AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[IMDB]Death Proof[/IMDB]

Bummer :(. Ik had express nog geen 1 beoordeling erover gelezen, het enigste wat ik gehoord had was dat het een echte Tarantino-film was.
Ik vind hem zwaar tegenvallen. Het verhaal ging erg traag, wat meestal niet zo is bij de meeste tarantino-films. De dialogen gingen echt nergens over en waren saai. Normaal vind ik de dialogen juist het mooie bij Tarantino.
De laatste scene was dan wel spannend, maar dat eigenlijk ook wel het enige aan de film wat niet saai was.

5,5/10
Tarantino begint arrogant te worden. Zijn fans volgen hem zo blindelings dat in hun ogen niets wat T doet nog fout is. Grindhouse was op zich een leuk idee maar kon zoveel beter uitgevoerd worden imo. De hoge ratings die het krijgt vind ik iig totaal niet overeenstemmen met de echte waarde van de film(s). Dat Grindhouse nu al in de top 250 zit is toch echt zwaar overrated. Wat DP aangaat: ik begrijp perfect waarom de groepjes vrouwen zoveel tijd krijgen om vertrouwd te raken bij de kijker. Het creëerd een band tussen de kijker en de speler, waardoor je als regisseur veel meer emotie kan veroorzaken als er wat gebeurt met de spelers. Maar dit truckje werkt niet als de spelers doodsaai zijn en er totaal geen interessant verhaal bij hoort. De film is qua orgininaliteit weer eens wat anders maar als film op zichelf stelt eigenlijk niets voor. Goedkoop amusement voor de domme Amerikaan zeg maar. En zelfs als er gemikt was op die doelgroep dan nog werden er jaren geleden al betere films gemaakt in dit genre. Leuk om een keer te zien met wat vrienden, maar niet iets om echt van te genieten als goede film.

Mijn rating
Death Proof 6/10
Planet Terror 7/10

Grindhouse 6.5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.322
Kan me niet vinden in de bovenstaande kritieken op Grindhouse.

'Tarantino begint arrogant te worden', integendeel zou ik willen zeggen, als je naar zijn films kijkt weet hij elke keer een nieuw genre aan te boren. En daar gaan wat mij betreft deze kritieken ook mank, aangezien er uit blijkt dat men 'eenzelfde Tarantino' verwacht, alsware een meta-genre. Onzin natuurlijk, natuurlijk heeft hij met Pulp en Dogs een hele grote groep filmliefhebbers aangesproken, maar er trad al een groot verval in gevolg op met Jackie Brown, wat al 'te traag' werd bevonden, desondanks in essentie de échte Tarantino-film. Kill Bill idem, ware het niet dat deze film een compleet ander genre behelste wat ik voor hem vind pleiten, en deze laatste film is opnieuw een ode aan een 'oud' genre.
Alleen zou je eigenlijk naar het duo Tarantino-Rodriguez apart moeten kijken. From Dusk Till Dawn als cultclassic en een decennium later Sin City als grote hit. Grindhouse ligt dichter tegen deze films aan.

Wat betreft de dialogen in Death Proof kon ik me wel vinden in een recensent die schreef dat de film mogelijk QT's beste en slechtste dialogen omhelst. Het feit dat hij hier nota bene kiest voor een drietal chicks in plaats van de usual suspects mag ook gedurfd genoemd worden. So much for Tarantinos arrogance...

From Dusk Till Dawn gisteren gekeken en, hoewel ik snap dat het overdrevene het goed moet maken, ik vond er vrij weinig aan. Totaal niet mijn ding met een belachelijk einde ...

[IMDB]Homeboy[/IMDB] Ik ben een Rourkefan, maar dit zelfgeschreven script was vrij slecht. Zelfs Christopher Walken redt deze film helemaal niet en Rourke zet een compleet ongeloofwaardig character neer. Pluspuntje is dat wel te zien is dat hij kan boksen. 4.5/10

From Dusk Till Dawn is inderdaad lachwekkend, gelukkig betaalde ik maar 1 euro voor die film.

Tot aan het stuk waarin Salam hayek verandert in een zombie was het eingenlijk best een vermakelijke film.

Tarantino had die zombies eruit gelaten!

Aangezien er hier wat Tarantino fans zijn, hij al terug een film maken met Tim Roth & Michael Madson erin.

