XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Blijft The Wrestler ook een beetje weg van het standaard sportfilm cliché script? Het standaard verhaal van het team of de persoon die weer terug naar de top klimt, net voor de top komt er een grote tegenslag, maar uiteindelijk winnen ze toch net. Volgens mij is er geen een sportfilm die niet dat script aanhoudt. Daarom had ik mezelf eigenlijk ook voorgenomen geen sportfilms meer te kijken.

Ja daar blijft het wel van weg ja. In die zin is het zeker geen 1000 in een dozijn sportfilm. Af en toe had ik wel eens de angst van: oh nee het zal nou toch niet die kant op gaan, maar gelukkig was dat niet het geval.

Laatst bewerkt:
Ja daar blijft het wel van weg ja. In die zin is het zeker gewoon 1000 in een dozijn sportfilm. Af en toe had ik wel eens de angst van: oh nee het zal nou toch niet die kant op gaan, maar gelukkig was dat niet het geval.

Bedoel je nou dat de film wel of niet op het standaard script lijkt? Als gewoon in je 2e zin geen moet betekenen snap ik het.. :p Wel bedankt voor je reactie trouwens, ik ga 'm ook maar eens kijken dan.

Bedoel je nou dat de film wel of niet op het standaard script lijkt? Als gewoon in je 2e zin geen moet betekenen snap ik het.. :p Wel bedankt voor je reactie trouwens, ik ga 'm ook maar eens kijken dan.

Whehe ja beetje onduidelijk. Het woord 'gewoon' moest 'geen' zijn haha, was er niet helemaal bij ;) De film blijft weg van het standaart script. Er zijn wel momentjes dat je denkt: ai dit kunnen ze weer de voorspelbare richting op gaan trekken, maar dat doen ze gelukkig niet.

Ik ben OldBoy beginnen kijken, maar kheb hem in 1/3 afgezet. Het begin boeide wel, maar naarmate de tijd vorderde werd het veel te saai. En dan dat stomme chinees er nog eens bij. Ik heb nu al een paar films gezien die zeer hoog stonden in de IMDB (Léon, Oldboy, Godfather) en het is met allemaal wat te traag... Maarjah misschien kan ik dat binnen een paar decennia beter appreciëren?

Ik ben OldBoy beginnen kijken, maar kheb hem in 1/3 afgezet. Het begin boeide wel, maar naarmate de tijd vorderde werd het veel te saai. En dan dat stomme chinees er nog eens bij. Ik heb nu al een paar films gezien die zeer hoog stonden in de IMDB (Léon, Oldboy, Godfather) en het is met allemaal wat te traag... Maarjah misschien kan ik dat binnen een paar decennia beter appreciëren?

Oldboy is een lange tijd wat rustig qua opbouw inderdaad. Alleen nadat hij weer vrij is wordt het volop actie. Ik denk dat die film ook vooral zo hoog gewaardeerd wordt door de plotwending op het einde. Daarom zou ik hem minstens één keer helemaal uitzien.

Goldfather kan ik snappen dat je die te traag vind, dat heb ik zelf ook wel. Bij Léon volgens mij niet, maar dat is al even geleden dat ik die gezien heb.

the wrestler ga ik vanavond bekijken, ben benieuwd

"Eergisteren de film "Anonymous Rex" gezien.

Wat een gare film ,ging gewoonweg nergens over. Slimme Dinosaurussen die zich door middel van een hologram camouflage onder de mensen begeven en een revolutie plannen waardoor ze terug over de aarde gaan heersen.

Slechte "special effects" en slecht acteerwerk,slecht verhaal ;er is gewoon niks positief te vertellen over deze film.

Deze film krijgt van mij 0,5/10.

Films kijken is een beetje net als lekker eten, je moet een beetje je smaak ontwikkelen ;) Ik merk zelf dat ik tegenwoordig veel van die slome arthouse films kan waarderen die ik jaren geleden echt niet zou trekken. Ik heb ook nog veel oude trage films op mijn computer staan waarvan ik weet dat ze nu nog iets té voor me zijn, maar waarvan ik wel denk dat ik ze over een tijd misschien wel heel goed vind.

