MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

MV5BMTI1MTk1Mjk4Ml5BMl5BanBnXkFtZTcwNDUyMDU1MQ@@._V1._SX100_SY123_.jpg

A Clockwork Orange
User Rating: 8.5/10

Vandaag even gecheckt! Sowieso een aanrader voor de mensen die em nog niet hebben gezien. Had em al tijdje liggen maar nooit gezien!

Net dan toch Redbelt gekeken, opzich leuk alleen....dat einde!!!! wat k*t!!!!! jezus zeg ik dacht wtf als nu maar niet de aftiteling komt :( en jawel...

Net dan toch Redbelt gekeken, opzich leuk alleen....dat einde!!!! wat k*t!!!!! jezus zeg ik dacht wtf als nu maar niet de aftiteling komt :( en jawel...

Ja dat vond ik ook wel cheap. Die regisseur heeft wel vaker in die film dat hij stukken weglaat die je dan met je fantasie in kan vullen, zoals gesprekken tussen die man en vrouw etc. Maar dat op het einde is wel erg. De meeste toeschouwers weten eigenlijk niet wat er aan de hand is, alleen dat hij met de kampioen vecht. Dat hij dan ineens die 2 sjaaltjes aangereikt krijgt was teveel.

ja idd, wtf jo, leuk is het niet meer dan.

Vandaag Helboy 2 gekeken zaten best leuke effects in. Ik hou wel van dat soort films.

Gone Baby Gone
MV5BMTM0MDQyNTA3NF5BMl5BanBnXkFtZTcwOTQ0OTk0MQ@@._V1._SX94_SY140_.jpg

User Rating: 8.0/10

Zeer goede film met een sterk verhaal! Dacht even dat het een k*t film zou worden. Op een gegeven moment dacht ik dat de film was afgelopen dus ik had zoiets van booooooooeee! k*t einde zeg! maar het was dus niet zo :D.
Zeker aanrader!

Net [imdb]Shooter[/imdb] gezien, man man, wat een vette film, zo zie ik graag een actiefilm. Verhaal is ok, actie is vet. Het heeft veel weg van de bourne, die ik ook super vet vond.

8.9/10

aanrader!

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.490
Serieus mensen, Rise of the Footsoldier (2007)

rise_of_the_footsoldier_ver2_xlg.jpg

Heerlijke film, lekker ruig en een waargebeurt verhaal.

Search:

The Rise of the Footsoldier

Dat er tegenwoordig nog grenzen worden opgezocht bewijst deze extreme film. Van hooligans tot hookers en van heroine tot steroids, deze chaotische film heeft het allemaal. Het is een 'biografische' film over een oud-hooligan die zich opwerkt tot gangsterbaas. Ik vond het zeker geen beste film, noch de acteerprestaties, noch de regie of montage was van een hoog niveau. Maar wat de film zo bijzonder maakt is de enorme rauwheid, hooligans-met-bijlen, roidrages en martelingen, alles komt voorbij.

Dus een aanrader voor een ieder die bij 9 uit 10 films zegt dat deze te saai of te traag is, en misschien zelfs voor de liefhebber die wel eens wat vlak en pervers entertainment wil.

5.5/10 meer kan ik er niet van maken.

Dan vind ik dat je de film te weinig eer aan doet.

• #4.492
junoposter2.jpg

Juno

Ingetogen comedy film waar ik stiekem toch wat meer van gehoopt had. Van dezelfde regisseur als Thank You For Smoking, wat ik toch wel 1 van de betere comedies van de afgelopen jaren vond. Deze film was wat subtieler en rustiger maar zeker vermakelijk. 7,5/10

Hier kan ik je niet helemaal volgen ouwe. Het is alles behalve een ingetogen film, Ellen Page kreeg zelfs in reviews het verwijt te 'overacten'. In mijn herinnering is deze beter dan thank you for smoking. Ook deze film is origineel, het verhaallijn, de personages, de dialogen. Bijzonder geestig is de eloquente 16 jarig juno en de superverlegen knul die haar zwanger maakt. De film vermijdt verder de cliches en wordt niet al te voorspelbaar. De humor is er een van plaatsvervangende schaamte, echt humor met een onderbuikgevoel. Zeer geslaagde film kortom.

7.8/10

• #4.493
Dan vind ik dat je de film te weinig eer aan doet.

Het is een vermakelijke film, zoveel eer krijgt de film van mij, maar er valt zoveel op aan te merken dat het moeilijk kan doorgaan als een goede film. Voor anderen is 'vermakelijk' synoniem voor 'goed', maar voor mij ligt dat toch iets anders.

