XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[Link niet meer beschikbaar]

Het was even wachten voor er eindelijk een goede scene rip van Cloverfield op het net stond, maar ook eindelijk deze film eens gezien. Ik moet zeggen dat ik hem zeer vermakelijk vond. Niet echt geloofwaardig, maar toch wat lekkere actie. Vond het vooral vet in het begin toen de pl**ris uit brak. Omdat de film zo kort is ben je wel de hele rit aandachtig aan't kijken. Niet hoogstaand, maar zeker goed entertainment, waar ik hem ook voor keek. 7,5/10

Nou ik deel jouw mening in iedergeval niet. Ik vond deze film echt zwaar tegen vallen. Leuk idee met die camera maar op een gegeven moment wordt dit super irrtant. Bij de blairwitch project kon dit enigzins nog op een goede manier worden vastgehouden. Van mij krijgt deze film een 2,0

charliewilsonswar3.jpg

Charlie wilson's war

oh lekker een pareltje tussen al deze zwijnen
tom hanks op z'n best als coïtus/whisky lovende congreslid die de Afghanen bevoorraad met wapens tegen de Russische invasie

ook zeer topwerk van Philip Seymour Hoffman en julia roberts :bow:

8/10

Wat is dat toch in hemelsnaam met die lelijke oma van een Julia Roberts?!?!?! Dat wijf ziet er toch gewoon niet uit man?! :barf:

Wat een gare lelijke ouwe tang!

Al enkele keren gereviewed hier maar soit:

Babel
Is zo'n film die veel prijzen heeft gewonnen inclusief een oscar maar daarom niet meteen door iedereen gezien wordt als een topfilm in dit genre. Voor een stuk omdat ie afwijkt van wat veel kijkers verwachten van een goede, boeiende film. Gaat over een tragedie dat toeslaat in een getrouwd koppel in de Marokkaanse woestijn, daarbij zijn er 4 families betrokken elk in een andere locatie en met elk een eigen drama. De regisseur laat afwisselend stukjes uit hun leven zien, waarbij je de relaties en cultuur een beetje leert kennen. Het was op dat punt wel leuk om te volgen. Zelden neemt men voldoende de tijd om scenes te filmen zoals in babel en dat helpt de geloofwaardigheid en originaliteit van de film. Niet iedereen weet dat te appreciëren. Problemen die ik heb met deze film: dat er geen spanning is (wat het toch wel minder boeiend maakt, zeker voor een film in de categorie thriller), relatief weinig emotie bij de kijker losgemaakt wordt (minpunt voor een drama) en het soms wat vlotter had gemogen (sommige scenes vind ik echt niet relevant of nodig). Een goede basis maar er zat toch meer in. 7,5/10 (en dat is een optimistische score).

uit Babel konden ze idd wel meer gehaald hebben.
hij is goed, maar ook niet meer dan dat.
leuk uitgangspunt, maar niet altijd even goed uitgewerkt.

onnozel detail dat ik me nog herinner was dat Brad Pitt precies wat zakken onder zijn ogen had of zag er alleszins wat getekend uit... shmink of niet, vond het een beetje een vreemd zicht voor onze pleeboy... mss om hem wat minder aantrekkelijk te maken en zijn lijden te benadrukken :)

The Cottage

Nogal onbekende Engelse horror/comedy waar ik niet eens een plaatje van kan vinden. Naja, wel aardig filmpje maar meer ook niet. 6/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

I'm Not There

Mijn 1e Duitse Kino ervaring. En wat voor een... Pfff wat een enorm vermoeiende film is dit zeg! Nee ik ben geen Biob Dylan fan, nee ik snapte geen drol van de film als er uberhaupt wat aan te snappen viel. Vaag maar niet vaag genoeg, het ene liedje na het andere, de ene vage speech na de andere. 135 minuten lang... Wat een hel... Is de film echt slecht? Nee niet echt. Is hij saai? ENORM! 4/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.967
I'm Not There

Mijn 1e Duitse Kino ervaring. En wat voor een... Pfff wat een enorm vermoeiende film is dit zeg! Nee ik ben geen Biob Dylan fan, nee ik snapte geen drol van de film als er uberhaupt wat aan te snappen viel. Vaag maar niet vaag genoeg, het ene liedje na het andere, de ene vage speech na de andere. 135 minuten lang... Wat een hel... Is de film echt slecht? Nee niet echt. Is hij saai? ENORM! 4/10

:no:

I warned your ass..