The Godfather vind ik trouwens wel niet echt een hele trage film. Natuurlijk wel een lange film, maar zeker wel wat actie scene's en hele tijd nog best spannend. Eigenlijk Léon en Oldboy ook niet echt. Films als 4 month, 3 weeks & 2 days en Hunger bijvoorbeeld, die zijn echt mega traag en daar kan ik me ook goed van voorstellen dat veel mensen die saai vinden.

Heel belangrijk als je een film gaat kijken is je persoonlijke toestand. Ben je in een emotioneler moment dan zal soortgelijke film veel beter aanslaan. Ben je relaxed dan verteert een ouwe gouwe veel aangenamer. Ben je toe aan wat amusement en actie enz... Gewoon het juiste moment kiezen. Hoewel ik zeker akkoord ga met het feit dat je een bepaalde ontwikkeling moet doorgaan om sommige films écht te appreciëren voor wat ze zijn.

Films kijken is een beetje net als lekker eten, je moet een beetje je smaak ontwikkelen ;) Ik merk zelf dat ik tegenwoordig veel van die slome arthouse films kan waarderen die ik jaren geleden echt niet zou trekken. Ik heb ook nog veel oude trage films op mijn computer staan waarvan ik weet dat ze nu nog iets té voor me zijn, maar waarvan ik wel denk dat ik ze over een tijd misschien wel heel goed vind.

The Godfather vind ik trouwens wel niet echt een hele trage film. Natuurlijk wel een lange film, maar zeker wel wat actie scene's en hele tijd nog best spannend. Eigenlijk Léon en Oldboy ook niet echt. Films als 4 month, 3 weeks & 2 days en Hunger bijvoorbeeld, die zijn echt mega traag en daar kan ik me ook goed van voorstellen dat veel mensen die saai vinden.

The Good, The Bad, The Ugly, doet Dragon Ball Z ook als snelle actie lijken. Maar het is wel een stuk spannender.

Heel belangrijk als je een film gaat kijken is je persoonlijke toestand. Ben je in een emotioneler moment dan zal soortgelijke film veel beter aanslaan. Ben je relaxed dan verteert een ouwe gouwe veel aangenamer. Ben je toe aan wat amusement en actie enz... Gewoon het juiste moment kiezen. Hoewel ik zeker akkoord ga met het feit dat je een bepaalde ontwikkeling moet doorgaan om sommige films écht te appreciëren voor wat ze zijn.

Ik heb vooral last van het verschil tussen alleen kijken of in een groep. Sommige films die ik alleen gekeken heb vond ik heel erg gaaf, maar als ze dan erna nog eens kijk met een groep vind ik er niks meer aan. Best raar.

The Good, The Bad, The Ugly, doet Dragon Ball Z ook als snelle actie lijken. Maar het is wel een stuk spannender.

klopt, zelfde als de oude hitchcock fims. De spanning & suspens die hij bracht is geweldig, tegenwoordig is de hoeveelheid bloed die op het scherm spat belangrijker dan de spanning

Ik heb vooral last van het verschil tussen alleen kijken of in een groep. Sommige films die ik alleen gekeken heb vond ik heel erg gaaf, maar als ze dan erna nog eens kijk met een groep vind ik er niks meer aan. Best raar.
Je concentratie en empathie verdwijnt als je in groep bent vind ik. Lichte humor en goedkope bagger is leuk in groep maar kwaliteitsfilms moet je gewoon rustig kunnen bekijken.

Je concentratie en empathie verdwijnt als je in groep bent vind ik. Lichte humor en goedkope bagger is leuk in groep maar kwaliteitsfilms moet je gewoon rustig kunnen bekijken.

Ja helemaal mee eens. Je voelt je ook wel eens beetje verantwoordelijk voor het vermaak van anderen als je een bepaalde film gaat kijken op jou aanraden. Veel mensen die minder vaak films kijken vinden een trage film dan al snel saai en dan kan je er zelf ook niet meer echt van genieten.

