MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.461
Hoe een poster van invloed kan zijn op hetgeen je verwacht van een film;

Ik ga vanavond naar [IMDB]We Own The Night[/IMDB] in de sneak, en na het zien van de omschrijving en deze poster had ik er helemaal zin in:

we-own-the-night-poster.jpg

Maar je leest een mindere review en dan stuit je op deze poster:

locandina.jpg

Opeens veel minder aantrekkelijk ;)

Review volgt! Overigens pas eind januari in bioscopen, wel al te downloaden denk ik.

Ik ga vanavond naar [IMDB]We Own The Night[/IMDB] in de sneak, en na het zien van de omschrijving en deze poster had ik er helemaal zin in:

locandina.jpg

Review volgt! Overigens pas eind januari in bioscopen, wel al te downloaden denk ik.

Precies wat je zegt man. Die eerste poster is echt erg mooi. Die tweede wekt het beeld van een B actiefilm :(

Btw Phoenix als bad guy hier? Is ook nog niet vaak voor gekomen naar mijn weten..

Vnv [imdb]Superbad[/imdb] gekeken..

Vond er niets superbads aan eigenlijk :(.. Heb om de intro veel harder gelachen dan om de hele film :(.. Ze hebben het zelfs voor mekaar gekregen om de stukjes in de intro hylarisch te laten lijken, terwijl ze in de film geen reet aan zijn

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.469

locandina.jpg

What can I say?! De film heeft wel wat van beiden posters :D
De openingsscene is in ieder geval alleen al het bekijken waard!

Redelijke film, het begint best veelbelovend maar uiteindelijk weet hij niet helemaal te overtuigen. Geen der acteurs was op zijn best jammergenoeg, al blijft het prachtig om de ouwe Robert Duvall aan het werk te zien.

7/10

net voor de derde keer in mijn leven calvaire gezien, wat een meesterwerk van Belgische makelij :eek:, de waalse deliverance en zelfs op internationaal niveau een topper in het slasher/horror genre, alles klopt gewoon, ge groezelige Ardense sfeer, bestialiteit, hilbillies een kruisiging en genoeg andere symboliek om je een anderhalf uur mee te slepen, een 8,8 van mijn kant, een echte aanrader. :thumb:

YouTube - Calvaire (The Ordeal) - Trailer

YouTube - Calvaire - Bar Dance Scene

Ik ben verkocht.
Lekker die wazige Ardeense vochtige sfeer die beelden oproepen van everzwijnen en lijken in het bos...:angstig:

Ga hem dit weekend zoeken.

144027~Inherit-the-Wind-Posters.jpg

awesome film over de rechtzaak tegen een leraar die de evolutietheorie gaf ipv die bullcrap aka genesis, uit 1960, aan te raden voor iedereen :)

Ik ben verkocht.
Lekker die wazige Ardeense vochtige sfeer die beelden oproepen van everzwijnen en lijken in het bos...:angstig:

Ga hem dit weekend zoeken.
Zeker een zieke/aparte film, maar goed? Voor Belgische maatstaven ongetwijfeld, internationaal gezien geen meesterwerk. Een 7 op z'n best :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Futurama - Bender's Big Score

Als je de serie leuk vond zal deze film je ook zeker bevallen. Eigenlijk is het enkel een lange aflevering, net als bij de Simpsons film het geval was. Maar wel zeker vermakelijk. 7/10

2365998.jpg

Shoot'Em Up

Extreem over the top actiefilm met Clive Owen en de altijd lekkere, overheerlijke Monica Bellucci. Schraal verhaal, als dat er uberhaupt al in zit, maar deze film is ook niet bedoeld om serieus te nemen. Gewoon hersoonloos knallen in een aardig sTvol jasje met slechte one-liners en wat goede lachmomenten. 7-/10

net [IMDB]in the mood for love[/IMDB] gezien, prachtfilmpje over de liefdesperikelen tussen twee Chinese mensen wiens beide geliefdes vreemd gaan, mooi muziek, geen al te grootse locaties of straffe verhaallijnen, gewoon uit het leven gegrepen.

