AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

The Simpsons Movie

Tja, betere afwerking van de beelden, maar wat het verhaal betreft was ik niet echt onder de indruk. De humor is soms wat te Amerikaans, of wat te vreemd. Homer is zoals gewoonlijk bij momenten grappig genoeg om het geheel leuk te houden. De rest viel een beetje tegen. Simpsons & Southpark movies zijn me tot nu toe niet echt bevallen, pixar producties zijn dan veel leuker en bovendien knapper gemaakt.

Ik vind 'm dus overrated en kom niet veel verder dan een 6.5-7/10 of 2.5/4 sterren.

Ik ging echt helemaal stuk bij dat Spiderpig (eigenlijk al die stukken met dat varken) stuk

Net nog Shichinin no samurai (7 Samurai) van '54 gekeken. Zeer goed verhaal, prachtig in beeld gebracht. Je moet wel de tijd/plaats/cultuur leren kennen/waarderen om hier echt van te houden maar historisch gezien natuurlijk een zeer invloedrijke film die je gezien moet hebben 8.5

The Simpsons Movie

Tja, betere afwerking van de beelden, maar wat het verhaal betrefd was ik niet echt onder de indruk. De humor is soms wat te Amerikaans, of wat te vreemd. Homer is zoals gewoonlijk bij momenten grappig genoeg om het geheel leuk te houden. De rest viel een beetje tegen. Simpsons & Southpark movies zijn me tot nu toe niet echt bevallen, pixar producties zijn dan veel leuker en bovendien knapper gemaakt.

Ik vind 'm dus overrated en kom niet veel verder dan een 6.5-7/10 of 2.5/4 sterren.

"Family Guy - Stewie Griffin, the untold story" gezien? FG overstijgt The Simpsons en South Park flink. Vind de pixar verhaaltjes wel aardig maar toch vaak net iets te "kinderachtig".

Eastern Promises

The film follows the mysterious and ruthless Nikolai (Viggo Mortensen), who is tied to one of London's most notorious organized crime families. His carefully maintained existence is jarred when he crosses paths with Anna (Naomi Watts), an innocent midwife trying to right a wrong, who accidentally uncovers potential evidence against the family. Now Nikolai must put into motion a harrowing chain of murder, deceit, and retribution.

[IMDB]Eastern Promises[/IMDB]

YouTube - Eastern Promises Movie Trailer

Gisteren in de bioscoop gezien. Als je fan bent van maffia films moet je deze gaan bekijken! Erg goed verhaal waar je tot de laatste minuut in gezogen wordt.

Het is jaren geleden dat ik zo'n goede maffia film heb gezien, krijgt van mij een 9!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The Man From Earth

Interessante filosofische 'sci-fi thriller' (hecht niet te veel waarde aan deze genre indeling)! Erg minimalistisch en zeker niet voor de grote massa. Maar als je graag een film ziet die het niet moet hebben van machinegeweren, t**ten en helicopters en graag over levensopvattingen na denkt is dit zeker een aanrader! 8-/10

http://twitchfilm.net/archives/pics/MFE.jpg

The Man From Earth

Interessante filosofische 'sci-fi thriller' (hecht niet te veel waarde aan deze genre indeling)! Erg minimalistisch en zeker niet voor de grote massa. Maar als je graag een film ziet die het niet moet hebben van machinegeweren, t**ten en helicopters en graag over levensopvattingen na denkt is dit zeker een aanrader! 8-/10

het concept spreekt me wel aan, heb je geen snelole download link rob?

funeral1.jpg

The Funeral (1996)

New York City, the 1930s. A powerful crime family is caught in a lethal crossfire between union organizers and brutal corporate bosses. Against this turbulent backdrop, the family's three street-hardened brothers and the women they love are about to be plunged into a deadly confrontation with their enemies, with each other, and with their own dark heritage of violence, madness and murder.

Ik verwachte geen goodfellas, maar deze film was waardeloos.
Hadden Penn, Del Toro & Walken er niet ingezeten om de film te redden dan had ik hem halfweg gestopt.

Rating : 4.5/10

Twin Falls Idaho (1999)

Francis and Blake Falls (Michael Polish, Mark Polish) are Siamese twins who live in a neat little room in a rundown hotel. While sharing some organs, Blake is always fit and Francis is very sickly. Into their world comes a young lady (Michele Hicks), who turns their world upside down. She gets involved with Blake, and convinces the two to attend a Halloween party, where they can pass themselves off as wearing a costume. Eventually Francis becomes really ill, and they have to be separated. They then face the physical and mental strains that come from their proposed separation. Viewers will be inclined to believe that the two are really Siamese twins, but in fact they are simply real-life brothers playing the parts.

Erg interessante film!

