AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Planet Earth 1+2 gezien in HD-kwaliteit. De BBC heeft zich overtroffen in kwaliteit van hun docu's dit keer, ongekend mooie beelden en regelmatig acties in beeld die nog nooit zijn gefilmd.

De rest van de afleveringen deze week maar eens downloaden, BBC zet een nieuwe standaard voor docu's over de natuur.

Gister [imdb]Babel[/imdb]
Aanradertje. Mooi opgebouwde film. Wel wat traag af en toe. 8/10

wat vinden jullie van warriors dan
in augustes 1992 kregen 5 jonge mannen het nieuw dat ze voor de VN naar Bosnie moeten.
Niet alleen verandert dit nieuw hun plannen voor de zomer; het verandert hun hele leven...
Soldaten jame en skeet.luitenanten loughrey en feeley en sergeant sochanik worden opgeroepen om deel uit te maken van de VN missie in centraal bosnie.
Daar krijgen zij te maken met gewelddaden die zij nooit voor mogelijk hadden gehouden.
Zij worden gedwongen om snelle beslissingen te nemen in onmogelijke situaties.
Tijden het conflict ondervinden zij hoe moelijk het is om niet naar hun instinct te luistern

Deze film is gebaseerd op de getuigenverslagen van soldaten die in bosnie hebben gediend.
Dit indringende relaad verteld het verhal van gewone mensen in buitengeonwe omstandigheden.
het gaat over ,vriendschap,heldendom,moed en frustratie.
Maar het verteld bovenal het verhaal hoe de missie hun levens voor eens en voor altijd heeft verandert....

Zelf vondt ik deze fil helemaal te gek,Niet mooi mooi maar het zet je wel aan het denke hoe die mense het dar gehad hebben

Laatst bewerkt:
wat vinden jullie van warriors dan
in augustes 1992 kregen 5 jonge mannen het nieuw dat ze voor de VN naar Bosnie moeten.
Niet alleen verandert dit nieuw hun plannen voor de zomer; het verandert hjun hele leven...
Soldaten jame en skeet.luitenanten loughrey en feeley en sergeant sochanik worden opgeroepen om deel uit te maken van de VN missie in centraal bosnie.
Daar krijgen zij te maken met gewelddaden die zij nooit voor mogelijk hadden gehouden.
Zij worden gedwongen om snelle beslissingen te nemen in onmogelijke situaties.
Tijden het conflict ondervinden zij hoe moelijk het is om niet naar hun instinct te luistern

Deze film is gebaseerd op de getuigenverslagen van soldaten die in bosnie hebben gediend.
Dit indringende relaad verteld het verhal van gewone mensen in buitengeonwe omstandigheden.
het gaat over ,vriendschap,heldendom,moed en frustratie.
Maar het verteld bovenal het verhaal hoe de missie hun levens voor eens en voor altijd heeft verandert....

Zelf vondt ik deze fil helemaal te gek,Niet mooi mooi maar het zet je wel aan het denke hoe die mense het dar gehad hebben

Echte top film. Geen hollywood bolwerk maar een film met een kritische visie op de oorlog in Bosnië. Laat mooi zien dat de VN machteloos stond. Ze keken letterlijk toe hoe de verschillende partijen elkaar uitmoorden, want ze mochten niets doen. Je ziet dat de verschillende soldaten worstelen met dit mega dilemma. Je hart wil dat je er iets aan doet, maar de regels van de VN zijn zo dat je niets mag doen. Om hopeloos van te worden.

Ook mooi hoe de soldaten neergezet worden na terugkomst uit Bosnië...

Echte aanrader die bij de Free record of Van Leest voor een Eurootje of 5 in de budgetbak ligt

Eindelijk Requim for a dream eens gekeken. Had best high hopes, maar daar kon de film bij lange na niet aan tippen. De herhalingen in de film zorgden echt voor enorme verveling en ik vond de film eerder irritant dan fun. Overwogen of ik hem uit zou zetten maar wou toch de film afzien zodat ik een goed oordeel kon vormen.

Slechts het laatste kwartier vond ik wat "aangrijpend" en het einde naar. Maar verder ook niets. Maar die tune van die film, jezus christus, die hangt nog steeds in mijn hoofd. Denk ik steeds aan dat ene armpje, die psycho vrouw en die n*ger die ligt te woelen in zijn bed.

Hmmm, misschien heeft die film toch wel zn uitwerking gehad:scratch:

The Illusionist: toffe film! Edward Norton is altijd vet vind ik, en ook in deze film was hij weer goed.

