XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Ik heb net the machinist gezien, het plot heb ik niet helemaal door.

Op het einde herinnert hij zich weer dat hij een 'moordenaar' is, en die dikke kerel zou dan de verpersoonlijking zijn van zijn terugbetaling? Hij moet hetzelfde meemaken als die zoon, en laat zich dus omverrijden. Maar:
- waarom weet hij niet dat het hijzelf is die gaat vissen met die van de fabriek?
- waarom is de mevrouw op de luchthaven dezelfde niet?
- wat met 1.30u dat constant in beeld wordt gebracht?
- waar is het zoontje op het moment dat hij die dikke n*ger vermoordt?
- ...

of heb ik de film nu net helemaal niet door?

groeten, hopelijk helpen jullie me eruit!
1. Door die slaapeloosheid
2. De vrouw van die luchthaven was de moeder van het zoontje wat hij had aanggereden (die hit and run)
3. Door die tijd begint hij te denken dat het allemaal een complot is (waarom ze precies die tijd laten zien weet ik eigenlijk ook niet.)
4. Dat zoontje is nergens, alleen in zijn gedachten, dat zoontje heeft hij aangereden

Goede film verder, wat een discipline ook van christian bale om voor deze film 30kg af te vallen, ziet er creepy uiy hehe :D

8.0

gisterenavond rock n rolla gezien, de nieuwe film van Guy Ritchie. Ik ga er niet te veel over verklappen, maar wie fan is van Lock Stock & 2 Smokin Barrels en andere Guy Ritchie films moet deze zeker kijken. Zelfde sT, grimmige gangsterwereld & onverwachte plottwisten.

De intro behoort al meteen tot 1 van mijn favo intro's ever

http://www.youtube.com/watch?v=SYHw_h1YdkA&feature=related

En zonder te veel te verraden: 1 van de characters is een rijke rus, die een van de grootste voetbalclubs van england bezit :p

[imdb]http://www.imdb.com/title/tt1259014/[/imdb]
Public enemy #1 deel 1

Wat een vette film. Zien! 9/10

gisterenavond rock n rolla gezien, de nieuwe film van Guy Ritchie. Ik ga er niet te veel over verklappen, maar wie fan is van Lock Stock & 2 Smokin Barrels en andere Guy Ritchie films moet deze zeker kijken. Zelfde sT, grimmige gangsterwereld & onverwachte plottwisten.

De intro behoort al meteen tot 1 van mijn favo intro's ever

http://www.youtube.com/watch?v=SYHw_h1YdkA&feature=related

En zonder te veel te verraden: 1 van de characters is een rijke rus, die een van de grootste voetbalclubs van england bezit :p

Valt mee toch die intro, dit is pas een intro :D

http://www.youtube.com/watch?v=pcoZ5o165Hc

Nee maar, dan heb je deze intro nog niet gezien:

http://www.youtube.com/watch?v=9d0d6qgsvTw

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.245
[imdb]http://www.imdb.com/title/tt1259014/[/imdb]
Public enemy #1 deel 1

Wat een vette film. Zien! 9/10

Ben benieuwd. Als je direct linkt hoef je deze overigens niet in IMDB-tags te plaatse, dan werkt het niet meer.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]To Kill a Mockingbird[/IMDB]

Een boekverfilming met de status van een klassieker, was ik al lang benieuwd naar. Het is zonder meer een sterke film, al neigt de vertelling iets te veel naar een kinderboek. Sterke rol van Gregory Peck als advocaat van een aangeklaagde zwarte in het racistische zuiden van de VS. Leuke tijdssfeer en ook een sterk maatschappijkritische noot.

7.5/10

[IMDB]Capote[/IMDB]

Verfilming van de poging van de bekendste Amerikaanse schrijver in de tijd, Truman Capote om een verhaal te schrijven over een tweetal daders die om onduidelijke redenen in de middle of nowhere een hele familie uitmoordde. Vervolgens staat een vreemde band tussen de verdachte en de schrijver. Een rustig maar prachtig geschoten impressionistische film met een ijzersterke Phillip Seymour Hoffman, die hier een oscar voor kreeg, wat een ongelofelijke rol (de man was homo). Goede film maar niet noodzakelijk een aanrader.