'Tarantino begint arrogant te worden', integendeel zou ik willen zeggen, als je naar zijn films kijkt weet hij elke keer een nieuw genre aan te boren. En daar gaan wat mij betreft deze kritieken ook mank, aangezien er uit blijkt dat men 'eenzelfde Tarantino' verwacht, alsware een meta-genre. Onzin natuurlijk, natuurlijk heeft hij met Pulp en Dogs een hele grote groep filmliefhebbers aangesproken, maar er trad al een groot verval in gevolg op met Jackie Brown, wat al 'te traag' werd bevonden, desondanks in essentie de échte Tarantino-film. Kill Bill idem, ware het niet dat deze film een compleet ander genre behelste wat ik voor hem vind pleiten, en deze laatste film is opnieuw een ode aan een 'oud' genre.
Alleen zou je eigenlijk naar het duo Tarantino-Rodriguez apart moeten kijken. From Dusk Till Dawn als cultclassic en een decennium later Sin City als grote hit. Grindhouse ligt dichter tegen deze films aan.

Wat betreft de dialogen in Death Proof kon ik me wel vinden in een recensent die schreef dat de film mogelijk QT's beste en slechtste dialogen omhelst. Het feit dat hij hier nota bene kiest voor een drietal chicks in plaats van de usual suspects mag ook gedurfd genoemd worden. So much for Tarantinos arrogance...
tarantino kan een film maken over 3 praten drollen en z'n slaafjes op het inet zullen hem nog verdedigen :rolleyes:

'Tarantino begint arrogant te worden', integendeel zou ik willen zeggen, als je naar zijn films kijkt weet hij elke keer een nieuw genre aan te boren.
Met arrogantie bedoel ik niet dat hij steeds hetzelfde genre gebruikt, maar juist dat de inhoud niet boeiend is. Zoals ik zei: het idee op zich is wel aardig, maar als de film niet boeit, geen diepgang heeft, dan is het voor mij geen succes. Voor de fans is dit blijkbaar niet belangrijk, zolang er maar genoeg '****ing' gezegd wordt, het bloed/ledematen in het rondte vliegen, billen en borsten in beeld komen en er een oude plaat op de jukebox gedraaid wordt is het allemaal fantastisch.

Ik vind Rodriguez een matige director, echt waar zijn films boeien me totaal niet. Sin City deed me ook al niets, terwijl ik weet dat het in de top 250 staat. Allemaal films die zogenaamd knap gemaakt zijn maar uiteindelijk helemaal niks losmaken bij de kijker. Maar goed dat is mijn mening, heel veel fans van dat genre begrijpen dit niet, omdat dit voor hen niet van belang is.

Het is toch niet de eerste keer dat vrouwen de hoofdrol spelen. Vond het eerlijk gezegd een erg karikaturale, simplistische en feministische revenge film die weinig aan de verbeelding overlaat. Elke andere regisseur zou zwaar afgestrafd worden voor iets dergelijks. Neem een waardeloos script, grotendeels matige acteurs, stop ze in een Tarantino kleedje en we hebben een 'masterpiece'.

net taxi 4 gezien, vond het iets tegenvallen

Tot aan het stuk waarin Salam hayek verandert in een zombie was het eingenlijk best een vermakelijke film
Inderdaad, maar die scene voordat ze verandert :heart:

Ik was nog een paar films vergeten:
[IMDB]The Prestige[/IMDB], al veel gereviewed hier. 7,5/10, ondanks dat ene wat het ongeloofwaardig maakt.

[IMDB]Walk The Line[/IMDB] Phoenix en Witherspoon maken deze film! Geweldig geacteerd en gezongen door beiden. 7,5/10

[IMDB]Little Miss Sunshine[/IMDB] Zo 'genuanceerde humor' en briljant vond ik het niet. Toch wel een leuk filmpje. 7/10

• #3.332
Met arrogantie bedoel ik niet dat hij steeds hetzelfde genre gebruikt, maar juist dat de inhoud niet boeiend is. Zoals ik zei: het idee op zich is wel aardig, maar als de film niet boeit, geen diepgang heeft, dan is het voor mij geen succes. Voor de fans is dit blijkbaar niet belangrijk, zolang er maar genoeg '****ing' gezegd wordt, het bloed/ledematen in het rondte vliegen, billen en borsten in beeld komen en er een oude plaat op de jukebox gedraaid wordt is het allemaal fantastisch.

