[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Butterfly On A Wheel
Aardige thriller/drama met Pierce Brosnan. Verhaal is niet al te apart, maar de film is gewoon wel aardig om te zien. Leuk voor tussendoor, 7/10
Coffee Date
Beetje rare en vaak ongemakkelijke comedy film die het in homo kringewn waarschijnlijk erg goed zal doen. Een blind date van een kerel verloopt helemaal anders dan verwacht en heeft grote impact op zijn leven. Bij vlagen er grappig, veel plaatsvervangende schaamte maar ook enkele scene's die je liever niet ziet.
6,5/10
Ok, dan eindelijk toch maar gekeken. Lang gewacht tot er een versie uit zou komen waarin de 2 grindhouse films achter elkaar stonden met bijbehorende tussenfilmpjes, maar die lijkt maar niet te komen. Ik had ze nu allebei gedownload en allebei op goede kwaliteit, dus toch maar gekeken.
Allereerst
Planet Terror
Hahaha, heerlijk!!! Tja ik heb lang gewacht op deze films en had hoge verwachtingen. Planet Terror maakte deze iig helemaal waar. Wat een lekker overdreven, over the top, horror comedy film is dit. Deze kan voor mij in het rijtje naast films als Braindead en Re-Animator. Het begon al met de trailer van Machete, whahahaha SUPER! Toen die trailer begon wist ik het: dit wordt puur genieten! Heerlijk lekkere meiden, overdreven splatter en goede humor, dat allemaal gebracht in een enorm mooi vormgegeven jasje. Super! 8,5/10
OK, daarna was het tijd voor
Death Proof
Hier had ik minder positieve verhalen over gehoord, veel mensen vonden hem 'saai'. Naja, toen de film begon begon ik al snel het idee te krijgen dat me dit ook gaat bevallen. Mooie voeten (ja ik ben er zo 1tje die van vrouwen voeten houdt), lekkere asses en vooral veel toffe dialogen. Het is gewoon een typische Tarantino film en daar is niets mis mee. Ik vond deze film achteraf ook erg goed, beter dan ik had verwacht. Het is natuurlijk een heel ander stukje werk dan Planet Terror, maar 2x hetzelfde dat had voor mij ook niet gemoeten. Deze film krijgt van mij een 8+/10
Ik vond het erg jammer dat ik de tussenfilmpjes niet bij het geheel had, ik heb ze daarna nog op YouTube zitten kijken, niet echt ideaal dus. All in all zijn deze 2 films samen + bijbehorende trailers gewoon volle bak ambiance!