XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Ik verwacht morgen een review natuurlijk jongens

2110025535_8e488fd438_o.jpg

Batman: The Dark Knight
IMDB: 9,5
RT: 95%

Sow, net terug uit de bios. IMDB nr. 1? Voor mij niet iig. Mijn verwachtingen lagen niet te hoog en ik ben ook geen Batman fanboy ofzo. Ik denk dat ik de film redelijk objectief heb gekeken. Het was gewoon een vette film. Vetter dan Batman Begins, maar zeker niet het hoge punt op imdb waard imo. Goede actie, lekker donker en duister en wat zwarte humor. Ik vond de film wel lang, maar hij kon het wel hebben wat ik zeker positief vind aangezien ik normaal helemaal niet zo van de lange films ben. Maar van de andere kant ben ik niet zo'n actie film liefhebber, dus ik heb altijd beetje moeite met dit soort films.
De rol van de Joker is erg vet gedaan door Heath Ledger, heerlijk maniakaal. Christian Bale natuurlijk goed als altijd. Naja, mijn eindbeoordeling: 8/10

:bow: :bow:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nolan is voor mij wat spielberg vroeger was, innovatief, goed camerawerk en het uiterste uit je acteurs krijgen (the prestige, memento en de vorige batman) :bow:
Ledger(Joker) leeft zich zo in z'n karakter dat ik nog es ga kijken in de cinema puur voor z'n show. Bale(Batman) doet z'n ding zoals gewoonlijk en Harvey Twoface was redelijk uniek gemaakt ;) Deze cocktail van drama, visuals, karakters waarmee ik me kon inleven, scoort hoog

Nu is natuurlijk de vraag of ie beter is dan the godfather :)
Natuurlijk is de film gehypt en kun je beide films niet echt vergelijken,
Ik persoonlijk heb altijd een zwak voor die "ouwe" films dus vind ik dat de godfather on top moet blijven, niet omdat het "de godfather" is maar omdat het de "elvis" van de filmindustrie is if ya know what i mean :)

Dus waar wacht je nog op, ga dat zien !!

9.4/10

Die stemmen gaan wel hard hoor voor The Dark Knight! Nu al 104,906 na een goeie week, dat is al 1/3 van de stemmen die The Godfather heeft sinds de start van IMDB.

Het zou met niet verwonderen dat The Dark Knight Titanic van de troon duwt als highest-grossing film allertijden.

Vet dat je de film al gezien hebt, Roxxe. Kan ook niet wachten!

Sorry hoor, maar ik vind het echt een hype. Komop Roxxe, twijfelen of the dark knight of the godfather bovenaan moet staan?? Of dit een laatste eerbetoon is aan Heath Ledger of wat dan ook, deze score is echt wel overtrokken. HEt was gewoon een vette actiefilm, maar er zijn echt wel voldoende punten waar ik echt ff zo zat van: ok... Natuurlijk is het batman en moet je die dingen naast je heen zetten, maar ik sta er echt van te kijken hoe ****ing hoog deze film beoordeeld wordt. Krijg een behoorlijk kudde dier gevoel.

zit vanaaf om 19:00 in de bios:D:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.269

Nee het is geen 'film-noir'... :rolleyes:

Ben zelf ook zeer benieuwd. Zou het liefst eigenlijk weer even alle Batmans zien alvorens het vervolg te kijken, maar daar heb ik het momenteel te druk voor. Zal hem dit weekend gaan zien. Kreeg eerder ook al goede review te horen van een voor mij betrouwbare filmbron die de film in Vegas had gezien deze week.

Laatst bewerkt:
:bow: :bow:

Nolan is voor mij wat spielberg vroeger was, innovatief, goed camerawerk en het uiterste uit je acteurs krijgen (the prestige, memento en de vorige batman) :bow:
Ledger(Joker) leeft zich zo in z'n karakter dat ik nog es ga kijken in de cinema puur voor z'n show. Bale(Batman) doet z'n ding zoals gewoonlijk en Harvey Twoface was redelijk uniek gemaakt ;) Deze cocktail van drama, visuals, karakters waarmee ik me kon inleven, scoort hoog

Nu is natuurlijk de vraag of ie beter is dan the godfather :)
Natuurlijk is de film gehypt en kun je beide films niet echt vergelijken,
Ik persoonlijk heb altijd een zwak voor die "ouwe" films dus vind ik dat de godfather on top moet blijven, niet omdat het "de godfather" is maar omdat het de "elvis" van de filmindustrie is if ya know what i mean :)

Dus waar wacht je nog op, ga dat zien !!

