XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

The Indian Runner

The Indian Runner

Director : S. Penn

Screenplay : S. Penn

Cast : Morse, Mortensen, Patricia Arquette, Bronson, Hopper, Del Toro.

00106420.jpg

An intensely sad film about two brothers who cannot overcome their opposite perceptions of life. One brother see's and feels bad in everyone and everything, subsequently he is violent, antisocial and unable to appreciate or enjoy the good things which his brother desperately tries to point out to him. Frank understands the atrocities of life as a big picture, Joe does not, Joe is content to enjoy smaller pleasures -children, family, routine. Joe mistakenly believes he can straighten his little brother out and convince him that life is good. Frank is a cursed man. He is cut between his love for his brother and his repulsion at self-indulgent contentment. The result is a painful story of heartbreak, heartache, dissapointment, despair, and the tragic side of love.

Geniaal!

Waarschijnlijk iets te complex voor de doorsnee imdb - ganger, gezien de lage score.

Viggo had trouwens een Oscar moeten krijgen voor dit. :bow:

9,5/10

affiche.jpg

Best te pruimen franse horror. 7/10

net sunshine bekeken, maar bleek echt een buchtfilm van je welste te zijn. Na eerst een uur van kinderachtige ethische dilemma's als "is het leven van 1 man waard, in ruil voor het leven van een hele planeet", met het acteerwerk van het niveau van een twaalfjarige, kregen we nog een horror momentje opgescheept met een of ander door de zon gemuteerde astronaut wat de geloofwaardigheid van het verhaal tot het laagste niveau bracht.

die danny boyle heeft na trainspotting gewoon mogen stoppen, een 4/10

Sunshine heb ik ook gekeken van het weekend maar vond het zeker geen slechte film. Maargoed het is een SF film met behoorlijke special-effects erin, ligt er ook maar net aan op wat voor apparatuur je het kijkt. Op een grote lcd met een stevig 5.1 installatie was het goed te doen.

Verder the number 23 gekeken, viel mij erg tegen. Leuk verzonnen allemaal maar kon me geen moment echt boeien.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Net Resident Evil Extinction gezien. Best leuk tijdverdrijf maar verwacht geen uitdieping van het plot sinds RE1, het blijft een zombieknalfilm die dankzij wat meer personagediepgang RE2 weet te overstijgen.

6/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.485
Adams æbler

Erg aparte Deense comedy/drama film die mij zeker goed heeft kunnen vermaken. Aantal momenten grappig, soms bizar en af en toe ontroerend. Ik heb er zeker van genoten, ik durf het bijna niet te zeggen, maaruhm, ...aanrader!... 8/10

Dit is nieuw;een film die ik afraad hardnekkig als aanrader bestempelen..!!?? :mad: Moet niet veel gekker worden bro!

:D

taking_of_pelham_one_two_three.jpg

The Taking of Pelham 123

Heerlijke 70s misdaad film, de dialogen, de vaart, de muziek...
De QT-criticasters zullen na het zien van deze film wel veel aan te merken hebben op de originaliteit van de karakters in Reservoir Dogs ;)
Er wordt op dit moment alweer een tweede remake van gemaakt!

Vette film, 8/10

Ik heb je review gevonden. Mja ik vond het religieus gezeur wel mee vallen. Ja natuurlijk zit er een beetje zo'n zweverig einde in, maar ik vond het wel passen bij de rest van de film. Sowieso vond ik de hele sfeer in de film echt goed, de acteurs ook allemaal erg goed, die priester bv, echt schitterend. Hahaha de vetste scene vond ik nog

Als die pakistaan ineens uit het niets die hele appel boom leeg knalt met zijn gun, kat en al. En dan die droge priester, 'die kat viel gewoon toevallig uit de boom op hetzelfde moment van het schot :roflol: priceless'!

