MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

charliewilsonswar_posterjpeg.jpg

Charlie Wilson's War

Zeer vermakelijke film met een erg toffe rol van de altijd goede Philip Seymour Hoffman. Goede humor en scherpe dialogen maken de film goed, de boodschap er achter kon me wat minder boeien. 7+/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Love Actually

Mja, imo slechte 'romantische' film. Klunzige mensen die elkaar stotterend de liefde verklaren. Voorspelbaar, onrealistisch, overdreven emotioneel, cheesy en gewoon niet écht romantisch. En jezus wat is Alles is Liefde een complete rip-off van deze film, damn... Naja, love actually: 5/10

rec.jpg

[Rec]

Coole Spaanse horror film die erg overtuigend over komt. Natuurlijk heeft het wel een blair with achtig sfeertje gezien het camera werk, maar al met al toch zeker een film die me erg goed beviel. 7,5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.943

28 Weeks Later

Wederom goede horror film. Iets meer vette actie dan het eerste deel, iets minder goede sfeer. Hmmz, moeilijk te zeggen welke ik toffer vond. Denk toch de eerste. Maar deze verdient ook wel een 7/10

Niet altijd even sterk, maar bij vlagen toch echt een meesterlijke horrorfilm. Gaat wel meer over-the-top dan het eerste deel maar is toch zeker een heel erg vet vervolg.

7.5/10

802683944451088.jpg

Spannende spionagethriller van John Mackenzie (Long good friday). Aardige rollen voor Caine en Brosnan, al blijft het Russische deel van het verhaal wat onrealistisch (ze proosten enkel in het Russisch). Misschien niet helemaal geslaagd maar toch een aardige film in het genre.

6/10

The Darjeerling Limited

Aardige comedy die het toch niet haalt bij het niveau van The Life Aquatic en The Royal Tenenbaums van dezelfde regiseur. Wel een aantal leuke momenten, maar over het algemeen beetje saai. 6+/10

Deze heb ik laatst in de bioscoop gezien en moet zeggen dat ik hem toch wel kon waarderen. Geslaagde humor; een aantal hilarische momenten, mooie settings; met name het kleurrijke India maakt de film toch wel aardig. Acteerprestaties vielen dan weer wat tegen.

7/10

The Abyss
B00009V7OL.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Leuke sci-fi/thriller/drama/actie/avontuur uit de oude doos geschreven en geregisseerd door James Cameron. Aangenaam om te zien met enkele ijzersterke scenes, over het algemeen goede acteerprestaties met name van Ed Harris. Regie en plot zijn ook zeer degelijk te noemen. Ik mis een beetje de spanning van een alien(s) maar dit is dan ook een heel ander soort film. De niet overmatig gebruikte special effects zijn geslaagd en bij momenten mooi, de onderwater-actie scenes zijn vrij uniek, realistisch en spectaculair te noemen. De romantiek tussen Virgil en Lindsey plus het goed uitgewerkte deel met de diepzeewezens maken van deze bijna 20j oude film een mooi voorbeeld van Cameron's talent om een boeiend en uniek iets te creëren. 7,5/10

Hot Fuzz
Het geslaagde team met regisseur Edgar Wright en acteurs Simon Pegg en Nick Frost is helemaal terug na hun succes met de al even komische en excentrieke horror film Shaun of the Dead. In Hot Fuzz spannen jaloerse agenten samen om een Londense topagent te laten overplaatsen naar een klein dorp. Samen met zijn nieuwe collega Danny Butterman merkt Nicholas Angel het ene na het andere verdachte ongeluk en voorval op in het kleine dorpje.

Het is zeker een aangename ervaring om deze buitengewoon originele en aparte stijl van films te mogen aanschouwen tussen de eerder simpele, goedkope in-your-face Hollywood parodieën als 'Meet the Spartans' (overigens een uitzonderlijk slechte film) of 'Meet the Browns' (al even slecht). Zelfs de betere Amerikaanse komedies als 'Superbad' of 'Lars and the Real Girl' kunnen niet op tegen de subtiele en droge humor van de Britten.

Het eigentijdse, speelse en creatieve van de screenplay en de vlotte opvolging van het script doen denken aan films als 'Snatch' , 'Lock, Stock and Two Smoking Barrels' en 'Layer Cake' stuk voor stuk geslaagde misdaadfilms eveneens afkomstig uit uit de UK.

Hot Fuzz is een hilarische aaneenschakeling van subtiele Britse humor, stevige actie, goed uitgewerkte moordscenes met een aanzienlijk horrorgehalte, samengebracht tot een onvoorspelbaar en boeiend avontuur voor de kijker.