9.4/10
Maar je zou 'm dus op nr2 zetten net onder TGF1 in je eigen top ranglijst? Het is iig wel één van de meest populaire en gehypete films van de laatste jaren. Zoals Rob zegt zou je het succes deels kunnen toeschrijven aan het kuddediergevoel, als een grote groep tienen en 9.5'en gaat uitdelen ben je geneigd dat ook te doen. Hetzelfde hebben we gezien bij No Country... als de media het maar genoeg ophemeld kan een film soms een hogere score krijgen dan ie eigenlijk waard is. Of ik het daarmee eens ben in dit geval zien we wel.

Mja ik was naar de bios met 2 andere maten, 1 gast die nogal van actie films houdt en ook erg enthousiast was over batman begins. We hadden eigenlijk alle 3 hetzelfde gevoel en ik dacht de meeste mensen om ons heen ook. 'Sow, was wel een vette film. Idd, zeker prima filmpje'. Maar niet 'wtf dit was echt wel de vetste film die ik ooit gezien heb'. Ik vond There Will Be Blood, Planet Terror en Sin City toch alle 3 stukken toffere films. Helemaal raar dat iedereen Dark Knight de veste superhero/comic verfilming ooit vind, Sin City was zéker wel vetter imo.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.272
Sin City en No Country for Old Men zijn beiden vernieuwende films geweest, hetgeen ze terecht een hoge score oplevert IMO.

Of Batman dat is durf ik te betwijfelen, al is het maar omdat dit het zoveelste deel van de reeks is (of strikter genomen een sequel, gelet op director/cast).

Ik ben vrij zeker dat deze batman-film (voor mij) stukken beter zal zijn dan Sin City, gezien ik die film (vernieuwend of niet) helemaal niet boeiend of meesterlijk vond (eerder irritant en pretentieus). Maar om TGF of andere top-10 films (op lange termijn) te verslaan moet een nieuwe film veel in huis hebben...

Zit die Top 250 eigenlijk wel goed in elkaar? Het aantal stemmers per film varieert nogal. Zouden ze de score herleiden naar hetzelfde aantal stemmers per film? Ik betwijfel het eigenlijk!

e6t44y.jpg

Zit die Top 250 eigenlijk wel goed in elkaar? Het aantal stemmers per film varieert nogal. Zouden ze de score herleiden naar hetzelfde aantal stemmers per film? Ik betwijfel het eigenlijk!

e6t44y.jpg
Het is gewoon het best haalbare, want weinig mensen hebben alle films gezien en nog minder mensen stemmen vervolgens op elke film. Grofweg ben ik het wel ongeveer eens met de top 250 ranglijst van imdb, maar het blijft een rangschikking die hoofdzakelijk gebeurt op basis van populariteit.

heb net unearthed gezien, omg slechtse film ooit imo (dus nog slechter dan under suspicion voor mij), en daar moet je echt wel al moeite voor doen.

even kort toelichten ( geen spoilers),
script van 5blz ofzo schat ik
camera beweegt heel de tijd, zelfs wanneer ze een stil shot nemen van de maan
visuele effecten van in de tijd van total recall met oud Mr. O.

Dark knight wil ik ook wel zien, alleen vind ik cinema f*cking duur

heb net unearthed gezien, omg slechtse film ooit imo (dus nog slechter dan under suspicion voor mij), en daar moet je echt wel al moeite voor doen.

even kort toelichten ( geen spoilers),
script van 5blz ofzo schat ik
camera beweegt heel de tijd, zelfs wanneer ze een stil shot nemen van de maan
visuele effecten van in de tijd van total recall met oud Mr. O.

Dark knight wil ik ook wel zien, alleen vind ik cinema f*cking duur
je bent 26 en je kunt je geen 6euro veroorloven?

Overschatte film, ongeloofelijk! Ik snap niet dat dit 'The Godfather' van de romantische fims word genoemd. Ik vond er helemaal niets romantisch aan. :scratch:

De enige reden om deze film nog eens te bekijken is Jullie Christie. :heart: (Pacino's favoriete actrice btw)

5/10

als ik naar de metropolis in antwerpen ga is een ticketje al 8euro, versnaperingen neem ik niet, vervoer betaal ik niet

maar goed, ben op dit moment student af en werkzoekend, ben alles bij elkaar geteld iets meer dan 50€ ....dus cinema is duur (maar vooral, cinema vind ik niet gezellig)

overigens is tegenwoordig 15min pauze midden in de film

Terug
Naar boven