- Waardering
- 5.132
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
So yeah, 'The Godfather' got 400 votes for 1s the other day, in just a single day, and it's overall 1 total has been skyrocketing ever since TDK came out. In fact, it's gotten so many 1s that it's no longer even the number 2 movie on the imdb 250 and has dropped below 'The Shawshank Redemption'.
Laatst weer op tv gezien. Amerikanen zijn nogal emotioneel, moet toegeven dat deze film wel wat emo-gehalte heeft, wat natuurlijk mooi kan uitpakken. Laatste scenes zijn zeker niet verkeerd, maar 7.9 is inderdaad vrij hoog. Zelf houd ik het op 6.5-7 max. (vooral dat matig acteerwerk van delen van de cast en het over the top gedoe haalt de score naar beneden).[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Overschatte film of heb ik iets over het hoofd gezien? Hoogstens een kleine 6 waard, zeker geen 7.9
-6/10
). Het gaat toch om entertainment en de zaal was geëntertained.. Verder was het scenario, ok. Een fijne anderhalf uur in de cine dus.![]()
Batman: The Dark Knight
IMDB: 9,5
RT: 95%
Sow, net terug uit de bios. IMDB nr. 1? Voor mij niet iig. Mijn verwachtingen lagen niet te hoog en ik ben ook geen Batman fanboy ofzo. Ik denk dat ik de film redelijk objectief heb gekeken. Het was gewoon een vette film. Vetter dan Batman Begins, maar zeker niet het hoge punt op imdb waard imo. Goede actie, lekker donker en duister en wat zwarte humor. Ik vond de film wel lang, maar hij kon het wel hebben wat ik zeker positief vind aangezien ik normaal helemaal niet zo van de lange films ben. Maar van de andere kant ben ik niet zo'n actie film liefhebber, dus ik heb altijd beetje moeite met dit soort films.
De rol van de Joker is erg vet gedaan door Heath Ledger, heerlijk maniakaal. Christian Bale natuurlijk goed als altijd. Naja, mijn eindbeoordeling: 8/10
![]()
Nolan is voor mij wat spielberg vroeger was, innovatief, goed camerawerk en het uiterste uit je acteurs krijgen (the prestige, memento en de vorige batman)![]()
Ledger(Joker) leeft zich zo in z'n karakter dat ik nog es ga kijken in de cinema puur voor z'n show. Bale(Batman) doet z'n ding zoals gewoonlijk en Harvey Twoface was redelijk uniek gemaaktDeze cocktail van drama, visuals, karakters waarmee ik me kon inleven, scoort hoog
Nu is natuurlijk de vraag of ie beter is dan the godfather
Natuurlijk is de film gehypt en kun je beide films niet echt vergelijken,
Ik persoonlijk heb altijd een zwak voor die "ouwe" films dus vind ik dat de godfather on top moet blijven, niet omdat het "de godfather" is maar omdat het de "elvis" van de filmindustrie is if ya know what i mean
Dus waar wacht je nog op, ga dat zien !!
9.4/10
Deze film is een groot eerbetoon aan Heath Ledger. Hij speelt de beste "villain" aller tijden. Maniakaal, geniaal, onvoorspelbaar en verantwoordelijk voor bijna elk komisch moment in de film. De film begint gelijk boeiend en laat je niet meer los. Zelfs na 2,5 uur - en half 2 s'nachts ondertussen - vond ik het jammer dat hij afgelopen was. Maar de rest van de cast moet zeker ook niet ongenoemd blijven, "The Batman" is van gebruikelijk hoog niveau en Harvey Dent is perfect gecast.
9/10.
anyone?tsk tsk zoutzak, het karakter "harvey two-face" is stukje ouder dan javier bardemHele sterke superheromovie. Nolan zet de duistere lijn voort uit Batman Begins en levert een welhaast serieuze actiefilm. Casting was goed, als enige weet Maggie Gyllenhaal mij niet helemaal te overtuigen, verder was iedereen op dreef. The joker wordt erg vet neergezet, maar omdat het een betrekkelijk kleine rol betreft snap ik alle ophef niet helemaal. Uitstekende bijrol van Ledger. Maar zoals verwacht levert de film in feite niets nieuws... Het is een beproefd en succesvol bevonden concept maar Nolan weet het in deze film wel volledig te benutten want het is direct een mijlpaal in het genre.
Uitstekende actiefilm en de beste Batman uit de reeks. Zeker een aanrader voor het actieminnend filmpubliek.
8/10
Een hoge beoordeling is prima, maar deze film op een lijn scharen met de grote titels uit de cinemahistorie is natuurlijk bullcrap.
Op een aantal momenten twijfelde ik een beetje aan het originaliteitsgehalte, zoals de 'evil' Harvey Dent en zijn coinflips a la Bardem in No Country... Andere voorbeelden zijn me even ontschoten want zat daarvoor net even te stoned in de bioscoopanyone?

tsk tsk zoutzak, het karakter "harvey two-face" is stukje ouder dan javier bardem![]()