- Waardering
- 3.208
Tarantino begint arrogant te worden. Zijn fans volgen hem zo blindelings dat in hun ogen niets wat T doet nog fout is. Grindhouse was op zich een leuk idee maar kon zoveel beter uitgevoerd worden imo. De hoge ratings die het krijgt vind ik iig totaal niet overeenstemmen met de echte waarde van de film(s). Dat Grindhouse nu al in de top 250 zit is toch echt zwaar overrated. Wat DP aangaat: ik begrijp perfect waarom de groepjes vrouwen zoveel tijd krijgen om vertrouwd te raken bij de kijker. Het creëerd een band tussen de kijker en de speler, waardoor je als regisseur veel meer emotie kan veroorzaken als er wat gebeurt met de spelers. Maar dit truckje werkt niet als de spelers doodsaai zijn en er totaal geen interessant verhaal bij hoort. De film is qua orgininaliteit weer eens wat anders maar als film op zichelf stelt eigenlijk niets voor. Goedkoop amusement voor de domme Amerikaan zeg maar. En zelfs als er gemikt was op die doelgroep dan nog werden er jaren geleden al betere films gemaakt in dit genre. Leuk om een keer te zien met wat vrienden, maar niet iets om echt van te genieten als goede film.[IMDB]Death Proof[/IMDB]
Bummer. Ik had express nog geen 1 beoordeling erover gelezen, het enigste wat ik gehoord had was dat het een echte Tarantino-film was.
Ik vind hem zwaar tegenvallen. Het verhaal ging erg traag, wat meestal niet zo is bij de meeste tarantino-films. De dialogen gingen echt nergens over en waren saai. Normaal vind ik de dialogen juist het mooie bij Tarantino.
De laatste scene was dan wel spannend, maar dat eigenlijk ook wel het enige aan de film wat niet saai was.
5,5/10
Mijn rating
Death Proof 6/10
Planet Terror 7/10
Grindhouse 6.5/10

. Ik had express nog geen 1 beoordeling erover gelezen, het enigste wat ik gehoord had was dat het een echte Tarantino-film was. 

Heb helaas een gare ebayversie ervan op dvd.