Ik vind Rodriguez een matige director, echt waar zijn films boeien me totaal niet. Sin City deed me ook al niets, terwijl ik weet dat het in de top 250 staat. Allemaal films die zogenaamd knap gemaakt zijn maar uiteindelijk helemaal niks losmaken bij de kijker. Maar goed dat is mijn mening, heel veel fans van dat genre begrijpen dit niet, omdat dit voor hen niet van belang is.

Het is toch niet de eerste keer dat vrouwen de hoofdrol spelen. Vond het eerlijk gezegd een erg karikaturale, simplistische en feministische revenge film die weinig aan de verbeelding overlaat. Elke andere regisseur zou zwaar afgestrafd worden voor iets dergelijks. Neem een waardeloos script, grotendeels matige acteurs, stop ze in een Tarantino kleedje en we hebben een 'masterpiece'.

Ik ben helemaal niet zo'n Tarantino-adept, sterker nog, Reservoir dogs komt bij mij niet eens terug in een top 100. Wel vind ik hem een bijzondere regisseur, in die zin, dat hij een eigen sT heeft ontwikkeld, en in hoeverre het origineel is buiten beschouwing latend, weet hij blijkbaar genoeg liefhebbers elke keer weer in zijn sT een aardige film te presenteren.

Of deze film nu wel of niet een meesterwerk is lijkt me eigenlijk een zinloze discussie, het is te extreem om mainstream als meesterwerk te worden aangeduid. Voor mij is het de film van het jaar so far (3:10 to Yuma kan nog roet in het eten gooien?).

• #3.333
[IMDB]Homeboy[/IMDB] Ik ben een Rourkefan, maar dit zelfgeschreven script was vrij slecht. Zelfs Christopher Walken redt deze film helemaal niet en Rourke zet een compleet ongeloofwaardig character neer. Pluspuntje is dat wel te zien is dat hij kan boksen. 4.5/10

Ken je deze titel, met Rourke en Tupac... Jeugdsentimentje :D

Bullit

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

hehe, een quote van moviemeter over Death Proof;

Hmmm, als ik een hippe film wil maken doe ik dus het volgende:

- Ik neem een aantal slechte actrices en laat deze de hele film slap ouwehoeren.
- Ik neem een uitgerangeerde acteur die dringend verlegen zit om werk.
- Ik voeg wat kunstmatige film grain toe en knip een paar keer verkeerd.
- In plaats van een stunt double laat ik gewoon de stuntvrouw zelf acteren. Temidden van de rest valt dat toch niet op.
- Ik noem het een hommage aan de B-film uit de jaren 70.

Dat lukt mij ook wel...of wacht even...toch niet, ik heet namelijk geen Quentin Tarantino. Pech gehad.

• #3.335
hehe :D

Wel gemakkelijk natuurlijk, ik kan hetzelfde doen voor 'een' Hitckcock of 'een' Spielberg, whatever..

Ken je deze titel, met Rourke en Tupac... Jeugdsentimentje :D

Bullit

Misschien wel mijn favoriete film ooit. Zeker 30 keer gezien en ik kan hem volgens mij helemaal meepraten :o Heb helaas een gare ebayversie ervan op dvd.
Ik kan me voorstellen dat filmliefhebbers dit niet geweldig vinden, maar voor mij is het een film die o.a. door jeugdsentiment in mijn top 3 staat. Ook erg jammer ook dat John Enos III geen andere grote rollen (naar mijn weten) heeft gespeeld.

iemand de film gridiron gang al gezien?

• #3.338
Gridiron Gang (2006)

Aardige film, maar helaas heel erg cliché... Toch wel grappig om te kijken als je echt niets te doen hebt

Gridiron Gang 7/10

Vond het een onderhoudende film, mooi geacteerd door the Rock en kwam zeer realistisch over. Is dan ook een waargebeurd verhaal. Soms wel wat geërgerd aan de stoerdoenerij van de thugs maar dat zal dan wel zo zijn. Was een aangrijpend verhaal waarin duidelijk wordt dat Rock ook wel geschikt is voor andere rolletjes dan Rambo-achtige action figures.
Had ie trouwens al bewezen in Be Cool. X-Zibit deed het ook goed. Een aanrader dus voor een relaxed filmavondje zonder al te veel te moeten denken. Chick geschikt.

Zeker goede rol van the rock! Dikke 8 van mij! :thumbs:

Kan me wel redelijk hierin vinden, was wel vermakelijk!

Terug
Naar boven