MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

serenity-poster-med_1126190935.jpg

Serenity (2005)
IMDB: 8.0
RT: 82%

Prima Sfi-Fi actie/comedy. Ik vond het acteerwerk beetje schraal maar er zaten wel wat leuke momenten in. Wat coole actie scene's en wat leuke grappen. 7,5/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Spooloos (1988)
IMDB: 8.1
RT: 100%

Erg goede Nederlands/Frans talig thriller. Creepy sfeertje en hele film erg boeiend. Helaas had ik het boek (of ja, een paar uitreksels) al eens gelezen voor mijn boekenlijst op de HAVO dus wist ik al hoe de film ging eindigen. Maarecht een rete goede film. Klein puntje van kritiek:

Waarom had Rex die mofo gast niet gewoon neer gemept en net zo lang gemartelt tot die gast zou vertellen wat hij met Saskia had gedaan. Hij had ook zijn adres dus hij had ook naar hem thuis kunnen gaan om zijn gezin onder handen te nemen ofzo. Ik zou persoonlijk iig echt helemaal flippen als ik die gast zou zien en ik had het denk ik wel uit hem gekregen ;)

Maar al met al een dikke aanrader! 8,5/10

Son of Rambow
MV5BNDA2MjY4NDUxNl5BMl5BanBnXkFtZTcwMzE5NTU0MQ@@._V1._SX100_SY133_.jpg

User Rating: 7.4/10

Goed verhaal, mooi gespeeld. En zeker origineel. Dacht eerst dat het een kinder film was, maar had niet gelezen waar het echt over ging. Vond het verhaal ook touchy.

Forgetting Sarah Marshall
MV5BMTYzODgzMjAyM15BMl5BanBnXkFtZTcwMTI3NzI2MQ@@._V1._SX94_SY140_.jpg

User Rating: 7.7/10

Hahaha, must see. Vond em heel erg goed, lekker grappig. Zulke flicks zie je niet meer zovaak verschijnen. Vond het jammer dat film was afgelopen. Zeker genoten.

ik vond forgetting sarah marshall behoorlijk k*t eigenlijk....

maar kwam meer omdat ik jaloers was op de hoofdpersoon denk ik lol

ikke ook naar hawai willuh met chickie

Kung Fu Panda
MV5BMTIxOTY1NjUyN15BMl5BanBnXkFtZTcwMjMxMDk1MQ@@._V1._SX89_SY140_.jpg

User Rating: 7.9/10

Hmmm, wat moet ik zeggen. Toen ik de trailer zag wilde ik hem zo graag zien, uiteindelijk viel hij toch tegen. Jammer van het einde ook, had wel iets meer verwacht.

Wanted
MV5BMTIzMTQwMzEyMl5BMl5BanBnXkFtZTcwMjc4MDU3MQ@@._V1._SX94_SY140_.jpg

User Rating: 7.2/10

Lekkere actie film! Leuke max payne effects, slomo krachten! Ook leuk dat ze kogels afschieten die een bocht maken etc! Zeker een aanrader als je aktie genre fan bent! Oohja, Jolie is kapot lekker ook!

Rise of the Footsoldier : Top film.

Films die ik de laatste tijd gezien heb:

Redbelt (2008) 7,2/10

Vecht/worstel film over een vechtsportschool houder die gedwongen wordt om te vechten voor geld. Dit soort opzetjes is een makkelijke manier om veel vecht films in te leiden, waarbij het vervolgens alleen om het vechten gaat. Maar deze film werkt het een stuk beter uit. De hoeveelheid vechten valt mee en is vooral functioneel. Er zitten veel psychologische aspecten in en het verhaal wordt aardig uitgewerkt. Beter dan veel anderen in het genre, vooral qua verhaal.

Doomsday (2008) 6,8/10

Doomsday.jpg

Engelse virus film met een lekker wijf in de hoofdrol. Beetje in het genre van 28 days, met aspecten van mad max en andere zombie films. Het is ten eerste een zeer vermakelijke film met veel bijna absurde actie en wat humor. Het einde vond ik wat minder.

Forgetting Sarah Marshall (2008)
6,5/10

Grappige film die niet veel om het lijf heeft. De humor erin was zo flauw en absurd dat het weer leuk werd. Het was wel op het randje. Sterk punt: Mila Kunis.

Street Kings (2008) 7,5/10

Film over corrupte agenten, beetje in het genre van training day. Leuke acteurs die erin meespelen zoals Reeves en Whitaker en een paar rappers. Zitten een paar leuke plotwendingen in die het leuk houden.

The Bank Job (2008) 7,2/10

bank_job_2.jpg

Film met Jason Statham :thumbup:. Eerst dacht ik dat dit een soort film was als Crank etc, maar dit was een stuk serieuzer. Dit verhaal is schijnbaar gebaseerd op echte gebeurtenissen. Erg leuke film om eens te kijken, maar geen uitschieter. Saffron Burrows doet het erg hard bij mij (die jukbeenderen.. :o)

Fellon heb ik trouwens ook gezien, die vond ik best goed eigenlijk. Dat verhaal van die hoofdbewaker was wat overdreven, maar voor de rest vond ik het best realistisch. Zeker een aanrader.

Zet er misschien ook even een score op tien bij :)

misschien toch maar eens redbelt gaan kijken dan....

streetkings vond ik trouwens wel een vd vetste actie films 2008 (voor zover ik ze gezien heb). ben sowieso al fan van die knakker eh....keanu reeves ofzo.

Hell Boy 2: The Golden Army

Tsja, niet echt mijn ding. Ik vond deel 1 nog wel leuk, en heb twee ook uitgekeken, maar ik vond het gewoon niet echt heel boeiend. Wel vette cgi uiteraard.

6,3/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.474
Vanavond kick-off van het jaarlijkse pleinbioscoop in Rotterdam! Gratis filmvoorstelling op groot scherm in de open lucht.

PROGRAMMA - aanvang 21.30 uur zei:
Woensdag 20 augustus JUNO

Donderdag 21 augustus GO WITH PEACE JAMIL

Vrijdag 22 augustus EASTERN PROMISES

Zaterdag 23 augustus ATONEMENT

Zondag 24 augustus CONTROL

Maandag 25 augustus TUSSENSTAND

Dinsdag 26 augustus TRICKS

Woensdag 27 augustus TRANSSYLVANIA

Donderdag 28 augustus HALLAM FOE

Vrijdag 29 augustus DAS LEBEN DER ANDEREN

Zaterdag 30 augustus THE BOURNE ULTIMATUM

Zondag 31 augustus KEUZE KLASSIEKER

Vanavond Juno(User Rating: 8.0/10 (104,170 votes), ben benieuwd! Hoop dat het droog blijft..

juno is k*t...serieus.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.476
We'll see, ga toch niet de complete avond achter mijn scriptie zitten en kom langs het plein dus ga er zeker even voor zitten.

junoposter2.jpg

Juno

Ingetogen comedy film waar ik stiekem toch wat meer van gehoopt had. Van dezelfde regisseur als Thank You For Smoking, wat ik toch wel 1 van de betere comedies van de afgelopen jaren vond. Deze film was wat subtieler en rustiger maar zeker vermakelijk. 7,5/10

Robbemans was in ieder geval al gematigd positief, morgen mijn oordeel.

nou nou :P

Serieus mensen, Rise of the Footsoldier (2007)

Heerlijke film, lekker ruig en een waargebeurt verhaal.

Terug
Naar boven