XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Transformers (2007) gezien. Wat een magere CGI film was dit zeg. 7.7? Was op geen enkel moment echt boeiend en totaal ongeloofwaardig, 6.5/10.

Buiten dan Megan Fox dat is het enige wat de moeite waard is :D

Ja :D

Goeie film, Johnny Boy komt in m'n top 5 van favoriete DeNiro personages.

Zeker waar! Vind 'm sowieso in de wat oudere, "minder bekende" Scorcese films prachtig acteren. New York, New York vond ik hem bijvoorbeeld ook goed maar die film werd m.i. verpest door Liza Minnelli.. King of comedy moet ik ook nog altijd eens zien.

magere cgi??? wtf r u high on crack?

niet geloofwaardig? stelletje robots die ne kubus willen hebben?

.
.

ok :rolleyes:
Die magere sloeg niet op de CGI maar op de film als geheel, de CGI stond er alleen bij om aan te geven welk genre het is. Geloofwaardigheid gaat niet over 'de mogelijkheid van het verhaal op zich', maar de manier waarop acteurs / screenplay een film laten overtuigen en boeien, zodat de kijker de indruk krijgt dat hij/zij in een andere wereld terecht komt, die bijna echt lijkt te zijn. Een goed voorbeeld van een geloofwaardige film is LOTR. Volgende keer misschien wat minder snel conclusies trekken :rolleyes:

:roflol:

Die chick is wel ****ing geil daarom!!
Kreeg dezelfdde reacties toen ik Sin City ongeloofwaardig noemde. Nogmaals, geloofwaardigheid gaat over overtuigen van de kijker , een wereld scheppen die zo goed in beeld is gebracht dat je het bijna wilt geloven terwijl je kijkt. Deze film flopt op dat punt compleet.

Kreeg dezelfdde reacties toen ik Sin City ongeloofwaardig noemde. Nogmaals, geloofwaardigheid gaat over overtuigen van de kijker , een wereld scheppen die zo goed in beeld is gebracht dat je het bijna wilt geloven terwijl je kijkt. Deze film flopt op dat punt compleet.

Dat heeft Transformers inderdaad niet. Sin City evenmin.
American Gangster wel imo.

Transformers vond ik wel cool om naar te kijken eigenlijk. duurde iets te lang, maar toch.

Van Sin City is het in mijn visie niet helemaal de bedoeling om je in een bijzondere wereld mee te nemen, maar meer om als een soort stripverhaal je te vermaken.

[IMDB]Howl's moving castle gezien[/IMDB] en eerlijk gezegd boeide het me niet echt. Wel een mooie wereld (, maar nog niet zo mooi als Spirited Away), alleen het verhaal raakte mij totaal niet. 6/10

like_minds_ver2.jpg

Best te pruimen thriller in een eng en duister jasje maar niet echt vernieuwend.

Het geheel kan je samenvatten als een combi van The Hole, The Da Vinci Code en The Usual Suspects.

Een 7 vanwege de sfeer en het acteerwerk.

300 maar eens gekeken... Ik vind het echt een niet boeiende rukfilm die oploopt tot een enorme anti-climax..

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.514
Die magere sloeg niet op de CGI maar op de film als geheel, de CGI stond er alleen bij om aan te geven welk genre het is. Geloofwaardigheid gaat niet over 'de mogelijkheid van het verhaal op zich', maar de manier waarop acteurs / screenplay een film laten overtuigen en boeien, zodat de kijker de indruk krijgt dat hij/zij in een andere wereld terecht komt, die bijna echt lijkt te zijn. Een goed voorbeeld van een geloofwaardige film is LOTR. Volgende keer misschien wat minder snel conclusies trekken :rolleyes:

No offence intented, gewoon grappige woordkeuze.

Overigens is het natuurlijk wel in die mate subjectief dat de mate waarin iemand iets als geloofwaardig beschouwt afhankelijk is van talloze factoren, empathie for one...

Bijvoorbeeld LOTR geloofwaardig noemen is in dien verstande ook weer goed voor een glimlach mijnderzijds :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Employee of the Month

Redelijk geslaagde komedie over Matt Dillon die in 1 dag zijn bestaan compleet verdoet, genoeg scherpe humor om de minder geslaagde scenes te compenseren en zodoende blijft er wel een aardige film over.
Maybe just one plottwist too many ;)

6.5/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Goeie film. Een oorlogsfilm die de nadruk legt op de hoofdpersonages en niet op het wapengekletter. :thumbup:
In die opzicht is het eigenlijk geen oorlogsfilm :D

8

2 aanvullende karakters op het scherm imo.

Gisteren Dawn of the Dead (2004) gezien. Zeer vermakelijke zombiefilm en geslaagde remake van de klassieker van '78. De zombies zijn overtuigend en er is duidelijk hard gewerkt aan goede special effects. Enkele zeer creatieve en originele scenes aangevuld met een flinke dosis actie en spanning maken deze film tot de tot nu toe beste die ik in dit genre heb gezien. Zorg er zeker voor dat je de directors cut hebt, bioscoop of tv versie is iets minder. 8/10.

Gisteren Dawn of the Dead (2004) gezien. Zeer vermakelijke zombiefilm en geslaagde remake van de klassieker van '78. De zombies zijn realistisch en er is duidelijk hard gewerkt aan goede special effects. Enkele zeer creatieve en originele scenes aangevuld met een flinke dosis actie en spanning maken deze film tot de tot nu toe beste die ik in dit genre heb gezien. Zorg er zeker voor dat je de directors cut hebt, bioscoop of tv versie is iets minder 8/10.

Sorry hoor maar dit moet ik toch echt tegenspreken
Ik kan me nog herrineren dat je 28 weeks later nog helemaal de hemel in prijste. Ik blijf erbij dat 28 days en weeks toch echt de beste in dit genre zijn en dat een vergelijking met dit misbaksel genaamd ''dawn of the dead'' compleet de plank misslaat. Ik weet nog toen de trailer werd vrijgegeven met dat kleine enge meisje in de kamer van haar ouders iedereen helemaal opgehyped werd maar toen de film uitkwam het toch echt zwaar tegenviel.

28 days en weeks daarentegen geven je de beelden van een verlaten London, de gruwelijke scenes die geen ontzag voor welke hoofdpersoon dan ook hebben en met name het creepy sfeertje dat gecreerd wordt bij de ''stille'' shots waarop je een moment krijgt om het beeld in te laten zinken waarna je gruwelijk wordt opgeschrikt door het gesis als er weer een geinfecteerde kwam aanrennen maken het compleet.

Ook de geweldige timing van het inzetten van de muziek op bepaalde key points was geniaal ingevoegd met dat bekende sfeervolle deuntje waarbij je het melancholische gevoel kreeg dat alles verloren is. Ook het feit dat het praktisch allemaal op video is gedraaid is een goeie zet, al is het om de budgettaire reden verhoogt het in dit geval het realisme aanzienelijk
Het enige waarin de overeenkomst in is op te merken zijn tussen de films is het slechte einde dat niet goed is uitgewerkt

Terug
Naar boven