XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

surf-s-up-poster-0.jpg

Surf's Up

Zeer grappige film, zit goed in mekaar, verveelt niet ondanks de onverklaarbare Pinguïn-hype van tegenwoordig.
Voor kinderen ook grappig maar de verborgen humor is vrij subtiel.
7,5/10

photo_07.jpg

The Last Legion

Het begint veelbelovend maar na een kwartier heb je het beste gehad en vervalt het van een 'vrij' geloofwaardige achtergrond naar een goedkope B-fantasy film. De acteerprestaties blijven achterwege, zelfs Ben Kingsley weet niet te bekoren. Was het niet voor de lekkere chick had ik hem na een half uur alk afgezet ipv na 3 kwartier.

4/10

amer-gangster-poster1.jpg

Ik vond het een zeer onderhoudende film met knappe acteerprestaties. De types worden zeer gevoelig neergezet. Een aanrader voor mensen die van lange, geloofwaardige films houden in de trend van Blow maar vind er meer diepgang in terug. Toch nog een dikke 7,5.

7,5/10

Planet Terror wil ik nog zien, hoop dat het in ieder geval een stuk beter is dan de bagger die Tarantino brengt.
Eindelijk iemand die het met me eens is :D En ja PT is stukken beter, maar als horror niets speciaals. Het hele zaakje is gewoon zwaar overrated, puur door de namen en marketing. Ik zou het het placebo effect noemen onder de filmindustrie :rolleyes:

Ik vraag me dan toch echt af welke splatter horror jullie kunnen opnoemen die de afgelopen 5 jaar is gemaakt die beter is dan Planet Terror.

28 days later....of verstaan jullie die hier niet onder?

Net D War gezien

C9569-00.jpg

Behoorlijke saaie k*tfilm. Verhaal zuigt, acteerwerk zuigt maar de SFX zijn mooi wat de laatste tijd wel een nieuwe trend lijkt. :rolleyes:

3/10

Net D War gezien

C9569-00.jpg

Behoorlijke saaie k*tfilm. Verhaal zuigt, acteerwerk zuigt maar de SFX zijn mooi wat de laatste tijd wel een nieuwe trend lijkt. :rolleyes:

3/10

heb hem gisterenavond gezien..

ik vind die 3 nogal veel.. ik kwam niet verder dan 2 en die gaan naar het mokkel wat aan het einde verandert in een blauwe lichtstraal.

de SFX waren zwaar onder de maat.

Ik vraag me dan toch echt af welke splatter horror jullie kunnen opnoemen die de afgelopen 5 jaar is gemaakt die beter is dan Planet Terror.
Saw vond ik bijvoorbeeld veel beter, hoewel geen echte splatter, wel intelligente horror die afstapt van heel wat clichés. Wat ben je nou met die hommage films als Grindhouse, meestal eerder een gevolg van gebrek aan creativiteit van de directors.

28 days later....of verstaan jullie die hier niet onder?
28 weeks later was toch iig aardig wat bloed bij.

heb hem gisterenavond gezien..

ik vind die 3 nogal veel.. ik kwam niet verder dan 2 en die gaan naar het mokkel wat aan het einde verandert in een blauwe lichtstraal.

de SFX waren zwaar onder de maat.

Zwaar onder maat lijkt me nogal streng, ze vielen natuurlijk in het niets met wat we de laatste tijd op ons bord krijgen van CGI maar we zijn op dat gebied rotverwend. Het was overduidelijk dat bv een leger niets meer was dan 10 ventjes die copy-pastegewijs een hele meute vormden maar de losstaande individuen waren best te pruimen.

Waar ik me wel mateloos aan stoorde waren de vechtscene's. Nooit gedacht om in deze tijd nog iemand een zwaard zien op te vangen met z'n torso om vervolgens neer te vallen zonder dat er ook maar een spatje bloed aan te pas komt, laat staan een mooie wond. Waar zat de regisseur met z'n gedachten...?

Tom Boonen kwam trouwens voor in de film :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als die chick naar het nieuwsbericht kijkt zie je onderin het TVscherm zo'n scrollende infobalk waarop een nieuwsflash wordt gegeven dat Tom Boonen een rit heeft gewonnen. Vraag me niet hoe ik dat in godsnaam heb gezien want daar sta ik zelf ook nog van versteld. :D

Saw vond ik bijvoorbeeld veel beter, hoewel geen echte splatter, wel intelligente horror die afstapt van heel wat clichés. Wat ben je nou met die hommage films als Grindhouse, meestal eerder een gevolg van gebrek aan creativiteit van de directors.

