XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Daarom gewoon naar Rob G's aanraders luisteren Zoutzak, als je te veel naar Eric luisterd zit je voor je het weet naar Reno911! te kijken :eek:

;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.282
reignoverme1_large.gif

Reign Over Me (2007)

Een film die niet iedereen zal aanspreken. Adam Sandler en Don Cheadle zetten sterke rollen neer in een verhaal over een man die zijn hele gezin kwijtgeraakt is op 9-11. Sandler speelt met overtuiging de zwaar getraumatiseerde vroegere klasgenoot van Cheadle. Cheadle probeert het leven van Sandler weer op de rails te krijgen.

8/10.

Reign Over Me

Adem Sandler is nou niet bepaald een acteur waar ik graag films van zie. Maar deze film toch op aanrader gekeken. En ik moet zeggen, hij was totaal niet beneden verwachting. Ok mijn verwachtingen waren niet echt hoog, maar dit ws toch een erg mooie film. Goede film met op de juiste momenten drama en op de juiste momenten een lach. Aanradertje, 8-/10

Hmmm weer zo'n debacle :D
Bepaald geen slechte film, maar als ik terugkijkend denk over wat nou echt positief is in de film kom ik niet veel verder dan het gegeven dat Adam Sandler eens níet slecht speelt..! **** hij leek zelfs op Bob Dylan ;) Verder een onderhoudend drama, maar toch nergens echt bijzonder (of het moet de post 9/11 NY-setting zijn, wat verder compleet onderbelicht blijft).

6.5/10

Wat is'ie toch streng onze Zoutzak he ;)

• #3.284
Whehe :D c'mon die Don 'Cheap' Cheadle is toch ook gewoon een matig acteur, liftend op een Hotel Rwanda-hype.

Nee, eerlijk, hoe langer ik over deze film na denk hoe minder er over blijft.

1408: goeie stukjes maar overal sucky
evan almighty: suck

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The Life and Death of Peter Sellers (2004)

Rush zet een goede performance neer alleen is de film iets te rommelig en het leven Peter Sellers wordt niet echt waarheidsgetrouw neergezet.

7/10.

Daarom gewoon naar Rob G's aanraders luisteren Zoutzak, als je te veel naar Eric luisterd zit je voor je het weet naar Reno911! te kijken :eek:

;)

:D 1.000 keer liever een film die pretentieloze humor brengt dan een film die hinkt op 2 gedachten. Films over babies zijn toch al 'not my cup of tea' maar lompe boeren in een romantische komedie doet me helemaal niks.

Next, slechte film

4/10

2 verhalen door elkaar heen, súperslecht in elkaar geflanst... het ene verhaal leek net weg te lopen van het andere verhaal ofzo.

Rise (2007)

Soort van Blade maar dan net even anders. Haalt ook niet het niveau van Blade qua actie. 6/10

The Hoax (2006)

Richard Gere is wel eens beter op dreef geweest. Het verhaal over Clifford Irving is verder wel vermakelijk. 7/10.

Gisteren slotdag Film by the Sea; 2 voorstellingen geweest:

"Hi, my name is Frank
I'm an alcoholic
I kill people for a living...
This is anonymous, right?"

Na een interview/aankondiging van sir Ben Kingsley (door Rene Mioch :rolleyes:) zijn nieuwe film [IMDB]You Kill Me[/IMDB].

Alcoholistische hitman die bij de AA moet afkicken om zodoende weer beter in zijn 'vak' te worden, als dit geen zwarte humor oplevert; wat wel...

Geestige film die af en toe goed is voor een lachkick, met goede vertolkingen van Kingsley en Leoní. 6.5/10

Vervolgens bovenstaande film [Knocked up] , met lage verwachtingen na enkele matige reviews, maar de t*ring wat heb ik hard moeten lachen. De film is wel degelijk zeer sterk én hilarisch. Zeker wel een aanrader voor een luchtig avondje filmkijken...

8-/10

Toevallig vandaag ook deze twee films gezien en ik draai de cijfers om. Als je een film maakt die 132 minuten duurt dan moet je ook iets onderhoudends maken en knocked up is dat echt niet. Flauwe humor, filterdun verhaal, vreemde sprongen in de tijd, coïtus met een zwangere heigl, huisgenootgrappen die niet werken, al met al een tegenvaller en gelukkig gaat het cijfer op imdb al snel naar beneden.

You kill me, daar heb ik nou vaak hard om moeten lachen. Sterke teksten en goede prestaties van leoni en kingsley. Ik heb me niet eens geergerd aan owen wilson en dat wil toch wel wat zeggen. Aanrader!

rebec.gif

Rebecca (1940)

Best hitchcock ever :bow:
9/10
De nieuwe vrouw van een miljonair probeert te leven in de schaduw van de vorige vrouw
lichtspel, acteerwerk, verhaal, ... alles klopt gewoon, Hitchcock op z'n best :)

James Stewart op z'n best
8,5/10
Man drijft z'n familie naar het gekkenhuis wanneer ie aan iedereen z'n vriend Harvey voorstelt, Harvey is wel een konijn van 2 meter hoog. :)
i love oldskool dus i really loved this one

kan zien waar richard kelly* z'n inspiratie haalde ;)

*donnie darko

• #3.292
Geniale Hitchcock inderdaad; maar hij weet toch films als Rear Window, South by Southwest en Vertigo niet te overtreffen..!

Is er eigenlijk een regisseur die meer vermeldingen heeft in de IMDB top 250 dan Hitchcock?

Volgens mij haal je windstreken door elkaar :D

[IMDB]Seven years in Tibet[/IMDB] is wel leuk om te kijken, maar miste toch iets... Misschien een stuk diepgang wat ik van de film verwacht had. 7-/10

Volgens mij haal je windstreken door elkaar :D

[IMDB]Seven years in Tibet[/IMDB] is wel leuk om te kijken, maar miste toch iets... Misschien een stuk diepgang wat ik van de film verwacht had. 7-/10
:eek: zoutzak hoe durf je!!!

South by Southwest :roflol:

• #3.298
Ehhm daar gaat mijn geloofwaardigheid in 1x door de gootsteen :D

Civic Duty (2006)

B-film met B-film plot. Geeft wel een goed beeld van wat paranoia met bepaalde personen kan doen.

5/10

• #3.300

na "from london to brighton" komt de volgende klapper uit de eilandburen
This is england is het bitterzoete relaas van een jongen in een nazi wannabe bende
Vond het een 9/10 waard dus ga 'm zien ;)

311065238_09169a4c30.jpg

This Is England

Goede film over een klein Engels kereltje wat op het verkeerde moment in zijn leven wat verkeerde vrienden tegen komt. Gebeurt eigenlijk niet zo denderend veel in de film maar dat maakt hem juist wel ok. 7,5/10

Vrij matige film; film geschoten in het perspectief van een 11-jarig kind, wat verwacht je dan ;) Paar vette scenes en scores en enkele goede vertolkingen, maar teveel scenes die niet door te komen zijn... De regisseur heeft overigens duidelijk niet zitten slapen terwijl hij naar American history X heeft gekeken!

5.5/10

Terug
Naar boven