Disturbia is de 2007 versie van "Rear Window" maar buiten het genre/plot zijn er natuurlijk bitterweinig gelijkenissen tussen beide films. Disturbia zou ik eerder omschrijven als een thriller voor en door jongeren gemaakt. De film is beter dan ik zelf verwacht had, maar erg vernieuwend of artistiek is de film totaal niet. Het is gewoon een moderne thriller zoals er 12 in een dozijn gaan en de film is toch wel redelijk voorspelbaar. Wat wel leuk was, is alles rond de persoon "Kale" (Shia LaBeouf) en zijn vriendinnetje Ashley (Sarah Roemer). David Morse speelt de zijn rol wel redelijk goed zoals we dat van hem gewoon zijn. Ook kon ik de film uitkijken zonder me echt te ergeren of te vervelen. Het is leuk tijdverdrijf en dus prima te pruimen 6.5/10 is het beste wat ik ervan kan maken.
[IMDB]Identity[/IMDB]
Dit is interessant. De film is eigenlijk voor 70% niet zo heel bijzonder maar dan gebeurd er iets dat heel je kijk op de film totaal verandert en plots krijg je massa's respect voor de originaliteit en genialiteit van de film. Jammer dat het allemaal toch heel wat beter uitgevoerd kon worden, er zat echt veel meer in met een zeer goed plot/idee als dit. Maar deze moet je toch zeker eens zien 7/10.
[IMDB]The Fountain[/IMDB]
Tweede van Darren maar ook deze beetje hetzelfde verhaal. Er zitten erg goede elementen in maar ik vind het allemaal wat rommelig in elkaar zitten. Hier en daar moest er duidelijk nog wat geknipt en geplakt worden om het beter te doen kloppen. Het idee zelf is echter heel mooi en de special effects zijn prachtig. -0.5 voor het puntje van kritiek maakt een 7,5.