MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[IMDB]Once upon a time in the West[/IMDB]

Eindelijk eens kunnen zien. Een waar meesterwerkje! Weet nu ook waar films als "no country for old men" hun stijl hebben gehaald... Dit is alleen vele malen beter. Het regie is gewoon perfect, de muziek is erg goed gekozen en zit in het verhaal 'ingebakken'. Henry Fonda weer erg overtuigend ook (die man kon echt alles spelen). Het plot is boeiend en vraagt toch wat denkwerk als je de eerste keer kijkt. En dan de achtergronden: gewoon indrukwekkend, zeker voor die tijd. Je stapt zo in het verleden lijkt wel. Claudia Cardinale is trouwens de geilste actrice ooit :D 9,5/10

Echt beste western die ik ooit heb gezien, claudia is (was) echt mega lekker, alleen zal ze nu wel niet meer zijn :o

Lacombe Lucien
User Rating: 7.9/10 (1,146 votes)

vew6d0.jpg

De achttienjarige Lucien Lacombe woont in een klein plaatsje in het Zuid-Westen van Frankrijk. Het is de zomer van 1944 en zijn vader wordt gevangen gehouden in Duitsland. Zijn moeder heeft een relatie met haar baas. Lucien wordt niet toegelaten tot het verzet en werkt nu voor de Duitse politie. Dan ontmoet hij France Horn, de dochter van een rijke Joodse kleermaker.

Het verhaal sprak me op het eerste zicht wel aan maar uiteindelijk gebeurd er niet zoveel tijdens de film. Het acteerwerk vond ik maar matig, het personage van Lucien kon me wel boeien omdat hij zich tijdens de film vaak raar gedraagd.

Mijn score: 6.5/10

Disturbia is de 2007 versie van "Rear Window" maar buiten het genre/plot zijn er natuurlijk bitterweinig gelijkenissen tussen beide films. Disturbia zou ik eerder omschrijven als een thriller voor en door jongeren gemaakt. De film is beter dan ik zelf verwacht had, maar erg vernieuwend of artistiek is de film totaal niet. Het is gewoon een moderne thriller zoals er 12 in een dozijn gaan en de film is toch wel redelijk voorspelbaar. Wat wel leuk was, is alles rond de persoon "Kale" (Shia LaBeouf) en zijn vriendinnetje Ashley (Sarah Roemer). David Morse speelt de zijn rol wel redelijk goed zoals we dat van hem gewoon zijn. Ook kon ik de film uitkijken zonder me echt te ergeren of te vervelen. Het is leuk tijdverdrijf en dus prima te pruimen 6.5/10 is het beste wat ik ervan kan maken.

[IMDB]Identity[/IMDB]

Dit is interessant. De film is eigenlijk voor 70% niet zo heel bijzonder maar dan gebeurd er iets dat heel je kijk op de film totaal verandert en plots krijg je massa's respect voor de originaliteit en genialiteit van de film. Jammer dat het allemaal toch heel wat beter uitgevoerd kon worden, er zat echt veel meer in met een zeer goed plot/idee als dit. Maar deze moet je toch zeker eens zien 7/10.

[IMDB]The Fountain[/IMDB]

Tweede van Darren maar ook deze beetje hetzelfde verhaal. Er zitten erg goede elementen in maar ik vind het allemaal wat rommelig in elkaar zitten. Hier en daar moest er duidelijk nog wat geknipt en geplakt worden om het beter te doen kloppen. Het idee zelf is echter heel mooi en de special effects zijn prachtig. -0.5 voor het puntje van kritiek maakt een 7,5.

Disturbia: lekkere chick he :D :D :D

Identity...
is dat die film met die schizofrene kale dikke?

the fountain vond ik wel een goede film, maar zoals je zegt soms wat rommeling en eer je doorhebt hoe het ineenzit is de film bijna gedaan. maar al bij al goeie film en knap gedaan!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Charlie Bartlett (2007)
IMDB: 7,3
RT: 55%

Matige comedy film met een beetje een Ferris Bueller's Day Off / Rushmore smaakje over een bijdehante nerderige gast die met zijn excentrieke gedrag toch wel erg in de smaak begint te vallen. Aardg onderhoudend maar meer ook niet. 6-/10

lilja-4-ever.jpg

Lilja 4-ever (2002)
IMDB: 7,8
RT: 86%

Indrukwekkende en subtiel beladen film die behoorlijk wat impact maakte. Je wordt er niet vrolijk van, maar het is wel zeker de moeite waard! 8-/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.508
Agreed!

2005:
Lilja 4-ever

erg indrukwekkende film,
alles ademt uitzichtloosheid en treurigheid rondom de fantastisch spelende Lilja.

Het knijpt echt je strot dicht als je ziet hoeveel onrecht zo'n meisje wordt aangedaan. En de regisseur geeft hier duidelijk een sterke boodschap mee tegen (gedwongen) prostitutie en zelfmoord.

Uiteindelijk vond ik de muziek van Rammstein nog wel het grootste manco in de film.

8/10

Gisteren op TV: The last boy scout, met Bruce Willis. Al eerder gezien, maar niettemin een goede film. Vlot tempo, leuke humor en goede actie.

7.5/10

Lilja 4-ever

erg indrukwekkende film,
alles ademt uitzichtloosheid en treurigheid rondom de fantastisch spelende Lilja.

Het knijpt echt je strot dicht als je ziet hoeveel onrecht zo'n meisje wordt aangedaan. En de regisseur geeft hier duidelijk een sterke boodschap mee tegen (gedwongen) prostitutie en zelfmoord.