Rating 7,5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.390

[IMDB]American Gangster[/IMDB]

Ridley Scott is terug! En nota bene in het misdaadgenre. Gisteravond in de bioscoop haalde de filmervaring bijna het niveau 'The Departed' en dat was hands down de beste film van het jaar... De film is bijzonder stylistisch, het camerawerk is geregeld fenomenaal. Wat de film verder zo bijzonder sterk maakt is de sfeervolheid. De gebruikte kleuren, de gekozen settings en alles wat in de film beweegt ademt gewoon de jaren 60. Daarnaast wordt sterk gebruik gemaakt van belangrijke gebeurtenissen die de tijdsgeest stimuleren, zoals het Vietnam-debat, de Ali-Frazier fights... De vertolkingen van Crowe en Denzel zijn gewoon erg sterk. Aardige rollen voor rappers als RZA en Common.

Zeer zeker een aanrader en absoluut een oscar-contender :thumbs:

8.5/10

[IMDB]Pirates of the Caribbean[/IMDB]

Leuk filmpje. Niet meer, niet minder.
7/10

[IMDB]The Shining[/IMDB]

Eindelijk deze film bekeken! En wat een film. Na zowat alle Kubrickfilms gezien te hebben begin ik de films veel beter te begrijpen. Werkelijk briljant licht- en camerawerk. Ook een vermakelijke film met interessante zijthema's.

9/10

[IMDB]You Kill Me[/IMDB]

Heb er van genoten, erg droge humor en leuk gespeeld door Ben Kingsley, het is natuurlijk gewoon een k*tfilm, maar toch aardig

Een 4-tje voor Death Proof. Tarantino wordt vervelend met zijn fetish voor crappy films en geforceerd stylish willen filmen.

Gister Grindhouse: planet terror gezien. Wat een topfilm is dat. Twee uur lang spanning en keiharde en knotsgekke actie. Beetje onsmakelijk af en toe (dokterbezoek) en ik snap het verhaal nog steeds niet maar dat maakt de entertainment niet minder.

8/10 :thumbs:

Planet Terror wil ik nog zien, hoop dat het in ieder geval een stuk beter is dan de bagger die Tarantino brengt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.396
Een 4-tje voor Death Proof. Tarantino wordt vervelend met zijn fetish voor crappy films en geforceerd stylish willen filmen.

Je noemt hier 2 zaken die terug te brengen zijn op een enkel argument, namelijk het genre en de sT waarin deze films worden geschoten. Als je dit genre niet kunt waarderen, heel goed mogelijk, is dit vervolgens niet echt relevant om er verder een oordeel over uit te spreken, aangezien het voorafgaande zou impliceren dat je de film toch niet op waarde kan schatten. In dit verband zwijg ik ook vaak over animatiefilms, omdat ik deze toch moeilijk kan waarderen.

Vind het bashen van deze QT een beetje simpel, omdat hij nu toevallig geen mainstream films meer maakt, of beter gezegd: hij nu (b-) cultfilms produceert die wel degelijk door een groot publiek worden gekeken. Evenals Kill Bill... De kritieken zijn erg voorspelbaar overigens.
Ik vond het vernieuwend, gewaagd en geslaagd!

Overigens, Eric, is Planet Terror wel degelijk de betere film van de twee... Enjoy it ;)

Ah ik mag geen oordeel geven over een genre omdat ik het niet kan waarderen? Dit genre bestaat uit absolute baggerfilms en gestyleerd zo'n baggerfilm namaken maakt het nog niet tot een goede film. Tarantino had er meer van meer kunnen maken maar de grindhouse style loslaten op de helft van de film maakt het alleen maar erger. Dit was gewoon Sex in the City meets Death Race 2000.

Dat cultfilms goed worden bekeken klopt maar dat zijn gasten die ook weglopen met Tromafilms waar je spontaan van gaat braken omdat het zo slecht is. Poep blijft poep, ook al spuit je er Chanel 5 over heen.

Laatst bewerkt:
Whahaha, man Tromafilms kicken ass man. Jij gaat me zeker ook vertellen dat Bad Taste k*t is...?

Whahaha, man Tromafilms kicken ass man. Jij gaat me zeker ook vertellen dat Bad Taste k*t is...?

Ik ga je niks vertellen maar Bad Taste is geen Tromafilm in ieder geval. Heb een tijdje die Tromapulp gedupliceerd en toen aardig wat van die films mogen aanschouwen. Voor de ene is het cult, voor de ander zijn het gewoon slechte films.

Ja maar dat is nou juist het leuke, dat het totale bagger is. Je moet er natuurlijk met een andere mindset naar kijken als the Godfather ofzo. Maar ik heb toch met veel plezier naar die films gekeken. B-Films hebben gewoon iets wat me altijd wel trekt, kan er vaak erg goed om lachen. Maarja is natuurlijk persoonlijk.

Terug
Naar boven