Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.001
Vandaag Cinderella Man gekeken, en zeker wel boven verwachting goede boksfilm. Sterke boksscenes vanuit de ring, en verder een alleraardigst drama. Crowe is sterk en overtuigend :thumbs: en Zellweger moet je dan maar op de koop toenemen..

7+

Shootings Dogs gezien http://www.imdb.com/title/tt0420901/, een film over de genocide in Ruanda. Hotel Rwanda is een vergelijkbaar verhaal maar Shooting Dogs is een stuk rauwere versie van de gebeurtenissen in Ruanda. Zeer indrukwekkende film, zeker omdat alle filmsets in Kigali en omgeving en liggen.

De film geeft zeer goed de waanzin van een genocide weer, je kan de wanhopigheid van de Ruandezen op het schoolterrein bijna voelen. De gewelddadigheden komen ook enkele malen redelijk grafisch aan de orde, slachtpartijen die hun weerga niet kennen. Kinderen, vrouwen, ouden van dagen, niemand wordt gespaard.

Wederom een gebeurtenis waar de wereld toekeek, bijna een miljoen mensen geslacht alsof het dagelijkse kost is.

Een absolute aanrader, vond het zelf een betere film dan Hotel Rwanda die wat meer gestyleerd lijkt.

9/10.

Fun with d*ck and Jane : http://www.imdb.com/title/tt0369441/

Niet echt bijzonder. Stukje met stemvervormer was lache maar verder niet echt veel leuke momenten. 5/10

Pirates, dead man's chest:

Nieuwigheid is er af, maar toch erg leuk 8/10

EricR zei:
Shootings Dogs gezien http://www.imdb.com/title/tt0420901/, een film over de genocide in Ruanda. Hotel Rwanda is een vergelijkbaar verhaal maar Shooting Dogs is een stuk rauwere versie van de gebeurtenissen in Ruanda. Zeer indrukwekkende film, zeker omdat alle filmsets in Kigali en omgeving en liggen. 9/10.
Ik was bang dat het weer een film was over Ware Liefde, Hoop & Heldenmoed, en meer van dat soort Hollywoodscheisse. Zo te lezen dus exact het tegenovergestelde?
Films die de keiharde smerige werkelijkheid laten zien vind ik altijd erg indrukwekkend, ik neem aan dat het een filmhuis film is?
Wat er momenteel in de bioscoop draait lijkt me echt dikke poep.

Download film bij mij ;) Zitten weinig Hollywood elementen in die film. Wel wat religieus getinte scenes, maar in dit geval passend bij de film aangezien het karakter van John Hurt een priester speelt.

Overigens krijgt de film bij recensenten een lagere waardering dan bijvoorbeeld op IMDB. Maar meestal zijn recensenten een stelletje azijnpissers die een film waarin een baksteen twee uur wordt gefilmd waarschijnlijk een 10 geven.

• #2.006
EricR zei:
Shootings Dogs gezien http://www.imdb.com/title/tt0420901/, een film over de genocide in Ruanda. Hotel Rwanda is een vergelijkbaar verhaal maar Shooting Dogs is een stuk rauwere versie van de gebeurtenissen in Ruanda. Zeer indrukwekkende film, zeker omdat alle filmsets in Kigali en omgeving en liggen.

De film geeft zeer goed de waanzin van een genocide weer, je kan de wanhopigheid van de Ruandezen op het schoolterrein bijna voelen. De gewelddadigheden komen ook enkele malen redelijk grafisch aan de orde, slachtpartijen die hun weerga niet kennen. Kinderen, vrouwen, ouden van dagen, niemand wordt gespaard.

Wederom een gebeurtenis waar de wereld toekeek, bijna een miljoen mensen geslacht alsof het dagelijkse kost is.

Een absolute aanrader, vond het zelf een betere film dan Hotel Rwanda die wat meer gestyleerd lijkt.

9/10.

Weet je, deze recensie doet me sterk denken aan een derde Rwanda film die ik afgelopen jaar (op een filmfestival) heb gezien. Sometimes in April namelijk, die hier overigens stukken betere beoordelingen krijgt dan bovenstaande film, terwijl de cijfers op IMDB nagenoeg gelijk zijn (te weinig votes wellicht). Zal deze onthouden.

ZoutZak zei:
Laat ik voorop stellen dat ik ze allemaal goed vind :D

Maar waar SPR wint aan realisme, boet het enorm in aan het geforceerde hollywood drama. FMJ is niet enkel een oorlogsfilm, de eerste helft heeft verder weinig tot geen overeenkomsten met andere genoemde films. Platoon is ook een van de betere (recentere) oorlogsfilms.
Check ook: Taegukgi (brotherhood of war). Koreaanse tegenhanger van SPR en minstens zo spectaculair!

Apocalypse now staat imo op ongekende hoogte met het in beeld brengen van de oorlogsgekte!

Helemaal mee eens.

Mijn top3 oorlogsfilms

1. Apocalypse now, The redux; Beste wat ik ooit gezien heb!!!
2. Platoon
3. Full Metall Jacket

• #2.008
guardian zei:
Helemaal mee eens.

Mijn top3 oorlogsfilms

1. Apocalypse now, The redux; Beste wat ik ooit gezien heb!!!
2. Platoon
3. Full Metall Jacket

Toevallig is een persoonlijke favoriet van mij vanavond op tv!

George C Scott in Schaffners Patton. Echt een sublieme rol in een film die ooit mijn favoriet binnen het genre was (vóór Apocalypse now).
patton.jpg

Absolute aanrader voor de liefhebbers van (WOII) oorlogsfilms over deze spraakmakende Amerikaanse Generaal. Daarnaast is het ook een mooi tijdsdocument, en een bijzonder sterke en komische film.

