AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

The.Sensation.Of.Sight

Wie heeft em gezien?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The Fall (2006)
IMDB: 8,2
RT: 55%
MM: 3,80 /5

Erg mooie film van Tarsem Singh (The Cell), met de nadruk op mooi, want verder vond ik het niet zo erg veel. Beetje volwassen fabeltje, wel prima, maar het verhaal heeft toch aanzienlijk minder aandacht gekregen dan de vorm, die wel echt erg mooi is. 7-/10

storytelling.jpg

Storytelling (2001)
IMDB: 6,7
RT: 55%
MM: 3,19 /5

Geslaagde film van de regiseur van Happiness met een soortgelijk verdraaide moraal. Zeker niet zo goed als Happiness imo, maar toch wel de moeite waard. 7+/10

\The Fall had ik gisteren gedownload

zal eens gaan checken vandaag.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.569

[IMDB]The Forbidden Kingdom[/IMDB]

Eindelijk de 2 meesters in 1 film, Jet Li en Jackie Chan. Beiden moeten wel wijken voor de hoofdpersoon, karate-kid like Amerikaans personage dat via 'the gate of no gate' :D een belangrijke missie aangaat in het oude China. Actiesequences en vechtchoreografie zat allemaal prima in elkaar. Jammer van de onnodige afleiding van de actie met de meer op een jong publiek gerichte verhaallijnen.

Zeker een vermakelijke film, 6.8/10

Oke 2 films gezien vh weekend:

The love guru:
ZOOOOO SLECHT PLEASHEEEEEN IGGA!!! omg wat slecht, ongelooflik geen woorden voor.
echt een 4/10. zelfs niet aan te raden voor boring tijdverdrijf.

Iron man:
Had er meer van verwacht eignelijk, a la spiderman, maar was het niet, leek meer op een "goedkope" actiefilm (de verhaallijn), special effects waren mooi uiteraard, mag ook wel met zo een budget. acteerwerk...tja ...actie film he :P verwacht geen meesterwerk.
Al was batman natuurlijk ook actie en toch stuk beter.

Ik kan verdomme nog steeds geen fatsoenlijke torrent vinden van The Dark Knight.. Anyone?

Een dvdscreener, geen dvdrip. En dat bleek gewoon een telecine te zijn. Overigens ga ik hem woensdag in een heerlijk rustige bios bekijken. Languit, met een flinke bak popcorn en een litertje cola light. Geniaal.

2 films gezien de laatste week:

Babylon A.D. : mooie film voor de vin diesel fans (qua verhaal een beetje voorspelbaar en cliche)

Bangkok dangerous: heel goeie film!! weer een meesterwerkje met nico cage!! (verrassend einde)

• #4.576
2 films gezien de laatste week:

Babylon A.D. : mooie film voor de vin diesel fans (qua verhaal een beetje voorspelbaar en cliche)

Bangkok dangerous: heel goeie film!! weer een meesterwerkje met nico cage!! (verrassend einde)

Wéér een meesterwerkje met Nic 'the wicker man' Cage?! Sinds wanneer schittert hij in meesterwerkjes dan? Adaptation, Face/off, the rock, wild at heart, lord of war, toch geen van alle een 'meesterwerk' te noemen. En daarbij maakt hij de laatste tijd ronduit CRAP. Bangkok dangerous wordt ook breeduit de grond in getrapt. (rottentomatoes: 70 officiele reviews, slechts 10% positief)

Babylon AD ben ik ook wel benieuwd naar, al belooft deze ook weinig, maar de regisseur Mathieu Kassovitz kan wel op krediet rekenen bij mij (nav La Haine).

Wéér een meesterwerkje met Nic 'the wicker man' Cage?! Sinds wanneer schittert hij in meesterwerkjes dan? Adaptation, Face/off, the rock, wild at heart, lord of war, toch geen van alle een 'meesterwerk' te noemen. En daarbij maakt hij de laatste tijd ronduit CRAP. Bangkok dangerous wordt ook breeduit de grond in getrapt. (rottentomatoes: 70 officiele reviews, slechts 10% positief)

Babylon AD ben ik ook wel benieuwd naar, al belooft deze ook weinig, maar de regisseur Mathieu Kassovitz kan wel op krediet rekenen bij mij (nav La Haine).

Tja, "face off" en "the rock" vind ik nochtans toppertjes hoor... bangkok dangerous is goed gespeeld en zit goed in mekaar maar ieder zijn smaak natuurlijk he (is een goede film vergeleken met alle crap die de laatste tijd uitkomt)...
Mijn ma kickt ook op "dirty dancing" hoor... ik niet voor alle duidelijkheid...;)
Conclusie: over smaken valt weinig te discussieren zeker?

Welcome to the Dollhouse (1995)
IMDB: 7,3
RT: 93%
MM: 3,57 /5

Goede Todd Solondz (Happiness) film met een typisch Solondz sfeertje. Goed acteerwerk en wat leuke en bizarre situaties. Prima! 7,5

kabluey.jpg

Kabluey (2007)
IMDB: 7,4
RT: 88%
MM: 2,91 /5

Mwoa, aardig filmpje, beetje vreemd maar ok voor tussendoor, meer niet. 6,5/10

Punch_drunk_love.jpg

Punch-Drunk Love (2002)
IMDB: 7,4
RT: 79%
MM: 3,59 /5

En nog een aardige film. Hier en daar wel wat grappige momenten, maar ik ben niet zo te spreken over Adam Sandler. Tussendoortje, 7/10

• #4.579
Tja, "face off" en "the rock" vind ik nochtans toppertjes hoor... bangkok dangerous is goed gespeeld en zit goed in mekaar maar ieder zijn smaak natuurlijk he (is een goede film vergeleken met alle crap die de laatste tijd uitkomt)...
Mijn ma kickt ook op "dirty dancing" hoor... ik niet voor alle duidelijkheid...;)
Conclusie: over smaken valt weinig te discussieren zeker?

Maybe so, maar zolang 'goede smaak' gemiddeld hoger gewaardeerd wordt dan 'wansmaak' blijft er nog wel iets zinnigs te zeggen over de kwaliteit van een film.

Kijk er zijn hier users met eigenzinnige smaken, zo houdt Roxxe van kinderfilms en RobG, schaamteloos als hij is, houdt van films als Hapiness en Taxidermia, terwijl BigT houdt gewoon van alles wat goed scoort op IMDB :D (j/k)

Met dit gegeven in het achterhoofd nuanceer je waarderingen die men geeft, maar als jij Bangkok Dangerous tot meesterwerk kroont, dan gaan er toch veel wenkbrauwen fronzen.

Met dit gegeven in het achterhoofd nuanceer je waarderingen die men geeft, maar als jij Bangkok Dangerous tot meesterwerk kroont, dan gaan er toch veel wenkbrauwen fronzen.

meesterwerk is er misschien wat over inderdaad... zeker geen topper maar we gaan bijna elke week naar de bios en de laatste tijd is het echt allemaal crap! Bangkok dangerous is gewoon een leuke vlotte film waar cage het heel goed doet! Een meesterwerkje in het kader van de laatst uitgebrachte films maar inderdaad geen film om in "the hall of fame" te hangen;)

Terug
Naar boven