Eagle vs. Shark

Film met Jemaine Clement, bekend van 'Flight of the Conchrods' (erg grappige serie), en ik was dus ook erg benieuwd naar deze film. Beetje Napoleon Dynamite humor in een toch behoorlijk sfeervoljasje gestopt. Prima soundtrack en hier en daar erg grappig, maar je moet er wel van houden. Ik vond het wel een lekker filmpje, 7tje is het wel waard.

• #3.489
Ik heb je review gevonden. Mja ik vond het religieus gezeur wel mee vallen. Ja natuurlijk zit er een beetje zo'n zweverig einde in, maar ik vond het wel passen bij de rest van de film. Sowieso vond ik de hele sfeer in de film echt goed, de acteurs ook allemaal erg goed, die priester bv, echt schitterend. Hahaha de vetste scene vond ik nog

Als die pakistaan ineens uit het niets die hele appel boom leeg knalt met zijn gun, kat en al. En dan die droge priester, 'die kat viel gewoon toevallig uit de boom op hetzelfde moment van het schot :roflol: priceless'!

Hiervoor is de 'search in topic' functie handig, checken of de film niet eerder gereviewed is...

Het is bij nader inzien ook wel een aardige film hoor, maar het werd echt neergezet als een moderne parabel, een religieus sprookjesverhaal, en ondanks de goede acteerprestaties en geslaagde humor blijft dat dan toch overheersen na het zien van de film.. Overigens weet ik me nog te herinneren dat ik echt in een k*tzaal zat in de bioscoop, wat de beoordeling niet mag beinvloeden maar toch niet gunstig uitpakt haha.

Hiervoor is de 'search in topic' functie handig, checken of de film niet eerder gereviewed is...

Het is bij nader inzien ook wel een aardige film hoor, maar het werd echt neergezet als een moderne parabel, een religieus sprookjesverhaal, en ondanks de goede acteerprestaties en geslaagde humor blijft dat dan toch overheersen na het zien van de film.. Overigens weet ik me nog te herinneren dat ik echt in een k*tzaal zat in de bioscoop, wat de beoordeling niet mag beinvloeden maar toch niet gunstig uitpakt haha.

Zal misschien mee spelen ja. Ik had sowieso nog nooit van de film gehoord en er totaal niets over gelezen ofzo (dat probeer ik altijd zo veel mogelijk te vermijden). Dus deze kwam toen echt als een aangename verrassing.

8/10 matthew vaugn is is één van m'n favorietste huidige regisseurs :bow:

na layercake is hij terug en hoe :eek:
het best omschreven als de "betere" versie van the princess bride gaat over een jongen die een queeste onderneemt om het hart van z'n vriendin te winnen

fun voor de hele familie (hopelijk komt ie uit op dvd zodat je 'm kunt kopen onder de boom ;)

*kan een mod de reacties hieronder verwijderen :p

Matthew Vaughn heeft Lock Stock... niet gedaan ;)

na lock, stock & 2 smoking barrels en layercake is hij terug en hoe :eek:

Lock, Stock was Guy Ritchie ;)

Zonet deze weer eens gezien, blijft erg goed en voor heel veel latere films inspiratiebron geweest. Ook voor de Sopranos btw..

196784~Mean-Streets-Posters.jpg

Edit- Afbeelding doet het nu wel ;)

Laatst bewerkt:
  • #3.495

Vond het maar weer een matige compromisvolle avonturenflick.

Wordt het niet eens tijd voor 'Roxxes grote kinderfilm topic'? :D

Zonet deze weer eens gezien, blijft erg goed en voor heel veel latere films inspiratiebron geweest. Ook voor de Sopranos btw..

196784~Mean-Streets-Posters.jpg

Wil deze nog wel eens herzien, maar de eerste keer dat ik de film zag vond ik het een beetje een kleurloze gangsterfilm, slechts interessant vanwege de jonge Keitel en De Niro, en natuurlijk de opkomst van Scorsese.

Terug
Naar boven