Be Kind Rewind
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
User Rating: 6.8/10

In het begin dacht ik even dat het een saai film zou gaan worden. Niet dus! Wat een heerlijke film om naar te kijken. Dont get scared by the user rating imo. Leuke film

Het is een vermakelijke film, zoveel eer krijgt de film van mij, maar er valt zoveel op aan te merken dat het moeilijk kan doorgaan als een goede film. Voor anderen is 'vermakelijk' synoniem voor 'goed', maar voor mij ligt dat toch iets anders.

Oke vanuit dat standpunt zeg ik "Ik heb me best vermaakt bij het kijken van de film" of het goed of slecht is maakt me dan niet zo veel uit.

Hier kan ik je niet helemaal volgen ouwe. Het is alles behalve een ingetogen film, Ellen Page kreeg zelfs in reviews het verwijt te 'overacten'. In mijn herinnering is deze beter dan thank you for smoking. Ook deze film is origineel, het verhaallijn, de personages, de dialogen. Bijzonder geestig is de eloquente 16 jarig juno en de superverlegen knul die haar zwanger maakt. De film vermijdt verder de cliches en wordt niet al te voorspelbaar. De humor is er een van plaatsvervangende schaamte, echt humor met een onderbuikgevoel. Zeer geslaagde film kortom.

7.8/10

Met ingetogen bedoel ik meer het type humor. Het is geen film waarbij je schaterlachende op de bank zit, maar meer met een glimlach of idd plaatsvervangende schaamte. Misschien is ingetogen een beetje een ongemakkelijke woordkeuze.

• #4.497
Oke vanuit dat standpunt zeg ik "Ik heb me best vermaakt bij het kijken van de film" of het goed of slecht is maakt me dan niet zo veel uit.

Fair enough :D

Met ingetogen bedoel ik meer het type humor. Het is geen film waarbij je schaterlachende op de bank zit, maar meer met een glimlach of idd plaatsvervangende schaamte. Misschien is ingetogen een beetje een ongemakkelijke woordkeuze.

Er zaten toch al snel duizend man te kijken en er mensen waren voluit aan het lachen en klappen. Ik heb mij ook een aantal maal op de knieen geslagen van het lachen, maar misschien ook deels te wijten aan het grote aantal joints dat in omloop was :p Maar ik begrijp je punt het is met name in de dialogen geen heel expliciete humor.

Serieus mensen, Rise of the Footsoldier (2007)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heerlijke film, lekker ruig en een waargebeurt verhaal.

rise_of_the_footsoldier_ver2_xlg.jpg

The Rise of the Footsoldier

Dat er tegenwoordig nog grenzen worden opgezocht bewijst deze extreme film. Van hooligans tot hookers en van heroine tot steroids, deze chaotische film heeft het allemaal. Het is een 'biografische' film over een oud-hooligan die zich opwerkt tot gangsterbaas. Ik vond het zeker geen beste film, noch de acteerprestaties, noch de regie of montage was van een hoog niveau. Maar wat de film zo bijzonder maakt is de enorme rauwheid, hooligans-met-bijlen, roidrages en martelingen, alles komt voorbij.

Dus een aanrader voor een ieder die bij 9 uit 10 films zegt dat deze te saai of te traag is, en misschien zelfs voor de liefhebber die wel eens wat vlak en pervers entertainment wil.

5.5/10 meer kan ik er niet van maken.

Rise Of The Footsoldier (2007)
IMDB: 6,9
RT: 14%

Mja ik kan me wel vinden in de mening van Zoutzak. In het begin dacht ik nog: ok het is allemaal wel overdreven, slecht geacteerd ook, maar wel entertaining. Maar op een gegeven moment begon het allemaal steeds slechter te worden. Willekeurige gebeurtenissen volgen elkaar op en je hebt niet echt een idee waar het heen gaat. Ik was blij toen hij af was. Door het grove geweld nog een voldoende :) 6-/10

[IMDB]Disturbia[/IMDB]

Disturbia is de 2007 versie van "Rear Window" maar buiten het genre/plot zijn er natuurlijk bitterweinig gelijkenissen tussen beide films. De film is beter dan ik zelf verwacht had, maar erg vernieuwend of artistiek is de film totaal niet. Het is gewoon een moderne thriller zoals er 12 in een dozijn gaan en de film is toch wel redelijk voorspelbaar. Wat wel leuk was, is alles rond de persoon "Kale" (Shia LaBeouf) en zijn vriendinnetje Ashley (Sarah Roemer). David Morse speelt zijn rol wel redelijk goed zoals we dat van hem gewoon zijn. Ook kon ik de film uitkijken zonder me echt te ergeren of te vervelen. Het is leuk tijdverdrijf en dus prima te pruimen 6.5/10 is het beste wat ik ervan kan maken.