Ghost World (2001)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Goede drama comedy met 2 heerlijke girl next door chicks: Thora Birch en Scarlett Johansson, waar ik vooral erg gecharmeerd was door Thora Birch, wat een heerlijk koppie. De film zelf was ook prima te pruimen. Ingetogen comedy met weinig hilarische momenten maar veel glimlach momenten. 7+/10

American Splendor (2003)

En nog een leuke comedy film, een biografische over het leven van Harvey Pekar, schrijver van de strip American Splendor. Zijn rol wordt vertolkt door Paul Giamatti, die dit behoorlijk geniaal doet. De film wordt afgewisseld met interviews met de echte Harvey Pekar en dit pakt goed uit. Leuke film. 7,5/10

Slumdog Millionaire (2008)

Rete goede film over een jongen die mee doet aan Weekend Milionairs in India. Echt een coole film met een mooie opbouw en een goede combo van drama, actie en spanning. Gewoon kijken deze film, ik zeg: aanrader!!! 8+/10

Slumdog Millionaire (2008)

[Link niet meer beschikbaar]

Rete goede film over een jongen die mee doet aan Weekend Milionairs in India. Echt een coole film met een mooie opbouw en een goede combo van drama, actie en spanning. Gewoon kijken deze film, ik zeg: aanrader!!! 8+/10

100% mee eens, zeer goede film.

8,9/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.197
The Royal Tenenbaums
http://www.imdb.com/title/tt0265666/

Geweldige dramatisch komedie! Verwakt op geen enkel moment en is 'Hollywood-invloed'-loos.

8.5/10

royaltenenbaums.jpg

Heel eigenzinnige film wederom die niet meegaat in expliciet beeldhumor zonder in te boeten aan grappige scenes en tegelijk wint in geloofwaardigheid van het drama. Aardige rollen van de overwegend sterke cast. Geslaagde film!

7.5/10

body_of_lies_poster.jpg

Vanavond body of lies gezien.
Redelijke plot maar het einddoel (gevangenneming van terroristenleider was matig) evenals eindscene.
Er was ook nog een explosie in wat moest doorgaan voor amsterdam, maar was volgens mij in duitsland ofzo:o

Aangezien ik geen diehard filmbezoeker ben kon deze film me overigens wel aardig boeien.

cijfertje: 7+

Top 10:

1. The Shawshenk Redemption - 9.2
2. The Usual Suspects - 9.0
3. A Beautiful Mind - 8.9
4. The Dark Knight - 8.9
5. A Time To Kill - 8.8
6. The Green Mile - 8.7
7. Good Will Hunting - 8.6
8. Fear And Loathing In Las Vegas - 8.5
9. Blood Diamond 8.5
10. The Pirates Of The Carribean 2: Dead Man's Chest 8.4

The Rejected:

Fight Club, The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring, Pulp Fiction, Se7en, American History X, The Sixth Sense, Butch Cassidy And The Sundance Kid, Blow, The Godfather, Scarface, American Psycho, Taking Lives, Finding Neverland, Pearl Harbor, Jackie Brown

Comedy:

Flushed Away, Delirious, Johnny English, Ice Age, Ice Age 2: The Meltdown, Rush Hour, Rush Hour 2, Rush Hour 3, The Whole Nine Yards, The Whole Ten Yards.

Worst Movies Ever:

The Golden Compass (slaat gewoon helemaal nergens op), The Strangers (na ongeveer 25 minuten kijken, moet je wat je verwacht de rest van het verhaal opschrijven, en het zal PRECIES kloppen), Anchorman: Ron Burgondy (kansloze humor, alleen mensen met een laag IQ vinden dit grappig), The Forbidden Kingdom (Jackie Chan's slechtste film)

Laatst bewerkt:
Leuk lijstje, al vergeet je wel een paar toppers imo.

En die worst movies ever, er zijn slechtere films als die jij hebt aangegeven :p

Terug
Naar boven