XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Iemand deze al gezien? Heb hem net bekeken, vond hem redelijk drukkend, maar tegelijk ook enorm grappig (vooral het eerste uur dan). Christian Bale zet zijn rol sterk, overtuigend neer. Verhaal was misschien net niet sterk genoeg, en te weinig topmomenten, maar toch zeker een 7.5 waard.

(:heart: Eva Longoria)

harsh times vond ik maar niks... :P

http://www.imdb.com/title/tt0258000/

Het concept sprak me erg aan maar het werd helaas keihard verkracht door allerlei Hollywood invloeden. Wel alweer een goeie performance van Leto.

-6/10

wildthings.jpg

net als je denkt dat je het beetje doorhebt verdraaid het hele verhaal weer :P

leuke film met onvoorspelbare wendingen :D en chickies :P

7,5/10

In principe een prima film, maar het einde viel me toch wel verschrikkelijk tegen. Je verwacht een ''finale'' tussen Chigurh en Moss, maar de film houdt gewoon ineens op. Erg jammer.

Ook de toegevoegde waarde van Tommy Lee Jones was mij niet helemaal duidelijk, eigenlijk helemaal niet. Maar misschien begreep ik het gewoon niet, want ik begrijp dat het einde ineens een hele andere kijk op de film moet geven, dat deel heb ik dan gemist. Ik hou der dan ook niet van, om op internet allemaal mogelijke verklaringen van een einde te moeten zoeken.

Wat me wel beviel aan de film, was de sfeer, de omgeving, de actie en de acteerprestaties.

7/10

^^ was ook niet echt mijn film.

Istanbul
http://www.imdb.com/title/tt0089355/

geregisseerd door Marc Didden
met Brad Dourif, Dominique Deruddere en Ingrid de Vos

Willy, een student, kapt met zijn vakantiejob om samen met de duistere maar fascinerende Klamski naar Istanbul te trekken. Op weg van Oostende naar Aarlen vormen toevallige ontmoetingen de stukjes van een morele en psychologische puzzel. Klamski blijkt een gekwelde, gewelddadige pedofiel te zijn op zoek naar boetedoening in een Turkse cel. Willy keert echter met een gewetenloze onschuld de machtsverhoudingen om en verwezenlijkt zo zijn eigen droom van het exotische Istanbul ten koste van Klamski

Matig verhaal, matig acteerwerk, het personage Klamski kon me wel erg boeien. Wat een freak! :eek: 5.5/10

The mission
http://www.imdb.com/title/tt0091530/

Korte inhoud:
Jeremy Irons plays a Spanish Jesuit who goes into the South American wilderness to build a mission in the hope of converting the Indians of the region. Robert DeNiro plays a slave hunter who is converted and joins Irons in his mission. When Spain sells the colony to Portugal, they are forced to defend all they have built against the Portugese aggressors. Written by mattbballman17

Father Gabriel ascends the mountains of Brazil to bring christianity to the natives. He is successful and brings about a golden age among them. Mendoza, a slaver, kills his brother in a fit of rage, and only Fr. Gabriel's guidance prevents his suicide. Gabriel brings Mendoza to work at his mission with the natives, and Mendoza finds peace and asks to become a priest. The church , under pressure, cedes the land to the Portuguese which will allow slavers in again. Mendoza breaks his vows and organizes the natives to resist while Gabriel warns him to help them as a priest.

Uiterlijk een zeer mooie film, met een prachtig 'decor' maar een matig verhaal. 5/10

War, Inc. (2008)
IMDB: 6,3
RT: 31%
MM: 2,42 /5

Matige satire film met krtische kijk op de USA oorlogs politiek. Hier en daar geslaagt maar door de slechte onderbroeken momenten tussendoor ook totaal niet serieus te nemen. Beetje rare film. 5/10

Hank And Mike (2008)
IMDB: 6,3
RT: n/a
MM: n/a

Best een prima comedy filmpje. De herkenbare openingsscene (whehe) zorgde dat ik er wel positief tegenover stond. Rare film over een paar paashazen die niet echt voldoen aan het stereotype. Vermakelijk. 7/10

Boy A (2007)
IMDB: 8,3
RT: 88%
MM: 3,3 /5

Mooi drama film die je een mooie onpartijdige kijk geeft op het verhaal van een jongen die een nieuw leven probeert op te starten na een slecht verleden. Best aangrijpend, zeker de moeite waard. 8-/10

13 Tzameti
IMDB: 7.4
RT: 84%
3,4 / 5

Goede maar voor mij uiteindelijk toch wel lichtelijk teleurstellende film. Het kon heel spannend zijn, mocht ik meer voelen voor de personages in de film. Het interreseerde me eigenlijk niet zo heel veel wat ze overkwam, dat maakte het stuk minder aangrijpend. Maar het blijft een film met een lekker sfeertje en wat freaky scenes die je niet zo snel zal vergeten. 7,5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.675
Boy A won de moviesquad prijs bij film by the sea, Rob.

Ga zelf dit weekend zeker naar Tropic Thunder :joint:

Oh, en voor de Seagal fans

6fea4a40560e0fa4b77f4dc9683b2e43.jpg

:roflol:

Harold gezien gister, was wel leuk-grappig. beetje standaard humor film eigenlijk.

6.5/10

Heeft iemand [IMDB]Tropic Thunder[/IMDB] al gezien? Deze lijkt me geweldig!

Tropic Thunder (2008)
IMDB: 7,8
RT: 83%
MM: 3,15 /5

Mja, ik had hoge verwachtingen maar die zijn dus duidelijk niet waar gemaakt. Gewoon een ietwat bovengemiddelde Ben Stiller film met een R rating. Aardige momenten, grote acteurs, maar verder behoorlijke tegenvaller. De grindhouse rip-off trailers in het begin waren nog prima, maar de film zelf was minder. Hyped imo. Ik was met 4 vrienden met uiteenlopende film smaak, maar we hadden allemaal het tegenvaller gevoel, en ook de bioscoop zal was gematigd enthousiast met een kleine 10 goede lach momenten in de film. 6,5/10

part.of.the.weekend.never.dies.2008.dvdrip.xvid.fragment

on the road documentaire over de dewaele brothers (soulwax) met commentaar van andere groepen (lcd soundsystem/digitalism/...), optredens, backstage, ...

voor de liefhebbers 6.5/10 (te weinig coïtus & drugs :p)

Ik ga hem ff downen Roxxe, had de audio al wel, wil ff de video checken.

Terug
Naar boven