MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Worst Movies Ever:

The Golden Compass (slaat gewoon helemaal nergens op), The Strangers (na ongeveer 25 minuten kijken, moet je wat je verwacht de rest van het verhaal opschrijven, en het zal PRECIES kloppen), Anchorman: Ron Burgondy (kansloze humor), The Forbidden Kingdom (Jackie Chan's slechtste film)

"Basic instinct 2" hoort hier zeker en vast ook bij dacht ik?? geen mens op aarde die me dit zal tegenspreken...

Reservation Road

reservationroadr1artpic1.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Goeie, maar triestige film! Gaat over een aanrijding van een jongen, en hoe de dader, die er helemaal kapot van is, en de slachtoffers, die elk een eigen manier hebben om hun verdriet te verwerken, daarmee om gaan. Maar zeker de moeite waard. Op de muur geprojecteerd als film van 4 op 2 meter was het beeld echt bijzonder scherp (dvd en hd beamer), mede door veel quasi stilstaande beelden. Ik heb genoten van deze film.
IMDB: 6,7/10
eigen score: 7.4/10

Ik zie weer wat goede ratings van de DBB-ers, vol verwachting zijn er weer wat downloads aangezet :D

No Country for old men (2007)

Heerlijke film. Ik was in een rustige mood en heb deze film uitgekeken zonder 1 keer weg te kijken of zonder enig ongeïnteresseerd moment. Strakke dialogen, ijzersterke spanning (mede omdat er geen muziek gebruikt wordt), zalige 'psychopatische' vertolking, meeslepende actie, toch genoeg ritme in de film, ...

IMDB: 8.3/10
eigen score: 8.5/10

Gisteren Taken gekeken. 1e kwartier vond ik niet zo boeiend, beetje saai eigenlijk (lees; vaak afgeleid) maar na het kwartier zat ik echt aan de buis gekluisterd, zeker een aanrader.

7.5/10

Pas terug van "YES MAN" met jim carrey...

Had er meer van verwacht, hij is ook stilaan achteruit aan het gaan die jim, hij mag er dan stilaan mee stoppen....

Gewoon verhaal zonder echt een climax ofzo, steekt niet echt tegen maar is ook alles wat er kan van gezegd worden...

Kon veel beter 4/10

@platina: hoog cijfer voor NCFOM.

ik wilde me geld terug na het zien van die film!

Toch maar even kort dan.

Een film van maarliefst 165 minuten. Twee uur en drie kwartier wel te verstaan. En eigenlijk had ik dat geen moment door in mijn bureaustoel achter mijn 19 inch beeldscherm. De film is in de vertellende vorm, zoals we de laatste tijd vaker zien bij films. Een dagboek wat opgelezen word. Een bijzonder verhaal, waarin echt iedereen goed is gecast. Brad Pitt bewijst wederom na rollen in Babel (waar de wisselwerking met mede-hoofdrolspeelster Cate Blanchett al te zien was) en The Assassination of Jesse James dat hij geweldig kan acteren. Meeslepend en indrukwekkend. Een must-see voor elke film liefhebber.

Ben benieuwd
1 van de dagen is binnen halen toch al sterke rollen gezien van Brad Pitt.

K*t kom er nou achter dat ik de versie heb die 3 minuten mist ergens (The.Curious.Case.of.Benjamin.Button.DVDSCR.XviD-DEViSE.avi)... :( Ben nu de goede aan't downloaden (The.Curious.Case.Of.Benjamin.Button.PROPER.DVDSCR.XviD-AzNiNVASiAN), maar zit al op 45 minuten en ik kan nu echt niet wachten tot die goede binnen is. Haha, wat een lelijke actie.

Naja, als ik hem in de bios was gaan kijken had ik vast 6 minuten gemist, want moest ik zeker 2x gaan pissen met deze lengte film ;)

[Link niet meer beschikbaar]

Titel: The curious case of Benjamin Button
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0421715/

Even geen woorden voor, haha.

9.5/10

Sow, tja, moeilijk te beoordelen film moet ik zeggen. Hij is overduidelijk goed, puur en alleen om de 'curious case' van Benjamin. Wat Tractor zegt, je kijkt behoorlijk lekker door de lange zit heen zonder, wat natuurlijk een enorme plus is. De film heeft veel mooie beelden, cinematografisch erg goed, prima rol van Brad Pitt (al vond ik het zeker niet zijn beste werk, want Benjamin mist toch echt wel een lading charisma in de film, hij komt eigenlijk vooral nogal saai en mat over), allemaal positief.

Toch begon tegen de helft van de film het gevoel mij te beruipen dat ze er meer van hadden kunnen maken. Het concept is zo cool, alleen het lijkt gewoon niet ver genoeg uitgediept te worden. Er had veel meer in gezeten. De levensverhaal van Benjamin Button is nou niet het meest boeiende verhaal, op zijn overduidelijk coole 'cusious case' na maakt hij eigenlijk niet echt veel noemenswaardige dingen mee. Sommige dingen klopten ook gewoon niet helemaal, of kwamen niet helemaal goed over. Dat vond ik jammer. Ook mist de film echte emotie en gevoel, waardoor bv het verhaal van Pitt en Blanchett weinig impact op je maakt, het lijkt bijna een beetje uit de lucht gegrepen.