28 weeks later was toch iig aardig wat bloed bij.

Saw was zeker aardig, maar ook bij vlagen tergend om naar te kijken vanwege de bizar slechte acteerprestaties. Dat is het nadeel als je een film serieus over wil laten komen maar het niet altijd goed lukt. Verder vond ik saw 2 en 3 al erg afzakken.

Tja en kijk gebrek aan creativiteit, de oldschool splatter horrors die vroeger altijd zo tof waren, die waren ook allemaal hetzelfde. Maar dat is een beetje wat dat genre maakt. Die films moeten het helemaal niet hebben van orginaliteit. En verder vond ik een aantal scenes bij planet terror echt wel vindingrijk binnen het kader splatter horror.

28 weeks later was idd wel vet, maar meer in het genre thriller/horror.

de devils rejects was wreed nice

Die was idd ook wel cool, maar toch zeker niet zo tof als Planet Terror imo.

Ik snap gewoon echt al het commentaar niet op die grindhouse films. Ik vond het allemaal fantastisch, en kan niet wachten op de te brute film

Machete. Yesterday he was a decent man living a decent life. Now he is a brutal savage who must slaughter to stay alive!

They just ****ed with the wrong Mexican!!!

Als die chick naar het nieuwsbericht kijkt zie je onderin het TVscherm zo'n scrollende infobalk waarop een nieuwsflash wordt gegeven dat Tom Boonen een rit heeft gewonnen. Vraag me niet hoe ik dat in godsnaam heb gezien want daar sta ik zelf ook nog van versteld. :D

:D
oog voor detail...

Saw was zeker aardig, maar ook bij vlagen tergend om naar te kijken vanwege de bizar slechte acteerprestaties. Dat is het nadeel als je een film serieus over wil laten komen maar het niet altijd goed lukt. Verder vond ik saw 2 en 3 al erg afzakken.
Jij zegt bizar slechte acteerprestaties? Ik vond die vrij goed. Op enkele momenten zag je natuurlijk wel dat je niet te maken had met the best of the best onder de acteurs, maar de film op zich, en om dit alles in 18 dagen tijd te filmen met een zelfs mager budget is fenomenaal. De regiseurs, producers en schrijvers verdienen in die film echt alle respect. Om dan ook nog eens een hele reeks sequels erbij te maken die qua ratings niet eens zo slecht zijn als de meeste sequels in dit genre, maakt voor mij de gehele Saw reeks in elk geval een stuk creatiever en leuker dan het projectje Grindhouse dat gewoon voortborduurt op allemaal dingen die al lang gedaan geweest zijn en het vooral moet hebben van de namen van de directors om een ware hype te creëeren rond het hele gebeuren. Het is waar dat er in 5 jaar tijd weinig andere soortgelijke films verschenen zijn, maar daaruit kan je net zo goed concluderen dat het allemaal vroeger al gedaan is en dat het een beetje makkelijk is om oude dingen te verpakken in een nieuw kleedje om het dan voor te stellen als een nieuw en creatief iets. Als we elke film die een hommage brengt aan eerdere creativiteit/sT een hoge score gaan geven staat de top 250 straks vol met dit soort films en dat is niet de bedoeling.

Ik vraag me vooral af wat er zou gebeurd zijn met de waardering voor Grindhouse als er 0 marketing en geen bekende namen onder de regiseurs waren geweest. Ik durf te wedden dat het niet eens de top 500 zou gehaald hebben.