Uiteindelijk vond ik de muziek van Rammstein nog wel het grootste manco in de film.

8/10

Ik vond de muziek keuze gedurende heel de film beetje apart. Met al die house muziek enzo. Maar ik denk wel dat als ze ook nog van die dikke emo muziek bij de film hadden gezet het helemaal een deprimerende rit zou zijn geworden. Ik vond rammstein bij de opening van de film niet zo goed, maar op het einde vond ik het weer wel goed passen.

• #4.511
Stay%20Hungry%201976%20DVD.jpg

[IMDB]Stay Hungry[/IMDB]

Aardig drama met Jeff Bridges (the dude) als zoon van rijke lui die als ondernemer een beetje freewheelend door het leven gaat. Schwarzenegger als Joe 'Mr. Austria' Santo in voorbereiding op de Olympia in een locale gym die in financiële problemen verkeerd.

Hoogtepunt is toch wel het einde :D

http://www.youtube.com/watch?v=ESCqT07y9nk

(scene uit film)

Laatst bewerkt:
ben nu op tv naar jurassic park 3 aan het kijken.

tot nu toe vind ik de film maar flauw, veel te lawaaierig, slecht gemaakte dino's die niet het niveau van de 1 halen, tot nu toe ook een immens zwak verhaaltje...

triest dat ze zo een klassieker zo hebben uitgemolken...

nu ook naar robocop 3 aant kijken...

een film die op mijn lijstje van zwaar gefaalde films staat. omg dat er zo'n films zijn gemaakt

Hell Ride (2008)
IMDB: 6,3
RT: 11%

Pretentieus Tarantino rip-off filmpje. Dacht in het begin: dit kan wel eens leuk worden. Maar al heel snel bleek het totale bagger. Geen plot, slechte dialogen en echt totaal geen plot. De vorm maakt het nog een beetje kijkbaar maar komt tegelijk erg wannabe over. Gelukkig maar 75 minuten. 4,5/10

Smoke (1995)
IMB: 7,4
RT: 93%

Prima drama/comedy flm. Kijkt goed weg, maar enorm bijzonder vond ik hem ook niet. Gewoon prima film. 7-/10

• #4.515
Smoke heb ik een aantal maal gezien, en moet zeggen dat ik het toch best wel een unieke film vind. Er gebeurt weinig maar het verhaal weet toch sterk te boeien door de goed gekozen karakters. Sterke rollen. van Keitel en Hurt!

Don't mess with the Zohan gaan kijken, sowieso geen fan van Adam Sandler, en weer heeft hij getoond waarom :P
Wel een aantal keer kunnen lachen, dat wel, maar over het algemeen is de humor zo plat als het maar zijn kan, wat we van Sandler in feite gewend zijn.
Gelukkig deed het gezelschap waar ik in vertoefde de ietwat slechte film vlug vergeten :)

• #4.517

[IMDB]Ma salama Jamil[/IMDB]

Bekroond met Tiger Award op het IFF Rotterdam. Niet heel erg beste film IMO. Camerawerk is heel vermoeiend doordat het continu alles in close up volgt. Daarnaast is het kijken naar overgeëmotioneerde mannen ook niet geheel onvermoeiend. Onderwerp is wel relevant maar de uitwerking er van weinig geslaagd.

5.5/10

[IMDB]Zohan[/IMDB]

Wederom een weinig geslaagd Adam Sandler vehikel. Zijn karakter was nog wel origineel maar het plot combineert het absurde met het clichematige, wat uitmondt in veel te makkelijke grappen en een nietszeggend verhaal.

Aantal rake grappen, 5/10

Strange Wilderniss

Stonermovie over een aan lager wal geraakte documentaireteam dat als oplossing voor de problemen achter een nieuwe aanwijzing over Bigfoot aangaan. Weinig gelachen en was nochthans deftig stoned...

4/10

[IMDB]The Kingdom[/IMDB]

Aardige actiefilm. Midden Oosten is een geschikte locatie voor nieuwe actiefilms en deze film grijpt dat goed aan. Alhoewel wat ongeloofwaardig bij vlagen weet het toch wel te boeien. Goed entertainment.

6,5/10

[IMDB]The Long Goodbye[/IMDB]

Fantastische film-noir van Robert Altman. Gould speelt geweldig en met hart voor het genre. De film is sfeervol en humoristisch, kortom een meesterwerk.

8/10

[IMDB]Terminal[/IMDB]

Hier ga ik weinig woorden aan vuil maken. Vakkundig gemaakt maar het blijft een ongeloofwaardige tearjerker van een film.

4/10

[IMDB]Monster[/IMDB]

Bovenstaande foto is toch wel het meest opvallende van de film. Theron, lekker als ze is, neemt een gedurfde en carrierebepalende rol die ze voortreffelijk weet te spelen. Een waargebeurd verhaal doet de rest.

Knappe film,

7/10

Op Youtube staat de A&E Biography van Aileen Wuornos, als de film je kon boeien is het ook een aanrader.

Ok ok ok, ff patsen met mijn film collectie, die toch wel voort behoorlijk compleet begint te worden al zeg ik het zelf :D

2renkw2.jpg

2i2c6qv.jpg

pyq78.jpg

35auqtw.jpg

2pt86lw.jpg

2ustule.jpg

2yvq538.jpg

Shiit.. haha das een flinke collectie ja. Vind je niet jammer dat je ze niet origineel in een doosje op een plank hebt staan?

Terug
Naar boven