Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

pauze in de film is zo vorige eeuw

Ze zijn echt belachelijk bezig op IMDB

So yeah, 'The Godfather' got 400 votes for 1s the other day, in just a single day, and it's overall 1 total has been skyrocketing ever since TDK came out. In fact, it's gotten so many 1s that it's no longer even the number 2 movie on the imdb 250 and has dropped below 'The Shawshank Redemption'.

Ja zag het ook, buitengewoon triest , jammer ook voor de waarde van die lijst die zo steeds verder achteruit gaat.

****ing fanboys. IMDB rating is toch nagenoeg waardeloos. Achja, de film zal nog wel een eindje droppen denk ik, dat zou wel rechtvaardig zijn.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Overschatte film of heb ik iets over het hoofd gezien? Hoogstens een kleine 6 waard, zeker geen 7.9 :rolleyes:

-6/10

Ik vond Truman show zeker een leuke film. Kijk het hele idee is nu ook wat meer ingeburgerd met de hele big brother real life TV generatie, maar destijds was het een behoorlijk vernieuwend idee. Het staat niet bol van geniaal acteerwerk ofzo, maar de film kijkt toch prima weg. Een goede 7 vind ik hem wel waard.

Overschatte film of heb ik iets over het hoofd gezien? Hoogstens een kleine 6 waard, zeker geen 7.9 :rolleyes:

-6/10
Laatst weer op tv gezien. Amerikanen zijn nogal emotioneel, moet toegeven dat deze film wel wat emo-gehalte heeft, wat natuurlijk mooi kan uitpakken. Laatste scenes zijn zeker niet verkeerd, maar 7.9 is inderdaad vrij hoog. Zelf houd ik het op 6.5-7 max. (vooral dat matig acteerwerk van delen van de cast en het over the top gedoe haalt de score naar beneden).

Deze film is een groot eerbetoon aan Heath Ledger. Hij speelt de beste "villain" aller tijden. Maniakaal, geniaal, onvoorspelbaar en verantwoordelijk voor bijna elk komisch moment in de film. De film begint gelijk boeiend en laat je niet meer los. Zelfs na 2,5 uur - en half 2 s'nachts ondertussen - vond ik het jammer dat hij afgelopen was. Maar de rest van de cast moet zeker ook niet ongenoemd blijven, "The Batman" is van gebruikelijk hoog niveau en Harvey Dent is perfect gecast.

9/10.

hancock=

....begrijp de negatieve kritieken niet zo.. van in het begin bied de film eens een ander soort heldenstory..luchtig engrappig, why not? vind er niks mis mee (zeker niet die paar killerlines :D). Het gaat toch om entertainment en de zaal was geëntertained.. Verder was het scenario, ok. Een fijne anderhalf uur in de cine dus.

TDK=

Joker speelt zn rol zeker goed maar oscar oscar?? een nominatie voor beste 2de acteur, dat is ok. Verder echt geen saaie film.. Beste batman tot nu toe. Jezus wat was die vrouw LELIJK! Fugly, zoals ik eerder heb gelezen. De voiceover is niet ZO erg..ergens moet dat wel. Bale zag er ook Mager uit..
verder niks toe te voegen.

Hancock 8/10 (in zn genre)
tdk 9/10 (in zn genre)

wat betreft die punten op imdb mogen ze doen wat ze willen, ik heb mijn eigen toplijst v films.

ja die imdb top250 is volkomen verkloot pfff heeft rottentomatoes geen toplijst?

