XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

morgenavond naar avantpremiere van wall-e http://www.imdb.com/title/tt0910970/
ie staat al als 9de op de top250 :eek: beter dan casablanca/apocalypse now/... :eek:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Cool Roxxe. Nog helemaal niets over gehoord. Laatste Disney/pixar's vielen me een beetje tegen, ik hoop dat het niet al te disney cliché-erig is.

Ik zie dat hij in NL pas 30 juli uit komt :( Wat is dat toch voor bullshit altijd met dat uitstellen van die data? Kan iemand me een reden geven waarom ze zo lang wachten voor ze een film in verschillende landen uit brengen? Waarom kom hij in NL bijna een maand later uit dan in België?

Country Date
Russia 25 June 2008 (Moscow Film Festival)
Chile 26 June 2008
Brazil 27 June 2008
Colombia 27 June 2008
Panama 27 June 2008
USA 27 June 2008
Israel 3 July 2008
Belgium 4 July 2008 (Wilkinson American Movie Day)
Mexico 4 July 2008
Argentina 9 July 2008
Iceland 16 July 2008
Lithuania 18 July 2008
UK 18 July 2008
Hong Kong 24 July 2008
Hungary 24 July 2008
Belgium 30 July 2008
France 30 July 2008
Netherlands 30 July 2008
South Korea 31 July 2008
Egypt 6 August 2008
Spain 6 August 2008
Latvia 8 August 2008
Venezuela 8 August 2008
Indonesia 13 August 2008
Portugal 14 August 2008
Estonia 15 August 2008
Singapore 28 August 2008
Slovenia 28 August 2008 (Ljubljana)
Denmark 29 August 2008
Norway 29 August 2008
Bulgaria 5 September 2008
Finland 5 September 2008
Romania 5 September 2008
Sweden 5 September 2008
Australia 11 September 2008
Greece 18 September 2008
New Zealand 18 September 2008
Germany 25 September 2008
Turkey 26 September 2008
Switzerland 2 October 2008 (German speaking region)
Italy 17 October 2008
Japan 20 December 2008

En dan vinden ze het gek dat mensen films downloaden. Als ik in USA zou wonen of als films hier tegelijkertijd zouden draaien als daar, dan zou ik zeker 10x meer naar de bios gaan.

ha in belgie komt ie ook "normaal" pas eind juli uit :p maar dankzij de wilkinson american movie days (wamd.be) tonen ze 'm in bxl in avant premiere :P

Ik vond In Bruges persoonlijk erg leuk.. De humor in de film was erg lekker, daarnaast was het echt een laf verhaal door de hele film, maar dat was naar mijn mening ook de bedoeling van de makers.. 8/10..

Verder '21' gekeken.. Ik ben vergeten of het nu een echt gebeurd verhaal is of niet. Daarnaast doet de film me heel erg aan een andere film/serie denken, volgens mij aan een aflevering uit 'Numbers' waarbij in wezen hetzelfde werd gedaan.. Film is erg goed te doen, gaat gelukkig ook niet echt over het pokeren of whatever wat laatste tijd echt een rage is geworden, want aan het hele kaartspel wordt weinig aandacht besteed..

Ook 'What Happens in Vegas' gezien.. Leuke film als je hem vergelijkt met andere comedies van de laatste tijd..

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.186
Zal zeker niet zo hoog blijven staan maar mijn nieuwsgierigheid is ook wel gewekt.

:bow: weer een prachtjuweeltje van Pixar :heart:

Wall-e is een grafisch juweel (zeker een cinematicket waard!), het gaat over een soort "opruimrobot" die doodalleen op onze vervuilde planeet woont en werkt (deze scenes alleen al <3) tot op een dag de mensheid (die door de vervuiling al honderden jaren op ruimteschepen woont) een verkenningsrobot sturen om te zien hoe is, van het een komt het ander en wall-e word er verliefd op :heart: en de rest moet je maar gaan zien ;)

alhoewel het verhaal wat gaatjes heeft, en soms te cliché en karakters niet echt worden uitgebouwd, is het voor mij (misschien na batman2) toch wel film vh jaar en mag ie zeker een oscar winnen :o

8,5/10

ha nee, maar vd trailer en verhale erover te zien, is het ook een mustsee

Oh :(

Maar je hebt gelijk, ik heb die trailer al 100+ maal gezien. :o

Net "Meet Bill" gezien, vond em wel goed, 2 van mn favo actrices erin :D

Ik weet niet welke films jij al gezien hebt, maar dit heb ik o.a. gevonden op Bol.com:

Actie

* American Gangster
* Rambo 4
* Fight Club
* Ocean's Eleven
* Lock, Stock and two Smoking Barrels
* Die Hard 4.0
* Aliens

Actie-Western

* The Good, the Bad and the Ugly
* Once Upon a Time in the West (special edition)