• #2.009
RTL7 pakt weer goed uit, deze week oorlogsfilms, en zeker niet de minste:

Maandag: Patton
Dinsdag: Guns of Navarone
Woensdag: Das Boot
Donderdag: The Longest Day
Vrijdag: A Bridge too Far

:thumbs:

ZoutZak zei:
RTL7 pakt weer goed uit, deze week oorlogsfilms, en zeker niet de minste:

Maandag: Patton
Dinsdag: Guns of Navarone
Woensdag: Das Boot
Donderdag: The Longest Day
Vrijdag: A Bridge too Far

:thumbs:

Rtl7 is goed bezig de laaste weken :D

ZoutZak zei:
Toevallig is een persoonlijke favoriet van mij vanavond op tv!

George C Scott in Schaffners Patton. Echt een sublieme rol in een film die ooit mijn favoriet binnen het genre was (vóór Apocalypse now).
patton.jpg

Absolute aanrader voor de liefhebbers van (WOII) oorlogsfilms over deze spraakmakende Amerikaanse Generaal. Daarnaast is het ook een mooi tijdsdocument, en een bijzonder sterke en komische film.

Die film wil ik dus allang zien, lijkt me wel een maf figuur die Patton. Komt hij op Ned 1, 2 of 3?

De rest van de Nederlandse posten kan ik niet kijken aangezien ik in België woon.

Ps; Wat vind je eigenlijk zo geweldig aan Apocalypse now?

Ik vond vooral dat personage van Kolonel Kurtz (vertolkt door Marlon Brando) ijzersterk (zijn monoloog over psychologische oorlogsvoering en wat er nodig is om een oorlog te winnen). Hij had imo gewoon gelijk in zn negatieve benadering van mens en wereld, wat het voor hem des te pijnlijker maakte om te blijven leven. Met elke overwinning werd dat duidelijker.

Ik zie het personage van Martin Sheen dan ook gewoon als een pupil van Kurtz. Hij moest Kurtz opruimen, maar geraakte geïntrigeerd door zijn persoon en zijn onderscheidingen. Hij wilde weten wat er achter al die verwezenlijkingen zat en waarom Kurtz onpakbaar bleef. Kurtz was op elk vlak gewoon de meerdere van zn hitman. Hij liet zich gewillig ombrengen omdat hij zn geweten en oorlog niet van elkaar gescheiden kon houden zoals hij dat wel van zn manschappen wilde vragen. Hij gaf wel zn kennis door en wilde imo dat zijn moordenaar hem gewoon begreep alvorens hem te doden. Zijn dood moest een verlossing zijn...

• #2.013
guardian zei:
Die film wil ik dus allang zien, lijkt me wel een maf figuur die Patton. Komt hij op Ned 1, 2 of 3?
Zoals hierboven al gepost, hij wordt uitgezonden op RTL7 (commercieel). De publieken hebben jammergenoeg bijzonder weinig films, dat was op de Canvas wel anders (met die grappige kale belg) :D

• #2.014
RTL7 gaat nog even door met oorlogsfilms uitzenden:

Vanavond 20u30 : Tora!Tora!Tora! (aanrader; een onbekende WOII film over de Japanse aanval op Pearl Harbor, opmerkelijk: een Japans/Amerikaanse productie!!)

Dinsdag: 20u30 The Bridge on the River Kwai (aanrader, maar zal bij de meesten bekend zijn)

Woensdag: 20u30 Lawrence of Arabia (must see! een mijlpaal in de filmgeschiedenis)

Donderdag: 20u30 The Four Feathers (mij onbekend)

Vrijdag: 20u30 Born on the Fourth of July (de moeite waard, zeker voor liefhebbers van Oliver Stone of Tom Cruise, maar eerlijk gezegd vind ik Falling Down op hetzelfde tijdstip minstens even goed :D)

BTW: Eindelijk 2001: A Space Odyssey in mijn DVD-collectie kunnen toevoegen, een van de meest opmerkelijke films die ik ooit heb gezien :thumbs:

k heb 5 minuten geleden taxi driver afgekeken. het was een heerlijke zit
vooral jodie foster, die toen 14 was, maakte indruk op mij.. de niro vond ik magistraal tijdens de gesprekken met betsy..
ik las et op wiki dat jodie magna cum laude afgestudeerd is aan yale uni

ok, gisteren film vh jaar gezien, namelijk Brick

schitterende film, een typische "film-noir" film - dacht dat die sinds la confidential uitgestorven waren.

De film gaat over een highschool waar een leerling z'n vriendin vermist word, en gaat ie naar haar opzoek. Aanrader 9/10

De typische karakters, het taalgebruik, de scene's, allemaal erg super gedaan

Net the fast and the furious tokyo drift gekeken.

Matige film, slecht acteerwerk en vooral te lange klote races.

krijgt een magere 5 van me...

Dacht al dat het een slap strontaftreksel zou zijn

• #2.019
roxxe zei:
ok, gisteren film vh jaar gezien, namelijk Brick

schitterende film, een typische "film-noir" film - dacht dat die sinds la confidential uitgestorven waren.

De film gaat over een highschool waar een leerling z'n vriendin vermist word, en gaat ie naar haar opzoek. Aanrader 9/10

De typische karakters, het taalgebruik, de scene's, allemaal erg super gedaan
va 14 september in de bios!?

??? va?

Terug
Naar boven