7.5/10

[IMDB]M - Eine Stadt Sucht einen Mörder[/IMDB]

Een mijlpaal in de cinema. Het is 1931 en de Duitser Fritz Lang schiet een vernieuwende film. Hopeloos ouderwets gezien de brakke video en geluidskwaliteit, maar wat een meesterwerk! Geniale vertelling over een stad in de ban van een seriemoordenaar die het heeft voorzien op kinderen, een onvergetelijke acteerprestatie van Peter Lorre. Voor de echte cinemaliefhebber zeker een must-see.

8.5/10

[imdb]To Kill a Mockingbird[/imdb]

[imdb]Capote[/imdb]

Was de connectie tussen de eerste 2 films expres? Dat je er zo opgekomen bent om ze te gaan kijken?

Voor wie het niet weten. De schrijfster van het boek "To kill a mockingbird" was een vriendin van Capote. Zij speelt dus een rol in de film 'Capote' (wel gespeeld door een actrice uiteraard).

• #5.247
Was de connectie tussen de eerste 2 films expres? Dat je er zo opgekomen bent om ze te gaan kijken?

Voor wie het niet weten. De schrijfster van het boek "To kill a mockingbird" was een vriendin van Capote. Zij speelt dus een rol in de film 'Capote' (wel gespeeld door een actrice uiteraard).

Kwam hier gaandeweg achter.. Gewoon toeval!

Kwam hier gaandeweg achter.. Gewoon toeval!

Zeker toevallig dan! Leuke actrice is dat wel, die haar speelt. En je hebt gelijk over de film Capote, echt heel goed gespeeld. Ook een sterk verhaal. Alleen waarschijnlijk niet voor iedereen.

• #5.249
:yawn::yawn::yawn:

The Fountain

Grafisch is het neusje vd zalm, maar qua verhaal, tja welk verhaal eigenlijk?
man wil vrouw redden van kanker en de boom des levens komt hierin voor
t'is een beetje van alles en niks gemixt
beetje apocalypto, beetje romantiek en een beetje boeddisme :P al is dit te simplistisch uitgelegd :P

ik had meer verwacht, 6.5/10

The Fountain, mooi film met goede sfeer. Beetje zweverig allemaal maar ik kan dat wel waarderen. Deze film was toch dikke meevaller. 7,5/10

Gister The Fountain gezien met Hugh Jackman en Rachel Weisz. Wat een tegenvaller. Hele mooie beelden maar daar houdt het verder mee op. Verhaal gaat eigenlijk nergens over. Dan verwacht je verder nog wat filosofische vragen over de zin van het leven etc. Maar zelfs dat zit er niet in. Het is gewoon een bijeengeraapt zooitje mooie shots dat pretendeert interessant te zijn door zo vaag mogelijk te blijven.

5,5/10

The Fountain (2006)

Pretentieuze film met voor mij teveel metafysische verwijzingen. Verhaal kon me eigenlijk ook niet echt boeien, geen enkel karakter krijgt diepgang omdat 3 verhalen parallel lopen. Ook al is het eigenlijk 1 universeel verhaal. Damn, weer bijna 2 uur van mijn tijd verspild. 5/10.

Zoals uit veel reviews blijkt ook hier wisselende reacties.

Gewapend met lage verwachtingen heb ik toch best aardig van deze film kunnen genieten. Het is zonder meer een aardige productie, en hoewel de film lijdt onder gigantische plot (black?) holes weet het toch nog wel op een verrassende manier boeiend te blijven, met als grootste verdienste toch wel het gelikte visuele werk. Ben geen bijzondere liefhebber van enige acteur in de film maar het acteerwerk is ook overtuigend.

Vermakelijk! 7/10 Wellicht niet zo kritisch gezien het tijdstip..?

Gewapend met lage verwachtingen heb ik toch best aardig van deze film kunnen genieten. Het is zonder meer een aardige productie, en hoewel de film lijdt onder gigantische plot (black?) holes weet het toch nog wel op een verrassende manier boeiend te blijven, met als grootste verdienste toch wel het gelikte visuele werk. Ben geen bijzondere liefhebber van enige acteur in de film maar het acteerwerk is ook overtuigend.

Ik vond dat het ook erg hielp om de achtergrond van de film een beetje te bestuderen. Waarom die gemaakt is en hoe.

Zo las ik dat Aronofsky zich afvroeg wat voor een soort SF-film er nog gemaakt kon worden. 2001 en Starwars was iets heel nieuws, toen de Matrix, wat nu nog? En toen begon hij dus te spelen met dit idee. Heel filosofisch bedoelt eigenlijk en niet zozeer op actie gericht (zoals de Matrix) en ook niet werkend met de traditionele ruimteschepen etc.

Verder las ik dat de film te kampen had met een enorme schrapping van het budget. Ik geloof dat eerst zelfs meer dan 100 miljoen belooft was, maar dit kwam helemaal te vervallen. Alle beelden die je van de ruimte ziet zijn bijvoorbeeld macro foto's van dingen uit de natuur. De enige CGI die ze konden betalen is geloof ik aan die boom op gegaan.

En buiten dit alles is het eigenlijk een film waar je heel lang over na kan denken om uit te vinden hoe alles nou precies in elkaar zit. Bij de matrix was dat natuurlijk ook het geval, ik heb uren gelezen over alle theorieën en verborgen boodschappen. Maar dat is bij deze film eigenlijk net zo, alleen deze film is helaas niet zo'n succes geworden.

Mijn inziens valt er dus nog een hoop onontdekte dingen uit deze film te halen, vrijwel alles heeft een betekenis. Ik vond deze film dan ook zeer de moeite waard en vind het inderdaad een vernieuwing binnen het SF genre, zoals het bedoeld was. Misschien had alles alleen meer tot zijn recht gekomen als het budget overeind gebleven was, maar gedane zaken nemen geen keer.

Was nog eentje van mij

[IMDB]The Fountain[/IMDB]

Tweede van Darren maar ook deze beetje hetzelfde verhaal. Er zitten erg goede elementen in maar ik vind het allemaal wat rommelig in elkaar zitten. Hier en daar moest er duidelijk nog wat geknipt en geplakt worden om het beter te doen kloppen. Het idee zelf is echter heel mooi en de special effects zijn prachtig. -0.5 voor het puntje van kritiek maakt een 7,5.

rocknrolla-poster_m.jpg

http://www.imdb.com/title/tt1032755/

Kan niet tippen aan Snatch of Lock Stock.. maar verder wel een vermakelijke film. De film lijkt alleen amper op gang te komen, het actiegedeelte komt er vrij bekaaid vanaf.

6,5/10

Vandaag "The Mist" gezien.

Het enige 'enge' aan deze film is Mrs. Carmody:D Slechte special effects en een lomp en ook wel voorspelbaar einde. (lullig ook btw;))

5.5/10

dvdscreener:)

Zojuist Gran Torino gezien.
http://www.imdb.com/title/tt1205489/

Clint speelt een enigszins racistische en chagrijnige oude Korea veteraan met een goed hart. Hij woont in een buurt die zwaar verpaupert is door immigranten en bendes.

Acteerwerk is niet altijd even solide, vooral bij zijn tegenspelers. Maar heb lang niet zo hard gelachen tijdens een film, hij zit vol met hilarisch oneliners. Wellicht niet een film voor de mensen die overgevoelig politiek correct zijn.

Ik ga mee met imdb en geef hem een 8,5.

Ik heb ook Gran Torino (2008) gezien, en idd erg genoten van deze film. Het is een beetje een low budget filmpje, maar erg lekker voor tussendoor. Idd, het acteerwerk is wat karig, ook van Clint hoef je niet de meest fantastische acties te verwachten (hij spreekt vooral in - hylarische - oneliners). Maar al met al is het gewoon een lekker weg-kijk filmpje. 7,5/10

En gelukkig staat eindelijk Waltz With Bashir LIMITED DVDRip XviD-DMT online, filmpje waar ik toch al even naar uit kijk, hopelijk snel binnen.

Terug
Naar boven