Oorlog

* Platoon
* Black Hawk Down
* Full Metal Jacket

Drama

* Godfather (de 1 of de collectie als je ze allemaal wilt)
* One Flew Over the Cuckoo's Nest
* Schindler's List (special edition)
* American Beauty

Docu

* An Inconvenient Truth

Misc

* American Psycho

Zullen nog wel andere goeie films binnen zijn bij Bol.com, maar ik ga niet heel hun aanbod uitpluizen ;)

Thnx voor de moeite Big T ;) de meeste heb ik al gezien. American Psycho nog niet die lijkt me wel wat. One Flew Over the Cuckoo's Nest kende ik nog niet maar moet ook goed zijn, thnx voor de tips. Ik moet wat meer karmapunten verdelen..:o:D

Heb de documentaire Earth trouwens pas gezien (van bol) best mooi alleen zie ik zulk soort films liever in HD. Ook de film 21: Las Vegas, film is ok maar niet bijzonder verder..

Daarom vind ik het ook lastig om films aan te raden omdat je nooit weet wat die persoon al gezien heeft. Maar die twee overige zijn zeker een goede keuze om op dvd te kopen. Als je nog andere in gedachten hebt kan ik altijd mijn mening erover kwijt zodat je weet of het een leuke koop is. Anderen hier zullen ook hun mening kunnen geven natuurlijk. Of heb je je bons al opgemaakt?

:bow: weer een prachtjuweeltje van Pixar :heart:

Wall-e is een grafisch juweel (zeker een cinematicket waard!), het gaat over een soort "opruimrobot" die doodalleen op onze vervuilde planeet woont en werkt (deze scenes alleen al <3) tot op een dag de mensheid (die door de vervuiling al honderden jaren op ruimteschepen woont) een verkenningsrobot sturen om te zien hoe is, van het een komt het ander en wall-e word er verliefd op :heart: en de rest moet je maar gaan zien ;)

alhoewel het verhaal wat gaatjes heeft, en soms te cliché en karakters niet echt worden uitgebouwd, is het voor mij (misschien na batman2) toch wel film vh jaar en mag ie zeker een oscar winnen :o

8,5/10
Klinkt leuk. Geen grote fan van animatiefilms maar deze ga ik toch zeker eens zien dan :)

survive.jpg

Survive Style 5+
IMDB: 7.8
RT: n/a

Niet mijn ding deze film. Ik hou wel van vage aziatische films maar deze kwam beetje te gemaakt op me over. Vaag doen om het vaag doen. Moeilijk om door heen te komen, en nergens echt boeiend. 5/10

Forgetting Sarah Marshall
IMDB: 7.8
RT: 85%

Aardige film maar lang niet het niveau van Knocked Up helaas. Iets te veel drama en weinig comedy imo. Maar toch zeker wel de moeite. 7/10

Happy-Go-Lucky
IMDB: 7,5
RT: n/a

Kijk, leuke film! Geen verhaal maar gewoon een kijk in het leven van een prettig gestoorde chick. Je moet er van houden, maar ik heb me goed vermaakt. Misschien een klein tikkeltje chick-flick achtig, maar ook voor ons superdudes prima vermaak. 8-/10

The Happening

http://www.thehappeningmovie.com/
IMDb: 5,4/10

Zaterdag gezien... Ik vond het echt een slechte film. Slap plot, slecht geacteerd, traag verhaal... Etc, etc.

5/10

De recensies op IMDb zijn echt hilarisch. :D

Ik hoorde ook dat die film extreem k*t was. DAarom heb ik niet eens de moeite genomen om hem te downloaden.

Weet niet wat Brian de Palma er van geprobeerd heeft te maken maar hij slaat in ieder geval behoorlijk de plank mis als het een Film Noir moest zijn.

Saaie bedoening en een berg nutteloze scenes. 4/10

Weet niet wat Brian de Palma er van geprobeerd heeft te maken maar hij slaat in ieder geval behoorlijk de plank mis als het een Film Noir moest zijn.

Saaie bedoening en een berg nutteloze scenes. 4/10

+1, die film was idd erg k*t.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.200
Niet mee eens.

Black Dahlia begint zeer veelbelovend. Mooie personages (Scarlett..) en een goede sfeer zorgen voor een veelbelovend eerste uur. Geweldig geschoten, de nodige humor en de settings van de film weet de tijdsgeest te grijpen. Hierna moeten er kennelijk enkele honderden paginas uit het boek worden doorlopen in korte tijd en op een haast herkenbare De Palma-wijze wordt dit slordig afgerafeld waardoor de film veel van zijn charme verliest.

Toch buiten dit verval-in-het-laatste-halfuur een aardige film. 6+/10

18711625.jpg

Overigens lag hij nu al op DVD voor E2,99..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven