MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

The Elephant Man (1980) #104 op top 250

bijna al de top 250 films gezien :p, deze is weer een topjuweel, moet je zien als je van artistieke films houd

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.102
Tja Lynch, what can you say ;)

Anyway, hoeveel films van de huidige IMDB top250 heb je gezien? Ik zat een tijd terug rond de 150, en de MovieMeter top250 rond de 180, misschien inmiddels 200.

Al is het zo dat beiden, zeker de IMDB, vrij snel wisselen (van onderen).

13: Sterk verhaal goed in beeld gebracht, spanning van het spel sterk naar het doek vertaald.

Kickboxer op RTL7!!! :D

Gisteravond heb ik me toch een geweldige film gezien. Deltaforce 2.
Chuck norris!!!!!!!! roundhousekickte er weer op los:D

10:haha:

• #2.106
Vanavond wel weer wat aardigs op tv;

Magnolia ook voor de belgen; 23:00-01:40 op NED3
Meesterwerkje van Paul Thomas Anderson (Boogie Nights, Punch-Drunk Love)

En waar ik zelf nog wel naar benieuwd bent is deze highschool-classic, misschien wel de beste in zijn genre:
Fast Times at Ridgemont High. Van 23:55-01:30 op Veronica, met oa Sean Penn!
Iemand deze gezien!?

oh ben net magnolia aant downloaden van emule :)

Damn net Existenz gezien, is zeker een erge film!

En waar ik zelf nog wel naar benieuwd bent is deze highschool-classic, misschien wel de beste in zijn genre:
Fast Times at Ridgemont High. Van 23:55-01:30 op Veronica, met oa Sean Penn!
Iemand deze gezien!?

15 keer of zo, minimaal 10 keer een jaar of 20 geleden (knetterstoned) en for old times sakes de laatste jaren ook nog regelmatig bekeken.

Absoluut een klassieker in zijn genre, Penn als Spicoli is legendarisch. De knoppen van Phoebe Cates trouwens ook :D

Tja Lynch, what can you say ;)

Anyway, hoeveel films van de huidige IMDB top250 heb je gezien? Ik zat een tijd terug rond de 150, en de MovieMeter top250 rond de 180, misschien inmiddels 200.

Al is het zo dat beiden, zeker de IMDB, vrij snel wisselen (van onderen).
imdb: 220 films
moviemeter: 175 films (veel nieuwe & russische films pcies :p)

Brick
Gaat 14 september in premiere, zeker wel de moeite waard. Een leuke poging tot het doen herleven van de film noir in nota bene een highschool-setting. 7/10

United 93
In de bioscoop gaan zien, en dat heb ik geweten ook. Bloedstollende film, die dit drama op de meest aangrijpende wijze laat zien die ik me voor mogelijk houdt. 8.5/10

Heb Brick nog niet afgezien, vond het maar een wazige film zonder al te vaart er in.

United 93 gisteren gezien, zeker een topfilm. Ook al is het begin wel vrij technisch met veel luchtvaarttermen. Maar wel goed te zien hoe de besluiteloosheid toeslaat en daarmee mede het lot van vlucht 93 werd bezegeld. Die vlucht had nooit mogen vertrekken.

Bolletjes Blues gezien. Leuk om een keer gezien te hebben maar daar blijft het ook bij.

Heb vorige week The Sentinel gezien. Verhaal is vrij standaard:
Wanneer een beveiligingsman in het Witte Huis wordt vermoord, wordt Pete Garrison (Douglas) in de val gelokt vanwege een vermeende affaire met de First Lady. Garrison wordt aangehouden, maar ontsnapt en gaat zelf op onderzoek uit om de dader te pakken en de president te redden.

cijfer: kleine 7

Gisteren een klassieker gezien. Voor degene die van gangster (hip-hop) films houden is deze wel een aanrader: Belly

Sincere (NAS) is een jongen van de straat die bevriend is met de gangster Tommy Brown (DMX). Ze worden flink rijk van het dealen in drugs, maar worden op een gegeven moment gedwongen een ander leven te overwegen, als het dealen steeds gevaarlijker wordt.

cijfer: Dikke 8

• #2.116
'Belly een klassieker'... hmm bepaald niet imo. Hype Williams moet het maar gewoon bij clips laten.

Eerlijk is eerlijk, ik heb er op jeugdige leeftijd ook nog wel van kunnen genieten vóór de eeuwwisseling :D

BTW; EricR, vanaf vanavond is het pleinbioscoop op Spuiplein in Den Haag, en ze openen met een Britse Docufilm over 2 bergbeklimmers (waargebeurd verhaal) namelijk Touching the void. [imdb: 8.2/10]. Al gezien?

• #2.118
Hehe, verwachtte ik eigenlijk al ouwe :D

Ga er misschien vanavond wel voor zitten, thx!

Net 16/6Blocks gezien.. Vette film, maar beetje voorspelbaar...

Gister Hard Candy gezien.. Vette films, maar iets te 'onmogelijk' om een echt goede film te zijn.. Leuk om te kijken!

6,5/10

Terug
Naar boven