AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Gisteren Raging Bull (1980) gezien

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

film van Martin Scorese, met sterke rollen van Robert de Niro en Joe Pesci
gaat oven het levens verhaal van bokser Jake La Motta en speelt zich af in jaren '40 en 50'
wel goede film komt wel beetje traag opgang.
geef hem 8.5/ 10

[imdb]Ghost Town (2008)[/imdb]

Ja hoor, het is zo ver; het hollywood virus heeft ook Ricky Gervais goed in zijn grip. The Office was geniaal, Extras was super, en nu, nu speelt Gervais gewoon in een lekkere ordinaire romantische comedy-drama. Hij heeft gelukkig nog wel een beetje zijn eigen sT kunnen verwerken in de film, wat resulteert in wat prima plaatsvervangende schaamte momentjes (die je overigens allemaal al stukken beter hebt kunnen zien in the Office en Extras), maar verder is het gewoon allemaal verwerkt in het standaart script wat we al honderden keren gezien hebben. Jammer. De film zelf is nog wel aardig onderhoudend, maar uiteindelijk is het gewoon het zoveelste slappe aftreksel. 6/10

Blindness

De film moet echt op gang komen. Het eerste half uur is net zo saai als de gebeurtenissen in de film zelf. Het maakt je ook niet nieuwsgierig naar de oorzaken van bepaalde gebeurtenissen. Na dit half uur blijkt ook dat dit niet hoeft, omdat het geen no-brainer action/thriller flick is. Ook al is het nogal simpel neergezet, vond ik het fascinerend om te zien hoe de basale behoeften van de mens zo enorm de overhand krijgen na het verlies van zicht. Mooie film, al zal het voor veel mensen storend zijn, dat zij het plot niet expliciet uitgelegd krijgen.

7.5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.165
Misschien leuk voor de film liefhebbers hier op het forum:

http://www.smashingmagazine.com/2008/12/19/30-unforgettable-movie-title-sequences/

In deze post staan een hoop speciale intro's van films. Veel ervan heb ik ook gezien en zijn zeker de moeite waard om even naar te kijken.

Alien :clap:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Oorlogswinter

Een sublieme verfilming van dit veelgelezen jeugdboek. Een goede balans tussen entertainment en een ingetogen verhaal. Goede prestaties van de acteurs, mooie setttings en alles heel aardig geschoten. Een uitstekende film van Nederlandse bodem. Gaat hem zien!

8/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.166
ZZ, heb jij een jaarlijstje voor 2008? Ik ben wel benieuwd namelijk.

Even een lijstje ingestuurd:

1. Dark Knight, The (2008)

2. Into the Wild (2007)

3. No Country for Old Men (2007)

4. 3:10 to Yuma (2007)
Alternatieve titel: Three Ten to Yuma

5. There Will Be Blood (2007)

6. Oorlogswinter (2008)
Alternatieve titel: Winter in Wartime

7. Persepolis (2007)

8. Waltz with Bashir (2008)

9. I'm Not There. (2007)

10. Kung Fu Panda (2008)

Met eervolle vermelding voor Grindhouse, Earth, Taken, Body of Lies en Burn After Reading.

The Chaser staat er niet in Zoutzak!!!!

Bedtime Stories:

Best vermakelijk.. wat leuke grappen hier en daar.. gewoon een leuke film.

7/10

geen disaster movie? :o

Transporter 3

Waar ik 1 en 2 nog wel vermakelijk vond, was dit helemaal niks. Mr. Wheelchairquads Statham is slecht, het verhaal is slecht, Jeroen Krabbé als eeuwige Rus is slecht, de chick is slecht en de humor is ook slecht. Ongeloofwaardig, niet in verhouding en bizar slecht acteerwerk. Het enige pluspuntje is de soundtrack.

3,5/10

Transporter 3

Waar ik 1 en 2 nog wel vermakelijk vond, was dit helemaal niks. Mr. Wheelchairquads Statham is slecht, het verhaal is slecht, Jeroen Krabbé als eeuwige Rus is slecht, de chick is slecht en de humor is ook slecht. Ongeloofwaardig, niet in verhouding en bizar slecht acteerwerk. Het enige pluspuntje is de soundtrack.

3,5/10

Enige pluspunt voor mij was de auto.

Ga nu The Wrestler kijken, ben erg benieuwd, met een 8,8 op imdb en 98% op RT moet dat wel een leuke zit worden :)

Ben benieuwd. Is van de regiseur van The Fauntain, Pi en Requiem for a dream geloof ik. Ik vond de eerste twee genoemde niet fantastisch maar ben wel benieuwd.

Ik ga nu zelf Dog day afternoon opzetten.

Ben benieuwd. Is van de regiseur van The Fauntain, Pi en Requiem for a dream geloof ik. Ik vond de eerste twee genoemde niet fantastisch maar ben wel benieuwd.

Ik ga nu zelf Dog day afternoon opzetten.
Topfilm, veel plezier ermee.

The Wrestler (2008)

Zoals Anoniem zei, deze film komt van de regiseur van Pi, Requiem for a Dream en The Fountain. Zijn nieuwe (drama) film, met in de hoofdrol Mickey Rourke - die een erg goede rol neer zet - volgt een worstelaar die al lang over zijn hoogtij dagen heen is. Heb genoten van deze film, die totaal niet te vergelijken is met bovengenoemde andere films van Darren Aronofsky. Het is een kleine film met een niet al te apart verhaal. Maar gelukkig blijft het weg van te voorspelbare gebeurtenissen en dramafilm clichés. Goede film, 8/10

The Wrestler (2008)

Zoals Anoniem zei, deze film komt van de regiseur van Pi, Requiem for a Dream en The Fountain. Zijn nieuwe (drama) film, met in de hoofdrol Mickey Rourke - die een erg goede rol neer zet - volgt een worstelaar die al lang over zijn hoogtij dagen heen is. Heb genoten van deze film, die totaal niet te vergelijken is met bovengenoemde andere films van Darren Aronofsky. Het is een kleine film met een niet al te apart verhaal. Maar gelukkig blijft het weg van te voorspelbare gebeurtenissen en dramafilm clichés. Goede film, 8/10

Blijft The Wrestler ook een beetje weg van het standaard sportfilm cliché script? Het standaard verhaal van het team of de persoon die weer terug naar de top klimt, net voor de top komt er een grote tegenslag, maar uiteindelijk winnen ze toch net. Volgens mij is er geen een sportfilm die niet dat script aanhoudt. Daarom had ik mezelf eigenlijk ook voorgenomen geen sportfilms meer te kijken.

Blijft The Wrestler ook een beetje weg van het standaard sportfilm cliché script? Het standaard verhaal van het team of de persoon die weer terug naar de top klimt, net voor de top komt er een grote tegenslag, maar uiteindelijk winnen ze toch net. Volgens mij is er geen een sportfilm die niet dat script aanhoudt. Daarom had ik mezelf eigenlijk ook voorgenomen geen sportfilms meer te kijken.
Ik dacht eerder dat het zoiets zou zijn als "million dollar baby" maar wellicht kan Rob wat meer zeggen (zonder spoilers ;))

Rocky 1?

Terug
Naar boven