AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Fido

Tegenvallende zombie horror/comedy in een vrolijk jasje. Niet mijn ding, nergens echt om gelachen en saai en voorspelbaar verhaal. 5/10

heb hem na 10min afgezet

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.743
No Country for Old Men, overrated Coen vehikel.

Begin van de film is nog wel om aan te zien maar daarna wordt het een standaard kat en muis spelletje met een paar twists. Misschien goed ontvangen omdat er Coen op de titel staat maar deze film hoort niet thuis in de top 250 en al helemaal niet in de top 25. Wel mooie plaatjes, maar als ik dat wil zien zet ik wel een docu-channel aan.

6/10.

Ok, net de film gekeken. Hier mijn mening geheel en totaal spoiler vrij.

Hmmz, wat moet ik er van zeggen. Ik had hem zonder ondertiteling en ik moet zeggen dat hij bij vlagen moeilijk te volgen was zonder ondertiteling vanwege het texaanse accent van sommige personen. De film was sowieso niet de makkelijkste om te kijken, het verhaal was niet echt moeilijk of zo maar de gebeurtenissen waren niet altijd even makkelijk om te volgen. Gebeurtenissen worden niet echt toegelicht of uitgelegd, wat ik positief vind, maar het zorgt er wel voor dat je af en toe zit van: uhhmz hoe zit het nu?

De film was zoals verwacht erg sfeervol, mooi in beeld gebracht en onvoorspelbaar. Denk dat ook het aansnijden van bepaalde thema's belangrijker was dan de specifieke verhaallijn, die op zich niet ingewikkeld was. Verder enkele erg toffe scene's en ook mooie dialogen. Al met al heb ik van de film genoten, maar ik denk dat ik hem een 2e keer moet kijken om hem beter te kunnen beoordelen en alle details beter te zien. Ik zet hem nu op een kleine 8/10.

Vond het ook wel cool dat er in de hele film geen muziek voor kwam, ik vind dat altijd een cool effect geven, realistisch en toch erg spannend. En natuurlijk waren enkele behoorlijk lompe moordscene's erg tof, met die dikke cattle gun haha, erg tof!

No Country For Old Men:
Ik kan er geen uitgebreide review over schrijven, maar deze film is, zoals ik verwacht had gewoon heel erg vet. Ik ben ook erg blij dat ik deze in de bios heb gezien en niet gedownload. Heel veel zwarte humor en een geweldig einde. 9/10

Gisteren gezien op het IFFR.
Ik ben niet in mijn verwachtingen overtroffen, noch teleurgesteld. Het is gewoon een erg knappe film van deze 2 grootmeesters. Het lijkt in niets op voorgaande films van de Coens, en dat is misschien eigenlijk wel positief, ware het niet dat het moeilijk is om te beoordelen. Het is geen luchtige film, er licht een beetje een zware laag over de film waardoor het moeilijk wordt om er doorheen te prikken. Daardoor lijkt de (zwarte) humor ook minder nadrukkelijk aanwezig dan met name TBL maar ook Fargo. De keuze voor de casting is misschien wel opvallend te noemen, maar het pakt wel erg goed uit. Prima prestaties.

Een bijzondere film die misschien wel veelgeloofd is maar daarom niet minder knap.

8/10

Tweede film, als winnaar van de MovieSquad award. Tevens winnaar van de publieksprijs en oscar-nominee;

persepolis-poster-1.jpg

[IMDB]Persepolis[/IMDB]

Briljante animatiefilm wat mij betreft. De film volgt het leven van een meisje die opgroeit in Teheran (vandaar de titel) onder de Iraanse revolutie, de oorlog met Irak, etc. Artistiek heel knap gedaan, naar een stripboek. Verder veel interessante kritiek aan het adres van oa moslimfundamentalisten in Iran.

Heeft mij bijzonder positief verrast, en ik kan het dan ook iedere geinteresseerde aanraadden!!

8/10

• #3.744
Overigens vanavond 22u20 op Ned3 [IMDB]Unforgiven[/IMDB]. De laatste en aflsuitende western van Clint Eastwood.

unforgiven1.jpg

18790247.jpg

eindelijk een film noir van formaat, helaas zuigt de hoofdrolspeler :(

heel die affleck familie mochten ze gegen die murr zetten, maar qua verhaal en supporting actors zit het echt goed
8.5/10 aanrader

we-own-the-night-poster.jpg

mooie scenes in maar ik zie phoenix - behalve dan in walk the line - niet echt graag en marky mark kan maar 1 type mens nabootsen :(

5.5/10

Unforgiven

The town of Big Whisky is full of normal people trying to lead quiet lives. Cowboys try to make a living. Sheriff 'Little Bill' tries to build a house and keep a heavy-handed order. The town wh*res just try to get by.Then a couple of cowboys cut up a wh*re. Unsatisfied with Bill's justice, the prostitutes put a bounty on the cowboys. The bounty attracts a young gun billing himself as 'The Schofield Kid', and aging killer William Munny. Munny reformed for his young wife, and has been raising crops and two children in peace. But his wife is gone. Farm life is hard. And Munny is no good at it. So he calls his old partner Ned, saddles his ornery nag, and rides off to kill one more time, blurring the lines between heroism and villainy, man and myth.