Een lijst zoals imdb niet maar wel dit [Link niet meer beschikbaar]

Ach mensen zitten hier gewoon op de anti-bandwagon bandwagon.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.294
2110025535_8e488fd438_o.jpg

Batman: The Dark Knight
IMDB: 9,5
RT: 95%

Sow, net terug uit de bios. IMDB nr. 1? Voor mij niet iig. Mijn verwachtingen lagen niet te hoog en ik ben ook geen Batman fanboy ofzo. Ik denk dat ik de film redelijk objectief heb gekeken. Het was gewoon een vette film. Vetter dan Batman Begins, maar zeker niet het hoge punt op imdb waard imo. Goede actie, lekker donker en duister en wat zwarte humor. Ik vond de film wel lang, maar hij kon het wel hebben wat ik zeker positief vind aangezien ik normaal helemaal niet zo van de lange films ben. Maar van de andere kant ben ik niet zo'n actie film liefhebber, dus ik heb altijd beetje moeite met dit soort films.
De rol van de Joker is erg vet gedaan door Heath Ledger, heerlijk maniakaal. Christian Bale natuurlijk goed als altijd. Naja, mijn eindbeoordeling: 8/10

:bow: :bow:
Nolan is voor mij wat spielberg vroeger was, innovatief, goed camerawerk en het uiterste uit je acteurs krijgen (the prestige, memento en de vorige batman) :bow:
Ledger(Joker) leeft zich zo in z'n karakter dat ik nog es ga kijken in de cinema puur voor z'n show. Bale(Batman) doet z'n ding zoals gewoonlijk en Harvey Twoface was redelijk uniek gemaakt ;) Deze cocktail van drama, visuals, karakters waarmee ik me kon inleven, scoort hoog

Nu is natuurlijk de vraag of ie beter is dan the godfather :)
Natuurlijk is de film gehypt en kun je beide films niet echt vergelijken,
Ik persoonlijk heb altijd een zwak voor die "ouwe" films dus vind ik dat de godfather on top moet blijven, niet omdat het "de godfather" is maar omdat het de "elvis" van de filmindustrie is if ya know what i mean :)

Dus waar wacht je nog op, ga dat zien !!

9.4/10

Deze film is een groot eerbetoon aan Heath Ledger. Hij speelt de beste "villain" aller tijden. Maniakaal, geniaal, onvoorspelbaar en verantwoordelijk voor bijna elk komisch moment in de film. De film begint gelijk boeiend en laat je niet meer los. Zelfs na 2,5 uur - en half 2 s'nachts ondertussen - vond ik het jammer dat hij afgelopen was. Maar de rest van de cast moet zeker ook niet ongenoemd blijven, "The Batman" is van gebruikelijk hoog niveau en Harvey Dent is perfect gecast.

9/10.

Hele sterke superheromovie. Nolan zet de duistere lijn voort uit Batman Begins en levert een welhaast serieuze actiefilm. Casting was goed, als enige weet Maggie Gyllenhaal mij niet helemaal te overtuigen, verder was iedereen op dreef. The joker wordt erg vet neergezet, maar omdat het een betrekkelijk kleine rol betreft snap ik alle ophef niet helemaal. Uitstekende bijrol van Ledger. Maar zoals verwacht levert de film in feite niets nieuws... Het is een beproefd en succesvol bevonden concept maar Nolan weet het in deze film wel volledig te benutten want het is direct een mijlpaal in het genre.

Uitstekende actiefilm en de beste Batman uit de reeks. Zeker een aanrader voor het actieminnend filmpubliek.

8/10

Een hoge beoordeling is prima, maar deze film op een lijn scharen met de grote titels uit de cinemahistorie is natuurlijk bullcrap.

Op een aantal momenten twijfelde ik een beetje aan het originaliteitsgehalte, zoals de 'evil' Harvey Dent en zijn coinflips a la Bardem in No Country... Andere voorbeelden zijn me even ontschoten want zat daarvoor net even te stoned in de bioscoop :) anyone?

Hele sterke superheromovie. Nolan zet de duistere lijn voort uit Batman Begins en levert een welhaast serieuze actiefilm. Casting was goed, als enige weet Maggie Gyllenhaal mij niet helemaal te overtuigen, verder was iedereen op dreef. The joker wordt erg vet neergezet, maar omdat het een betrekkelijk kleine rol betreft snap ik alle ophef niet helemaal. Uitstekende bijrol van Ledger. Maar zoals verwacht levert de film in feite niets nieuws... Het is een beproefd en succesvol bevonden concept maar Nolan weet het in deze film wel volledig te benutten want het is direct een mijlpaal in het genre.