Wat is de German-connection?

Knocked Up
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Leuke romantische feel-good komedie van de makers van 'Superbad' en '40-Year-Old Virgin'. Feestbeest Ben Stone krijgt enkele weken na een one night stand van de griet in kwestie (Alison) te horen dat ze zwanger is. Geen van beiden waren hierop voorbereid maar ze besluiten de baby te houden en er het beste van te maken.

Het plot en regie van Apatow is zoals gewoonlijk prima en ook de cast is geloofwaardig en grappig. Omdat er ook geraakt wordt aan de meer emotionele en serieuze zijde van zo'n situatie is dit geen platte komedie maar kan de kijker een beetje meeleven met de verschillende gevolgen van een onverwachte zwangerschap. Rogen en Heigl vond ik erg leuk spelen samen, ook de rest doet het goed.

Dit is denk ik wel een ideale film om met je partner naar te kijken op een relaxte avond, zeker als je zelf plannen hebt voor kinderen of misschien in een soortgelijke situatie zit. Zeker één van de betere in dit specifieke genre en voor mij een dikke 7,5/10 waard.

:no:

I warned your ass..

Wat is de German-connection?

Haha verrek k zie het nu pass. My bad...

Ja man ook al zo zuur dat Cate Blanchett een dude speelt in die film. Ik vond haar altijd zo'n geil wijffie maar dat kan ik nu ook wel voort vergeten. Weer een natte droom minder... :(

De German-connection is dat ik sinds 2 weken tijdelijk in Berlijn zit. Ga hier 4 maanden studeren! En zoals het er nu uit ziet is dat veels te kort want het is echt een ongelofelijk toffe stad (het kleine beetje wat ik er tot nu toe van gezien heb). En nee ik heb de film niet gekeken in de Duits nagesynchroniseerde versie omdat ik hem zo saai vond. Ik vond hem gewoon echt te boring voor woorden. En toen dan EIN-DE-LIJK de aftiteling kwam bleef de hele zaal ook nog strak zitten om de hele aftiteling af te kijken haha. Ik maakte al een vreugdesprong uit mij stoel maar moest helaas nog 5 minuten in die ellendige zaal blijven zitten.

Grandma's Boy (2006)

samen met 'Employee of the month' 1 van de betere comedies die ik in tijden gezien heb, heb echt in een scheur gelegen... voor de rest geen zin om een uitgebreid verhaal er over te typen, gewoon kijken hier naar (en zeker een aanrader als je met je maten zit te zuipen/blowen of whatever)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.971
Haha verrek k zie het nu pass. My bad...

Ja man ook al zo zuur dat Cate Blanchett een dude speelt in die film. Ik vond haar altijd zo'n geil wijffie maar dat kan ik nu ook wel voort vergeten. Weer een natte droom minder... :(

De German-connection is dat ik sinds 2 weken tijdelijk in Berlijn zit. Ga hier 4 maanden studeren! En zoals het er nu uit ziet is dat veels te kort want het is echt een ongelofelijk toffe stad (het kleine beetje wat ik er tot nu toe van gezien heb). En nee ik heb de film niet gekeken in de Duits nagesynchroniseerde versie omdat ik hem zo saai vond. Ik vond hem gewoon echt te boring voor woorden. En toen dan EIN-DE-LIJK de aftiteling kwam bleef de hele zaal ook nog strak zitten om de hele aftiteling af te kijken haha. Ik maakte al een vreugdesprong uit mij stoel maar moest helaas nog 5 minuten in die ellendige zaal blijven zitten.