Ik had er meer van verwacht!

Ik miste vooral het camerawerk van Sergio Leone en de muziek van Ennio Morricone.

De plot was goed maar ik miste een goeie ontknoping.

Ik vond het ook jammer dat 'English Bob' later niet meer opdook om samen met 'William Munny' de strijd aan te gaan tegen 'Little Bill'

7,5/10

Per qualche dollaro in più blijft voor mij de Nr. 1 Western :bow:

Laatst bewerkt:
Van de week Rise of the Footsoldier gekeken, monsterharde film :D Vond em wel goed.

Flawless

Vermakelijke film over een diamantenroof. Niet slecht, ook niet echt goed, prima voor tussendoor. 7-/10

4 luni, 3 saptamani si 2 zile

Deze Roemeense film was door Filmtotaal.nl uitgeroepen tot film van het jaar 2007 en ik had er dus wel behoorlijke verwachtingen van. Vond het toch tegen vallen. Aantal mooie scene's en de sfeer wordt erg goed neergezet. Hier en daar behoorlijk spannend maar uiteindelijk begon hij me op bepaalde momenten toch behoorlijk hard te vervelen. 7/10

• #3.750

[IMDB]Valley of Elah[/IMDB]

Rustige maar krachtige film van Haggis (Crash). Tommy Lee Jones krijgt toch wel verdient een oscarnominatie voor deze rol. Zeker de moeite voor degenen die het tempo aankunnen.

7/10

charliewilsonswar_posterjpeg.jpg

[IMDB]Charlie Wilson's War[/IMDB]

Meer entertaining is deze historische film met Tom Hanks in een oneigenlijke rol. Constant aan de whisky, bij voorkeur single malt :cool: En ook Philip Seymour Hoffman speelt niet de ongemakkelijke autist maar een botte CIA-agent. Het verhaal is relevant omdat het conflicht in de regio Afghanistan sindsdien weer een nieuwe vorm heeft aangenomen.

6.5/10

[IMDB]Tideland[/IMDB]

Fantasievolle film van Gilliam wederom. Jeff Bridges tilt 'the dude' naar nieuwe hoogtes met dit karakter dat weinig verrassend het eind van de film niet haalt, althans niet levend. De 'realiteit' van een jong meisje blijft over in een sprookjesachtige omgeving. Visueel erg sterk.

7/10

[IMDB]Puff Puff Pass[/IMDB]

Need I say more? Geslaagde stoner die een plaatsje verovert in het rijtje Cheech&Chong en Harold&Kumar. Met name de hele Shawhank Redemption-spoof is hilarisch. Watch when high, highly recommended.

6+/10

[IMDB]Bullit[/IMDB]

Heerlijke 60s actiefilm! Ubercoole politieheld Steve McQueen in een film die van grote invloed is geweest op vele gevestigde politiefilms. Met name de achtervolgingsscene is van grote klasse. Heerlijke straatrace door de herkenbare straten van San Fransisco tussen een Dodge Charger en een Ford Mustang, big blocks screaming loud :D

7.5/10

[IMDB]Black Rain[/IMDB]

Niet Ridley Scotts beste film, maar toch best vermakelijk. Douglas als meedogenloze copper in deze typische 80s actiefilm werkt evenzeer op de lach- als de zitspieren. Juiste dosis vermaak en spanning. Nergens bijzonder maar ook nergens vervelend.

6/10

Thnx voor de tips scrotum! Ik ga weer ff wat downen!

[IMDB]Sweeney Todd: The demon barber of fleetstreet[/IMDB]

Persoonlijk vond ik het een prachtige film, tot nu toe 1 van de betere.
Het verhaal af en toe lekker vaag en bepaalde stukken worden door zang gebracht.
De hele film geeft een duidelijk beeld tussen het vroeger en het nu in de storyline.
Er wordt duidelijk goed met kleur gespeeld.

Casting is ook prima geregeld, de juiste spelers in de juiste rol

Jammer dat er 3 spelers zo uit harry potter zijn gerukt, wat de film een beetje een fairytale karakter geeft.

8,5/10

[imdb]Chapter 27[/imdb]

chapter27.jpg

Intressante film wat het verhaal verteld over de moordenaar van John Lennon.
Hoofdpersoon word neergezet als een ranzige kerel.

op 3/4 van de film begin je bijna te begrijpen waarom hij John heeft vermoord, het karakter is erg goed neergezet.

het minirolletje van Lindsay Lohan (Jude in de film) zegt eigenlijk niets en is er volgens mij alleen om een naam op de poster te krijgen.
Jared Leto vind ik persoonlijk goed in zijn rol zitten.

naar verluid is er een nummer van de beatles naar haar vernoemd (hey Jude)
dit kan ik niet uit de film halen.