[IMDB]Doomsday[/IMDB]

Begint echt verschrikkelijk slecht met een uitleg op de achtergrond die niemand gelooft en ongelooflijk debiel klinkt. Gaat dan over naar een zeer matige actie-sci-fi film waar slechte acteerprestaties en totaal ongeloofwaarde gebeurtenissen elkaar afwisselen. Hier en daar wat leuke special effects en met wat goede wil haal je het einde wel. Als je van dit soort films houdt zijn er genoeg alternatieven dus alleen kijken als het je niets kost zou ik zeggen 5,5/10.

[IMDB]Out of Time[/IMDB]

Allemaal al eens gedaan en bovendien is dit niets speciaals. Het begint zwak en betert iets in de tweede helft. Denzel Washington speelt weer zijn bad cop rolletje maar nu iets anders. Eentje om de tijd mee te doden als het plot je wat zegt 6/10.

[IMDB]Pulp Fiction[/IMDB]

Voor de 20ste keer ofzo :P Zalige muziek en zalige conversaties afgewisseld met wat actie en unieke /legendarische scenes. Plot is boeiend, verrassend en leuk in elkaar gezet. Een van die films die je telkens weer voldoening geeft als je er naar gekeken hebt, zelfs na 20 keer! Dit is voor mij nog steeds één van de beste gangsterfilms ooit gemaakt. 9,5/10

[IMDB]Identity[/IMDB]

Dit is interessant. De film is eigenlijk voor 70% niet zo heel bijzonder maar dan gebeurd er iets dat heel je kijk op de film totaal verandert en plots krijg je massa's respect voor de originaliteit en genialiteit van de film. Jammer dat het allemaal toch heel wat beter uitgevoerd kon worden, er zat echt veel meer in met een zeer goed plot/idee als dit. Maar deze moet je toch zeker eens zien 7/10.

[IMDB]Forrest Gump[/IMDB]

Nooit echt goed kunnen zien dus had 'm nog eens op DVD binnengehaald. Dit is een originele en unieke film en één van Tom Hanks' beste. Het is zo'n film die een beetje alles bevat. In begin ergerde ik me wel aan het domme stemmetje van Hanks maar dat ging over. De oorlogsscenes vond ik echt enorm goed gedaan. Een topper in zijn genre 8,5/10.

[IMDB]12 Angry Man[/IMDB]

Zo eenvoudig, in zwart wit en toch een meesterwerk. De acteerprestaties in deze film zijn subliem. Als je niet beter wist zou je denken dat ze een camera geplaatst hebben in een kamer en het hele zaakje stiekem gefilmd hebben, zo realistisch en geloofwaardig is dit. Ik kan zelfs zeggen dat alle acteurs een van hun beste rollen ooit hebben gespeeld in 12 angry man. Maar vooral Henry Fonda was weer een genot om bezig te zien. Een echte top-klassieker die je moet zien. 10/10.

[IMDB]Pi[/IMDB]

Omdat ik alle films van Darren Aronofsky nu toch eens wil zien is dit de eerste na "Requiem for a dream" deze film lijkt een beetje een experiment met beeldfilters (hoog contrast en grove korrel) wat wel aardig uitpakt. Het is een heel artistieke film met een interessant thema. Ik vond de meeste acteurs ook prima spelen. Het is wat onvoldoende boeiend en overtuigend en ook wat rommelig verder. Heel speciaal maar geen meesterwerk 7,5/10.

[IMDB]The Fountain[/IMDB]

Tweede van Darren maar ook deze beetje hetzelfde verhaal. Er zitten erg goede elementen in maar ik vind het allemaal wat rommelig in elkaar zitten. Hier en daar moest er duidelijk nog wat geknipt en geplakt worden om het beter te doen kloppen. Het idee zelf is echter heel mooi en de special effects zijn prachtig. -0.5 voor het puntje van kritiek maakt een 7,5.

[IMDB]Once upon a time in the West[/IMDB]

Eindelijk eens kunnen zien. Een waar meesterwerkje! Weet nu ook waar films als "no country for old men" hun stijl hebben gehaald... Dit is alleen vele malen beter. Het regie is gewoon perfect, de muziek is erg goed gekozen en zit in het verhaal 'ingebakken'. Henry Fonda weer erg overtuigend ook (die man kon echt alles spelen). Het plot is boeiend en vraagt toch wat denkwerk als je de eerste keer kijkt. En dan de achtergronden: gewoon indrukwekkend, zeker voor die tijd. Je stapt zo in het verleden lijkt wel. Claudia Cardinale is trouwens de geilste actrice ooit :D 9,5/10

Dat was het weer voor deze week, al deze films kan je nog vinden op nieuwsgroepen :cool:

12 Angry Man

Die wilde ik laatst nog checken

Ben je bezig met imdb's top 250 ofzo :D

Terug
Naar boven