Okay bro very nice!

Laatste keer dat ik in een Duitse bioscoop stond begon ik vol ongeloof bijna te rellen toen ze me vertelde dat ze van de 100+ voorstellingen per week, ééntje, dinsdagmiddag, níet nagesynchroniseerd laten zien... WTF? Teringduitsers!

Tarantino cast altijd uigerangeerde acteurs/actrices of mensen die vooral B - films maken. (Bv. Travolta in Pulp Fiction, Pam Grier in Jacky Brown, Lawrence Tierney in Reservoir Dogs etc etc).

travolta een b-acteur? en sowieso vond ik pam grier ****ing geweldig in jackie brown.

maar dan nog: chris penn, michael madsen, steve buscemi, george clooney, salma hayek, uma thurman, lucy lui, samuel l jackson, bruce willis, ving rhames, michael keaton, robert deniro

allemaal mensen die niet bepaald uitgerangeerd zijn (althans niet op het moment dat de film gemaakt werd) of b-acteurs te noemen zijn... dus ik denk dat je dat woordje altijd wel mag veranderen naar vaal ;)

travolta een b-acteur? en sowieso vond ik pam grier ****ing geweldig in jackie brown.

maar dan nog: chris penn, michael madsen, steve buscemi, george clooney, salma hayek, uma thurman, lucy lui, samuel l jackson, bruce willis, ving rhames, michael keaton, robert deniro

allemaal mensen die niet bepaald uitgerangeerd zijn (althans niet op het moment dat de film gemaakt werd) of b-acteurs te noemen zijn... dus ik denk dat je dat woordje altijd wel mag veranderen naar vaal ;)

aanvullend op dit, ik heb net Death Proof gekeken en vond em werkelijk geniaal... het enige minpuntje vond ik het de 25 minuut (?zoiets?) lang durende carchase op het einde

De carriere van Travolta zat behoorlijk in het slop toen Taratino hem vroeg voor een rol in Pulp Fiction.
Kijk voor de gein eens naar een filmpje of 10 tussen Grease en Pulp Fiction.

(ik vind hem tegenwoordig nog altijd een B - acteur in A films, maar dat terzijde)

allemaal mensen die niet bepaald uitgerangeerd zijn (althans niet op het moment dat de film gemaakt werd) of b-acteurs te noemen zijn... dus ik denk dat je dat woordje altijd wel mag veranderen naar vaal

Nee dat zijn zeker niet allemaal B acteurs, maar dat bedoelde ik ook niet.
Ik repliceerde op deze post:

hehe, een quote van moviemeter over Death Proof;

Hmmm, als ik een hippe film wil maken doe ik dus het volgende:

- Ik neem een aantal slechte actrices en laat deze de hele film slap ouwehoeren.
- Ik neem een uitgerangeerde acteur die dringend verlegen zit om werk.
- Ik voeg wat kunstmatige film grain toe en knip een paar keer verkeerd.
- In plaats van een stunt double laat ik gewoon de stuntvrouw zelf acteren. Temidden van de rest valt dat toch niet op.
- Ik noem het een hommage aan de B-film uit de jaren 70.

Dat lukt mij ook wel...of wacht even...toch niet, ik heet namelijk geen Quentin Tarantino. Pech gehad.

Wie Tarantino een beetje kent weet dat hij altijd b - acteurs en/of uitgerangeerde acteurs/actrices cast in zijn films. (het grootste voorbeeld Travolta)

Ik snap echt niet hoe men een film als Death proof geniaal kan noemen. Wat is er dan geniaal aan? Allemaal al eens gedaan, oersaai, pretentieus en klote einde
(vrouw die van man wint, hoe zwak)
ik denk dat het gewoon een overrated film is puur op basis van bekendheid regisseur , als Tarantino een uur lang een dampende hoop stront filmt dan blijft het volgens de fans nog steeds geniaal. Overigens begon die film op imdb rond 8/10 als ik me niet vergis, is nu nog 7,4/10 van over, die eerste voters waren wellicht de blinde fans die alles wat Tarantino uitschijt meteen als meesterwerkje zien :dunno:

Als Tarantino een film zou maken waarin 4 vrienden een uur lang zouden lullen over een dampend hoop stront dan zou ik het op zeker ook kijken. De film had zeker wat coole dialogen en er zat een toffe sfeer aan. Natuurlijk zijn er mensen die de film goed vinden omdat hij van Tarantino is, maar er zijn er zeker ook genoeg die de film afzeiken omdat hij van hem is. Een 7.4 vind ik ook echt niet zo hoog, zeker als je ziet wat voor poep films er tegenwoordig voort hoge punten krijgen op imdb.

De carriere van Travolta zat behoorlijk in het slop toen Taratino hem vroeg voor een rol in Pulp Fiction.
Kijk voor de gein eens naar een filmpje of 10 tussen Grease en Pulp Fiction.

(ik vind hem tegenwoordig nog altijd een B - acteur in A films, maar dat terzijde)

allright, vandaar ook men vraagteken erachter ;)

Ik snap echt niet hoe men een film als Death proof geniaal kan noemen. Wat is er dan geniaal aan? Allemaal al eens gedaan, oersaai, pretentieus en klote einde
(vrouw die van man wint, hoe zwak)
ik denk dat het gewoon een overrated film is puur op basis van bekendheid regisseur , als Tarantino een uur lang een dampende hoop stront filmt dan blijft het volgens de fans nog steeds geniaal. Overigens begon die film op imdb rond 8/10 als ik me niet vergis, is nu nog 7,4/10 van over, die eerste voters waren wellicht de blinde fans die alles wat Tarantino uitschijt meteen als meesterwerkje zien :dunno:

ik heb echt zitten genieten man, de dialogen zijn zo zalig.. overigens moet jej e niks van imdb.com aantrekken.. die cijfers die daar gegeven worden slaan 9 van de 10 keer als een k*t op dirk. hele grappige of goeie films hebben vaak een superlaag cijfer... en echte baggerfilms heb daar dan weer een hoog cijfer

Tja ik ben het niet eens met dat je zegt dat de scores niet kloppen, ik vind ze juist meestal vrij goed kloppen eigenlijk. Soms gaat het iets teveel af op populariteit helaas. Trouwens 7,4 is vrij hoog hoor, imo nog te hoog voor die film maar goed. Bij die dialogen heb ik me de t*ring verveeld, die stoere wijven praat is totaal ongeloofwaardig en zinloos. De rest van het verhaal stelde ook al niets voor. Onbegrijpelijk hoe men dit goed kan vinden. En Rob ik heb dus niets tegen de man zelf, al zijn andere films vond ik juist wel goed (ook de dialogen) maar volgens mij dacht hij bij het maken van deze film 'laat ik nou eens voor de lol een matige film maken en wedden dat al mijn fans het nog steeds goed vinden vanwege mijn reputatie'.

Tja ik ben het niet eens met dat je zegt dat de scores niet kloppen, ik vind ze juist meestal vrij goed kloppen eigenlijk. Soms gaat het iets teveel af op populariteit helaas. Trouwens 7,4 is vrij hoog hoor, imo nog te hoog voor die film maar goed. .

ik vind vooral dat ze comedy films te lage cijfers geven daar, bijv anger management, big momma's house, zoolander, evan almighty, puur omdat het andere humor is dan bijv clercks I&II, mall rats en the big lebowski...

ook snap ik niet waarom een film als Down In The Valley hoger scoort dan bijvoorbeeld Revolver.. en waarom scoort een film als Kiss Kiss Bang Bang zo belachelijk hoog, namelijk een 7.9 (terwijl het echt een ruk film is), en krijgt Smokin Aces maar een 6.7

zo kan ik wel 1000 voorbeelden opnoemen, ik ga in ieder geval nooit meer op de mening van imdb.com af

Terug
Naar boven