Als je fan bent van hierbovenvermelde Engelse films heb je deze Hot Fuzz hoogstwaarschijnlijk al gezien of hoog in je verlanglijstje, voor alle anderen heb ik slechts drie woorden: mis hem niet! 8/10

Bonnie and Clyde (1967)
bonnieandclyde460.jpg

Bonnie Parker is bored with life and wants a change. She gets her chance when she meets a charming young drifter by the name of Clyde Barrow. Clyde has dreams of a life of crime that will free him from the hardships of the Depression. The two fall in love and begin a crime spree that extends from Oklahoma to Texas. They rob small banks with skill and panache, soon becoming minor celebrities known across the country. People are proud to have been held up by Bonnie and Clyde; to their victims, the duo is doing what nobody else has the guts to do. To the law, the two are evil bank robbers who deserve to be gunned down where they stand.

Echt een heerlijke film dit! Deze film heeft alles goeie acteurs, goed plot, goeie muziek, goeie regie..

Dit is 1 van de weinige films die ik een 10 heb gegeven. :)

10/10

Rebel Without a Cause (1955)
Jim Stark's family has just moved to the suburbs of Los Angeles. He meets Plato, who is gay, and Judy, whom he likes. He somehow gets mixed up with some tough guys who talk him into participating in their "Chickie run", which involves driving cars towards the edge of a cliff. One of the other boys accidentally dies, and he was Judy's boyfriend. So, Jim, Judy and Plato are forced to hide in an old abandoned mansion to hid from the police and the friends of Judy's boyfriend, who believe that Jim ratted on them to the cops.

Zeker de moeite!

8/10

Jaws (1975)
Four years after the events of the original "Jaws", the town of Amity suddenly experiences series of mysterious boating accidents and disappearances. Chief of Police, Martin Brody, fears that another shark is out there, but he is ignored by the townsfolk. Unfortunately, he's right. There is another Great White in the sea. And it wants revenge

Als je van films houd waar de mens de prooi is het dier de jager dan is dit zeker een must see.
Het smaakte mij wel, ook al was het acteerwerk niet bijzonder en de special effects soms dramatisch.

6/10

Poltergeist (1982)
A young family are visited by ghosts in their home. At first the ghosts appear friendly, moving objects around the house to the amusement of everyone, then they turn nasty and start to terrorise the family before they "kidnap" the youngest daughter

Kon me weinig boeien eerlijk gezegd.

5/10

The Exorcist (1973)
The-Exorcist-in-5-Seconds.jpg

Based on the 1971 novel by William Peter Blatty, The Exorcist marries three different scenarios into one extraordinary plot. A visiting actress in Washington, D.C., notices dramatic and dangerous changes in the behavior and physical make-up of her 12-year-old daughter. Meanwhile, a young priest at nearby Georgetown University begins to doubt his faith while dealing with his mother's terminal sickness. And, book-ending the story, a frail, elderly priest recognizes the necessity for a show-down with an old demonic enemy.

Als deze film niet overschat is dan weet ik het ook niet meer!
Hoezo werd deze film genomineerd voor 10 oscars ???

6/10

Man on Fire (2004)
man-on-fire.jpg

In Mexico City, the former CIA assassin and presently an alcoholic decadent man John Creasy (Denzel Washington) is hired by the industrialist Samuel Ramos (Marc Anthony), with the recommendation of his old friend Rayburn (Christopher Walken), to be the bodyguard of his young daughter Pita (Dakota Fanning) and his wife Lisa (Radha Mitchell). Pita changes the behavior of the cold Creasy, making him live and smile again, and he feels a great affection for her. When the girl is kidnapped Creasy swears to kill each one responsible for the abduction

Ik ben geen fan van actiefilms maar dit vond ik niet verkeerd, met dank aan denzel en dakota.
Ook weer opmerkelijk hoe Chris Walken de show steelt met maar 10-15 minuten schermtijd.

7.5/10

The Lost City (2005)
In Havana, Cuba in the late 1950's, a wealthy family, one of whose sons is a prominent nightclub owner, is caught in the violent transition from the oppressive regime of Batista to the Marxist government of
Fidel Castro. Castro's regime ultimately leads the nightclub owner to flee to New York.

Andy Garcie nam de regie en hoodrol voor zich en werd daarbij ondersteunt door Bill Murray, Dustin Hoffman, Steven Bauer en de bloedmooie Inés Sastre.

Het geeft een goed en nauwkeurig beeld over de impact die Castro en Guevarra hadden op het volk van Cuba.

8/10

8/10 is misschien overrated maar 6/10 is toch zeker underrated voor the exorcist imo. Is gewoon een klassieker voor die tijd super angstaanjagende film die een degelijk plot heeft en zeer behoorlijk geacteerd is. Alleen jammer van II en III, wat een crap films waren dat (III nog te doen om 1x te zien).