6,5/10

ik heb net Cloverfield gezien, en DAMN wat is dat een vette film!:eek:

Ik heb ook werkelijk de hele film -->:eek:<-- zo gekeken, constant actie, enorm tof gefilmd. Hij is origineel,uniek en apart! MUST SEE dit!

Het gaat in het kort over ene monster dat NY binnenvalt. En alles is gefilmd via een 'camera' van een man die die toevallig meeheeft, een soort Blairwitch Project filming dus. Geen Godzilla shit, ook geen KingKong gedoe, ik verwachtte dit zelf eerst ook,maar ik raar iedereen aan om hierheen te gaan!

9/10

Whoei, eens... Eén van de vettere films die ik heb gezien in de bioscoop.

Idd godzilla achtig. Vooral dat stuk op Brooklyn Bridge... Zou zomaar een scene uit Godzilla kunnen zijn. Maar het vette was dat je het vanuit de menigte zag :D

En iig geen goedkope romance scénes.

Na een tijdje van alleen maar lezen ben ik weer wat meer de filmtour opgegaan :)

Da Vinci Code
Beetje laat maar vandaag dan eindelijk de zo gehypte film 'Da Vinci Code' gezien; zag 'm voor 6 euro bij de mediamarkt liggen dus heb 'm maar meegenomen.

Wat een waardeloze film. Het hele verhaal over de bloedlijn van Jezus wat wel iets wegheeft van een revisionistisch complot-denken weet totaal niet te overtuigen. De nuance is ook veel te karig met slechts een enkele tegenwerping van Hanks zoals 'The mind sees what is chooses to see'.

Het geheel wordt nog ongeloofwaardiger door het hele sekte-gebeuren waarbij het Vaticaan enerzijds en de beschermers van Jezus bloedlijn anderzijds al eeuwenlang in een 'heilige oorlog' met elkaar verwikkeld zijn.

Giet dat bij elkaar in een zwaar clichématig actie/thriller jasje en je hebt de Da Vinci Code. Ik heb het boek niet gelezen maar hoogswaarschijnlijk is de strekking van het bestaan van een zogenaamde bloedlijn van Jezus hetzelfde, gebaseerd op vergezochte 'anagrams', 'riddles' en 'codes'.

Een enkele punt nog voor het creatieve brein dat verantwoordelijk is voor deze raadseltjes. Verder is de film noch vermakelijk noch leerzaam.

3/10

Een totaal andere film om de diversiteit er een beetje in te houden:
Born on the 4th of july
Een meesterwerk gebaseerd op het gelijknamige boek van Ron Kovic. Het boek heb ik nog niet gelezen maar dat ga ik naar aanleiding van de film zeker lezen.

Een film over de krankzinnigheid van oorlog gezien door de ogen van een oorlogsveteraan van de oorlog in Vietnam. Zeer overtuigend en een absolute must see.

10/10

Hamburger Hill
Eveneens over de Vietnam oorlog maar deze film speelt zich volledig aan het front af. Het gaat over de verovering van 'Hill 937' die nadien omgedoopt is tot 'Hamburger Hill'. Niet zo goed als het wellicht bekendere Platoon maar daarom toch nog zeker niet slecht. Als Platoon een 9/10 krijgt dan waardeer ik deze op:

7/10

All quiet on the western front
Kwam deze samen met bovenstaande en nog een derde oorlogsfilm tegen in een 'War Box' voor slechts 7 euro.

Een bijna letterlijke verfilming van het boek van Erich Remarque (het boek kende ik al). Een zeer goede film, zeker gezien de tijd waarin deze gemaakt is.

8/10

Kite Runner gekeken gisteren in de bioscoop.

De hele film met een brok in mijn keel gekeken... Echt mooi!

9/10

• #3.758
Na een tijdje van alleen maar lezen ben ik weer wat meer de filmtour opgegaan :)
All quiet on the western front
Kwam deze samen met bovenstaande en nog een derde oorlogsfilm tegen in een 'War Box' voor slechts 7 euro.

Een bijna letterlijke verfilming van het boek van Erich Remarque (het boek kende ik al). Een zeer goede film, zeker gezien de tijd waarin deze gemaakt is.

8/10

Deze film? Zijn namelijk een aantal versies van...

• #3.760
Nog niet gezien, ben wel benieuwd want hij wordt goed ontvangen eigenlijk overal. Darabont is daarnaast een grote regisseur, zeker wanneer het aankomt op Stephen King-verfilmingen :D

0451183940.01.LZZZZZZZ.gif

Terug
Naar boven