XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.381
een dreamworks vehicle boven een pixar??? watskeburt???

Ik ben geen geoefende animatiefilm-kijker, in de zin dat ik binnen dit 'genre' weet waar ik op moet letten of weet wat de maatstaven zijn. Ik vond Wall-E niet overtuigend en daarbij pretentieus. Dit heeft ook te maken met verwachtingen die misschien te hoog liggen. Maar Kung Fu Panda wist veel beter te vermaken doordat het niet constant veranderd van niveau/humor/thematiek zoals Wall-E dat op mij deed overkomen. Pixar heeft zich gewoon vertild aan deze film in mijn ogen, ze wilden te veel. Je kan niet tegelijk een toekomstbeeld schetsen, menselijke cultuurproblemen aan de kaak stellen (digitalisering, overgewicht, etc) maar ook zeer kinderlijke grappen en dialogen houden en dan daarbovenop nogeens het science fiction genre wilt aandoen met nota bene aan de lopende band verwijzingen naar 2001. Als kijker weet je gewoon niet meer wat de bedoeling van de maker is doordat deze vanalles samen wil laten komen in de film en daarmee duidelijk te veel hooi op de vork heeft genomen.

MV5BMTczOTA3MzY2N15BMl5BanBnXkFtZTcwOTYwNjE2MQ@@._V1._SX94_SY140_.jpg

Wall-E

Totaal geen boeiende film eigenlijk, vind het allemaal maar zeer langzaam beginnen, niet echt een al te boeiend verhaal. Wereld ziet er mooi uit, maar dan eenmaal op dat ruimteschip zien de mensen er uit alsof ze door een stagaire in een weekje zijn getekent, al zal dat wel de bedoeling zijn.

Leuk om te zien, grappige humor maar veel te overhyped.

MV5BMzE2MzEzNDc5M15BMl5BanBnXkFtZTcwMzYxOTA3MQ@@._V1._SX94_SY140_.jpg

You Don't Mess with the Zohan

Dieptepunt kwa films van dit jaar tot nu toe. Wat een belachelijke k*t film (en dan zeg ik het nog netjes.) Zeer slechte humor, soort van politieke boodschap er aan proberen te geven die nergens op slaat, belachelijk dom verhaal. Slechtste film die ik dit jaar gezien heb.

MV5BNDcxMTA0MTk0M15BMl5BanBnXkFtZTcwNjM2Nzc3MQ@@._V1._SX96_SY140_.jpg

The Forgotten Kingdom

Leuke film, beetje over de top oldschool kungfu, bevalt me wel. Twee goede acteurs (Jet Li, Jackie Chan) en Yifei Liu is ook prettig om te zien. Verhaal is wel geinig. Verder meer een film om ff weg te kijken, al hoewel aardig voorspelbaar.

Kheb er nog meer gezien de afgelopen week, maar dit zijn de laatste drie :P

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.384
@ Bentley je fotos werken niet, miss ff titel vermelden?

Hmm hier doen ze et, heb ze van imdb. Zal de titels er ff bijzetten

Wanted is nog niet op retail, alleen R5 met 2line geluid = verneuking vd film, als je echte filmfan bent kijk je die shit niet eens en wacht je op de retail/hd met dolby/dts ;)
Helemaal eens, verder vind ik het ook vervuiling van NG, filter ze er sowieso altijd uit.

You Don't Mess with the Zohan

WTF!!!

Als deze zin niet gestolen is van The Big Lebowski dan weet ik het ook niet meer! Laat me raden: een r*tard zoals Vince Vauhgn, Adam Sandler of Ben Stiller heeft de lead? :mad:

Sandler ja.

Imo zijn bijna alle Pixar-Disney films overrated. Ja het ziet er allemaal erg mooi uit, maar uiteindelijk zit je gewoon een voorspelbare familiefilm vol cliché's en matige grappen te kijken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]Gone baby gone[/IMDB]

Een film die je vanaf het begin af aan vastpakt en je niet meer loslaat, een hele sterkte film die goed in elkaar steekt. Het einde is ook zeer goed gekozen vond ik.

Spoiler niet openen als je de film nog niet hebt gezien..

Ik vind dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt, zijn vriendin kwijt, en amanda krijgt een verschrikkelijke opvoeding.

8,3/10

574.jpg

[IMDB]Amos & Andrew[/IMDB]

De film was verschrikkelijk simpel, zit geen inhoud in, maar toch vond ik hem heel erg leuk, heb een paar keer flink hardop moeten lachen :D

7/10 (comedy rating)

[IMDB]Hitman[/IMDB]

Ondanks de wel aardige rating op imdb (6,3) had ik 0,0% verwachting van deze film. Maar hij viel me heel erg mee, zit lekkere actie in de film en kijkt lekker weg.

Het einde was een beetje mowooaahhh kon net :D

6,5/10

[IMDB]A History Of Violence[/IMDB]

Geweldige film! puur genieten :D

Vond het alleen jammer dat hij nog net ietsje te weinig van zijn gangster fighting skills liet zien.

8,7/10

[IMDB]What women want[/IMDB]

Ja lachen jullie maar, deze film is gewoon geweldig heb hem meerdere malen gezien en lig altijd weer in een deuk :D comedy op zijn best!

8,3/10 (comedy rating)

Heb nog een shitload gekeken deze week maargoed.. doe ik andere keer wel

TDK gezien, best een goeie film. Ledger was een waardige Joker, Bale was batman en de rol van 2face was vet. De film graaft ook iets dieper dan een doorsnee Batman film, maar hoeft niet aan authenticiteit in te boeten. 1 van de betere films die ik de afgelopen tijd gezien heb, maakt de verwachtingen waar op enkele storende plotwendingen na.

8,4792/10

TDK gezien, best een goeie film. Ledger was een waardige Joker, Bale was batman en de rol van 2face was vet. De film graaft ook iets dieper dan een doorsnee Batman film, maar hoeft niet aan authenticiteit in te boeten. 1 van de betere films die ik de afgelopen tijd gezien heb, maakt de verwachtingen waar op enkele storende plotwendingen na.

8,4792/10

Kwam je met de calculator op dat cijfer uit? :D

Ik ga TDK volgende week even in de bioscoop bekijken, ben benieuwd.

Gister dus Ali gezien.

eigenlijk dus een film over het leven van Muhammad Ali met will smith.

soms iets te langdradig, maar wel goed geacteerd door smith (wat ie wel s laat afweten laatste tijd :P)

8/10

heb jij het script van hancock gelezen of is er een boek van?

Ik heb het gelezen. Vrienden die tijdens de vakantie hier waren (van Chicago) hadden het in één of ander Amerikaans tijdschrift staan.
Originele titel was ook anders...probeer het voor je op te zoeken.

Best een goede film eigenlijk, voor mij onbekende acteurs maar Jim Sturgess zet een mooie rol neer. Interessant verhaal/setting en kijkt lekker weg. Een van de betere films die ik de afgelopen twee weken heb gezien.

7/10

Nee helemaal niet, ik kan het ook niet :P Word zelfs een beetje uitgelegt.

Terug
Naar boven