, maar goed dat is bij haast elke film wel zo (op enkele uitzonderingen na).

En als we het over gehypte films gaan hebben dan zet ik toch wel Harry Potter op 1 en The Dark Knight op 2 hoor. Die laatste trouwens ook flink overrated.

Wat een dombo's hier, hoe kan je Pulp Fiction nou niet goed vinden, dat zegt meer over de persoon denk ik.

Zelfde als mensen die Harry Potter afkraken terwijl ze deel 1 t/m 4 nog niet eens hebben gezien, nee dan vind je er geen ruk aan nee, dat vond ik vroeger ook niet als ik zomaar effe keek, totdat ik em vanaf deel 1 keek (verplicht).

Maargoed voor mij past de Matrix wel in de lijst van popi jopi films die voor mij bagger zijn, ik kan me ogen echt niet open houden bij die film.

Zelfde als met LOTR, mooi gemaakt en leuk bedacht, maar echt op het puntje van me stoel zit ik niet, en het verhaal is ook niet echt supersterk.

---------- Toegevoegd om 18:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:07 ----------

Batman TDK vond ik leuk wegkijken...maar absoluut geen topper.

TDK had je in de bios moeten zien, ik was er toen vrij positief over, maar toen ik em een tijdje terug gewoon op dvd keek vond ik em minder boeiend, het is denk ik ook een film die je maar 1 keer hoeft te zien.

haha. Als je Harry Potter films goed vindt ben je lekker bezig.
Zelfs het boek was beter (wat meestal zo is met verfilmingen, maar voor de HP verfilmingen zegt dat opzich al genoeg).

haha. Als je Harry Potter films goed vindt ben je lekker bezig.
Zelfs het boek was beter (wat meestal zo is met verfilmingen, maar voor de HP verfilmingen zegt dat opzich al genoeg).

Ik heb het boek nooit gelezen, maar de films vond ik wel leuk, behalve deel 2 dan, die was mij te langdradig.

Hoevaak heb je de films gezien T? Ik wil je nog wel eens horen na een aantal kijkbeurten.
Kheb ze al 5 keer allemaal gezien, waarvan 2 of 3 keer de extended edition die in totaal zo'n 2 uur langer duurt, en nog een marathon van de 3 in de cinema :)

Ik blijf ze goed vinden, vooral extended versie omdat er mee info bij komt. Gezaag over huilende hobbits snap ik echt de ballen van, is maar een klein deel van de film ...

Ken trouwens iemand die grote LOTR-fan is, heeft alle boeken,DVD's, etc .... zelfs een tattoo van Tolkien op zen rug, heeft de films al 50 keer gezien ofzo, kent ze van buiten.

Mss moet je de boeken eens lezen? Dan snap je de films veel beter, zeker als je bijhorende boekn als De Silmarillion en De Hobbit leest.
Zelfde als mensen die Harry Potter afkraken terwijl ze deel 1 t/m 4 nog niet eens hebben gezien, nee dan vind je er geen ruk aan nee, dat vond ik vroeger ook niet als ik zomaar effe keek, totdat ik em vanaf deel 1 keek
Elke film ervan gezien, omdat me telkens werd gezegd dat het chiek was of gewoon meegekeken met andere mensen, en telkens vond ik het gewoon slechte, vooral kinderachtige films, is dan ook gebaseerd op kinderboeken ...
Vind de hele situatie van kind verslaat grote boze tovenaars te saai/ongeloofwaardig, zeker voor 8 films ...

Wat ik nog in men lijst moest zetten:
Romantische komedies
Dans/Zing-films

Elke film ervan gezien, omdat me telkens werd gezegd dat het chiek was of gewoon meegekeken met andere mensen, en telkens vond ik het gewoon slechte, vooral kinderachtige films, is dan ook gebaseerd op kinderboeken ...
Vind de hele situatie van kind verslaat grote boze tovenaars te saai/ongeloofwaardig, zeker voor 8 films ...

Even advocaat van de duivel: Maar jij vindt een verhaal over een aantal dwergen die met een groep een object in brandend lava moeten gooien om zo de grote tovenaar te verslaan wel origineel en geloofwaardig?

LOTR is badass. Die films zijn episch. Een film is altijd goed als je het woord episch kan gebruiken om ze te omschrijven.

Big-T lijkt me wel het type dat zich zo nu en dan als hobbit verkleed om daarna te gaan larpen in het bos.

Terug
Naar boven