Eindelijk es Cloverfield gezien
gemengde gevoelens

verhaal suckte zoals gewoonlijk, maar de uitvoering was echt wel innovatief en simpelweg cool

het blijft blairwitch gemixt met godzilla, maar voegt toch dat extra erbij :)

7/10

8/10 is misschien overrated maar 6/10 is toch zeker underrated voor the exorcist imo. Is gewoon een klassieker voor die tijd super angstaanjagende film die een degelijk plot heeft en zeer behoorlijk geacteerd is. Alleen jammer van II en III, wat een crap films waren dat (III nog te doen om 1x te zien).

Ik zal hem binnenkort nog eens opnieuw bekijken voor een second openion. :)

Ik vond alles wel vrij goed in deze film acteerwerk (niet van iedereen), special effects, plot en dergelijke. Maar ik had er wat meer van verwacht.
Er zaten idd wel een paar angstaanjagende scene's in. :bang:

Laatst bewerkt:
Ik vond the Exorcist echt geniaal en zeker wel 1 van de betere horror films ooit gemaakt. De film is imo echt zeker die 8 dik waard, zeker wanneer je ziet uit welk jaar de film is en wat hij toendertijd voor impact heeft moeten maken.

Ik vond de Exorcist k*t.. dat vond ik al toen ik nog jong was.. en nu nog steeds.

En wat vinden jullie van The Shining(1980)?

shining_twins_1.jpg

Waardeloos.

j/k meesterwerkje van een thriller/horror en beschouwd als één van Nicholson's/Kubrick's beste.

The shining was vet idd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.955
The excorsist is een (cult)classic in het genre, terwijl The shining een meesterwerk is.

rise_of_the_footsoldier_ver2_xlg.jpg

The Rise of the Footsoldier

Dat er tegenwoordig nog grenzen worden opgezocht bewijst deze extreme film. Van hooligans tot hookers en van heroine tot steroids, deze chaotische film heeft het allemaal. Het is een 'biografische' film over een oud-hooligan die zich opwerkt tot gangsterbaas. Ik vond het zeker geen beste film, noch de acteerprestaties, noch de regie of montage was van een hoog niveau. Maar wat de film zo bijzonder maakt is de enorme rauwheid, hooligans-met-bijlen, roidrages en martelingen, alles komt voorbij.

Dus een aanrader voor een ieder die bij 9 uit 10 films zegt dat deze te saai of te traag is, en misschien zelfs voor de liefhebber die wel eens wat vlak en pervers entertainment wil.

5.5/10 meer kan ik er niet van maken.

Het was even wachten voor er eindelijk een goede scene rip van Cloverfield op het net stond, maar ook eindelijk deze film eens gezien. Ik moet zeggen dat ik hem zeer vermakelijk vond. Niet echt geloofwaardig, maar toch wat lekkere actie. Vond het vooral vet in het begin toen de pl**ris uit brak. Omdat de film zo kort is ben je wel de hele rit aandachtig aan't kijken. Niet hoogstaand, maar zeker goed entertainment, waar ik hem ook voor keek. 7,5/10

Eentje op aanraden van Rob:

Before the Devil Knows You're Dead
Aardige misdaad/thriller/drama van Sidney Lumet die draait rond een overval, gepleegd door twee sukkelige broers, op een juwelenwinkel van hun ouders. Deed me beetje denken aan een soort Reservoir Dogs zonder bloed meets realistisch familiedrama. De film is helemaal in stukjes gekapt (geen chronologische volgorde van scenes) en laat telkens een scene voor en na de overval zien, tot het samenkomt tot een zogenaamde climax. Dit moet het dan allemaal wat interessanter maken voor de kijker. Op zich geen slechte film maar ik heb toch het gevoel dat hier meer in zat. Soms beetje te langzaam, soms te voorspelbaar, soms gewoon te matig. Dit is echt zo'n film waarbij je denk 'het is niet slecht , maar het is zeker ook geen topmateriaal'. Mijn score zweeft dan ook ergens tussen 7 en 7,5. Alles daarboven is imo overrated. Toch waard eens te zien, maar verwacht geen spannende thriller of sterk aangrijpend drama.

zoals verwacht nog een grotere k*tfilm dan de eerste :(

a) die film is letterlijk te donker (moest de brightness van m'n scherm naar boven doen ???)
b) vond de strip waar ie op gebaseerd is, veel beter
c) wel lekker veel gore (zwangere moeders, babys, kinderen, niks word gespaard)

3.5/10

Dat is deel 2? of niet?

Terug
Naar boven