Maar goed, : planet terror: leuke horror als hommage voor het genre, maar geen topfilm. Grindhouse als geheel: goede marketing, handig ingespeeld op andermans succes, maar als film imo onwaardig voor de score die het momenteel krijgt. Ik denk dat de conclusie vooral is: tijd dat Tarantino op pensioen gaat, we hebben het allemaal gezien en het was leuk, maar nu begint het om de woorden van eric te gebruiken 'zwaar te vervelen'.

net sunshine bekeken, maar bleek echt een buchtfilm van je welste te zijn. Na eerst een uur van kinderachtige ethische dilemma's als "is het leven van 1 man waard, in ruil voor het leven van een hele planeet", met het acteerwerk van het niveau van een twaalfjarige, kregen we nog een horror momentje opgescheept met een of ander door de zon gemuteerde astronaut wat de geloofwaardigheid van het verhaal tot het laagste niveau bracht.

die danny boyle heeft na trainspotting gewoon mogen stoppen, een 4/10

daarna the last king of scotland gezien, degelijk acteerwerk van forest whitaker, maar ook niet meer: een 6/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.418
Ah ik mag geen oordeel geven over een genre omdat ik het niet kan waarderen? Dit genre bestaat uit absolute baggerfilms en gestyleerd zo'n baggerfilm namaken maakt het nog niet tot een goede film. Tarantino had er meer van meer kunnen maken maar de grindhouse style loslaten op de helft van de film maakt het alleen maar erger. Dit was gewoon Sex in the City meets Death Race 2000.

Dat cultfilms goed worden bekeken klopt maar dat zijn gasten die ook weglopen met Tromafilms waar je spontaan van gaat braken omdat het zo slecht is. Poep blijft poep, ook al spuit je er Chanel 5 over heen.

De eerste zinnige kritiek, ik vind dat je gelijk hebt bijvoorbeeld met de dialogen. De film kent namelijk zowel de meest geweldige quotes alsmede de allerslechtste uit het oeuvre van QT, daar is wel wat op aan te merken inderdaad.

Natuurlijk te simpel om te zeggen dat je helemaal geen oordeel mag vellen over films die je in zijn geheel niet kunt waarderen, maargoed ik vergelijk het even met een rechter die zich onbevoegd uitroept over een zaak te gaan.

Ik snap gewoon echt al het commentaar niet op die grindhouse films. Ik vond het allemaal fantastisch, en kan niet wachten op de te brute film

Machete. Yesterday he was a decent man living a decent life. Now he is a brutal savage who must slaughter to stay alive!

They just ****ed with the wrong Mexican!!!

Hell yeah, deze shit is hilarisch.. :D

Vervolg op Sin City wordt eveneens naar uitgekeken :thumbs:

Maar goed, : planet terror: leuke horror als hommage voor het genre, maar geen topfilm. Grindhouse als geheel: goede marketing, handig ingespeeld op andermans succes, maar als film imo onwaardig voor de score die het momenteel krijgt. Ik denk dat de conclusie vooral is: tijd dat Tarantino op pensioen gaat, we hebben het allemaal gezien en het was leuk, maar nu begint het om de woorden van eric te gebruiken 'zwaar te vervelen'.

Het valt me op dat waar het Tarantino aangaat plotseling oordelen over de regisseur worden gegeven, waar doorgaans men niet eens de director van een film kan noemen...

Ik begrijp dat een hype rond een film een averechts effect kan hebben op niet-liefhebbers, zo ook heb ik LOTR afgebrand in de tijd, maar het blijft gewoon veel te simpel.

Ik heb toevallig gister ook Planet Terror gekeken en vond er net zoals anderen hier blijkbaar echt geen reet aan.. MAAR! Dat komt voornamelijk omdat ik helemaal niet van dat genre houd, ik had eigenlijk gehoopt op een soort omgekeerde 'From Dusk Till Dawn' dus heb hem afgekeken, anders was ik na 10 minuten al gestopt

De eerste zinnige kritiek, ik vind dat je gelijk hebt bijvoorbeeld met de dialogen. De film kent namelijk zowel de meest geweldige quotes alsmede de allerslechtste uit het oeuvre van QT, daar is wel wat op aan te merken inderdaad.

Natuurlijk te simpel om te zeggen dat je helemaal geen oordeel mag vellen over films die je in zijn geheel niet kunt waarderen, maargoed ik vergelijk het even met een rechter die zich onbevoegd uitroept over een zaak te gaan.

Vergeet niet, het is maar een film. Ik beoordeel de film niet omdat het een Tarantinofilm is maar ik erger me zo langzamerhand wel aan zijn voorliefde voor absolute bagger. Het is allemaal zo incrowd geilerij en pretentieus geworden. Laat de beste man eens teruggaan naar de dagen van Reservoir Dogs.

Terug
Naar boven