Eindelijk Requim for a dream eens gekeken. Had best high hopes, maar daar kon de film bij lange na niet aan tippen. De herhalingen in de film zorgden echt voor enorme verveling en ik vond de film eerder irritant dan fun. Overwogen of ik hem uit zou zetten maar wou toch de film afzien zodat ik een goed oordeel kon vormen.
Fun? Haha dan moet je idd niet naar RFAD kijken is één hoopje ellende, die montages zijn echter meesterlijk ;)

Slechts het laatste kwartier vond ik wat "aangrijpend" en het einde naar. Maar verder ook niets. Maar die tune van die film, jezus christus, die hangt nog steeds in mijn hoofd. Denk ik steeds aan dat ene armpje, die psycho vrouw en die n*ger die ligt te woelen in zijn bed.

Hmmm, misschien heeft die film toch wel zn uitwerking gehad:scratch:
De eerste keer vond ik er ook niet zoveel aan maar het is een genre en sT van filmmaken dat je gaat apprecieren na een tijdje. Durf te wedden dat je er later anders tegenaan gaat kijken.

check ook eens de regisseur zijn eerste film "pi" over een Joodse wetenschapper die op zoek gaat naar een code van het AL, even trippy :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.669
Planet Earth 1+2 gezien in HD-kwaliteit. De BBC heeft zich overtroffen in kwaliteit van hun docu's dit keer, ongekend mooie beelden en regelmatig acties in beeld die nog nooit zijn gefilmd.

De rest van de afleveringen deze week maar eens downloaden, BBC zet een nieuwe standaard voor docu's over de natuur.

Laatst Blue Planet gekocht op DVD, ook een hele goede serie.

• #2.671
Ik vond Pi veel interessanter dan Requiem for a dream eerlijk gezegd. Deze film is me net als Trainspotting op de een of andere manier een beetje tegen gaan staan. (Te confronterend? lol)

ik zit te jagen op een goede versie van The Fountain van aranofsky
als iemand een goede weet let me know and the karma will be with you

btw het slot van Heat was geweldig met die straatgevechten in LA en vooral dat authentieke m16 repeteervuur geluid..Mann kun je daarvoor wel voor een boodschap sturen, zie ook de geweldige actiescenes in collateral

Fun? Haha dan moet je idd niet naar RFAD kijken is één hoopje ellende, die montages zijn echter meesterlijk ;).
Monteren was ook goed gedaan, maar vond de film gewoon totaal niet lekker wegkijken.
De eerste keer vond ik er ook niet zoveel aan maar het is een genre en sT van filmmaken dat je gaat apprecieren na een tijdje. Durf te wedden dat je er later anders tegenaan gaat kijken.
Misschien, maar ik reken er niet op. De montage vond ik zoals gezegd erg goed, maar de film vond ik gewoon geen reet aan. Alleen aan het einde kwam er wat meer vaart in.

Ondanks het goede editten en acteren niet hoger dan een 6/10 van mij.

Was trouwens de eerste keer dat ik Marlon Wayans een wat meer serieuze rol heb zien spelen. Hij kwam nog steeds wel beetje wacko over maar hij speelde ook een drugaddict. Ging hem zeker niet slecht af:)

• #2.677
btw het slot van Heat was geweldig met die straatgevechten in LA en vooral dat authentieke m16 repeteervuur geluid..Mann kun je daarvoor wel voor een boodschap sturen, zie ook de geweldige actiescenes in collateral

Vuurgevecht scene in Miami Vice was dan ook een van de (spaarzame) sterke scenes van Micheal Mann.

Vannacht Waking Life (2001) imdb: 7.4/10 (11,136 votes) gekeken, en het was weer een wazige ervaring, en ik was gewoon nuchter.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik vond het een erg toffe film, van Richard Linklater (before sunset en ook 'a scanner darkly') en hij heeft beetje dezelfde sT als a scanner darkly. Dus mensen die dat vonden zuigen zullen dit ook wel vinden zuigen, al moet ik zeggen dat het in deze film stukken kunstzinniger over komt.

Verder zet de film je zeker aan het denken en wordt er wat discussie uitgelokt over hele boeiende onderwerpen. Zekers geen no-brainer! Gewoon kijken die shit als je eens wat anders wil zien dan wat gewend bent.

wat een vage film rob als ik die screenshots zie :eek:
komt dat laatste prentje nu niet uit before sunset?

Terug
Naar boven