MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Iemand straw dogs gezien?Lekkere film uit de jaren 70...

Imo zijn bijna alle Pixar-Disney films overrated. Ja het ziet er allemaal erg mooi uit, maar uiteindelijk zit je gewoon een voorspelbare familiefilm vol cliché's en matige grappen te kijken.
je begeeft je op gevaarlijk gebied jongeman!!

Toy Story is nog altijd de beste geanimeerde film punt!

leuk gedaan, maar volgde naturlich het clichépad (dude die goed bezig is krijgt klappen en uiteindelijk haalt ie z'n revanche)

Ja dat is ook wel weer zo, maar als je het zo bekijkt zijn de meeste grotere films cliche :P Genoeg dingen die voorspelbaar zijn en al 100x eerder voorgekomen zijn in films :P

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.409
Wat betreft animatiefilms heeft [IMDB]Spirited Away[/IMDB] in de tijd nog wel een bijzondere indruk achter gelaten..

Begrijp Zoutzak wel wat Wall E betreft, je mag niet vergeten dat iedereen naar zulke films gaat kijken, kinderen, film-noobs, ouderen etc. Veel groepen die snel een 10 geven, overal vol lof erover spreken en de film dus mogelijk overwaarderen waardoor die een onterecht hoge status krijgt. Films die heel veel mensen kunnen bekeken worden hebben natuurlijk in dat opzicht altijd wel een voordeel. Maar je moet toegeven dat ze het slim hebben aangepakt: beetje emotie opwekken, mooie 3D erin, achterliggende boodschap die het geheel zogenaamd 'diepgang' moet geven...

Begrijp Zoutzak wel wat Wall E betreft, je mag niet vergeten dat iedereen naar zulke films gaat kijken, kinderen, film-noobs, ouderen etc. Veel groepen die snel een 10 geven, overal vol lof erover spreken en de film dus mogelijk overwaarderen waardoor die een onterecht hoge status krijgt. Films die heel veel mensen kunnen bekeken worden hebben natuurlijk in dat opzicht altijd wel een voordeel. Maar je moet toegeven dat ze het slim hebben aangepakt: beetje emotie opwekken, mooie 3D erin, achterliggende boodschap die het geheel zogenaamd 'diepgang' moet geven...
dus toch duidelijke zaak van de som vd delen is groter dan het geheel of zoiets?

Net Wanted gekeken. Een simpel plotje, met een verrassende wending. Had een stuk meer van gemaakt kunnen worden. Ik verwachtte eigenlijk een beetje Assasins Creed the movie. Maargoed, het is allemaal wat onrealistisch en en het is gewoon een vette actiefilm. De Equilibrium praktijken zijn echt heerlijk om naar te kijken en de hoofdrolspeler verandert zeer goed van geek naar hero. Weining diepgang, maar vette actie.

7,5/10

Afgelopen week:

Vertigo

Heb nu de gerestoreerde versie bekeken met beter beeld (70MM) en geluid en op DVD9. Echt een wereld van verschil, de kleuren en het contrast zijn prachtig. Heeft pakken geld gekost en duurde 2 jaar. Het plot is perfect en James Stewart + Kim Novak spelen zalig goed. Een van de beste suspense films die er zijn en ik denk ook één van Hitchcock's beste 9/10.

The Condemned

Aardig actiefilmpje dat bij momenten wel leuk wegkijkt. Origineel idee maar uitvoering is niets speciaals. Einde is wel leuk afgewerkt. Kan je één keer zien 6/10.

Rendition

Nog zo'n film die op de actualiteit inspeelt. Was redelijk voorspelbaar maar wel mooi gefilmd. Echt zo'n middelmatig geval dat je ook weer snel vergeten bent. Kon dus niet echt overtuigen, 6.5/10.

9/11

Dit is wel een prima docu over 9/11. Eens wat anders dan wat we al gezien hebben. Je leert ook wat over het leven van de Amerikaanse brandweer. Zeker de moeite waard om een keer te zien 8/10.

Felon

Gevangenisfilm waar over nagedacht is en die goed in elkaar zit. Beetje moeilijk aan te nemen dat dergelijk verhaal in realiteit zou kunnen afspelen maar in het soms gekke Amerika weet je nooit. Begin is niet zo indrukwekkend maar alles in de gevangenis is prima. Weet ook nog tot bepaalde hoogte wat verrassend te blijven en het acteerwerk is meer dan behoorlijk 7,5/10.

Afgelopen week:

Felon

Gevangenisfilm waar over nagedacht is en die goed in elkaar zit. Beetje moeilijk aan te nemen dat dergelijk verhaal in realiteit zou kunnen afspelen maar in het soms gekke Amerika weet je nooit. Begin is niet zo indrukwekkend maar alles in de gevangenis is prima. Weet ook nog tot bepaalde hoogte wat verrassend te blijven en het acteerwerk is meer dan behoorlijk 7,5/10.

ik vond die manier van filmen echt zeer storend...heb em daarom na 10min afgezet.. :P

ik vond die manier van filmen echt zeer storend...heb em daarom na 10min afgezet.. :P
Ja viel me ook op, soms was het beven er echt teveel aan. Sinds the bourne identity zie je dat in veel films opduiken, maar soms stoort het gewoon.

Vnv Survive Style 5+ gekeken..

Of dit soort films zijn niets voor mij

Of dit is gewoon een ontzettende rukfilm

Either Way, hele avond naar een crappy film zitten kijken..

3/10

Harold & Kumar: Escape from Guantanamo Bay
Tsja, er zaten wat grappige momenten tussen, maar meer ook niet. De simpele stonerhumor heeft een héél licht politiek tintje gekregen. Maar dat maakt de film alleen maar minder. 5/10.

Definitely Maybe
Damn, een chickflick? Nou, ik vind het best. Ik vond het echt een heerlijke film om te kijken. Geen complexe verhaallijn, maar geweldig gebracht, goede muziek en ik blijf fan van Ryan Reynolds. Ik zat echt helemaal in de film. 8/10.

You Don't Mess with the Zohan (2008)

Een nogal hoog gay gehalte heeft deze film... De coïtusgrappen begonnen op den duur ook wel wat te vervelen en een echt goed verhaal zat er zoals verwacht ook niet in. Zaterdagavond filmpje voor op de bank, zeker geen bioscoop film. Ook niet de beste Adam Sandler film imo.

6,5 / 10

Gisteren Wanted, met de bevallige angelina jolie, gezien: Volgepakt met actie, ging de film enorm goed vooruit :)
Had hem stukken slechter verwacht, maar was aangenaam verrast dus :)

Terug
Naar boven