een 8,5 toch

[IMDB]man from earth[/IMDB], op aanraden van RobG, alhoewel het idee wel boeiend is, vond ik de uitwerking maar magertjes, over de povere acteerprestaties nog niet gesproken, een 6 voor de moeite

[IMDB]man from earth[/IMDB], op aanraden van RobG, alhoewel het idee wel boeiend is, vond ik de uitwerking maar magertjes, over de povere acteerprestaties nog niet gesproken, een 6 voor de moeite

Zo schraal vond ik de acteerprestaties echt niet. De film roept bij tijden wel wat soap serie gevoelens op maar dat komt meer door de beeldkwaliteit heb ik het idee.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Adams æbler

Erg aparte Deense comedy/drama film die mij zeker goed heeft kunnen vermaken. Aantal momenten grappig, soms bizar en af en toe ontroerend. Ik heb er zeker van genoten, ik durf het bijna niet te zeggen, maaruhm, ...aanrader!... 8/10

Zo schraal vond ik de acteerprestaties echt niet. De film roept bij tijden wel wat soap serie gevoelens op maar dat komt meer door de beeldkwaliteit heb ik het idee.

ik weet niet man, het kwam allemaal zo vlakjes over :) dat huilen van die n*ger op het einde, dat hysterisch gedoe van dat takkenwijf, en dan die ouwe die ik precies al in verscheidene soaps heb gezien.
het had iets knuddig, don't know.

Ja ik had het vooral toen ik de film net aangezet had. Het is allemaal erg minimalistisch waardoor je een beetje een days of our lives gevoel krijgt. Maar ik vond het al behoorlijk snel weg trekken. Idd wel een aantal van die bekende b-film acteur koppen ja haha.

Superbad gezien.

[foto]http://2.bp.blogspot.com/_0wtJNQmWcps/SVupxXKvarI/AAAAAAAACeg/Q2fx61n1ngw/s400/Superbad+-+Soundtrack.jpg[/foto]Ondertussen uit de top 250, wat discutabel is gezien de enorme populariteit en over het algemeen zeer positieve reviews, maar evenwel een zéér goede romantische- (of moet ik zeggen coïtus-) komedie. Je kan eigenlijk alle punten zo nagaan en merken dat het klopt: acteerprestaties zijn geloofwaardig, leuk en niet over the top, de sfeer is helemaal anders dan wat we de laatste jaren gezien hebben in dergelijke films (denk aan american pie) en dit geeft deze film een unieke en originele indruk. De grappen en humor zijn voldoende aanwezig, vooral 'Seth' vertolkt door Jonah Hill (en bij mezelf soms een beetje doet denken aan het cartoon figuur Eric Cartman van Southpark) weet elke scene boeiend en grappig te houden. De regelmatige flashbacks vormen een leuke time-out op de normale opeenvolging van scenes en geven de film een extra dimensie die bovendien bij momenten erg grappig is. Bijvoorbeeld wanneer Seth een avondje uit met zijn vrienden zo probeert uit te leggen dat het geweldig klinkt voor het meisje waarmee hij praat, terwijl de realiteit die we als kijker te zien krijgen een stuk minder was. De film is veel minder voorspelbaar dan je in eerste instantie zou denken, omdat we sinds American pie een vrij afgezaagd en cliché beeld hebben van wat een romantische-tiener-komedie moet bieden. Toch zijn alle elementen van dergelijke film wel aanwezig, maar gebracht op een nooit eerder vertoonde manier. De keuze om het te houden op relatief onbekende acteurs (hoewel aan talent geen gebrek is) vond ik opnieuw heel verstandig. Je hebt de indruk dat je naar een heel nieuw soort film kijkt, een film die dichter bij de realiteit staat dan de meeste films in dit genre ooit gestaan hebben 8/10.

Terug
Naar boven