Uitstekende actiefilm en de beste Batman uit de reeks. Zeker een aanrader voor het actieminnend filmpubliek.

8/10

Een hoge beoordeling is prima, maar deze film op een lijn scharen met de grote titels uit de cinemahistorie is natuurlijk bullcrap.

Op een aantal momenten twijfelde ik een beetje aan het originaliteitsgehalte, zoals de 'evil' Harvey Dent en zijn coinflips a la Bardem in No Country... Andere voorbeelden zijn me even ontschoten want zat daarvoor net even te stoned in de bioscoop :) anyone?
tsk tsk zoutzak, het karakter "harvey two-face" is stukje ouder dan javier bardem;)

Goede review Zoutzak, kan me helemaal in vinden.

Dingetjes die ik zelf slecht/minder/irri aan de film vond:

- De Steven Seagal hitsige hijger stem die Bale op zet zodra hij zijn batman pak aan heeft.
- Het hele gedoe rondom de mobile telfoon camera. Vond het vergezocht en ook geen cool effect geven in de film. Op het einde zelfs beetje storend dat Batman in gevecht met de joker hem niet kan zien omdat zijn mobile telefoon zicht storing heeft terwijl de gast naast hem staat.
- De extreme omslag van Harry Dent naar Two-Face. Eerst is hij de moraal zelf, de vechter en dan nadat er iets gebeurt wat redelijkerwijs beetje buiten de schuld van vele ligt flipt hij helemaal en wordt hij psycho. Het was zeker vet gedaan hoe Two-Face er uit zag enzo, maar ik vondhet beetje overhaaste en ongeloofwaardige gedaanteverwisseling.
- Mja, het voorspelbare 'ik laat de grootste mafkees/evil guy uit de wereld achter met 1 emotioneel betrokken agent en die zet ik dan bij hem in de cel om de deur te bewaken die ook gewoon op slot kan en rara wat gebeurt er', juist de joker ontsnapt.

Mja en wel meer dingetjes waar ik zo niet meteen op kom. Kleinigheidjes maar wel matig storend.

1e 2 punten en de 4e uit je spoler ben ik het mee eens Rob G, de 3 gedeeltelijk... als je het verhaal al kent is het anders omdat je het al weet, maar vond er opzich nog wel een goede reden achter zitten.

@ Zoutzak: Die cointoss is idd wat ongelukkig maar het is toch echt 2-face z'n trademark.

Vond de film een 8,5 waard, wat de rest zei: goede actie film, goed acteerwerk maar niets nieuws.

in de cartoons is z'n omschakeling veel beter uitgewerkt vind ik, daar vind de maffia dossiers over z'n dubbele persoonlijkheid en gooit een maffialid zuur over z'n gezicht tijdens een rechtszaak

Wanted_film_poster.jpg

Wanted (2008)
IMDB: 7,3
RT: 72%

Aardige over the top actie film met beetje standaart schraal verhaaltje. Maar hier en daar behoorlijk vette spectaculaire scenes. Wel lekker filmpje als je hem niet te serieus neemt. 7+/10

bigger-stronger-faster-post.jpg

Bigger Stronger Faster (2008)
IMDB: 8.3
RT: 97%

Er toffe docu die inmiddels wel bekend is hier ophet board. Mooie visie op het gebruik van AAS en de Amerikaanse Cultuur. Must see voor ieder DBB lid! 8,5/10

La Haine (1995)
IMDB: 8.1
RT: 100%

Dan toch eindelijk eens deze film gekeken. En ik moet zeggen dat het een indrukwekkende film was. Tof om te kijken, hier een daar riep het wat ergernissen bij me op maar dat was meer te danken aan de realistische en goede rollen van wat tuigkoppies. Defenite aanrader! 8+/10

Terug
Naar boven