In
Pirates of the caribbean 2 kruipt Frodo in de huid van de wispelturige goedaardige zeerover Captain Jack Sparrow. Om de zakken goed te kunnen vullen, hebben ze in Hollywood besloten er een trilogie van te maken, met als gevolg dat je op het einde van de film het gevoel krijgt dat ze je goed bij je ballen hebben genomen: "Wordt vervolgd"... Waar kennen we dat van
In het tweede deel worden de op aztekengoud beluste skeletten afgelost door een gemuteerde inktvis (die aardig wat orgel kan spelen), een piraat met een kop van een hamerhaai en Bootstrap Bill met lasagna en een zeester op zijn smoel. Daar waar er in het eerste deel de skeletten appearances goed werden onderbouwd door een orginele anekdote van eeuwige gedoemtheid, had je er in het tweede deel het gissen naar. Waarom er een inktivis met een acteur in zijn aars rondliep, daar kreeg je geen uitgebreid antwoord op. Misschien een of andere wetenschappelijke verklaring
In de volgende film en waarschijnlijk de laatste ben ik echt benieuwd welke poppen ze dan weer uit de kast zullen halen.
Conclusie, veel goeds heb ik niet verteld over de Pirates of the caribbean 2. Ik weet het, misschien wat te negatief

maar toch blijft het een leuke film, zeker het kijken waard. Voor de kinders, of in aanwezigheid van de kinders blijft het een geweldig leuke film. Het enige spijtige is dat het mystieke, de "je ne sais quoi" is verdwenen..
Voor de filmliefhebber die niet graag op zijn honger blijft zitten, raad ik aan om met de film te wachten tot de 3de versie in de zalen is
[Afbeelding niet meer beschikbaar]