Het is een fantasie film, en zo moet je hem ook echt bekijken. Toch was dat voor mij moeilijk omdat het concept zo leuk is ga je in je hoofd toch nadenken hoe dit in het echt zou lopen, en dan kom je, ik iig, toch echt tot de conclusie dat het heel anders zou lopen. Iets meer diepgang in de karakters zou dit een heel eind compenseren, maar dat mist het toch wel een beetje.

Desalniettemin vond ik het gewoon een heel erg leuke film, vooral gewoon vermakelijk, vandaar een 7,5.

Slumdog Millionaire (2008)

Zo'n fantastische film...
9/10

Thx voor het aanraden, zou er zelf nooit op komen om zomaar zo'n film te gaan zien...
Samen met The Kite Runner vind ik dit toch wel bijzondere films uit het Oosten (iig daar gefilmd).

K*t kom er nou achter dat ik de versie heb die 3 minuten mist ergens (The.Curious.Case.of.Benjamin.Button.DVDSCR.XviD-DEViSE.avi)... :( Ben nu de goede aan't downloaden (The.Curious.Case.Of.Benjamin.Button.PROPER.DVDSCR.XviD-AzNiNVASiAN), maar zit al op 45 minuten en ik kan nu echt niet wachten tot die goede binnen is. Haha, wat een lelijke actie.

Naja, als ik hem in de bios was gaan kijken had ik vast 6 minuten gemist, want moest ik zeker 2x gaan pissen met deze lengte film ;)

Goed dat je het zegt, had dus ook al de verkeerde versie aanstaan!

*Zelf vnv 'The Wackness' gekeken.. Vond hem eigenlijk wel erg geslaagd.. Titel zegt alles :D.. 8/10 :)

*@Slumdog Millionair.. Ik heb het onderhand wel gehad met al die 'arme mensen' films.. Wil weer eens gewoon een lekker film zien die spannend is, mij aan het denken zet en die leuk gefilmd is, ipv dat filmen voor een boodschap van tegenwoordig :X.. 7.5/10

*Daarnaast ook 'Death Race' gekeken.. Heerlijke lompe actie, dom kijken, niet nadenken over wat je kijkt en je hebt een leuke avond :).. .5/10

*Seven Pounds ben ik ook wel over te spreken.. Goede rol voor Will Smith (en zijn carriereverloop).. Was goed te doen, maar niets bijzonders 7/10.. (Over 'boodschappenfilms' niet te spreken :+ )

*Royal Tenenbaums.. Ook hylarisch.. Erg vage en leuke film.. Zoiets bevalt me wel, dom kijken, totale waanzin en het gaat eigenlijk helemaal nergens over :D.. 8/10

*Taken.. McGyves/JamesBond/Rambo zijn er niets bij :D.. 7/10

*Tranformers.. Vermakelijk 7/10

*The Wrestler.. Snap wat ze wilden doen, maar voor mij niet interessant genoeg.. 6/10

Films kijken gaat weer (te) hard nu ik 's ochtends weer cardio doe op de hometrainer.. Ben bang dat ik zo elke keer zonder films zit, series moeten ook weer verder gaan :(

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.218

[IMDB]Appaloosa[/IMDB]

Ook Ed Harris doet een duit in het zakje om het oude westerngenre weer nieuw leven in te blazen. En dit resulteert zeer zeker in een geslaagde film. Okay misschien ligt het tempo in deze film niet op het vertrouwde niveau binnen dit genre, geen shoot outs met een akelige staredown close-up van 5 minuten. Aardige rollen voor Harris als gunslingin' oldtimer en Mortensen die wel een geloofwaardige rol neerzet.

7.5/10

[IMDB]Defiance[/IMDB]

De nieuwe Edward Zwick neemt ons ditmaal naar Belarus. Wederom een zwaar thema, met als saillant gegeven de huidige situatie in Israel. Een blockbuster maar wel weer op overtuigende wijze gemaakt. Vette actiesequences maar ook veel drama. Na Blood Diamond, die wel meer mensen zal aanspreken, wederom een erg vermakelijke film afgeleverd. Keep 'em coming!

8-/10

Zojuist Gran Torino gezien.
http://www.imdb.com/title/tt1205489/

Clint speelt een enigszins racistische en chagrijnige oude Korea veteraan met een goed hart. Hij woont in een buurt die zwaar verpaupert is door immigranten en bendes.

Acteerwerk is niet altijd even solide, vooral bij zijn tegenspelers. Maar heb lang niet zo hard gelachen tijdens een film, hij zit vol met hilarisch oneliners. Wellicht niet een film voor de mensen die overgevoelig politiek correct zijn.

Ik ga mee met imdb en geef hem een 8,5.

Laatst bewerkt:

Er mist helaas ook een stukje uit die versie :(

Verder ga ik compleet mee in de jou beoordeling van The curious case of benjamin button, wel wil ik er nog aan toevoegen dat ik het einde (van toen hij echt een stuk jonger werd) erg snel vond gaan, dit vond ik een beetje jammer.

In ieder geval een aanrader voor iedereen die hem nog niet gezien heeft, je kan hem zeker in je lijstje kwaliteit films plaatsen. :D

Ik geef hem een 8.6

Terug
Naar boven