MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.961
klempic zei:
ik vind Apocalypse Now heel sterk in t eerste 1 uur, maar daarna krijgt ie teveel surrealistische trekken en wordt het kitscherig naar mijn mening.
De film IS surrealistisch te noemen, dat is mede hetgeen hem zo geniaal maakt. Hoe anders wil je de gekte en onwerkelijke realiteit van een oorlog in beeld brengen.

• #1.962
Gister A Bronx Tale gekeken, en bij deze herziening vond ik de film nog beter!
Fantastisch regiedebuut van Robert de Niro die zelf ook een geweldige rol speelt net als Chaz Palmintieri, echt zijn beste rol IMO. Verder is me opgevallen dat de film echt stuffed is met fantastische muziek die naast themas in de film eveneens een mooi tijdbeeld schetsen. Naast de sfeervolle doo wop herkende ik oa Miles Davis, Beatles, Kinks, Jimi, etc. Geweldig!

8.5/10

A Bronx Tale is idd een hele goeie film :)

Vandaag heb ik Chaos gekeken met Jason Statham , Wesley Snipes en Ryan Philippe.
Vond dit wel een goeie actie film, en ook 1 van de betere films dit jaar. Er zitten genoeg plotwendingen in het verhaal zodat het spannend blijft.

7.6/10 :)

The Three Burials of Melquiades Estrada

8,5/10 aanrader

met tommy lee jones

Gister Apocalypse Now gezien. Goede oorlogsfilm, maar in mijn ogen niet zo goed als Full Metal Jacket.

7.5/10

• #1.966
IMO niet vergelijkbaar...

Spier heb je em nu eindelijk gezien of niet?

Was btw niet de redux die uit werd gezonden, toch?

Ik vind Lillo Brancato erg matig in A Bronx Tale.

Laatst bewerkt:
  • #1.968
Santino88 zei:
Ik Lillo Brancato niet zo goed spelen en die film.
Moest het 3x lezen maargoed, zal wel iets regionaals zijn ;)
Kon me herinneren dat ik de vorige keer dat ik de film zag hetzelfde had, maar nu vond ik ook hem overtuigen!

About Schmidt weer een typische Jack Nicholson film, bij vlagen hilarisch, verder wel onderhoudend. 6.5/10

Hmm, jah
Eerlijk gezegd ben ik teleurgesteld zoutje!
Ik had er echt een film van verwacht met diepgang, actie en de zinloosheid van de oorlog
Wat ik kreeg naar mijn mening was een film die erg langdradig was, vaak met gesprekken die nergens op sloegen en een punt probeerde te maken maar doordat het zo lang was geen ene reet boeide
Sorry kon me er niet in vinden.
6/10

• #1.970
langdradig.... en dan wilde je de Redux zien (nog 45 minuten langer) ;)

Achja het is niet aan iedereen besteed, jammer. Een tweede kijkbeurt geruime tijd later wil zo'n meesterwerk nog wel eens goed doen...

:D http://www.youtube.com/watch?v=_bGqnK0mFq4&search=faint-equilibrium
Equilibrium maar weer es gezien

My god ik was vergeten hoe uber vet deze film was
De verhaal, niet helemaal orginineel maar zeeer goed uitgewerkt vind ik
De prachtige sceneries, de kostumen en de sfeer waren werkelijk gewoon subliem
Ook de vreemde effecten maakten dit tot een film die gewoon genieten is.
Tel daarbij de gruwelijk actie op(Gun kata) en christian bale(reden om homo te worden :o ) die zijn personage zeer goed weet neer te zetten verdient deze film een dikke vette 9

Hoge becijfering komt omdat ik dit type genre film echt geweldig vind, en als iemand andere goede films als deze weet of in dezelfde genre wees vrij om het mede te delen

ultraviolet met milla jovovich ;) spiertje

nog meer gunkata

• #1.975
Komende dagen toch wel weer heel gruwelijke films.

Maandag 22u55 RTL7
Ridley Scotts ALIEN
Een tijdloze science-fiction horror meesterwerk, een van mijn all time favorites!
alien3.jpg

Dinsdag 20u30 RTL7
Star Wars episode V: The empire strikes back
Het beste deel van deze legendarische filmreeks :thumbs:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Cool! Star Wars! bedankt voor de tip. Is dit het deel met de Legendarische dialoog:
Vader: Luke..... (kgggg kgggg) I.... am your father! (kgggg kgggg).
Luke: Nooooo! I am a jedi knight!!!!
En dan gaan ze zwaardvechten met hun lightsabers, woooosh woooosh. :D

@ Tongpo: full metal jacket was goed, maar ik vond saving privat ryan beter. Die liet imho nog beter de smerige wereld van oorlog zien. The longest day, die 'kenners' zo fantastisch vinden, vind ik echt een k*tfilm. Die heb ik laatst zitten kijken, maar ik heb hem halverwege afgezet, ik kon dat achterlijke heldengedoe niet meer zien, en als er 1 werd neergeknald dan was ie op slag dood en storte dan dramatisch doch elegant ter aarde, ik vond het maar veredelde propaganda. In saving privat ryan proberen soldaten hun darmen terug in hun opengescheurde buik te stoppen, terwijl ze krijsen om hun leven. Dat lijkt mij toch iets realistischer.

• #1.977
Lauw zei:
@ Tongpo: full metal jacket was goed, maar ik vond saving privat ryan beter. Die liet imho nog beter de smerige wereld van oorlog zien. The longest day, die 'kenners' zo fantastisch vinden, vind ik echt een k*tfilm. Die heb ik laatst zitten kijken, maar ik heb hem halverwege afgezet, ik kon dat achterlijke heldengedoe niet meer zien, en als er 1 werd neergeknald dan was ie op slag dood en storte dan dramatisch doch elegant ter aarde, ik vond het maar veredelde propaganda. In saving privat ryan proberen soldaten hun darmen terug in hun opengescheurde buik te stoppen, terwijl ze krijsen om hun leven. Dat lijkt mij toch iets realistischer.
Laat ik voorop stellen dat ik ze allemaal goed vind :D

Maar waar SPR wint aan realisme, boet het enorm in aan het geforceerde hollywood drama. FMJ is niet enkel een oorlogsfilm, de eerste helft heeft verder weinig tot geen overeenkomsten met andere genoemde films. Platoon is ook een van de betere (recentere) oorlogsfilms.
Check ook: Taegukgi (brotherhood of war). Koreaanse tegenhanger van SPR en minstens zo spectaculair!

Apocalypse now staat imo op ongekende hoogte met het in beeld brengen van de oorlogsgekte!

• #1.978
Correctie:

SW-The Empire Strikes Back is VANAVOND! En SW: Return of the Jedi is morgen om 20u30.

Foutje in de gids.

Yeuuuuuuuuuuuy
More science fiction::D:D
Thnx zoutzakje!

weer eens eternal sunshine of the spotless mind gezien en het was weer genieten

@ZOutzak: ik hou van zulke films zoals eternal,about schmidt, the terminal, dus films die zich afspelen op micro niveau zonder veel poespas kwa autos, huizen, kapitaal, maar films die echt psyschologisch sterk zijn en die relaties tussen mensen en hun gevoelens heel goed tonen. Jij als kenner weet vast wel wat ik bedoel, dus heb je nog wat tips? mijn voorkeur gaat uit naar films waar iemand een peroonlijke ontwikkeling doormaakt en toch in melancholische toestand blijft verkeren. dus iets dramatisch en deprimerend, daar hou ik van

Terug
Naar boven